konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Witam,

Pisze prace magisterska na ww. temat. W trakcie jej tworzenia napotkalam pewien problem, a mianowicie - czy poruszać w pracy aspekt reklamy, sprzedaży bezpośredniej i dodatkowej promocji wraz z przykladami, czy raczej skupic sie wylacznie na dzialalnosci PR miasta? Myśle ze posrednio te elementy równiez wpływaja na kształtowanie wizerunku jednostki terytorialnej, ale boje sie efektu obszernej pracy, ktora zamieni się w prace o marketingu jednostki....
Proszę o pomoc :(
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: wizerunek miasta...

Tyko czy skupiasz się na metodzie budowania wizerunku miast czy na wizerunku, jaki posiadają poszczególne miasta ?
Wiele rzeczy wpływa na wizerunek miast.

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Dokładnie to tematem pracy jest kreowanie wizerunku jako element promocji miasta na przykładzie Krakowa. Badam dokumety regulujące dzialania wizerunkowe (promocyjne) miasta, a także chcialam wskazać przykładowe instrumenty kreujące obraz miasta - i tu mam problem. Czy skupić się wyłącznie na działaniach PR (targi, konferencje, dni drzwi otartych)? Bo przecież kampanie reklamowe (wizerunkowe) również kształtuja image miasta w świadomości poszczegolnych grup docelowy. W pracy skupiam się na segmencie mieszkańców i turystów, tzn. na postrzeganiu przez nie Krakowa.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: wizerunek miasta...

Anna Sowa:
Dokładnie to tematem pracy jest kreowanie wizerunku jako element promocji miasta na przykładzie Krakowa. Badam dokumety regulujące dzialania wizerunkowe (promocyjne) miasta, a także chcialam wskazać przykładowe instrumenty kreujące obraz miasta - i tu mam problem. Czy skupić się wyłącznie na działaniach PR (targi, konferencje, dni drzwi otartych)? Bo przecież kampanie reklamowe (wizerunkowe) również kształtuja image miasta w świadomości poszczegolnych grup docelowy.
WSZYSTKIE działania mają wpływ na wizerunek miasta. Od ułatwień dla biznesu po odśnieżanie miasta. NIe tylko PR - bieżące działania władz również. Napiszę tak : wszystkie punkty styku z marką.
W pracy skupiam się na segmencie mieszkańców i turystów, tzn. na postrzeganiu przez nie Krakowa.
Czyli na wszystkich którzy pojawiają się na terenie :)
__________

Zaczęłabym tu : http://www.pwc.com/pl/pl/wielkie-miasta-polskiDagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.02.11 o godzinie 19:23
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: wizerunek miasta...

Poszukaj takiej książki:

Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym i regionalnym, red. Andrzej Klasik i Florian Kuźnik, Katowice 2001. Są tu artykuły: Strategia konkurencyjna regionu, Zarządzanie marketingowe miastem, tworzenie produktu miasta i wiele innych, jednak te, które wymieniłem chyba Ci się przydadzą

powodzenia!

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Bardzo dziekuję za cenne wskazówki :) Napewno z nich skorzystam.
Pozdrawiam i nie dziekuje ;)
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: wizerunek miasta...

jakbyś nie znalazła książki, napisz do mnie PW, pogrzebię w archiwach, powinienem gdzieś mieć skany artykułu

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Tu nie chodzi o to, że obszerny tekst zamieni się w pracę o marketingu jednostki, ale o to, że im dalej sięgniesz poza dokumenty regulujące, tym bardziej odsłonisz fikcyjny charakter działań.
Twoim podstawowym celem musi być obrona pracy. Najbezpieczniej więc pozostać przy streszczeniu strategii i tym podobnych. PR i reklama to nie jedyne instrumenty wizerunkowe, o czym wspomniała już Dagmara, ale te pozostałe musisz przemilczeć, a wymienione jedynie wskazać i opisać bez wchodzenia w szczegóły. Staraj się nie porównywać i nie oceniać. Nie wolno Ci też poruszyć tematu postrzegania Krakowa przez mieszkańców i turystów. Musisz zrobić na odwrót (tu Cię sparafrazuję): "skupić się [na działaniach] na segmencie mieszkańców i turystów".
Dopóki pozostaniesz w formalnie poprawnym świecie dokumentacji, praca będzie bezpieczna. Będzie nienaruszalna jak to, co streszcza.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: wizerunek miasta...

Hubert Tatarkiewicz:
Tu nie chodzi o to, że obszerny tekst zamieni się w pracę o marketingu jednostki, ale o to, że im dalej sięgniesz poza dokumenty regulujące, tym bardziej odsłonisz fikcyjny charakter działań.

Dość ciekawe stwierdzenie, zechcesz rozwinąć myśl?

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Andrzeju, wynotuj sobie wszystkie elementy składające się na Twój wizerunek Krakowa, od Wawelu i gołębi do prostytutek i kiboli, a potem podkreśl te będące rezultatem działań PR. Znalazłeś coś? Ja jedno.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: wizerunek miasta...

Hubert Tatarkiewicz:
Andrzeju, wynotuj sobie wszystkie elementy składające się na Twój wizerunek Krakowa, od Wawelu i gołębi do prostytutek i kiboli, a potem podkreśl te będące rezultatem działań PR. Znalazłeś coś? Ja jedno.
a wizerunek to tylko efekt działań PR? strategia wizerunkowa to też tylko PR?
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: wizerunek miasta...

Hubert Tatarkiewicz:
Andrzeju, wynotuj sobie wszystkie elementy składające się na Twój wizerunek Krakowa, od Wawelu i gołębi do prostytutek i kiboli, a potem podkreśl te będące rezultatem działań PR. Znalazłeś coś? Ja jedno.

3 z 4 wymienionych rzeczy są nawiązaniem do promocji Krakowa... ;-)

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

Magdo, wolne żarty. Kopernik zawdzięczał swoje odkrycia teleskopowi Galileusza?
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: wizerunek miasta...

Kiedy ostatni raz wchodziłeś na stronę UM Krakowa? ;-)

konto usunięte

Temat: wizerunek miasta...

A do czego mi ona?
Krzysztof Krajewski

Krzysztof Krajewski 24PR.pl - Portal PR

Temat: wizerunek miasta...

Witam
Polecam publikację
"Marka dla Łodzi. Strategiczne budowanie wizerunku miasta"
wyd. Uniwersytet Łódzki 2008 r.

Bardzo interesujące podejście do kreowania wizerunku miasta, a przede wszytkim przedstawiono warsztat badawczy.Krzysztof Krajewski edytował(a) ten post dnia 28.02.11 o godzinie 11:46



Wyślij zaproszenie do