Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co skłania klientów, żeby reklamować się na wielkich powierzchniach znajdujących się na budynkach mieszkalnych. Tzn. nie chodzi mi o odpowiedź oczywistą - widoczność wielkiego formatu. Jednak, zainwestowanie w taką reklamę kosztuje:

- sporo kasy (ale to jest zrozumiałe)
- bunt mieszkańców i sporadyczne akcje społeczne (ale one mają mały zasięg, więc nie są bardzo szkodliwe dla wizerunku)
- fatalny PR (i tutaj zaczyna się prawdziwy problem)

Zastanawiam się, czy marketerzy analizując koszty takiej reklamy, od jej wartości odejmują ekwiwalent kosztów powierzchni reklamowej w prasie, która zawsze jest nieprzychylna takim akcjom. Np. wielki format kosztuje 100 000 miesięcznie i to pracuje na korzyść firmy. Ale z drugiej strony pojawiają się 4 (cykliczne),
artykuły w Wyborczej każdy po stronie dajmy na to wartości 10 000 i kilkanaście tekstów w mniejszych pismach każde po kilka tysi - oczywiście wszystkie negujące taką reklamę, a więc robiące czarny PR reklamującemu.

Pytanie bierze się stąd, bo zastanawiam się, czy czasem nie wychodzi to tak, że ekwiwalent czarnego PR nie przekracza wartości samej reklamy. Ostatni przykład;
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34888,6197892,Rekla...

BTW.
Kwoty które podałem są kwotami przykładowymi i nie odnoszą się do żadnej konkretnej akcji - nie znam dokładnych przeliczników ekwiwalentu prasowego w takich sytuacjach. Jeśli ktoś mógłby uzupełnić ten temat o taką wiedzę to bardzo poproszę.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 11:26

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Pewnie to banał co teraz napiszę, ale zysk dla marki z takiej reklamy jest ciągle większy, niż straty powodowane przez krytyczne artykuły w prasie.

Sam jestem ciekaw, kiedy pojawią się jakieś dane nt. skuteczności "czarnego PR" w tym zakresie (reklam wielkopowierzchniowych).

Jaki wpływ na postawę Gazety Wyborczej ma AMS, który należy do Agory?
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Zysk dla marki może tak, ale przecież dokładnie te same pieniądze można wydać na inne nośniki, a wtedy nie ma się strat w postaci czarnego PR. I na tym polega pytanie - czy biorąc pod uwagę, właśnie te straty, nie opłaca się tych samych pieniędzy zainwestować w billboardy, prasę czy net?

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Tomek Banasik:
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co skłania klientów, [/edited]
może nie wiedzą o tym wszystkim?

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Proponuję przyjąć założenie, że przeciętny specjalista ds. marketingu potrafi czytać;)
Marcin W.:
Tomek Banasik:
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co skłania klientów, [/edited]
może nie wiedzą o tym wszystkim?

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Łukasz Nowakowski:
Proponuję przyjąć założenie, że przeciętny specjalista ds. marketingu potrafi czytać;)
tak, i mimo tej umiejętności cały czas na świat przychodzą potworki reklamowe
Agnieszka S.

Agnieszka S. key account manager

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Dlaczego zakłądacie,że wszystkie reklamy wiszą nielegalnie...
Nie wszystkie powierzchnie usytuowane są na rusztowaniach, na których przebiega wieczny remont..

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Agnieszka S.:
Dlaczego zakłądacie,że wszystkie reklamy wiszą nielegalnie...
Nie wszystkie powierzchnie usytuowane są na rusztowaniach, na których przebiega wieczny remont..

Możesz wskazać w tej dyskusji zdanie o nielegalności dużego formatu?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Tomek Banasik:
oczywiście wszystkie negujące taką reklamę, a więc robiące czarny PR reklamującemu.

Zastanawia mnie, czy poza takimi przypadkami, jak wpieprzanie billboardów byle gdzie, zasłanianie elewacji i okien, to kogokolwiek to naprawdę obchodzi co napisze GW itp., poza np. garstką ludzi jakoś związanych z tematem?

Ile osób, do których adresowane sa billboardy ma pojęcie o PR i wogóle obchodzi ich coś więcej poza tym, że się dowiedzieli o czymś (np. promocji, wydarzneiu, produkcie)?

To, że w gazecie się coś pojawie, to jeszcze nie przesądza o faktycznym problemie, czy poziomie niezadowolenia w społeczeńswie. Czasmai redaktorzy pletą bzdury, czasami mają słuszność.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Wybacz, ale jednak przykładowa Wyborcza ma nieskromny zasięg, a artykułom wierzy się o wiele bardziej niż reklamom (więc logiczną konsekwencją mają większy wpływ na czytającego niż reklama). I tutaj nie jest mowa o niszowym temacie, ale o społecznej akcji - buntowaniu się przeciwko takiej formie zasłaniania ludziom okien. To tylko od strony opakowania jest temat branżowy. W artykule opisane są konkretne przypadki konkretnych osób.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Tomek,
Popytaj swoich znajomych, nie związanych z tematem co i czy wogóle o tym myślą.

Ostatnio mnie tak właśnie kumpel sprowadził na ziemię.

Buntowanie się przeciw zasłanianiu okien jest ok, sam bym sie buntował, tylko pytanie, czy to jest jakaś plaga w kraju, która zatrzęsie wielkim formatem?Dominik "dodo" Szewior edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 19:32
Piotr P.

Piotr P. Account Director,
Carat Polska

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Jedna odpowiedz:

Out of clutter

Mozna miec jedna reklame o powierzchni 1500 metrow kwadratowych, ktorych jest w miescie 3-4, czasem 5-10.
Albo mozna miec 50 reklam o powierzchni 18 metrow kwadratowych ktorych jest w miescie 1000-2000.

Wybor nalezy do kupujacego.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Dominik - ale chodzi właśnie o to, co napisał powyżej Piotrek. Po co pakować się w czarny PR, jeśli można go uniknąć po prostu inwestując w inny nośnik reklamy?

A odnośnie Twojego mocno subiektywnego "sprowadzenia na ziemię" przez kumpla. Ja na przykład mam z rozmów z znajomymi dokładnie przeciwne przykłady. Dlatego zakładając temat pytałem o statystyki, a nie o przytaczanie przykładów, bo to nie ma sensu - zawsze znajdą się przykłady potwierdzające i 5 całkowicie sprzecznych ze sobą "prawd".
Agnieszka S.

Agnieszka S. key account manager

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

wygląda na to, że wkrótce nie będzie o czym dyskutować...

http://wiadomosci.mediarun.pl/news/31032,Bedzie_zakaz_...

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/stronaglowna/93...
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

Agnieszka S.:
wygląda na to, że wkrótce nie będzie o czym dyskutować...
Jest wiele ścian, które nie mają okien i od zawsze służyły jako nośnik reklamowy. Zazwyczaj na elewacji pojawiała się namalowana reklama jakiegoś produktu.
A co do 'wiszących szmat' to cieszę się, że zaczną znikać z krajobrazu miejskiego.
Agnieszka S.

Agnieszka S. key account manager

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

miałam na myśli to,że jeśli władze doprowadzą do tego,że znikną reklamy to nie będzie tematów do dyskusji(patrz temat posta).....
gdzie widziałeś ostatnio namalowaną reklamę "jakiegoś produktu"?

konto usunięte

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

w Wawie przy rondzie Wiatraczna jest namalowana reklama (i to z elementem trójwymiarowym!) z okresu PRLŁukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 12.03.09 o godzinie 14:52
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

o wielkich reklamach na warszawskich budynkach można poczytać tu:

http://www.goldenline.pl/forum/warszawa/135867
Łukasz Nowakowski:
w Wawie przy rondzie Wiatraczna jest namalowana reklama (i to z elementem trójwymiarowym!) z okresu PRL
Agnieszka S.

Agnieszka S. key account manager

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

niestety nie mam uprawnień do czytania strony do której linka podajesz..

miałam na myśli to,że już dziś nie maluje się reklam na ścianach.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielki format reklam - wielkie PRowe nieszczęście

podaje inne linki:

http://miastomojeawnim.pl/

http://swiadomakonsumentka.blox.pl/html



Wyślij zaproszenie do