Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Moja firma wydaje około 80zl rocznie na każdego klienta z powodu kosztów związanych z reklamą.

Pytanie: czy ten klient wolałby dostać nasze usługi za 80zl mniej jeżeli mamy okazję reklamować za darmo?

Myślę, że tak. Ale jak? Jest dziwne - ludzi tolerują ulotki w skrzynce (które kosztują klientowi 80zl rocznie plus koszty ekologiczne) a jednak nie tolerują tzw. spam który nic nie kosztuje.

Alternatywa jest The Barter Method. Chociaż nie zawsze można polegać na wiarogodność ludzi...

Czy są inne alternatywy? Jak myśłicie?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Po pierwsze, to nienawidzę ulotek w skrzynce, na wycieraczce lub przyczepionych na klamki.

Ludzie lubią dostawać gratisy, ale muszą być inteligentnie "zapakowane" tzn. jeśli chcesz Klientowi podarować te 80PLN to możesz raz na czas np. przy opłacaniu kolejnego cyklu szkoleń, zmniejszyć o podaną sumę, kwotę całości kursu/szkolenia.
Oczywiście mówimy tu o kwotach poza przyjętymi rabatami etc.

Możesz też te 80PLN wydać na ciekawą pozycję książkową ;), która przyda się Klientowi do nauki lub poszerzenia horyzontów.

Wtedy Klient poczuje, iż zrobiłeś coś dla niego, a nie, że to jest ogólnie obowiązująca zasada ;))

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Ach to byłoby cudowne gdyby któregoś dnia zamiast koszmarnych ulotek
na wycieraczce pojawił sie np. bon na 80zł do księgarni ...z pozdrowieniami od tej a tej firmy:-) utopia??:-(
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

A gdzie wysłać ten 'bon'? Do skrzynki lub pod wycieraczką?

Moje pytanie jest tak: jak to wszyskto uniknąć?

Musimy reklamować. Ludzi nie lubią reklam.

Reklama dużo kosztuje. Klient chce niskie ceny.

Można reklamować za darmo. Klient nie lubi "spam".

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Steve J.:
Pytanie: czy ten klient wolałby dostać nasze usługi za 80zl mniej jeżeli mamy okazję reklamować za darmo?

Zalezy o jakim kliencie mowisz. "Reklama" w przypadku juz istniejacego klienta to nie to samo co reklama w celu uzyskania nowych.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Najcenniejszą reklamą jest reklama przekazywana osobiście ;)
A po takim bonie masz jak w banku, że o Twojej firmie będą się pozytywnie wypowiadać, jeśli wcześniej spełniła swoje zadanie wobec Klienta ;)

Co do reklamy, w wydaniu o jakim mówisz... to czy znasz współczynnik konwersji?

konto usunięte

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Pytanie: czy ten klient wolałby dostać nasze usługi za 80zl mniej jeżeli mamy okazję reklamować za darmo?

Myślę, że tak. Ale jak? Jest dziwne - ludzi tolerują ulotki w skrzynce (które kosztują klientowi 80zl rocznie plus koszty ekologiczne) a jednak nie tolerują tzw. spam który nic nie kosztuje

Najlepszą reklamą jest polecenie. A pozyskanie nowego klienta przez polecenie + darmowa próbka uważam za strzał w dziesiątkę.
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Rafał H.:
Najcenniejszą reklamą jest reklama przekazywana osobiście ;)

Tak - to działa pod warunkiem, że klient np wie, że chce kupić aparat i zapyta kumpla czy jest zadowolony z swojem aparatem. Zgadzam się.

Jest, jednak, inny przypadek. Producent ma nowy produkt o którym nikt nie wie. Więc klient nie może wejść w stronę żeby szukać bo nawet nie jest świadomy że produkt istnieje.

Producent lubi wymyślać nowe produkty - i my też lubimy bo tak kręci ekonomia i bez tego nie mielibyśmy chleba.

Producent musi reklamować produkt - i my tego nie lubimy bo reklamy na telewizji wkurzają (osobiście te reklamy najbardziej mnie denerwują - 100% więcej niż ulotka) i strasznie podnoszą koszty które klient pokrywa. Nie lubimy ulotek i spam mimo, że ten ostatni nie ma wpływu na koszt produkt. I tak nie lubimy. Bo.... nie lubimy. Kosztuje nam czas po prostu.

Jak to wszystko uniknąć? Jak reklamować nowy produkt bez kosztów i bez irytacji?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Steve J.:
Jak reklamować nowy produkt bez kosztów i bez irytacji?
Jaki to produkt? Napisz proszę coś więcej na ten temat.

konto usunięte

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

dokładnie, w końcu każda grupa produktów może mieć kompletnie inny skuteczny (także kosztowo) kanał komunikacji w zależności od grupy docelowej - dla niektórych produktów spokojnie wystarczy buzz/szeptany i wykreowanie mody PR-em w prasie, a to mało inwazyjne i irytujące metody.
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Rafał H.:
Steve J.:
Jak reklamować nowy produkt bez kosztów i bez irytacji?
Jaki to produkt? Napisz proszę coś więcej na ten temat.

Nie wiem czy jest istotny jaki to produkt, ale... ok podam przykład:

gwiazdki elekryczne (nie wiem czy to dobrze po polsku.. mam na myśli "wall sockets") które nie zrywają się z ściany po 5 minut używania, ryzykując śmierć waszych dzieci.

Nowość na polskim rynku! przydatny produkt. Założmy, że jestem producentem i mam patent.

Jak to reklamować bez kosztów i bez irytacji? żadna telewizja bo wkurza. Bez ulotki bo denerwują. Bez spam bo będzie marudzenie.

Jak?

konto usunięte

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

gniazdka elektryczne

a jak? Może artykuły sponsorowane w pismach o dekoracji wnętrz/remontach (zarówno skierowanych do fachowców, jak i ich klientów), plus dodatkowo obecność produktu w gazetkach hipermarketów budowlanych.

cały problem polega na elemencie "braku kosztów" - tak się nie da, bo wszystko kosztuje.

konto usunięte

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Steve J.:
Rafał H.:
Steve J.:
Jak reklamować nowy produkt bez kosztów i bez irytacji?
Jaki to produkt? Napisz proszę coś więcej na ten temat.

Nie wiem czy jest istotny jaki to produkt, ale... ok podam przykład:

gwiazdki elekryczne (nie wiem czy to dobrze po polsku.. mam na myśli "wall sockets") które nie zrywają się z ściany po 5 minut używania, ryzykując śmierć waszych dzieci.

Nowość na polskim rynku! przydatny produkt. Założmy, że jestem producentem i mam patent.

Jak to reklamować bez kosztów i bez irytacji? żadna telewizja bo wkurza. Bez ulotki bo denerwują. Bez spam bo będzie marudzenie.

Jak?
Steve,

bardzo mi się spodobały gwiazdki elektryczne;-)
w podziękowaniu:
"gniazdko do gniazdka..." - zaproponuj gniazdko jako gadżet reklamowy dla doradców finansowych sprzedających kredyty hipoteczne. Bezpiecznie oświecą klienta i skłonią do skompletowania sobie zestawu bezpiecznych gniazdek elektrycznych. Przekonuj elektryków/instalatorów. Przekonuj sprzedawców urządzeń AGD, żeby do swych urządzeń dodali nie tylko wtyczkę, ale i bezpieczne gniazdko.

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Steve J.:
Jak to reklamować bez kosztów i bez irytacji? żadna telewizja
bo wkurza. Bez ulotki bo denerwują. Bez spam bo będzie marudzenie.

Jak?

Zastanawiam sie co wlasciwie chcesz reklamowac i kto ma byc odbiorca tej reklamy. Takie np. gniazdka moga sie faktycznie "same sprzedawac" bez wielkiej reklamy ale jak beda juz na polkach w sklepie. Chyba nie chcesz samemu budowc sieci dystrybucji?

Temat: Uwaga! To nie jest spam!

Paweł B.:
Przekonuj sprzedawców urządzeń AGD, żeby do swych urządzeń dodali nie tylko wtyczkę, ale i bezpieczne gniazdko.

No tak ale ma byc bez kosztow. Do kazdego sprzedawcy (a raczej dystrybutora) trzeba jakos dotrzec.



Wyślij zaproszenie do