Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Zapraszam do dyskusji:
http://www.goldenline.pl/forum/marka-korporacyjna/1651326

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

ja chcę mieć w łazience kosmetyki, którymi mogę się pochwalić przed sąsiadkami

a jeśli okaże się, że te moje "premium" robi też keczup?

nie jestem strategiem, ale kobieca intuicja podpowiada mi, że to niekoniecznie musi być dobra decyzja

tyle lat korporacje istniały w opinii publicznej jako osobne brandy i dobrze było

z jakiego u licha liczydła wyszło im, że świecenie logotypem unilewera przyniesie im jeszcze większy hajs?

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:

Pozwolę sobie wypowiedzieć się na tym forum, zamiast docelowego ;)

a więc tak... przyznam się szczerze, że nie mam nic przeciwko szerokiej dywersyfikacji produktów, ale nie bez powodu większość marek korporacyjnych pozostawało do tej pory w ukryciu... o czym świadczą chociażby dotychczasowe głosy w dyskusji.

W każdym razie, aby zmiana wizerunku wyszła firmie na dobre, moim zdaniem konieczna będzie "równie szokująca kampania korporacyjna" akcentująca jakość ogólnej marki Unilever. Co więcej, równolegle ruszyłbym z programem lojalnościowym à la ERA PREMIA etc.

Być może Unilever zapoczątkuję nową erę i teraz wszystko się zmieni :)Darek D. edytował(a) ten post dnia 29.04.10 o godzinie 16:24

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Darek D.:
Monika Hajdas:

Pozwolę sobie wypowiedzieć się na tym forum, zamiast docelowego ;)

a więc tak... przyznam się szczerze, że nie mam nic przeciwko szerokiej dywersyfikacji produktów, ale nie bez powodu większość marek korporacyjnych pozostawało do tej pory w ukryciu... o czym świadczą chociażby dotychczasowe głosy w dyskusji.

W każdym razie, aby zmiana wizerunku wyszła firmie na dobre, moim zdaniem konieczna będzie "równie szokująca kampania korporacyjna" akcentująca jakość ogólnej marki Unilever.

ale co to będzie za marka? od czego? dobra w robieniu proszków, keczupów i co tam jeszcze unilewer ma w portfolio...

przepraszam, ale czy na rynku, w sensie w świadomości konsumentów, istnieje już taki kombajn?
Joanna M.

Joanna M. IT Rekruter w
Motorola Solutions

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Malina Wąsowska:

ale co to będzie za marka? od czego? dobra w robieniu proszków, keczupów i co tam jeszcze unilewer ma w portfolio...

oj duuuuuuuzo, podobnie jak P&G;)

przepraszam, ale czy na rynku, w sensie w świadomości konsumentów, istnieje już taki kombajn?

to czas chyba nadszedl, by zastnial...zobaczymy czy sie uda...trzeba byc otwartym na zmiany...mam nadzieje konsumenci na tym skorzystaja, a nie straca...

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Joanna H.:

to czas chyba nadszedl, by zastnial...zobaczymy czy sie uda...trzeba byc otwartym na zmiany...mam nadzieje konsumenci na tym skorzystaja, a nie straca...

no ja na pewno nie będę kupowała kosmetyków, które są robione w jednym garze obok keczupu, co za obciach
to już chyba mniejsza wiocha będzie kupić szampon z logosem tesco albo inna biedronka:))Malina Wąsowska edytował(a) ten post dnia 29.04.10 o godzinie 19:59
Joanna M.

Joanna M. IT Rekruter w
Motorola Solutions

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Malina Wąsowska:

no ja na pewno nie będę kupowała kosmetyków, które są robione w jednym garze obok keczupu, co za obciach
to już chyba mniejsza wiocha będzie kupić szampon z logosem tesco albo inna biedronka:))
>

no ale teraz kupujac kosmetki tez pewnie kupujesz produkowane przez ktoregos z kombajnow tylko po prostu albo na to nie zwracasz uwagi, albo fakt, nie zawsze jest adnotacja na etykiecie...nic sie nie zmieni procz tego, ze teraz giganci sie ujawnia....i to moze miec wplyw na sprzedaz/zyski, etc...jak widac na Ciebie niezbyt korzystnie, przynajmniej na razie, ta wiadomosc dziala;)

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Joanna H.:
>

no ale teraz kupujac kosmetki tez pewnie kupujesz produkowane przez ktoregos z kombajnow

jadam też sporadycznie parówki, co nie znaczy, że mam ochotę pięć razy dziennie słyszeć z czego są robioneMalina Wąsowska edytował(a) ten post dnia 29.04.10 o godzinie 20:37
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Poczytaj o marce Chrysler.
Działanie niby odwrotne, ale z dużym prawdopodobieństwem efekt końcowy będzie jednakowy.
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Pozwolę sobie zauważyć, że wątek trąci nieco spamem.

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Grzegorz B.:
Pozwolę sobie zauważyć, że wątek trąci nieco spamem.

ale że co?
że autorka wątku? z uniwelerem? że oni razem ten tego? :)

przesada unilewer się nie reklamuje na goldenie:))

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Darek D.:
Monika Hajdas:


Być może Unilever zapoczątkuję nową erę i teraz wszystko się zmieni :)Darek D. edytował(a) ten post dnia 29.04.10 o godzinie 16:24


Jasne. Erę Domestosa, który na śmierć zabija wirusy nawet grypy ;)
Erę karteczek (chwała 3M za te samoprzylepne mniejsze) z tekstem "śmierdzisz moja droga śmierdzisz":)
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Malina Wąsowska:
Grzegorz B.:
Pozwolę sobie zauważyć, że wątek trąci nieco spamem.

ale że co?
że autorka wątku? z uniwelerem? że oni razem ten tego? :)

przesada unilewer się nie reklamuje na goldenie:))

Co najmniej reklama własnej grupy na GL.

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Grzegorz B.:
Malina Wąsowska:
Grzegorz B.:
Pozwolę sobie zauważyć, że wątek trąci nieco spamem.

ale że co?
że autorka wątku? z uniwelerem? że oni razem ten tego? :)

przesada unilewer się nie reklamuje na goldenie:))

Co najmniej reklama własnej grupy na GL.

uuuuu
faktycznie...
no nieładnie, Pani Moniko:)

a tak nawiasem mówiąc, to ja nie kumam po co każdy chce mieć swoje grupy
sto grup o muzyce
pińcet grup o reklamie
na co to komu?

jest grupa reklama marketing marka, świetnie sobie żyje, 15 tysięcy ludzia i jest ok
po co tworzyć setki ledwo żyjących grup?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Malina Wąsowska:
jest grupa reklama marketing marka, świetnie sobie żyje, 15 tysięcy ludzia i jest ok
po co tworzyć setki ledwo żyjących grup?
Odnosząc się do Unilevera, tak samo się dzieje, tworzą tysiąc pięćset dwa dziewięćset produktów, ale tylko 20% przynosi 80% zysków [odnosząc się do grup zyski = ilość ciekawych grup na GLu].
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Mnie pasjonuje tematyka marki korporacyjnej. Tym się zajmuję, naukowo i praktycznie. Nie znajduję treści na ten temat w żadnej z grup istniejących na GL. Dlatego założyłam grupę dedykowaną tej właśnie tematyce. Bo interesuje mnie wymiana myśli na ten temat.

Proste?

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:
Mnie pasjonuje tematyka marki korporacyjnej. Tym się zajmuję, naukowo i praktycznie. Nie znajduję treści na ten temat w żadnej z grup istniejących na GL. Dlatego założyłam grupę dedykowaną tej właśnie tematyce. Bo interesuje mnie wymiana myśli na ten temat.

Proste?

teoretycznie tak:)
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Rafał Hostyński:
Malina Wąsowska:
jest grupa reklama marketing marka, świetnie sobie żyje, 15 tysięcy ludzia i jest ok
po co tworzyć setki ledwo żyjących grup?
Odnosząc się do Unilevera, tak samo się dzieje, tworzą tysiąc pięćset dwa dziewięćset produktów, ale tylko 20% przynosi 80% zysków [odnosząc się do grup zyski = ilość ciekawych grup na GLu].

Świetna analogia. Można powiedzieć tak: są setki marek piwa, świetnie sobie radzą, mają ogromne udziały w rynku i szeroką grupę docelową, po co tworzyć jakąś markę specjalnie dla birofilów?
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Świetna analogia. Można powiedzieć tak: są setki marek piwa, świetnie sobie radzą, mają ogromne udziały w rynku i szeroką grupę docelową, po co tworzyć jakąś markę specjalnie dla birofilów?
I odnieś to co napisałaś o piwkach do Unilevera. Rozbijasz się submarkami w różnych segmentach czy brandujesz wszystko jedną marką?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Nie ma prostej odpowiedzi, bo nie ma jednej recepty dobrej dla wszystkich.

Piwko dla birofilów powinno mieć osobną markę, najlepiej nie kojarzoną z marką mainstreamową.

W przypadku Unilevera - pewien problem widzę we wspieraniu tym samym logo korporacyjnym marek z różnych segmentów cenowych. Np. Lipton i Saga, Flora i Delma. Chyba, że będą wspierać tylko marki premium.
I problemem mogą być także różne, odległe kategorie produktowe: żywność i środki czystości. Unilever nie ma póki co wyrazistego i uniwersalnego wizerunku w Polsce. A im bardziej uniwersalny byłby to wizerunek (oparty na pewnych wartościach, a nie na cechach produktów), tym więcej kategorii mogliby wspierać swoim brandem.

Następna dyskusja:

Agencje reklamowe beda niep...




Wyślij zaproszenie do