Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Co powiecie o nowym spocie wizerunkowym TVP?
http://www.youtube.com/watch?v=8vbyLjxX8UE&feature=you...

Tytuł wątku jest oczywiście ilustracyjny (czyt. nie traktuj go dosłownie), ale:
http://goo.gl/M2iql

Jak z punktu widzenia reklamy, marketingu, marki prezentuje się brand TVP w powyższym kontekście? Gdzie USP, RTB? Czy estetyczny spot "robi robotę"?

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Piotr B.:
Co powiecie o nowym spocie wizerunkowym TVP?

Mnie tam się nawet podoba.

Tytuł wątku jest oczywiście ilustracyjny (czyt. nie traktuj go dosłownie), ale:
http://goo.gl/M2iql

So what...? TVP jest skierowana do masowego odbiorcy, więc hasło powinno być na tyle proste, aby prawie każdy w mig załapał jego sens- to raz. Poza tym w segmencie telewizji (polskojęzycznych) żadna inna tv nie ma podobnego- to dwa. No i na koniec najważniejsze- hasło jest serwowane w zestawieniu z osobowościami telewizyjnymi (kwestie doboru pominę milczeniem), więc w dość ładny sposób obrazuje zaangażowanie tychże osobowości w tworzenie jakości programowej.

Jak z punktu widzenia reklamy, marketingu, marki prezentuje się brand TVP w powyższym kontekście?

Pomijając indywidualne sympatie/antypatie do postaci przewijających się w spocie, brand TVP prezentuje się ok.

Gdzie USP, RTB? Czy estetyczny spot "robi robotę"?

Pod USP można spokojnie podciągnąć osobowości pojawiające się w spocie. RTB- najpierw należałoby wyjść od benefitu. A benefitem jest tutaj samo hasło "tworzona z pasją". I wtedy jako RTB mamy ciekawe osobowości, które uzasadniają benefit.

Tyle mojej interpretacji.
Generalnie w odniesieniu do całości spotu jestem na TAK.
Michał D.

Michał D. Badacz i analityk w
branży gier wideo.
Certyfikowany
mark...

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Spot jest estetyczny i fachowo zrobiony, ale według mnie mogłoby go równie dobrze nie być. Szkoda wydanych pieniędzy. Jedyne skojarzenie z marką, jakie przychodzi mi do głowy po jego obejrzeniu, to "tęsknota jakaś taka nieokreślona". A mówiąc poważnie - jest melancholijny ton, formalnie ładna robota i, według mnie, nic więcej.

Prawdą jest, że brand prezentuje się ok. Ale "ok" to w tym przypadku "ok, but who cares?" albo "ok, so what?" "Ok" to znaczy, że na szczęście nie spieprzyli wizerunku jakąś durnotą, ale też nie zaproponowali żadnego powodu, dla którego miałbym się tym brandem zainteresować. Znane postaci? No "ok", jeśli byłbym fanem którejś z tych osób, to pewnie po obejrzeniu stwierdziłbym - "no tak, oglądam iksińskiego od lat na różnych kanałach, fajnie że nadal jest." Za swoimi ulubionymi prezenterami/postaciami się chodzi. Nie ważne, w którym kanale akurat są w tym sezonie. One są markami samymi w sobie.

Budowanie tożsamości marki medium przez marki, którymi akurat "handluje" w tym sezonie (czyli przez te właśnie postaci) jest dość niebezpieczne. Szczególnie, że one - jak wiemy - migrują i bywają kapryśne (w dodatku im bardziej je wypromuje TVP podobnymi spotami, tym bardziej kapryśne i niezależne się staną). Jeśli zatem taki jest zamysł strategiczny TVP, to słabo. No chyba, że zamierzają zbudować w stałą, silną i przekonywującą ekipę. Nie sądzę jednak, żeby to się tam udało skoro jest to instytucja ciągle się miotająca i to miotanie jest na stałe wpisane w jej polityczny rdzeń. Dlatego myśląc konkretnych charakterystykach tej instytucji warto byłoby chyba szukać dźwigni w innym miejscu.

No i generalnie - ja nie wiem gdzie tu jest rzeczona "pasja". Ten slogan jest pusty przede wszystkim w kontekście historii TVP, jej dokonań przez ostatnie lata, jej ekstremalnego upolitycznienia itd. Po drugie, jest pusty w kontekście tego spotu, który, moim zdaniem, w żadnym razie nie pokazuje jakiejkolwiek "pasji". Według mnie to jest taka sobie wrzutka, trochę wyraz bezpłodności, może braku porządnej analityki i strategii. A może trochę pójście na łatwiznę i wybór czegoś tak "żadnego", że nikt (po stronie klienta) nie będzie miał nic przeciwko no i jest też bezpiecznie PRowo. Nie wiem jednak, czy ktokolwiek w tę pasję uwierzy (szczerze wątpię) a już tym bardziej, czy stanie się ona trwałym wyróżnikiem marki TVP. No chyba, że pokazać prawdziwych pasjonatów np. Wildsteina albo Pospieszalskiego - cokolwiek by nie mówić, to są ludzie z konkretną, wyraźną i widoczną pasją.

BTW: do kogo jest w ogóle adresowany ten spot i po co? Czy ktoś wie? Wnioskując z formy, wygląda mi na celowanie w słuchaczy RMF Classic lub ogólniej dość wąską grupę.Michał D. edytował(a) ten post dnia 10.04.12 o godzinie 16:13

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Michał D.:
Spot jest estetyczny i fachowo zrobiony, ale według mnie mogłoby go równie dobrze nie być. Szkoda wydanych pieniędzy. Jedyne skojarzenie z marką, jakie przychodzi mi do głowy po jego obejrzeniu, to "tęsknota jakaś taka nieokreślona". A mówiąc poważnie - jest melancholijny ton, formalnie ładna robota i, według mnie, nic więcej.

Na "masy" to powinno wystarczyć.

Prawdą jest, że brand prezentuje się ok. Ale "ok" to w tym przypadku "ok, but who cares?" albo "ok, so what?"

Czyli jak w 99% przekazów PR-owych. W końcu kogo tak naprawdę obchodzi, jak wspaniała jest nasza firma (oprócz nas samych oczywiście:)...?

"Ok" to znaczy, że na szczęście nie spieprzyli wizerunku jakąś durnotą, ale też nie zaproponowali żadnego powodu, dla którego miałbym się tym brandem zainteresować.

Może tłem jest tutaj abonament...? Sentyment połączony z próbą uświadomienia widzom, że nasi ulubieńcy mogą zniknąć jeśli nie zapłacimy kasy na "publiczną"...?
Znane postaci? No "ok", jeśli byłbym fanem którejś z tych osób, to pewnie po obejrzeniu stwierdziłbym - "no tak, oglądam iksińskiego od lat na różnych kanałach, fajnie że nadal jest." Za swoimi ulubionymi prezenterami/postaciami się chodzi. Nie ważne, w którym kanale akurat są w tym sezonie. One są markami samymi w sobie.

Ale jednak te osoby są rozpoznawalne i przez niektórych lubiane, więc to one "ciągną" promocję. A zresztą- czym TVP miałaby "zagrać", jeśli nie swoimi gwiazdami właśnie? Może Panem prezesem Braunem...?

Budowanie tożsamości marki medium przez marki, którymi akurat "handluje" w tym sezonie (czyli przez te właśnie postaci) jest dość niebezpieczne.
Szczególnie, że one - jak wiemy - migrują i bywają kapryśne (w dodatku im bardziej je wypromuje TVP
podobnymi spotami, tym bardziej kapryśne i niezależne się staną).

Akurat takie twarze jak Mann, Torbicka czy Szaranowicz nie są "sezonówkami" lecz są związani z TVP od lat- pewnie nawet dłużej niż ja oglądam telewizję:)
Jeśli zatem taki jest zamysł strategiczny TVP, to słabo. No chyba, że zamierzają zbudować w stałą, silną i przekonywującą ekipę.

Może w końcu poszli po rozum do głowy i postanowili wykorzystać potencjał osobowy w swojej firmie, czyli "pójść drogą TVN-u"...?
Nie sądzę jednak, żeby to się tam udało skoro jest to instytucja ciągle się miotająca i to miotanie jest na stałe wpisane w jej polityczny rdzeń. Dlatego myśląc konkretnych charakterystykach tej instytucji warto byłoby chyba szukać dźwigni w innym miejscu.

Jak zwykle- typowo polskie ograniczenia są w stanie zablokować każdą inicjatywę:p
No i generalnie - ja nie wiem gdzie tu jest rzeczona "pasja". Ten slogan jest pusty przede wszystkim w kontekście historii TVP, jej dokonań przez ostatnie lata, jej ekstremalnego upolitycznienia itd. Po drugie, jest pusty w kontekście tego spotu, który, moim zdaniem, w żadnym razie nie pokazuje jakiejkolwiek "pasji". Według mnie to jest taka sobie wrzutka, trochę wyraz bezpłodności, może braku porządnej analityki i strategii. A może trochę pójście na łatwiznę i wybór czegoś tak "żadnego", że nikt (po stronie klienta) nie będzie miał nic przeciwko no i jest też bezpiecznie PRowo. Nie wiem jednak, czy ktokolwiek w tę pasję uwierzy (szczerze wątpię) a już tym bardziej, czy stanie się ona trwałym wyróżnikiem marki TVP. No chyba, że pokazać prawdziwych pasjonatów np. Wildsteina albo Pospieszalskiego - cokolwiek by nie mówić, to są ludzie z konkretną, wyraźną i widoczną pasją.

Wierzy- nie wierzy, ale zawsze jakiś ślad w podświadomości to pozostawi.

BTW: do kogo jest w ogóle adresowany ten spot i po co? Czy ktoś wie? Wnioskując z formy, wygląda mi na celowanie w słuchaczy RMF Classic lub ogólniej dość wąską grupę.

Szkoda, że nie tego nie wiemy. Jeśli będą to puszczać wyłącznie w TVP kultura, to pewnie do wąskiej grupy. Jeśli jednak w paśmie ogólnym w primetime, to raczej "masówka".

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Nie przesadzacie trochę?

Po pierwsze - spot jest typowo wizerunkowy. Nic nie sprzedaje, nie ma nam nic udowodnić, a ma wywołać emocje. I tu ta "masa" emocje otrzyma.

Jako banchmark podam słynny już spot dla Sony Bravia, który ma na koncie Lwa z Cannes. Też można powiedzieć "Ok, so what?". Lecą sobie kolorowe piłki. W TVP lecą piłki, lampy, ptak, pojawiają się twarze programów. No i? Niektóre z zarzutów to zarzuty pełne uprzedzeń (nomen omen całkiem słusznych) do samej stacji i jej działalności, a nie do spotu.

http://www.youtube.com/watch?v=YzFDCsCscyo

Z drugiej strony launch tv n był raczej nie zrozumiały (a mający ten sam format). Tutaj jednak mowa o nowym produkcie, a nie o poprawieniu wizerunku.

http://www.youtube.com/watch?v=3PLFTYBjlkg

Generalnie jestem na tak. Oczywiście, że pozmieniałabym detale, dodała coś, odjęła. No ale póki co, nie zrobiłam tego lepiej. ;-)

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

więcej niż telewizja.

czy tam na końcu jest pan z reklam Getin ;) ?
Michał D.

Michał D. Badacz i analityk w
branży gier wideo.
Certyfikowany
mark...

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Agata P.:
Po pierwsze - spot jest typowo wizerunkowy. Nic nie sprzedaje, nie ma nam nic udowodnić, a ma wywołać emocje. I tu ta "masa" emocje otrzyma.

To jest większy temat - jeśli spot jest wizerunkowy, to znaczy, że jaki jest cel jego istnienia i propagowania? Może ma wywoływać emocje, ale może również operować benefitami racjonalnymi. A najlepiej, jak działa w obu kanałach jednocześnie, torując abstrakcyjnie odpowiednie emocje, aby łatwo i gładko wejść konkretem. Być może nie ma nic udowodnić, ale przecież "sprzedaje" brand. W sensie metaforycznym, rzecz jasna.

Chodzi o to, żeby ludzie "kupili" przekaz, czyli: zauważyli, odebrali, zrozumieli ("poczuli"), no i ostatecznie go przyswoili. Mimo, że być może nie chodzi o bezpośrednie przełożenie na zachowanie tu i teraz, to w istocie, w końcu, o odpowiednie zachowanie widza chodzi (wybieranie TVP a nie np. TVN, zainteresowanie "nową" TVP itp.). Jak taki komunikat zrobić dobrze, to przecież wiemy.

"Wizerunkowy" nie oznacza, że robimy ładne obrazy, ładujemy emocjami i tyle. Jeśli ma wywołać emocje, to przecież po coś. Nawiasem mówiąc, nie wiem, czy masa otrzyma z tego akurat spotu emocje. To jest, według mnie, paleta formalna słabo dopasowana do tzw. mas albo do marki masowej, jaką (chyba?) ma być TVP.

Jako banchmark podam słynny już spot dla Sony Bravia, który ma na koncie Lwa z Cannes.
>

Bardzo ładny jest spot Bravia, bardzo ładny jest też omawiany spot TVP. Nie kwestionuję strony estetycznej.
Też można powiedzieć "Ok, so what?". Lecą sobie kolorowe piłki.

Oj, nie do końca!
Lecą sobie te piłki, ale istotą sprawy jest to, że są kolorowe. Oglądamy coś, co silnie kontrastuje z kolorową przecież (!) rzeczywistością. Ta rzeczywistość - mimo, że wcale nie szara - nie jest tak wyraziście kolorowa, jak kulki Bravii. Colour, like no other. I tu jest sprawa całkowicie oczywista i w dodatku spójna z tym, co prezentowało sobą Sony Bravia.

Czy to jest wiarygodne i spójne z rzeczywistością - jasne. Każdy, kto widział w na pewnym etapie rozwoju telewizorów LCD obraz Bravii vs. obraz z innego telewizora mógł to po prostu zobaczyć - Bravia była "like no other". Czy to jest strategiczne? Oczywiście - jakość kolorów była jedną z dźwigni Sony i stanowiła ich bezsprzeczną przewagę konkurencyjną, która wyznaczała ich zachowania rynkowe.
Warto też zwrócić uwagę na piosenkę w tle - ona też nie jest "jakaś tam", bez znaczenia.

"Ten days of perfect tunes
The colors red & blue
We had a promise made
We were in love"

Wiadomo, o co chodzi. Jest obietnica, nawet dosłownie.
W TVP lecą piłki, lampy, ptak, pojawiają się twarze programów. No i?

No właśnie. No i? :)
Niektóre z zarzutów to zarzuty pełne uprzedzeń (nomen omen całkiem słusznych) do samej stacji i jej działalności, a nie do spotu.

Oczywiście, że nie chodzi o zarzuty do spotu jako abstrakcyjnej formy reklamowej. Wszak, według mnie, ocena spotu w oderwaniu od całej reszty, w szczególności od charakterystyki tego, kogo pokazuje, do kogo mówi, co mówi i jak mówi, byłaby bezprzedmiotowa.

W zarzutach nie chodzi o uprzedzenia. Chodzi o planowanie strategiczne. Jeśli mamy zrobić coś, co będzie spójne, czytelne i przekonywujące, musimy zdać sobie sprawę, z jaką materią mamy do czynienia. Bez dogłębnej analityki kluczowych aspektów klienta, trudno sobie wyobrazić dobrą strategię. Dlatego przecież agencje pragną dobrych, precyzyjnych briefów, rzadko kiedy zresztą otrzymując sensowne. Stąd rozważania o TVP i jej działalności. Jestem w stanie sobie wyobrazić klika potencjalnych dźwigni strategicznych dla tej stacji, ale uważam, że akurat "pasja" nie jest jedną z nich (z bardzo wielu powodów, również z powodu 4,5 mln firm "z pasją"). A na dodatek nawet tej pasji nie widać.

Z drugiej strony launch tv n był raczej nie zrozumiały (a mający ten sam format). Tutaj jednak mowa o nowym produkcie, a nie o poprawieniu wizerunku.


Ten spot N miałby może sens, gdyby powiedzieć, że można sobie samemu "żonglować" zestawem usług (kanałów itp.). I zgadzam się, że jest generalnie nieszczególny. Natomiast forma jest moim zdaniem zdecydowanie bardziej dopasowana do "mas", niż TVP.
Generalnie jestem na tak. Oczywiście, że pozmieniałabym detale, dodała coś, odjęła. No ale póki co, nie zrobiłam tego lepiej. ;-)

Spotu, w sensie produkcji filmowej, też bym lepiej nie zrobił :-)

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Ta reklama wygląda jak storyboard do reklamy.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Moim skromnym zdaniem to prawie gotowy spot ..... audi albo lexusa

wymagane modyfikacje:
1. na końcu wmontowujemy wysmakowane foto wybranego modelu danej marki
2. zmieniamy hasło na "dla ludzi z pasją"

A tak na poważnie to jak na publiczną TV jest chyba zbyt:
- stylowy i wysmakowany czyli raczej niszowy, dla upper class
- misja TV publicznej jest jednak trochę inna i nie wypływa z pasji osobowości, dla porównania spoty TVN b. dobrze oddają charakter stacji. Patrząc na to co zrobiła TVP spodziewałbym się naprawdę wysokich lotów programów, wysmakowanego stylu, najwyższej jakości produkcji ... a co mamy to wiadomo;)

ps: wiem, że audi ma przewagę dzięki technice ale gdyby chciało bardziej emocjonalnie się reklamować to ten spot byłby w sam raz

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Nie sądzę, żeby ludzie z klasy wyższej oglądali telewizję. A jeśli, to nie sądzę, żeby oglądali reklamy.
Łukasz D.

Łukasz D. Marketing B2B I
Digital Marketing I
E-commerce I Video

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Pierwsze ujęcia, wzruszająca muzyka i spojrzenia bohaterów zasugerowały mi, że TVP prosi o 1% podatku by ratować misyjną rolę mediów publicznych. Czy to dobrze wydane pieniądze? Teraz taka moda na klipy wizerunkowe. Nie można pozostać w tyle.
Wyjątkowo, klip ten przypadł mi do gustu. Bardziej niż tvn-owskie konfetti.
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

spot super, ale....
zawsze jest to ale. jest dysonans między tym co kreuje tym wizerunkiem, a tym co faktycznie jest w TVP. spot pokazujący coś ekstra, TVP jest super. wystarczy włączyć lub przeczytać ramówkę by przekonać się, że to tylko ściema.
jako potencjalny klient czuje, że ktoś chce wejść ze mną w intymne relacje, w których jestem stroną pasywną (innymi słowy - czuję, ze ktoś chce mnie wydymać).
jestem na nie!

konto usunięte

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

spot wykonany po mistrzowsku
nie mam uwag
chociaż bym bardzo chciała, jako stuprocentowa Polka, do czegoś się przyczepić - nie mogę:-)
no po prostu nie mogę;-)
ten spot jest po prostu przekurewnie dobry!!!!
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Maciej B.:


Budowanie tożsamości marki medium przez marki, którymi akurat "handluje" w tym sezonie (czyli przez te właśnie postaci) jest dość niebezpieczne.
Szczególnie, że one - jak wiemy - migrują i bywają kapryśne (w dodatku im bardziej je wypromuje TVP
podobnymi spotami, tym bardziej kapryśne i niezależne się staną).

Akurat takie twarze jak Mann, Torbicka czy Szaranowicz nie są "sezonówkami" lecz są związani z TVP od lat- pewnie nawet dłużej niż ja oglądam telewizję:)

Właśnie w kwietniu spadł z anteny ostatni program, jaki prowadził Mann - czyli "Szansa na sukces". I było o tym głośno. To pokazuje, że rzeczywiście budowanie wizerunku na gwiazdach jest ryzykowne. Nie dlatego, ze kiedyś te gwiazdy mogą odejść, bo w mediach liczy się tu i teraz, ale właśnie dlatego, że mogą odejść w czasie kampanii reklamowej, co prowokuje do złośliwych komentarzy.
Jak się używa swoich gwiazd w kampanii, warto po prostu upewnić się, że akurat za tydzień nie znikną. Należy po prostu wykonać kilka telefonów do sąsiedniego działu, co jak widać czasem okazuje się zbyt trudne.

Ale sam spot ciekawy artystycznie i w porównaniu z konkurencją ma większa klasę.Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 11.05.12 o godzinie 10:22

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Jarosław Koć:
sam spot ciekawy artystycznie i w porównaniu z konkurencją ma większa klasę.

Bo TVP to solidne rzemiosło i dekady doświadczenia. Stacje prywatne ze względu na swój profil nie wyhodują drugiej Grażyny Torbickiej ani Wojciecha Manna. Nawet za 50 lat.
Michał D.

Michał D. Badacz i analityk w
branży gier wideo.
Certyfikowany
mark...

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Arkadiusz Szwabowski:

Bo TVP to solidne rzemiosło i dekady doświadczenia.

Otóż to. I gdyby taki komunikat niósł spot, to już byłoby coś. Jakiś sens, elementarna prawda a może i otwarcie ciekawego pozycjonowania.
Stacje prywatne ze względu na swój profil nie wyhodują drugiej Grażyny Torbickiej ani Wojciecha Manna. Nawet za 50 lat.

No... tego nie wiemy. "Hodowla" jakoś tam się rozpoczęła. Spotkajmy się w tym wątku za 50 lat :-)

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

Michał D.:
Otóż to. I gdyby taki komunikat niósł spot, to już byłoby coś. Jakiś sens, elementarna prawda a może i otwarcie ciekawego pozycjonowania.

Forma przekazu też jest przekazem. Klasa omawianego spotu mówi sama za siebie.
"Hodowla" jakoś tam się rozpoczęła. Spotkajmy się w tym wątku za 50 lat :-)

Stacje komercyjne celując w masowego widza wybierają hałas, pstrokaciznę, plebejskość i wymuszoną pointę co 30 sekund. Nie widzę w tym Grażyny Torbickiej. Na szczęście.
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Tworzona z pasją jak 4,5 mln innych marek w PL

ale co ma piernik do wiatraka?
co z tego, ze TVP ma doświadczenie jak teraz jest stacja komercyjną? gwiazdy tańczą na lodzie, bitwa na głosy, czy też inne ambitne i misyjne programy.
nawet klan stracił cechy edukacyjne odkąd nie ma już Rysia i jego "dzieci myjemy ręce przed jedzeniem".
wiele programów, które były kiedyś i cos wnosiły czy to dla dzieci czy dorosłych już dawno zniknęły z ekranu. teraz dają masówkę i mową że to ich misja. to ja dziękuję za taką misję.

teraz ten spot ma się nijak, to jakby hasła z mercedesa lub bentleya dawać do trabanta...



Wyślij zaproszenie do