Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: Twitter, Blip, mikroblogi - wybór mikrobloga, kanału...

Witam serdecznie!

1.
Czy istnieją jakieś źródła mówiące o tym, jak potencjalni uczestnicy kanałów (list) decydują przyłączeniu się do nich?

2.
Jeszcze jedno może trochę poza tematem głównym, ale przy okazji poruszę ten temat:

Interesuje mnie jakie macie zdanie na ten temat, czy mikroblogi to "kopalnia wiedzy", czy może "wysypisko śmieci" dl działań marketingowych.

Czy informacje umieszczane tam, należy traktować, tylko i wyłącznie, jako informacje aktualne o terminie ważności "chwila", czy jednak można na ich postawie coś konkretnego zbudować, np. wiedzę o marce?

Medium mikroblogów idealnie pasuje mi do przekazywania bieżących informacji, ale jaki sens ma przechowywanie tam danych historycznych starszych niż X czasu.
Jeżeli jakiś kanał ma dużą aktywność to prześledzenie go staje się praktycznie niemożliwe, no chyba, że jakieś automaty za nas to zrobią.

Pozdrawiam
Tomek
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Twitter, Blip, mikroblogi - wybór mikrobloga, kanału...

Ad 1: Przyłączają się, bo są tam ich znajomi. Albo usłyszeli o tym w mediach (popularność Twittera jest budowana właśnie w ten sposób).

Co do pkt 2: Mikroblogi z jednej strony nadają się – tak jak powiedziałeś – do rozwiązywania problemów i komunikacji w czasie rzeczywistym. Backchannel na konferencji branżowej (do tego nadal IMO najlepszy jest Blip, więcej o backchannel tutaj: http://paweltkaczyk.midea.pl/komputery-itp/ech-ten-int... ) czy szybki kontakt z pomocą techniczną (choćby po to, żeby skierować do właściwej osoby) – to idealne zastosowania.

Jeśli chodzi o budowanie bazy wiedzy: to jest baza wiedzy zbierana i katalogowana przez ludzi, ma więc czasem przewagę nad maszynową, jeśli weźmiesz pod uwagę kilka rzeczy. Reputacja nadawcy: na mikroblogach można znaleźć ekspertów w wąskich dziedzinach, którzy dzielą się wiedzą, którą ciężko wygrzebać gdziekolwiek indziej. No i ręczne katalogowanie (hashtagi) też ułatwiają przeglądanie konkretnej działki.

Osobiście traktuję Twittera i mikroblogi jako serwisy nie z kategorii „social graph”, ale „interest graph” – są interesujące, jeśli odpowiednio dobierzesz źródła informacji. Więcej na ten temat tu: http://paweltkaczyk.midea.pl/marketing-branding/social...
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: Twitter, Blip, mikroblogi - wybór mikrobloga, kanału...

Dziękuję za odpowiedź i linki do interesującego materiału.

Następna dyskusja:

Twitter & Blip/Flaker - prz...




Wyślij zaproszenie do