Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Krzysztof Z.:
z taka strategią to dotrzesz max do 10% odbiorców
Dagmaro, zostawiam Ci tego pana na przekąskę - spytaj go ode mnie, jakie on to badania odrobił, że tak szafuje liczbami na temat czegoś, czego nawet nie określiłem, np. ambientu.
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Krzysztof Z.:
z taka strategią to dotrzesz max do 10% odbiorców
Dagmaro, zostawiam Ci tego pana na przekąskę - spytaj go ode mnie, jakie on to badania odrobił, że tak szafuje liczbami na temat czegoś, czego nawet nie określiłem, np. ambientu.

Mareksy, Twoja agresja jest wprost proporcjonalna z ignorancją widzę...
strategia mediowa jak zapewne wiesz, jest w stanie wyliczyć zasięg z jakim dane medium dotrze do TG
nic prostszego tylko sprawdzić ilu czytelników, jaką frekwencję osiąga wspomniany przez Ciebie Mój Pies. i masz dane
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Ania R.:
Mareksy, Twoja agresja jest wprost proporcjonalna z ignorancją widzę...
strategia mediowa jak zapewne wiesz, jest w stanie wyliczyć zasięg z jakim dane medium dotrze do TG
nic prostszego tylko sprawdzić ilu czytelników, jaką frekwencję osiąga wspomniany przez Ciebie Mój Pies. i masz dane
a ludziska tego słuchają i główkują i mogą sobie wyciągnąć wnioski, więc nic nie muszę dodawać na temat Twojej wiedzy i pobożnych życzeń :)
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Krzysztof Z.:
z taka strategią to dotrzesz max do 10% odbiorców
Dagmaro, zostawiam Ci tego pana na przekąskę - spytaj go ode mnie, jakie on to badania odrobił, że tak szafuje liczbami na temat czegoś, czego nawet nie określiłem, np. ambientu.
Przełamie się i napisze jak krowie na rowie - spuść trochę swojego rozdętego ego i zastanów się co piszesz
1. produkt nie nalezy do katregorii wstydliwych
2. liczby może sobie określić każdy nawet kompletny laik w temacie
3. produkt nie należy do specjalistycznych (ktoś już wymienił producentów karm leczniczych)
4. logika "misiu" logika a nie rozdmuchane ego :) (bez urazy)

PS.
a i nad serwowaniem przekąsek by się zastanowił bo jestem żylasty i staję w gardle także i w tym temacie jak kulą w płot ;)
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Mareksy

miło wiedzieć, że własne zdanie i opinie przenosisz na innych.wiesz, to podstawowy błąd popełniany przez wielu "jesli ja tak to rozumiem, tak uważam to wszyscy ZAPEWNE też tak to odbierają"

wiesz moje "pobożne życzenia" to taka dziedzina która się nazywa "planowanie mediów", wiesz domy mediowe, skoro te międzynarodowe kolosy opierają się tylko na "pobożnych życzeniach" to dlaczego funkcjonują a ich plany są efektywne?Ania R. edytował(a) ten post dnia 01.06.09 o godzinie 11:28
Rafał Lampasiak

Rafał Lampasiak Senior Strategic
Planner, TBWA\

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Rafał Lampasiak:
Grzegorz Skuza:
"W agencji odbyła się impreza. W jej trakcie powstała reklama. Mail wysłany dla jaj do klienta. Kazał robić."

Tak właśnie chyba powstało to dzieło.

Doskonale widać, że większość z Was, uczestników tej mądrej dyskusji, ma dość mierne pojęcie jak się pracuje i jak powstają projekty w agencji reklamowej

Kolego, spuść z siebie powietrze, może i nie mają ale to argument żadny w tej dyskusji, a na marginesie - wśród nas są tacy, co znają się z Twoimi szefami i to jeszcze od czasu, gdy chodziłeś do liceum i nie dość, że zjadają Cię w przedbiegach, to jeszcze wiedzą to i owo... tak więc przychylam się do wniosku Grześka - taaaka musiała być impreza a po-mroczność jasna jeszcze większa lol

żeby było jasne, moja wypowiedź odnosiła się do wszelkich wypowiedzi typu "była impreza", "kto to zrobił", "kto sie tak naćpał" etc., które są z natury nie na najlepszym poziomie (w szczególności jeśli padają z ust samych fachowców i profesjonalistów) i nie mają nic wspólnego z tym jak wygląda proces pracy w agencji i z klientem.
Jeśli tylko z sensem to proszę krytykować dalej.
A jeśli chodzi o te tajemnicze znajomsci i koneksje kolegi Marka, to naprawdę się przestraszyłem... widać, że naprawdę jesteś nieźle ustawiony. Obiecuję, że już nie będę i "spuszczę powietrze" tylko proszę nie naskarż na mnie szefostwu...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Krzysztof Z.:
1. produkt nie nalezy do katregorii wstydliwych
produkt nie, idea konceptu i realizacja owszem, ale przecież to "i" w mojej wypowiedzi było niedostrzegalne ;), w sumie psie gówno należy, jak każde łajno do tematów tabu, przynajmniej w naszej kulturze i przynajmniej na razie.

Co do reszty, najpierw się naucz dyskutować, a potem może Ci odpowiem, a Misiu to łaskawie powiedz do swojego szefa, o ile stać Cię na odwagę.
Rafał Lampasiak

Rafał Lampasiak Senior Strategic
Planner, TBWA\

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Ania R.:
marek mareksy szewczyk:
Ania R.:
ok Mareksy poproszę o propozycje "wyspecjalizowanych mediów" dla mainstreamowej marki którą jest Pedigree

dajesz
Mój Pies?

jaki nakład? mainstream? hmmm szeroko zasięgowe medium, powiadasz...
strzelaj dalej
Co mnie obchodzi nakład? Nie od dziś wiadomo, jak reklamować "wstydliwe" produkty i idee, wystarczyło skorzystać z pierwszej lepszej książki, ale widzę, że słowo mainstream uzasadnia wszystko, a najbardziej bezmyślność agencji - rozumiem po Waszym zbiorowym występie, że to Wy za tym stoicie?
Nie prowokuj mnie, bo Ci się oberwie jak Twojemu niewydarzonemu seniorkowi lol

Wydaje mi się, że powyższa wypowiedź mówi wszystko o Panu Marku - wszechmocnym reklamiarzu. Znowu mi się pewnie oberwie i już na pewno powie coś moim szefom, których zna od dziecka.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Krzysztof Z.:
1. produkt nie nalezy do katregorii wstydliwych
produkt nie, idea konceptu i realizacja owszem, ale przecież to "i" w mojej wypowiedzi było niedostrzegalne ;), w sumie psie gówno należy, jak każde łajno do tematów tabu, przynajmniej w naszej kulturze i przynajmniej na razie.
w sumie to całą ta wstydliwość trąci po2jną moralnością (ale to poboczna dywagacja)

Co do reszty, najpierw się naucz dyskutować, a potem może Ci odpowiem, a Misiu to łaskawie powiedz do swojego szefa, o ile stać Cię na odwagę.
z przykrością muszę napisać, że od ponad 17 lat nie mam do czynienia z żadnym szefem a ostatni z jakim miałem do czynienia dostał ode mnie w dziób za świństwa które robił. :)
Zaś jeżeli chodzi o naukę dyskusji żałuję, że z braku logicznych kontrargumentów stać Ciebie tylko na "a u was murzynów biją"
i już naprawdę EOT.
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Krzysztof Z.:
1. produkt nie nalezy do katregorii wstydliwych
produkt nie, idea konceptu i realizacja owszem, ale przecież to "i" w mojej wypowiedzi było niedostrzegalne ;), w sumie psie gówno należy, jak każde łajno do tematów tabu, przynajmniej w naszej kulturze i przynajmniej na razie.

jeśli gówno rzeczy z nim związane należą do tematu TABU to ja gratuluję Ci wiedzy odnośnie rynku reklamowego w Polsce. to ,ze nie pokazuje się literalnie , że ktoś za przeproszeniem "sra" nie oznacza TABU zlituj sie...
Co do reszty, najpierw się naucz dyskutować, a potem może Ci odpowiem, a Misiu to łaskawie powiedz do swojego szefa, o ile stać Cię na odwagę.

rura ci mięknie, że wchodzisz na personalne ataki zamiast odpierać racjonalnymi argumentami?Ania R. edytował(a) ten post dnia 01.06.09 o godzinie 11:39
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Rafał Lampasiak:
żeby było jasne, moja wypowiedź odnosiła się do
Ze statystyk wynika, że kolega zaczął swoje bycie na GL od tej wypowiedzi. Można przymknąć oko dla świeżaczka, chociaż zirytowałeś kilka innych osób oprócz mnie. Życzę tak jasnego formułowania wypowiedzi, by nie trzeba było ich tłumaczyć, zwłaszcza, że daliśmy radę i zrozumieliśmy intencję.
A jeśli chodzi o te tajemnicze znajomsci i koneksje kolegi Marka, to naprawdę się przestraszyłem...
Widzisz, prosto Ci piszę, a Ty nie rozumiesz, to jak z Twoim pisaniem, twierdzisz, że prosto piszesz i potem my nie rozumiemy :)
Ta wypowiedź miała Ci dać do myślenia.
Są tu starsi od Ciebie i wiekiem i doświadczeniem, więc nie pozwalaj sobie na takie krzywdzące uogólnienia, bo jak się spojrzy w Twoje cv, to raczej nie masz podstaw, przynajmniej dopóki nie napiszesz kilku postów i nie udowodnisz, co jesteś wart. Na razie falstart.

BTW. pytałem, czy to Wasze dzieło. Może Ty zachowasz się na poziomie i łaskawie wytłumaczysz nam zajadłość swojej sfory?

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Ale o co chodzi? Mam niejasne wrażenie, że tych, którym reklama się nie podoba, poruszył sam fakt mówienia o psiej kupie (odnoszę się do printu, spotu nie widziałem).
No jasny gwint! psy robią kupę, niewiarygodne!
To jest jakieś tabu, którego nie wolno przekraczać w komunikacji?
Po mojemu ten druk jest całkiem ok. Może nie powala, może nie wygra żadnego złotego zwierzaka na wybranym festiwalu, ale jest ciekawy i przede wszystkim wprost i jasno komunikuje to co ma zakomunikować. Gra językowa jest twórcza i trafna (a o to wcale nie łatwo) i sprytnie pozwala uniknąć pokazywania psich odchodów w ich pełnej niekrasie.

A tak poza tym polecam:
http://czytelnia.onet.pl/0,31397,0,1,nowosci.html
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Rafał Lampasiak:
Wydaje mi się, że powyższa wypowiedź mówi wszystko o Panu Marku - wszechmocnym reklamiarzu. Znowu mi się pewnie oberwie i już na pewno powie coś moim szefom, których zna od dziecka.
Nie czujesz niesmaku? Przynajmniej jako senior i szef?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Radek Jakubiak:
Radek, zupełna zgoda, to jest świetne, fajnie wykoncypowane i zrealizowane, tylko pokazane nie w tym miejscu, gdyby pokombinować z odsłonami, to dostałoby to może i jakiegoś brązowego zwierzaka - chyba o to się rozchodzi (poza skrajnymi opiniami, że fe z pierwszej strony, ale i te rozumiem)
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Rafał Lampasiak:
marek mareksy szewczyk:
Ania R.:
marek mareksy szewczyk:
Ania R.:
ok Mareksy poproszę o propozycje "wyspecjalizowanych mediów" dla mainstreamowej marki którą jest Pedigree

dajesz
Mój Pies?

jaki nakład? mainstream? hmmm szeroko zasięgowe medium, powiadasz...
strzelaj dalej
Co mnie obchodzi nakład? Nie od dziś wiadomo, jak reklamować "wstydliwe" produkty i idee, wystarczyło skorzystać z pierwszej lepszej książki, ale widzę, że słowo mainstream uzasadnia wszystko, a najbardziej bezmyślność agencji - rozumiem po Waszym zbiorowym występie, że to Wy za tym stoicie?
Nie prowokuj mnie, bo Ci się oberwie jak Twojemu niewydarzonemu seniorkowi lol

Mareksy nie czołgaj się prosze na tych nierówno położonych kafelkach niewiedzy bo to aż wstyd.
gdzie karma jest wstydliwym produktem?
jak to co cię obchodzi nakład? to może wsyztsko zacznijmy reklamować niszowo np. w "wędkarstwie Polskim"
nie zamierzam Cię "nie prowokować" bo uważam, ze jesteś cieniutkim kolesiem który sobie dorabia sztuczny ogon. zakwestionuj moje wypowiedzi racjonalnymi argumentami. na inne nie reaguję, wybacz
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Radek Jakubiak:
Radek, zupełna zgoda, to jest świetne, fajnie wykoncypowane i zrealizowane, tylko pokazane nie w tym miejscu, gdyby pokombinować z odsłonami, to dostałoby to może i jakiegoś brązowego zwierzaka - chyba o to się rozchodzi (poza skrajnymi opiniami, że fe z pierwszej strony, ale i te rozumiem)

Mareksy czyli zmiana opinii teraz nagle egzekucja jest ok?
jeśli nie pasuje Ci dobór mediów kampanii to proponuję wejdź na odpowiednią grupę (planowanie mediów) i tam wyraź swoją "niekonwencjonalną" opinię jak to mediowcy powinni byli wykonac swoją robotę
podejrzewam,ze zjedzą Cię o wiele bardziej niż tu ;)

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Radek Jakubiak:
Radek, zupełna zgoda, to jest świetne, fajnie wykoncypowane i zrealizowane, tylko pokazane nie w tym miejscu

A może całe nieporozumienie bierze się stąd, że mówicie z Anią o zupełnie różnych rzeczach? (etyka versus cele komunikacyjne)
Nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc: "tylko pokazane nie w tym miejscu"? Czy chodzi Ci o to, że temat psiej kupy może budzić wstręt u wielu z odbiorców, więc nie powinno się ich na taką wątpliwą przyjemność narażać?
Czy jednak chodzi Ci o realizację celów komunikacyjnych? W tym drugim przypadku, nie zgodzę się z Twoim postulatem, że "Mój Pies" (tudzież podobne) jest najlepszym miejscem do umieszczania takiej reklamy. PP to produkt masowy i masowo go trzeba komunikować. Hamburgerów z McDonalda też się przecież nie reklamuje w specjalistycznych pismach typu Gotuj z Finezją, tylko leci się po szerokim audytorium.
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Radek Jakubiak:
marek mareksy szewczyk:
Radek Jakubiak:
Radek, zupełna zgoda, to jest świetne, fajnie wykoncypowane i zrealizowane, tylko pokazane nie w tym miejscu

A może całe nieporozumienie bierze się stąd, że mówicie z Anią o zupełnie różnych rzeczach? (etyka versus cele komunikacyjne)
Nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc: "tylko pokazane nie w tym miejscu"? Czy chodzi Ci o to, że temat psiej kupy może budzić wstręt u wielu z odbiorców, więc nie powinno się ich na taką wątpliwą przyjemność narażać?
Czy jednak chodzi Ci o realizację celów komunikacyjnych? W tym drugim przypadku, nie zgodzę się z Twoim postulatem, że "Mój Pies" (tudzież podobne) jest najlepszym miejscem do umieszczania takiej reklamy. PP to produkt masowy i masowo go trzeba komunikować. Hamburgerów z McDonalda też się przecież nie reklamuje w specjalistycznych pismach typu Gotuj z Finezją, tylko leci się po szerokim audytorium.

ja też przyznam Radku miałam tę wątpliwość ,bowiem zarzuty Mareksego pojawiły się odnośnie oceny egzekucji by szybciutko ( po Twoim poście) ewoluować na planowanie mediów...
mam nadzieję, że sam zainteresowany się wypowie
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

Wracając na chwilę do zagadnienia, czy ta reklama jest obrzydliwa czy nie - myślę, że JEST OBRZYDLIWA niestety. I, jak Mareksy, widziałbym ją raczej w prasie branżowej z powodow estetycznych.

Było nie było dotyczy zagadnienia KONSYSTENCJI psiej kupy.

Ale może ja jakiś delikatny jestem bo mnie również irytują reklamy środków na hemoroidy i inne takie dosłowności. A może to dlatego, że mam w domu kota a nie psa :)
Rafał Lampasiak

Rafał Lampasiak Senior Strategic
Planner, TBWA\

Temat: Twarde dowody.. czyli.. żenada?

marek mareksy szewczyk:
Rafał Lampasiak:
Wydaje mi się, że powyższa wypowiedź mówi wszystko o Panu Marku - wszechmocnym reklamiarzu. Znowu mi się pewnie oberwie i już na pewno powie coś moim szefom, których zna od dziecka.
Nie czujesz niesmaku? Przynajmniej jako senior i szef?

Szefem jeszcze nie jestem, a tymczasem jako niewydarzony senior mogę powiedzieć, że nie, nie czuję niesmaku i ta kampania nie posuła mi żadnego posiłku. Myślę, że kolega Radek swoja wypowiedzią (z którą sie zgadzam) wyjaśnił wszystko jasno i sensownie.

Następna dyskusja:

Kononowicz, czyli Trend-SWETER




Wyślij zaproszenie do