konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.
Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

To zależy od uśrednionych cech targetu.
Chociaż nieśmiało podejrzewam, że w Polsce to zadziała.

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.
sądzę że nie zadziała samo pokazanie jako takie. przecież odbiorca nie będzie się utożsamiał z tą osobą, będzie myślał "mnie to nie spotka"
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.
Przypomina mi się taka sytuacja z mojej młodości - w klubie trwa akcja antynikotynowa, sala pełna bo to sobota, leci film pokazujący skutki palenia. Drastyczne ujecia organów itp. Cisza jak makiem zasiał. Koniec filmu i... wszyscy gremialnie i jak na komendę sięgaja po... papierosa. Z nerw panie, z nerw.

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.
Przypomina mi się taka sytuacja z mojej młodości - w klubie trwa akcja antynikotynowa, sala pełna bo to sobota, leci film pokazujący skutki palenia. Drastyczne ujecia organów itp. Cisza jak makiem zasiał. Koniec filmu i... wszyscy gremialnie i jak na komendę sięgaja po... papierosa. Z nerw panie, z nerw.

hmm to chyba po prostu jest zbyt absurdalne, odlegle od codziennego doswiadczenia, by trafilo do wyobrazni.. ludzie powinni polaczyc fakt zapalenia z jakas bezposrednia konsekwencją... dlatego moim zdaniem stare dobre haslo ze 1 papieros skraca zycie o 5 minut bylo lepsze.
ponoc najbardziej skuteczna kampania antynikotynowa to byla ta, w ktorej pokazano, ze papierosy sa po prostu.. niemodne :)
Magdalena Mikusińska Chojan

Magdalena Mikusińska
Chojan
dyrektor marketingu,
sieć Bricomarche

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.

To oczywiście zależy od tego jaki skutek chcesz wywołać komunikatem reklamowym, czy to ma być reklama, czy antyreklama.
Jeśli mamy do czynienia z produktem, to chcemy żeby był pozytywnie kojarzony. Trzeba pamiętać, że ludzie przetwarzają płytko i jeśli pokażemy np. kobietę, która ma zmarszczki, bo nie stosowała kremu X, to ludziom w głowach zostanie wizerunek nieatrakcyjnej kobiety kojarzony z tym kremem, a tego powinniśmy unikać.
Inaczej, jeśli chcemy zrobić antyreklamę, np. paleniu papierosów. Wtedy prawidłowo jest pokazywać złe skojarzenia. Należy się tylko zastanowić, czy straszenie skutkami niektórych grup docelowych jest skuteczne, ale to już inny temat:)

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Agnieszka Wiacek:
dlatego moim zdaniem stare dobre haslo ze 1 papieros skraca zycie o 5 minut bylo lepsze.
Ale wejście po schodach wydłuża życie o X sekund.
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Chciałabym dorzucić do dyskusji głos w postaci artykułu „Szokoodporni“ mojej redakcyjnej koleżanki, Magdy Rydzik:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6038475...

Podaję linka do GW, bo jest tam sporo przykładów takich właśnie szokujących reklam.

Najważniejsze przesłanie, jakie wyczytałam: Szok jest OK, ale tylko jeżeli jest częścią przemyślanej strategii marketingowej. Jeżeli takiej strategii brakuje, to lepiej nie „szokować szokiem“.

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Krzysztof B.:
Agnieszka Wiacek:
dlatego moim zdaniem stare dobre haslo ze 1 papieros skraca zycie o 5 minut bylo lepsze.
Ale wejście po schodach wydłuża życie o X sekund.

dlatego wlasnie mieszkam na 4 pietrze bez windy

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Reklama nie produktu ale na przykład portalu albo działań eventowych związanych ze zdrowiem, czyli typoe kampanie prozdrowotne.

Miałaby to być antyreklama niezdrowego stylu skłaniająca do refelksji nad zmianą nawyków, i jednocześnie reklama na przykład jakiejś konkretnej zdrowej inicjatywy lub portalu traktującym o aktywnym zdrowym trybie życia.

Innymi słowy jak skutecznie dotrzeć do tych, którzy siedzą przed TV i znudzeni są białymi ząbkami w reklamach past do zębów czy pięknymi kobietami wklepującymi na noc krem do twarzy. Bo wiedzą, żę "to już było" i po prostu łatwiej przejść się po kolejna puszkę piwa do lodówki i na nowo zasiąść przed TV.

Nie promujemy jednak produktu, tylko inicjatywę. Własnie poprzez prowokacje. Afirmujemy zdrowy styl życia poprzez pokazania brzydoty tego niezdrowego trybu życia.
Oczywiście można tutaj stworzyć na pęczki analogicznych kreacji.

Od tłustych kobiet, po siedzącego w fotelu z odkrytym brzuchem faceta, kończywszy na spoconych parach tuż po nieudanym sexie. Wszystko to dopiąć tekstem zdrowie nie wystarczy... może coś więcej niż zdrowie ?? http://wiecejnizzdrowie.pl

Już teraz kiedy poszerzyłem nieco temat uważacie, żę tą metodą da się wypromować portal poświecony zagadnieniu zdrowia lub event prozdrowotny ?

Skoro zestawienie piękna ze zdrowiem przy tego typu promocjach nie działa to może zestawienie tego co się traci (tutaj wspomniane już epatowanie brzydotą) nie dbając o zdrowie w dotarciu do takich właśnie ludzi zadziała ??

czekam na dalesz komentarze i uwagi

Magdalena Chojan:
Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.

To oczywiście zależy od tego jaki skutek chcesz wywołać komunikatem reklamowym, czy to ma być reklama, czy antyreklama.
Jeśli mamy do czynienia z produktem, to chcemy żeby był pozytywnie kojarzony. Trzeba pamiętać, że ludzie przetwarzają płytko i jeśli pokażemy np. kobietę, która ma zmarszczki, bo nie stosowała kremu X, to ludziom w głowach zostanie wizerunek nieatrakcyjnej kobiety kojarzony z tym kremem, a tego powinniśmy unikać.
Inaczej, jeśli chcemy zrobić antyreklamę, np. paleniu papierosów. Wtedy prawidłowo jest pokazywać złe skojarzenia. Należy się tylko zastanowić, czy straszenie skutkami niektórych grup docelowych jest skuteczne, ale to już inny temat:)

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

a jak będzie tak samo tłusty jak owa pani pokazania w reklamie ??
Albo będzie miał te same problemy łóżkowe jak Pan po nieudanym sexie pokazany w reklamie ??
Czy ludzie aż tak bardzo potrafią się oszukiwać ;)??

Agnieszka Wiacek:
Paweł J.:
Zestawieniu zdrowia w reklamie z brzydotą lub okrucieństwem.
Czy prowokacja jest dobra metodą na zaskoczenie tych, których już nic nie zaskakuje ??
Ponoć mówi się, że lepiej pokazać straty jakie klient odniesie z odrzucenia naszej oferty, niż kluczowe zyski.
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

Czekam na opinie.
sądzę że nie zadziała samo pokazanie jako takie. przecież odbiorca nie będzie się utożsamiał z tą osobą, będzie myślał "mnie to nie spotka"
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Cóż, ja osobiście uwielbiam turpizm stosowany. Ale to oczywiście mój indywidualny gust.

Natomiast teza: "pokazywanie obrzydliwości uzasadnione, gdy budujemy złe skojarzenia, a nie działa, jak chcemy zbudowac dobre", jest zdecydowanym uproszczeniem. Wszystko zależy jaki produkt, na jakim rynku i do jakiego targetu.

Są dziesiątki przykładów takich turpistycznych reklam w Polsce i na świecie, wiec sytuacja nie może wyglądać tak prosto.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

pokaż ludziom, co stracą w wyniku olania Twoich sugestii i prozdrowotnych propopzycji + zaprzęgnij do tego jakiś autorytet + zasugeruj, że już dużo ludzi się zainteresowało i "wdrożyło" Twoje propozycje.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Paweł J.:
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

zestawienie z czym? kim?
"gruba brzydka kobieta" to pojęcie względne. Poza tym możesz kogoś urazić, bo powody otyłości bywają różne.
"czas piękna" to też jakaś abstrakcja wydaje mi się.

Jeśli już idziesz tą drogą, to pokaż osoby, które w wyniku własnych zaniedbań rujnują sobie zdrowie.

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Dominik "dodo" Szewior:
Paweł J.:
Dla przykładu czy zestawienie grubej brzydkiej kobiety, której czas piękna i urody przeminął jako przestrogi przed prowadzeniem niezdrowego trybu życia, przy dobrze skrojonej kreacji może zadziałać ??

zestawienie z czym? kim?
"gruba brzydka kobieta" to pojęcie względne. Poza tym możesz kogoś urazić, bo powody otyłości bywają różne.
"czas piękna" to też jakaś abstrakcja wydaje mi się.

Jeśli już idziesz tą drogą, to pokaż osoby, które w wyniku własnych zaniedbań rujnują sobie zdrowie.


97 % otyłości jest spowodowana nadmiernym przejadaniem się.
Króluje mit genów, ale obalany jest na każej uczelnie meducznej łącznie z moją.
a te 3% no fakt, mogą sie obrazić. Ale czy nie nie ma większych powodów do obrażenia kogoś. Słynna afera reklamy mBanku - obraza środowiska katolickiego czy ostatni folder z gejami w Ikei... ??

Co do pozostałych sugestii. Dzięki za komentarz. Przydatne i widzę to bardzo podobnie.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Paweł J.:

97 % otyłości jest spowodowana nadmiernym przejadaniem się.
Króluje mit genów, ale obalany jest na każej uczelnie meducznej łącznie z moją.

Pawle, nie znam sie oczywiście ani w jednym procencie tak dobrze jak Ty na medycynie, ale wiem, że nie jest to nauka ścisła. Jak się zdaje przez lat kilkadziesiąt medycyna pracowicie obalała np. tezę, że za wrzody żołądka odpowiada co innego niż dieta, stres i palenie. A tu się okazało, że 9 na 10 wrzodowców ma w brzuchu zwykłą bakterię.
Uważałbym więc bardzo ze stwierdzeniami typu "medycyna jednoznacznie obaliła/potwierdziła", żeby za chwilę nie brzmiało to jak dowcip o amerykańskich naukowcach.

Pzdr

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

była fajna turpistyczna reklama społeczna:
http://www.kampaniespoleczne.pl/artykuly.php?artykul_i...

ponoć dość skuteczna
Magdalena Mikusińska Chojan

Magdalena Mikusińska
Chojan
dyrektor marketingu,
sieć Bricomarche

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Oczywiście tak, jak napisałam wszystko zależy od grupy docelowej i wielu tez innych czynników.
Paweł prawdopodobnie ma na myśli kampanię opartą na viralu i uważam, że idzie w dobrą stronę. Moim skromnym zdaniem narzędzia marketingu szeptanego są bardzo przydatne w działaniach propagujących określone zachowania, stosuje je z powodzeniem np. Greenpeace. Jeśli chodzi o ludzi siedzących przed TV i znudzonych klasycznymi reklamami, to tym bardziej.
Polecam http://harderandharder.pl oraz bardzo fajny portal społecznościowy millionyou.com, gdzie w nowatorski sposób powstają filmiki reklamowe robione przez środowiska twórcze nie związane z branżą reklamową.

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Jarosław Koć:
Paweł J.:

97 % otyłości jest spowodowana nadmiernym przejadaniem się.
Króluje mit genów, ale obalany jest na każej uczelnie meducznej łącznie z moją.

Pawle, nie znam sie oczywiście ani w jednym procencie tak dobrze jak Ty na medycynie, ale wiem, że nie jest to nauka ścisła. Jak się zdaje przez lat kilkadziesiąt medycyna pracowicie obalała np. tezę, że za wrzody żołądka odpowiada co innego niż dieta, stres i palenie. A tu się okazało, że 9 na 10 wrzodowców ma w brzuchu zwykłą bakterię.
Uważałbym więc bardzo ze stwierdzeniami typu "medycyna jednoznacznie obaliła/potwierdziła", żeby za chwilę nie brzmiało to jak dowcip o amerykańskich naukowcach.

Pzdr


Pewnie mowa o Helicobacter Pylori ale to też już nie jest tak do końca prawda, że 9/10. No ale muszę przyznać rację, w medycynie nic nie jest na pewno choć to wszystko stale idzie do przodu. Problemem są kolorowe pisma, które niestety powielają mity oraz hołdują uproszczeniom. Ale może porzućmy ten wątek bo im dalej w las tym więcej drzew :)

konto usunięte

Temat: turpizm metoda na zdrową reklamę?

Rewelacja, czegoś takie szukałem.
No ale wyreżyserował to Inarritu. Cieżko takiego geniusza wyszukać w Polsce. Dzieki za link.

Agnieszka Wiacek:
była fajna turpistyczna reklama społeczna:
http://www.kampaniespoleczne.pl/artykuly.php?artykul_i...

ponoć dość skuteczna



Wyślij zaproszenie do