konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Radosław Hechłacz:
To już kawałek z Fritzlem jest srogą pomyłką
to jest nonsensopedia, nad tym nikt w zasadzie nie panuje. i to jest właśnie ryzyko jej wykorzystywania - może wyjść zupełnie na odwrót w stosunku do planów.
Kasia W.

Kasia W. homeDECORO
-oryginalne ozdoby i
dekoracje 3D
handmade do ...

Temat: TurboDymoMan 36.6

Jedynie Reprezentacji Polski w piłce nożnej udało się zawstydzić TurboDymoMana....
Joanna Małgorzata W.

Joanna Małgorzata W. Wiceprezes
Zarządu/Dyrektor
zarządzający J4J Sp
z o.o.

Temat: TurboDymoMan 36.6

Żenada choc jeśli twórcom reklamy chodziło o to żeby wkurzyc to ten cel zostł osiagniety, generalnie dla mnie na 1 - szym miejscu zaraz za nim Żanet kaleta i osporności w brzuchu Danona..:)
Rafał S.

Rafał S. Nieruchomości,
Internet

Temat: TurboDymoMan 36.6

Genialna kampania reklamowa. Widzę, że sieci komórkowe zaczynają mieć monopol na tego typu akcje :)
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: TurboDymoMan 36.6

Wiele osób mówi o tej kampanii, a jeszcze więcej sypie tekstami. TurboDymoMan wszedł do codziennego języka i to jest sukces. Marka i kampania są bardzo dobrze rozpoznawane, czego chcieć więcej?
Rafał S.

Rafał S. Nieruchomości,
Internet

Temat: TurboDymoMan 36.6

Tomasz R.:
Wiele osób mówi o tej kampanii, a jeszcze więcej sypie tekstami. TurboDymoMan wszedł do codziennego języka i to jest sukces. Marka i kampania są bardzo dobrze rozpoznawane, czego chcieć więcej?

Tylko jak długo się utrzyma. Mumio ciągnie już kilka dobrych lat...
Internauci pokazują, że można stworzyć jeszcze wiele wersji TDM.
Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: TurboDymoMan 36.6

Mumio i TDM nie trafiają do mnie wcale... może nie mam poczucia humoru :/ ale widać, że reklamy się podobają konsumentom. Nawet moi wykładowcy rzucają grypsami z TDM.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: TurboDymoMan 36.6

Kampania 36.6 jest prowadzona z pewną dozą szajby, jakiej dotąd być może nie było. Tudzież nie była widoczna na takim poziomie. Takich postaci będzie więcej. Sukces TDM zasadza sie na jego nośnym formacie jezykowym, posługując się językiem nonsensu podaje odbiorcy foremkę, w którą ten może wbijać co chce. I tak, wystarczy zrobić sobie małe ćwiczenie, żeby zobaczyć, jaki fun i ile dowcipu można wyciskać z TDM, lepiąc z niego frazy jak z plasteliny wszystkie pozycje KAMASUTRY.

I tak:
Mężczyzna kupił sobie jamnika. TurboDymoMan zawstydził męzczyznę, kupił sobie TurboDymoPsa.
Gołąb nasrał na 6 przechodniów. TurboDymoPies zawstydził gołębia, nasrał na 9 przechodniów [z powietrza].
Gościowi w restauracji widelec upadł na podłogę. TurboDymoMan zawstydził gościa i w restauracji widelec upadł mu na sufit.
Woda kapała z kranu 2,5 dnia. TurboDymoMan zawstydził wodę, kapał z kranu 3,75 dnia.
Baca wypasał owcę na hali. TurboDymoMan zawstydził bacę - wypasał halę na owcach.
Mucha latała i bzyczała nad eklerką 12 sekund, zanim na niej usiadła. TurboDymoMan zawstydził muchę - latał i bzyczał nad eklerką 18 sekund, zanim na niej usiadł.
Jarek próbował wkręcić śrubkę 4 razy i nie udało mu się. TurboDymoMan zawstydził Jarka, próbował wkręcić śrubkę 6 razy i też mu się nie udało.
KingKong ugryzł Godzillę w łokieć. TurboDymoMan zawstydził KingKonga - ugryzł Godzillę w odbyt.
Kobieta robi pranie w jeziorze. TurboDymoMan zawstydza kobietę, robi pranie w szambie.
Monika przeczytała "Idiotę" Dostojewskiego [Ufff!]. TurboDymoMan zawstydził Monikę - zjadł "Idiotę" Dostojewskiego [i nie beknął].
Mężczyzna je sushi pałeczkami do sushi. TurboDymoMan zawstydza mężczyznę, je sushi pałkami policyjnymi.
W tenisie odbija się piłeczkę rakietą. TurboDymoMan zawstydza tenis, odbija rakietę piłeczką.
Thierry Henry strzelił bramkę Jerzemu Dudkowi. TurboDymoMan zawstydził T. Henry - strzelił bramkę Jerzemu Dzięciołowi.
Kobieta stanęła w oknie. TurboDymoMan zawstydził kobietę i stanął w kobiecie.
Anna L. zaginęła w Tatrach. TurboDymoMan zawstydził Annę L. - zaginął w Tatataratatrach.
Bolesław Prus napisał "Lalkę". TurboDymoMan zawstydził Bolesława Prusa i napisał "Jajkę". [takie skojarzenie "Lalka" = "Rarka" = "Jajka", "Jajka" Plusa, to brzmi całkiem zabawnie]
Adam Małysz właśnie wyszedł z progu. TurboDymoMan zawstydził Małysza i właśnie wyszedł z parapetu.
Jurek trzepał dywan na trzepaku. TurboDymoMan zawstydził Jurka, dywanił trzepak na Jurku.
Pewnien staruszek kleił taboret. TurboDymoMan zawstydził pewnego staruszka i przykleił go do taboretu.
Jezus spotkał się z uczniami w Wieczerniku. TurboDymoMan zawstydził Jezusa - spotkał sie z uczniami w Poranniku.
Wanda weszła do kuchni. TurboDymoMan zawstydził Wandę, i w tym samym momencie wszedł do piekarnika.
Jola patrzyła na morze Bałtyckie pijąc Colę i przegryzając kebabem. TurboDymoMan zawstydził Jolę, wypił Bałtyk, przegryzł pólwyspem Skandynawskim i połknął Danię. Następnie wyemitował bąka, który pokruszył Akropol i zaczadził Egipt.

Możliwości wydają się wręcz niegraniczone, w tym sensie jest to bardzo fajna absurdalna zabawka do oczywistego okpienia postaci TDM. Odbiorca kreuje znacznie zabawniejszą wersję postaci na użytek własnej głupawki. I to jest sukces dowcipu, i to jest sukces kreacji, bo TDM będzie pamiętany przez głupawkę, której był inspiratorem-foremką.
Wg mnie, tak poza tym, wpis w Nonsensopedii był sterowany bo jakoś go nie usunięto, a skargi były.

konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Tomasz R.:
Wiele osób mówi o tej kampanii, a jeszcze więcej sypie tekstami. TurboDymoMan wszedł do codziennego języka i to jest sukces. Marka i kampania są bardzo dobrze rozpoznawane, czego chcieć więcej?
poważniej reklamy wizerunkowej

konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Mnie TDM śmieszy, nic nie mogę na to poradzić, do łez... tusz mi wlazł do oczu, oj...

Na dodatek wyobraźnia podsuwa mi rozmaite wizualizacje co lepszych tekstów.

Brak wyrafinowania?

konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Marcin W.:
Tomasz R.:
Wiele osób mówi o tej kampanii, a jeszcze więcej sypie tekstami. TurboDymoMan wszedł do codziennego języka i to jest sukces. Marka i kampania są bardzo dobrze rozpoznawane, czego chcieć więcej?
poważniej reklamy wizerunkowej

Marcin, a powiedz, czy target faktycznie zasługuje na poważną kampanię? Bo mi się osobiście wydaje, że kampania jest w sam raz skrojona na miarę grupy docelowej.

konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Agnieszka Górnicka:
Mnie TDM śmieszy, nic nie mogę na to poradzić, do łez... tusz mi wlazł do oczu, oj...

Na dodatek wyobraźnia podsuwa mi rozmaite wizualizacje co lepszych tekstów.

Brak wyrafinowania?


o rany no.., to takie polskie, jak jestesmy w mniejszosci to od razu trzeba sie wstydzic? :-)
dlaczego brak wyrafinowania? trafia w Twoje gusta- nic tylko sie cieszyc, mnie tez sie podoba.

przypomnial mi sie wywiad z Marcinem Gortatem, ktory na pytanie czy czuje, ze zyje w luksusie, odpowiedzial:

"niestety tak"...
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: TurboDymoMan 36.6

Agnieszka Górnicka:
Mnie TDM śmieszy, nic nie mogę na to poradzić, do łez... tusz mi wlazł do oczu, oj...

Na dodatek wyobraźnia podsuwa mi rozmaite wizualizacje co lepszych tekstów.

Brak wyrafinowania?

Nie. Prawa konstrukcji dramaturgicznej.

Największą zaletą serii TDM jest genialnie prosty format umożliwiający wymyślanie 1000 scenek, które będa kolejnymi odsłonami kampanii. Jest on tak prosty, że właściwie nie potrzeba juz do tego wymyslania profesjonalisty - kazdy może sie pokusić po prostu o wymyslenie jakiejś absurdalnej czynności, a potem to leci z automatu.

Ale w życiu nic nie ma za darmo. Jeśli gdzieś jest łatwiej, to gdzie indziej robi się przez to dużo trudniej.

Genialnie prosty format serii jest jednocześnie jej największą wadą i obciążeniem. Bo jeśli każdy może sobie wymyslic kolejną część, to każdy może sobie także spokojnie wymyslić kolejna parodię, nawet niecenzuralną. Jesli pogrzebiecie w necie, da się znaleźć nawet takie, których wstydziłbym sie tu zacytować. (TDM mnie zawstydził!). Poza tym - widzowie przestaja czekać na kolejne części zastanawiając się "co też oni jeszcze wymysla". Bo sam przecież ma 100 pomysłów, które przychodza mu do głowy.
Jakub K.

Jakub K. Pokaż mi swojego
notebooka a powiem
ci, kim jesteś...

Temat: TurboDymoMan 36.6

Dla mnie z TDM jest jak z serią "Crank - Adrenalina", gdyby wszystkie filmy sensacyjne były kręcone w tej konwencji, to nic tylko linkę i w las. Ale jako wariacja na temat, zrobiona z przymrużeniem oka i dla zwały - czemuż by nie? Skuteczności tej kampanii, nie sposób odmówić, po kolejnym spotkaniu ze znajomymi, przepełnionym cytatami TDM, osobiście pofatygowałem się do netu, sprawdzić ło cło się rozchłodzi...;]Jakub Kutzmann edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 13:30
Piotr Wójcicki

Piotr Wójcicki Business Development
Manager

Temat: TurboDymoMan 36.6

zauważyłem nową odsłonę TDM z Stanczykiem
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: TurboDymoMan 36.6

Tylko powoli zaczyna być tak jak z tymi piłeczkami kolorowymi... wiecie fajna muzyczka, one tak się fajnie odbijają...

Reklama przerosła produkt. Mały % osób kojarzy, że to reklama Sony Bravia. Ale co to było to Bravia???? aaa chyba telewizor, czy nie?

Reklamę TurboDymoMena znała cała Polska,cały świat zawstydził TurboDymoMena, bo znał reklamę z piłeczkami:)
Darek A.

Darek A. Medical Consultant

Temat: TurboDymoMan 36.6

Daniel Kanka:
Reklamę TurboDymoMena znała cała Polska,cały świat zawstydził TurboDymoMena, bo znał reklamę z piłeczkami:)

z tym, że reklama Bravi poszła na cały świat ,a TurboDymoMena tylko na Polskę ;] Troche mijałoby sie z celem reklamowanie naszej sieci za granica - nie sądzisz? :)

także jednak TurboDymoMen zawstydził Ciebie ;)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: TurboDymoMan 36.6

Kampania z Turbodymomenem miała swój target - nastolatków, których nie stać na droższą telefonię innych operatorów, nie mówiąc już o podpisywaniu umów na abonament.

Z racji tego, zaproponowano ofertę, która powinna zadowolić młodych ludzi. Są to najczęściej użytkownicy telefonów na kartę, dlatego im oferta tańsza, umożliwiająca pisanie większej ilości sms-ów czy też tańszych rozmów - tym lepiej dla nastolatka.

Pytanie - jak dotrzeć do nich, skoro żyją serwisami społecznościowymi, przeglądają filmy na youtube czy non stop wysyłają sms - przecież kolejna sztampowa reklama ich nie ruszy, nie zwróci ich uwagi. A TV praktycznie nie oglądają "bo tyle jest fajnego poza nią".

Kampania z Turbodymomenem wydaje się być trafiona. Udało się osiągnąć pierwszy ze punktów funkcji reklamy - AIDA - Attention. Poprzez stworzenie dziwnego bohatera i czegoś nietypowego, co go wyróżnia na tle innych "supermenów" zwrócono uwagę większości odbiorców na samą reklamę.

Jak nie trudno zauważyć, sama postać Tubrodymomena oraz jego zawstydzanie ma się nijak w powiązaniu do telefonii komórkowej i oferty kierowanej do młodych. Jednak wywołuje pozytywne emocje - a na pewno zapada w pamięć. Zatem w grupie docelowej może rodzić się drugi stopień funkcji reklamy - Interesting - który objawi się dowiadywaniem na czym właściwie skupia się ta cała oferta, dlaczego jest lepsza od pozostałych.

Czy Turbodymomen może odnieść sukces poza swoją grupą docelową? Trudno to jednoznacznie stwierdzić, bo większość użytkowników powyżej 20 roku życia oglądając reklamę będzie jedynie tworzyć później żarty związane z Turbodymomenem. Większość z nich jest bowiem już związana umową abonamentową z inną siecią (lub posiada komórkę służbową) - po co więc komuś w takiej sytuacji kolejna oferta, gdzie są tanie sms? (tym bardziej, że osoby starsze wolą dzwonić niż pisać sms). Autem Turbodymomena jest zatem to, że nie zostanie totalnie zignorowany przez pozostałe grupy społeczeństwa, bo będzie mógł być wykorzystany do żartów. A to parodiowanie wcale nie osłabi jego pozycji, bo w grupie docelowej żarty o nim się zapewne nie pojawią (chyba że same pozytywne, bo będzie na topie).

Należy też pamiętać o jednej zasadzie - dużo łatwiej jest utrzymać klienta niż go pozyskać od konkurencji. Dlatego - choć to jest akurat mocno związane ze specyfiką grupy docelowej - osoby korzystające z reklamowanej przez Turbodymomenta telefonii, mogą postrzegać się w pewien sposób jako elita. Mają swojego bohatera, o którym się mówi, mają tanie sms i rozmowy. W końcu wilk jest syty i owca cała. To będzie zaś mogło powodować, że młodzi będą chętniej rezygnować z ofert na kartę w innych sieciach. Wśród nastolaktów - wychowanych np. na szale związanym z Pokemonami - bohater jest tak samo ważny, jak to kto ma lepsze auto, lepiej zarabia czy jeździ dalej na wakacje. Tu działają czynniki sterujące naszą psychiką.

Podsumowując - Turbodymoment to trafiona kampania reklamowa, dużo lepsza od zajawek pojawiających się w TV na temat tej oferty. Zadowoli nastolatków (do nich kierowana), a i starszych nie znudzi - choć na pewno nie przekona do zakupu taniej karty telefonicznej. Czy przetrwa? Twórcy na pewno nie będą nas dławili tym bohaterem, bo się zwyczajnie znudzi, co negatywnie wpłynie na postrzeganie samej marki.
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: TurboDymoMan 36.6

chodzi o kontekst: reklama telewizora jest kojarzona z kuleczkami i muzyką, a nie z samym produktem:) i w przypadku sieci komórkowej zaczyna być podobnie.
Troche mijałoby sie z celem reklamowanie naszej sieci za granica - nie sądzisz? :)

eee tam, trzeba zawstydzić świat:P

peace
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: TurboDymoMan 36.6

Turbodymomen po przejściach. Ucieka z Polski? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=WPDMxqFOgXU&feature=pla...

Następna dyskusja:

a Może TurboDymoman?




Wyślij zaproszenie do