konto usunięte
- 1
- 2
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego taka forma reklamy nie jest zbyt optymalna. Społeczeństwo powinno być bardziej otwarte na wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej...konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Obecnie mam klienta z branży kosmetycznej. Najwięcej zamówień schodzi nie drogą elektroniczną (sklep, e-mail) lecz telefonicznie. Z badania klientów firmy, wynika, że zdecydowana większość woli otrzymywać katalogi produktów oraz oferty promocyjne w wersji drukowanej. Związane jest to z szybkim dostępem do tych materiałów, nie trzeba szukać plików, odgrzebywać wiadomości itp. W tym przypadku "otwartość" na środki komunikacji elektronicznej nie ma znaczenia, liczy się szybki dostęp do oferowanych produktów.konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Przemysław P.:
Obecnie mam klienta z branży kosmetycznej. Najwięcej zamówień schodzi nie drogą elektroniczną (sklep, e-mail) lecz telefonicznie. Z badania klientów firmy, wynika, że zdecydowana większość woli otrzymywać katalogi produktów oraz oferty promocyjne w wersji drukowanej. Związane jest to z szybkim dostępem do tych materiałów, nie trzeba szukać plików, odgrzebywać wiadomości itp. W tym przypadku "otwartość" na środki komunikacji elektronicznej nie ma znaczenia, liczy się szybki dostęp do oferowanych produktów.
Z punktu widzenia konsumentki również bardziej przemawia do mnie wersja papierowa. Raz, że w skrzynce pocztowej nie ma folderu"spam", gdzie mi się to zgubi, dwa - jest tyle atrakcyjnych e-ofert w poczcie elektronicznej, że często się je usuwa niejako z marszu, również te, które mogą zainteresować.
Skrzynka tradycyjna zyskuje na wartości.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Wszystko zależy od branży i segmentacji klientów. NIe ma, że "in general" jedno działa, drugie nie. Ja wyrzucam wszystko ze skrzynki pocztowej poza korespondencją urzędową. Nawet nie czytam. Tylko co z tego ? Ja to ja i N=1. Kompletnie nic to nie mówi.konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Dagmara D.: Ja wyrzucam wszystko ze skrzynki pocztowej poza korespondencją urzędową.
Klienci są wcześniej informowani o tym, że otrzymają katalog tradycyjną pocztą. W przypadku mojego klienta, nie są to niskobudżetowe nakłady, więc nie ma wrzucania komu popadnie. Nie będę ukrywał, że sam jestem przeciwny ulotkom wrzucanym do skrzynek - wyrzucam wszystko jak leci... chyba, ze znajdzie się oferta Sushi ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.04.14 o godzinie 20:42
konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Zależy od branży / specyfiki produktu / komunikatu.Jeśli mam się wypowiadać jako konsument, to wszelkie ulotki wyrzucam nie czytając, ale już na przykład rachunki wolę dostawać papierowe, bo to mi ułatwia życie. Katalogi też, są dla mnie po prostu wygodniejsze. Przy czym argumenty o ekologicznej stronie korespondencji elektronicznej do mnie nie przemawiają - mam laptopa na prąd, nie na trawę.
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Koszt energetyczny wyprodukowania i odebrania korespondencji "tradycyjnej" od kosztu przesłania informacji drogą elektroniczną jest prawdopodobnie zdecydowanie wyższy. A energię elektryczną do zasialania coraz mniej wymagających pod tym względem podzespołowmożna czerpać ze źródeł czysto biologicznych.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.04.14 o godzinie 23:18
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Warto. Warto się zastanowić. Ja widzę na pierwszy rzut oka parę korzyści:- konsumenci prawdopodobnie bardziej ufają temu, co jest napisane na papierze. Może to być zjawisko czysto psychologiczne ("jak napisali w gazecie, to tak jest"), a może mieć swoje racjonalne podstawy (papier jednak kosztuje, dystrybucja też, a więc jeśli ktoś zwraca się do nas w ten sposób, to znaczy, że traktuje nas poważniej)
- większość firm właśnie rezygnuje z tradycyjnego mailingu, więc jest mniejszy szum
- do mailingu tradycyjnego można dodać elementy, których nie będzie w formie elektronicznej (próbka produktu, gadżet, katalog)
- można wyróżnić się poprzez formę (kształt koperty, zapach, elementy ozdobne i przestrzenne)
- można dotrzeć do konsumentów, którzy pozostają e-wykluczeni (wbrew pozorom są to bardzo liczne grupy, w tym b. ceniona grupa emerytów)
- wbrew pozorom łatwiej geotargetować w niektórych przypadkach (jeśli piszemy do mieszkańców Jasła, to w przypadku tradycyjnego mailingu mamy pewność, że ani jeden list nie trafi do mieszkańca Krakowa - w przypadku elektronicznym już tak nie będzie)
- unikamy kłopotów z barierami dostępu (fire walle, wyrzucarki poczty do spamu, blokady kont firmowych, blokady grafiki itd.). Jeśli więc na przesyłce umieścimy zdjęcie słodkiego pieska, to mamy pewność, że każdy odbiorca to zdjęcie zobaczy
- wyższa bariera odrzucenia - łatwiej zesłać e-pocztę do spamu niż fizycznie wyrzucić ulotkę, lepiej działa na wyobraźnię kupon zniżkowy trzymany w ręku niż taki, który trzeba wydrukować
Oczywiście można wskazać wiele przewag w drugą stronę, ale to każdy chyba jest w stanie je wymienić. Tak więc za każdym razem należy przemyśleć, co jest korzystniejsze.
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Zgodnie z wynikami badań "statystyczny użytkownik" ufa wiadomościom pochodzącym z inetrnetu na równi z TV i radiem...http://www.jasonmorrison.net/iakm/4006074.pdf
W innych badaniach:
http://www.etchouse.com/mcma510/readings/johnson-2004.pdf
blogi są uważane za bardziej wiarygodne niż "tradycyjne" media - stąd można poważnie zastanawiać się nad tym jak społeczeństwo odbiera nawet najlepiej przygotowane drukowane materiały...
konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Z punktu widzenia środowiska, kartka papieru szybciej się rozłoży niż cała infrastruktura elektroniczna zapewniająca e-mailing... Eko podejście zależy od punktu widzenia a bardziej liczy się wynik końcowy a nie jednostkowe działanie.Po starych składowiskach odpadów zostały tylko elementy szklane i ceramiczne, od czasów ery plastikowej składowanie i utylizacja stało się olbrzymim problemem globalnym. Koszt jednostkowy e-mailingu jest niski ale koszt w postaci odpadów komputerowych i płytek PCB ogromny. Taka trochę eko obłuda.
Tradycyjny mailing jak najbardziej ma sens, klucz leży w słowie "dopasowanie". Jeśli myślimy o wielkim nakładzie na zasadzie zaśmiećmy drukami bezadresowymi 3 dzielnice to ktoś się trafi - to właśnie w ten sposób odnosimy chwilowy zysk zabijając tym samym kanał komunikacji a często szkodząc sobie samym w dłuższej perspektywie. Jeśli skupimy się na jakości-kreatywności, dopasowaniu do grupy to efekt może być bardzo pozytywny. Niemniej jest to kosztowna forma w realizacji względem skali, ale wszystko zależy od efektu końcowego. Drożej może oznaczać taniej w przypadku pozytywnej reakcji adresatów.
Paweł J.:
Z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego taka forma reklamy nie jest zbyt optymalna. Społeczeństwo powinno być bardziej otwarte na wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej...
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Argument dotyczący wpływu podzespołów elektronicznych na środowisko wymaga wzięcia pod uwagę samej technologii. Podzespoły elektroniczne - PCB i dotychczas stosowane rozwiązania nie są optymalne - dlategoprowadzone są badania nad tzw. "organic electronics" - częściami elektronicznymi zbudowanymi z materiałów
organicznych (i w zalozeniu degradowalnych bez negatywnego wplywu na srodowisko). Poza niskim kosztem produkcji charakteryzują się wyjątkowo korzystnymi parametrami energetycznymi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_electronics
https://www.jku.at/JKU_Site/JKU/ipc/content/e166717/e19...
http://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/newsreleas...
Trwają badania nad rozwiązaniami wykorzystujacymi czesci biologiczne do budowy podzespolow komputerowych:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1196/annals.1292...
Przy tych możliwościach obecnie stosowane rozwiązania techniczne stanowią coś w rodzaju kontynuacji nurtu "retrotronics" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Retrotronics ) podobnie jak "steampunk", ( http://en.wikipedia.org/wiki/Steampunk ) ktory odnosi się do świata w którym dominują rozwiązania oparte o maszyny parowe.
Fakt, że społeczeństwo opiera swoje wyobrażenia o technologii na tym z czym ma do czynienia na codzień nie
pozwala na wysuwanie "wiazacych" argumentow co do kierunku rozwoju i mozliwosci technicznych.
Przyszlosc nalezy raczej do szeroko rozumianej elektroniki organicznej:
http://www.rsc.org/images/2012-CS3-White-Paper_tcm18-2...
Dlatego kształtowanie pozytywnych postaw wobec wykorzystania srodkow komunikacji elektronicznej w masowej działalności reklamowej jest tak istotne.
Drzewa ( w "naturalnych" ekosystemach), z których pozyskiwane są materiały na ulotki i katalogi aby uzyskać odpowiednie paramatry dla przetwarzania muszą rosnąć przez dziesiątki lat. Nawet przy założeniu wykorzystania zmodyfikowanych genetycznie szybkorosnących roślin zajmują one teren i wymagają nakładów energetycznych
na procesy przemysłowe typu transport, uruchamianie maszyn do procesów obróbki, druku, chemikaliów wykorzystywanych do produkcji farb drukarskich - opis całej drogi do powstania i dystrybucji katalogu byłby zapewne znacznie bardziej rozbudowany. Porównajmy to z systemem komputerem, który może odebrać nielimitowaną ilość informacji reklamowych bez większych kosztów.
konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Ale jak już tak skrajnie podchodzisz do papieru, to z całej tej dopiero badanej technologii i tej obecnej która jest taka niby lepsza od papieru to powiedz nam jaką korzyść ma ziemia jako planeta ? Bo chyba w całym tym zamieszaniu chodzi o tzw. czystość zasobów naturalnych ?Rozwój który opisujesz służy póki co w zasadzie tylko ekonomicznym aspektom funkcjonowania człowieka.
Przejdź się na wysypisko, które powstało przed wojną i zobacz jak wygląda wysypisko współczesne, które jest świadkiem coraz to "nowszych-lepszych" technologii.
Drzewa są pozyskiwane w wyniku gospodarki leśnej - porównaj sobie stopień zalesienia choćby Polski w poszczególnych latach i oceń czy zasoby tak znacząco się kurczą ? A może jest wręcz odwrotnie, ostatnio czytałem, że coraz bardziej zarastamy lasami ? Roślinność jest zasobem odnawialnym w przeciwieństwie do kopalin na których bazuje cała elektronika.
Sterta wysłanych listów szybciej się rozłoży niż jedna butelka coli którą spożyjesz przykładowo przy robieniu komuś e-mailingu. A proces wytwórczy papieru czyli celulozy jako produktu słabo przetworzonego jest znacznie prostszy niż cały proces wytwarzania i zasilania Twojego peceta. Nie wspominając już o stopniu recyklingu papieru a złożonych wielomateriałowych urządzeń.
W końcu być może zastanów się czy 100 celnych kartek nie będzie bardziej eko od całej innej nietrafionej kampanii.
Na ekologie trzeba spoglądać bardziej ogólnie niż poprzez pryzmat kilku kartek czy technologii przyszłości, mającej naprawić tak na prawdę błędy człowieka.
W czasach przed plastikowo - komputerowych większość gniła albo rdzewiała. Postęp technologiczny służy tylko człowiekowi, ziemi raczej odwrotnie. Czy korzystając z super bio komputera będziesz bardziej zdrowszy od człowieka sprzed 100 lat, a Twoja okolica czystsza ? Chyba nie bardzo.
Zaryzykuję odwrotną tezę "z punktu widzenia ochrony zasobów naturalnych i zdrowia człowieka kształtowanie postaw mających na celu korzystanie z elektroniki jest bardzo szkodliwe".
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Dyskusja pierwotnie miala na celu próbę rozstrzygnięcia sensowności używania komunikatu wysyłanego przez "tradycyjne" kanały informacyjne. Wcześniej zaprezentowane informacje na temat zaufania odbiorców do różnych rodzajów mediów wskazują na skuteczność informacji marketingowych obecnych w internecie.Skuteczność informacji przesyłanej drogą tradycyjną jest uzależniona od wielu czynników, nie wiem jak odbierają taki sposób przesyłania informacji inne osoby, jednak w moim przypadku niezależnie od nakładów przeznaczonych na wytworzenie przesyłki reklamowej, którą otrzymuję nie jest ona bardziej skuteczna od elektronicznej. Przeciwnie, mając świadomość kosztów jej wyprodukowania i wpływ na środowisko odbieram ten sposób przesyłania wiadomości bardziej negatywnie niż przesłany drogą elektroniczną bez zamówienia. Pamiętajmy, że każda przesyłka pocztowa również angażuje odbiorcę zmuszjąc go do sprawdzenia zawartości skrzynki i otwierania koperty. Jako "użytkownik" oczekuję, że tak przesłane informacje są ważne i warte moje zainteresowania. Jeśli znajduję nawet najlepiej opakowane i wydrukowane materiały reklamowe, które "wykorzystały" moje zainteresowanie i zmusiły do wykonania tylu czynności na pewno nie będą one budzić mojego entuzjazmu dla produktów. Przeciwnie, wszystkie decyzje zakupowe, które ostatnio podejmowałem były wynikiem
kontaktu z "nowymi mediami". Materiał przeznaczony na lususowe katalogi mógły z powodzeniem służyć do wydrukowania książek, które są coraz mniej dostępne dla odbiorców, w związku z tym spada poziom czytelnictwa...
Dla materiałów w postaci przesyłanej "tradycyjnie" można odnosić się poztytwnie, gdy są przygotowane jako
niskonakładowe materiały prasowe najczęściej na specjalne zamówienia np. w przypadku gier i filmów (takie pakiety otrzymują m.in. redakcje czasopism). Często takie zestawy charakteryzują się wysoką jakością artystyczną i stanowią cenne "obiekty kolekcjonerskie".
Argumenty dotyczące wzrostu ilosci lasow sa dośc dyskusyjne - naturalne ekosystemy lesne w zasadzie stanowią
niewielki procent - pozostałe to sztucznie posadzone lasy, ktore jednak wymagaja dlugiego okresu na wzrost i
regenrację. Nawet przy traktowaniu ich jako formy uprawy użytkowej nie można oczekiwać szybkiego uzyskiwania
biomasy do przetwarzania. Chyba, że będą stosowane uprawy modyfikowanych roślin produkowanych specjalnie w tym celu. Wolałbym, żeby lasy pracowały w celu zaabsorbowania CO2 i redukcji ilości gazów cieplarninach zamiast służyć jako materiał na ulotki...
Wszystkie paliwa kopalne pochodzą ze źródeł organicznych, a energia do ich produkcji z syntezy termojądrowej na słońcu. W momencie zuzycia kopalin uwolnione z nich (a wcześniej zgromadzone) w historii planety CO2, będzie musiało zostać jakoś ponownie związane- w tym celu potrzebne są dużo większe obszary zalesione iniż obecnie.
Nawet produkcja plastiku i surowców do syntez organicznych w momencie braku paliw kopalnych będzie musiała oprzeć się na "doraźnie" uzyskiwanych uprawnych materiałach organicznych...
Napoje i opakowania można z powodzeniem produkować z biodegradowalnych plastików.
Przewidywane procesy produkcji oraz recyklingu organicznych podzespołów elektronicznych są tańsze i zdecydowanie mniej szkodliwe dla środowiska niż obcene procesy z użyciem PCB.
Z tym, że taka dyskusja będzie zmierzać w kierunku ekologii biosfery.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spaceship_Earth
Szybko odnosząc się do przedstawionych argumentów:
Ludzkość przekształca środowisko i dlatego istotne jest poszukiwanie nowych rozwiązań, które będą biokompatybilne - obecnie na wysypiskach utylizowane są wciąż odpady będące produktem wcześniejszych technologii...
Rozwój nauki i technologii sluży ludzkości.
Na pytanie : "Czy korzystając z super bio komputera będziesz bardziej zdrowszy od człowieka sprzed 100 lat (...)?"
należy zdecydowanie udzielić twierdzącej odpowiedzi. Badania prowadzące do uzyskania wspomnianych w poprzedniej wypowiedzi technologii są związane z poszukiwaniem nowych leków i metod terapeutycznych.
Argumenty przeciwko "elektronice" są tym bardziej dyskusyjne skoro wszystkie ludzkie komórki funkcjonują w oparciu o wykorzystanie procesów w których kluczową rolę odgrywają zjawiska związane z transferem elektronów.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.04.14 o godzinie 19:41
konto usunięte
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Śmiesznie się tak dyskutuje o ekologii bo większość rzeczy o których piszesz ma tryb przypuszczający a synteza o której piszesz może nastąpić dużo później niż wyczerpią się strategiczne zasoby naturalne.Zamiast przemierzać wikipedię proponuję Ci udaj się na stare wysypisko przedwojenne (są takie choćby we Wrocławiu) i na wysypisko z czasów plastiku, naocznie doświadczysz najnowszych technologii i biodegradowalnych urządzeń Hi-tech oraz bio opakowań których prawie nikt nie robi bo są droższe od tradycyjnych.
W pełni podpisuję się pod Twoim zdaniem: "Rozwój nauki i technologii sluży ludzkości." - ale nie środowisku póki co. Od czasu plastiku ziemia nie kompensuje szybko tego co trafia do odpadów, plastik nie gnije, fruwa, dławią się tym zwierzęta. Mówiąc o elektronice miałem na myśli urządzenia, a nie pioruny i wymianę międzykomórkową więc porównanie nie ma sensu.
Miałem okazję wykonać działania mailingiem tradycyjnym z lepszym odbiciem niż niejedna kampania online, więc na pewno da się i warto argument ekologiczny nie ma tu żadnego znaczenia jeśli się bezmyślnie nie śmieci. Kartka w skrzynce nie przejmie ci panowania nad komputerem na którym być może masz dorobek życia. Dyskusję o wyższości metod można by toczyć w nieskończoność...
Tak się składa, że miałem też okazję pracować w firmie odpadowej, zbierającej "skarby" z ogromnego miasta, widziałem jak się to przetwarza, w jakim stopniu i co najłatwiej przetworzyć. Z papierem było akurat najmniej problemu.
Pewnie czytałeś o odzieży z plastiku o przetwarzaniu butelek, tylko że poza papierem i żelastwem rynek na resztę nie jest szczególnie łakomy, a butelki odbiorcy wolą spalać w piecach cementowni niż robić fatalnej jakości granulat. To nie jest takie piękne jak w wybranych opisanych przykładach jeśli chodzi o plastik. Nie wspomnę już o skłonności ludzi do segregacji plastiku na odpowiednie frakcje.
Co do lasów to oczywiście większość jako tako naturalnych systemów jest już w parkach i rezerwatach, ale chyba mi nie powiesz, że młody las z przeznaczeniem na wycinkę dostarcza mniej tlenu niż stado spróchniałych dębów Bartków albo cisów Henrykowskich o ile miałeś sposobność je widzieć? Gospodarka leśna jest czymś normalnym a słowo gospodarka znaczy rozsądne wykorzystywanie i odnawianie zasobów. Nie mówimy o rabunkowej gospodarce.
Jarosław K. senior copywriter
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że argument o stosunku do informacji w rozbiciu na media tradycyjne/elektroniczne to zupełnie co innego, niż komunikat reklamowy. Tutaj mamy taką sytuację: dostaję ulotkę do skrzynki pocztowej vs dostaję e-maila. Nie znam akurat żadnych badań na ten temat, ale intuicja podpowiada, że jednak bedzie pewna różnica w zaufaniu.
Patryk
Rykała
copywriter, Słowa
trafiają w cel
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Mailing. Dla starszych konsumentów - coś się z tego da wycisnąć.
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Istnieją raporty dotyczące wpływu mailingu tradycyjnego na środowisko:https://www.pb.com/docs/US/pdf/Our-Company/Corporate-Re...
https://about.usps.com/what-we-are-doing/green/pdf/USPS...
W przypadku mailingu "tradycyjnego" koszt związany z wpływem na środowisko można obniżać (np.
poprzez założenie wykorzystania w produkcji materiałow reklamowych tworzyw będących całkowcie
produktem przemysłowym - "syntentycznym", a jednocześnie biodgeradowalnym - jak wspomniane
plastikowe butelki).
W skrajnym hipotetycznym przypadku można pominąć te problemy i skoncentrować się wyłącznie na
pytaniu "czy mailing tradycyjny jest skuteczniejszym narzędziem marketingowym niż media elektroniczne?".
Uzyskanie odpowiedzi na takie pytanie jest celem szeregu badań, a wyniki wydają się przemawiać
na korzyść mailingu przeprowadzanego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
http://www.clickz.com/clickz/column/2138412/email-vers...
http://smallbusiness.chron.com/differences-between-tra...
http://www.academia.edu/1775505/Differences_of_Traditi...
"In traditional marketing, the domain of effect is low..."
W niektórych specyficznych przypadkach -np. przy założeniu dotarcia do właściwego, potencjalnie
zainteresowanego odbiorcy "mail tradycyjny" może okazać się wyjątkowo skuteczny. Istnieją również
powody związane z tzw. psychologią internetu, dzięki którym "mail tradycyjny" może być odbierany
bardziej pozytywnie niż wiadomości elektroniczne. Jednak ze względu na wspomniane koszty
środowiskowe w interesie społeczeństwa jest promowanie pozytywnego podejścia do materiałów
reklamowych przesyłanych drogą elektroniczną.
Pozostaje jeszcze kwestia roli jakie może odegrać wprowadzenie innowacji w przypadku fizycznego obiektu
przekazywanego w ręce odbiorcy poprzez drogę tradycyjną. Tak jak zostało to wspomniane w przez Przedmówcę do takiej wiadomości można dołączać gadżety - np. maskotki wykonane w modnej obecnie technologii typu "3d printing" co pozwala na znaczne zwiększenie atrakcyjności oraz wartości emocjonalnej takiej przesyłki.
"...komputerem na którym być może masz dorobek życia"
Wyjątkowo trafne sformułowanie. Żyjemy w społeczeństwie, w które w przeciwieństwie do społeczności
pierwotnych (gdzie o możliwości przetrwania decydowała siła fizyczna i przemoc) opiera się w znacznym stopniu na wartościach w postaci informacji. Pomijając tak "ewidentne" zjawisko jak pieniądz wiele innych produktów współczesnej cywilizacji krytycznych dla jej przetrwania jest przechowywanych w postaci informacji zapisanej m.in. na nośnikach danych korporacyjnych komputerów. Często takie dane są owocem badań, na które przeznaczono ogromne sumy, bądź są owocem kreatywnej pracy, np. w studiach filmowych - cyfrowe modele postaci wirtualnych aktorów... i maskotek korporacyjnych.
Pojęcia takie jak:
http://www.rynekpracy.pl/slownik_1.php/wpis.165
http://www.nbportal.pl/pl/commonPages/EconomicsEntryDe...
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_4293_PLK_HTML.htm
http://www.skarbiec.biz/niematerialne.htm
http://www.uprp.pl/uprp/_gAllery/56/39/56397/Twoj_swia...
Leżą u podstaw ludzkiej cywilizacji i gwarantują jej dynamiczny rozwój.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.04.14 o godzinie 09:47
konto usunięte
Adam
Kokusiarz
Student,
Politechnika
Warszawska
Temat: Tradycyjny mailing pocztowy w dobie internetu - czy warto?
Mailing pocztowy jest dobry jesli masz co zaproponowac klientowi. Skierowany jest on oczywiscie do starszych osob- 1
- 2
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Yahoo! Directory US$299.00 / czy warto? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy warto ufać jedynie największym wyszukiwarkom... -
-
Reklama, marketing, marka » Czy warto zastrzec markę - znak handlowy? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy polska reklama dotarła na koniec Internetu...? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy warto? -
-
Reklama, marketing, marka » zakup bazy danych czy mailing -
-
Reklama, marketing, marka » pozycjonowanie, adwords czy mailing? sposoby na... -
-
Reklama, marketing, marka » Czy warto stworzyc własna marke ?? -
-
Reklama, marketing, marka » Kłamstwo w artykule sponsorowanym, czy warto się sądzić? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie... -
Następna dyskusja: