Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Marcin F.:
Ha, ha!

Nie. Jest fałszywe.
[ciach]

Marcin,
załóżmy, że towar jest etykietowany. Zasadnicze opakowanie jest identyczne. Takie same pudełko ma produkt "premium" i takie same produkt dla odbiorcy masowego. Różnica jest tylko w etykiecie.
Czy zaprojektowałbyś (z premedytacją) badziewiastą etykietę dla produktu "masowego", tylko dlatego, że jest tańszy i tylko dlatego aby go odróżnić od produktu droższego? Aby klient kupujący coś lepszego już na 1 rzut oka widział, że co jest lepsze a co gorsze? Czy wolałbyś wprowadzić na rynek 2 produkty ze świetną etykietą, nie sugerować klientowi, że któryś z tych produktów może być gorszy?

I nie chodzi mi tutaj o jakieś wysublimowane techniki drukarskie, jakieś bajery i świecidełka. Chodzi mi tylko o układ graficzny, pomysł na etykietę itp

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Opakowania inaczej działają w hipermarkecie, gdzie muszą konkurować z innymi markami i grupami cenowymi. Inaczej działają w butikach lub sklepach firmowych gdzie plejada konkurencji jest o wiele mniejsza lub w ogóle nie istnieje. Ergo gdyby Apple sprzedawałoby swoje komputery w hipermarkecie, gdzie na dolnych półkach leżałyby tanie laptopy w białych kartonach, ich opakowania zapewne byłyby zupełnie inne.

Więc istotny jest kontekst i z tą wiedzą można świadomie zaprojektować "tanie" i "drogie" opakowania.
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Aleksander Lenart:
Więc istotny jest kontekst i z tą wiedzą można świadomie zaprojektować "tanie" i "drogie" opakowania.

A jeśli produkt jest stricte marketowy? Projektować fajne i badziewne, czy na jednakowym poziomie?

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacku,
moja odpowiedź na Twoje pytanie: w obydwu wypadkach zaprojektowałbym identyczną, najlepszą na moje możliwości etykietę.

EDIT:
Jedyne, co mi dałeś za materiał, to słoik buraczków, zatem moim zadaniem jest zdecydowanie się na wybór najlepszego sposobu przekazania tego i tylko tego, co buraki "obiecują". Decyzję o tym, gdzie pchnąć potem ten słoik, pozostawiam marketerom. Cena i półka to już ich robota.

Przy zleceniu jednoczesnego zaprojektowania etykiet dla produktów "droższego" i "tańszego", w tym wypadku najprawdopodobniej zagrałbym kontrą, podobnie jak to się robi z wersjami light, ponieważ dla mnie jako projektanta wprawdzie dochodzi jedna zmienna do przekazania, ale reszta zostaje bez zmian. (To samo z przykładem Aleksandra: doszłaby może subtelna gra materiałem etykiety, ale nic ponad to). To jest przykład, w którym ręce marketera wprawdzie się wydłużają, ale nadal mają po jednym łokciu każda. Oczywistym jest, że kierują się w stronę mojego warsztatu pracy, więc trzymam w pogotowiu nożyk...

Mogę zresztą zrobić etykietę z chłopczykiem, który sika na różowo i mieć gdzieś wszystkie leszczowskie pozycjonowania, przesądy i przyzwyczajenia. Po burakach wszyscy sikają na różowo. I pan i cham.Marcin F. edytował(a) ten post dnia 25.09.09 o godzinie 09:49

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Aleksander Lenart:
Więc istotny jest kontekst i z tą wiedzą można świadomie zaprojektować "tanie" i "drogie" opakowania.

A jeśli produkt jest stricte marketowy? Projektować fajne i badziewne, czy na jednakowym poziomie?

To zależy. Markety często mają własną linię 'ekonomiczną' i opakowanie to wyraża. Czyli produkt ODRÓŻNIA się na swojej alejce ceną i wyglądem (i położeniem na półce). Wiadomo, że market nie będzie konkurował (wizualnie) z resztą marek, które ma w ofercie i powodował mętliku w głowie klienta. Przynajmniej ja tak to rozumiem.

Pytanie też, co to wg Ciebie POZIOM? Te 'tanie' opakowania są często projektowane przez uznane agencje projektowe z pełną świadomością ich wyglądu.

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Tak, ten "poziom" to jest sprawa cholernie względna. Pewnie kojarzysz ten ryż z Indochin, pakowany w worki ("u was" się to pewnie spotyka). Nasze kolorowe kartoniki, do których go przepakowano, z logaskami i zdjątkami, owszem - "trzymają poziom" - ale w porównaniu z konkretem materiału i tym, co ten materiał mówi o zawartości, to jest tandeta. Drugi świat przegrywa z trzecim.
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Pytanie też, co to wg Ciebie POZIOM? Te 'tanie' opakowania są często projektowane przez uznane agencje projektowe z pełną świadomością ich wyglądu.

za tanią etykietę uważam wyglądającą jakby projekt był zrobiony w Wordzie.
Właśnie to był sens mojego 1 postu. Czy powinno się projektować właśnie takie etykiety. :)

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Pytanie też, co to wg Ciebie POZIOM? Te 'tanie' opakowania są często projektowane przez uznane agencje projektowe z pełną świadomością ich wyglądu.

za tanią etykietę uważam wyglądającą jakby projekt był zrobiony w Wordzie.
Właśnie to był sens mojego 1 postu. Czy powinno się projektować właśnie takie etykiety. :)

Nie :)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
wyglądającą jakby projekt był zrobiony w Wordzie.

mylisz się - to było zrobione w programie graficznym na podstawie tutoriali za 5,99 z serwisu aukcyjnego

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Aleksander Lenart:
To zależy. Markety często mają własną linię 'ekonomiczną' i opakowanie to wyraża. Czyli produkt ODRÓŻNIA się na swojej alejce ceną i wyglądem (i położeniem na półce). Wiadomo, że market nie będzie konkurował (wizualnie) z resztą marek, które ma w ofercie i powodował mętliku w głowie klienta. Przynajmniej ja tak to rozumiem.

Real obecnie o dziwo poszedł w dobre projekty graficzne, nie przypominające w niczym innych marketowych marek typu np. TIP. I przyznam, że jak dla mnie to te opakowania spokojnie konkurują z innymi stojącymi na tych samych półkach.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Kinga G.:
I przyznam, że jak dla mnie to te opakowania spokojnie konkurują z innymi stojącymi na tych samych półkach.

Jeśli taki był zamiar to wszystko gra.
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Aleksander Lenart:
za tanią etykietę uważam wyglądającą jakby projekt był zrobiony w Wordzie.
Właśnie to był sens mojego 1 postu. Czy powinno się projektować właśnie takie etykiety. :)

Nie :)

genezą całego wątku była wypowiedź jednego ze znajomych specjalistów marketingowych, który tłumaczył mi, ze produkty jego firmy mają badziewiaste (zupełnie jak z Worda) etykiety, żeby ludzie wiedzieli, że to produkt z niższej półki.
Zatem konkludując - koleś nie ma racji :)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Moim zdaniem, ten pan działa na szkodę swojego pracodawcy.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Przykład - Waitrose.

"Zwykłe" opakowania:
http://www.turnerduckworth.com -> Portfolio -> Waitrose - Retail Packaging

Tak wygląda linia ekonomiczna:
http://www.waitrose.com/food/productranges/essential/t...

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Aleksander Lenart:
Przykład - Waitrose.

"Zwykłe" opakowania:
http://www.turnerduckworth.com -> Portfolio -> Waitrose -

Nie znalazł bym lepszego przykładu! Doskonała robota po prostu...
Paulina Misiaszek

Paulina Misiaszek absolwentka
towaroznawstwa

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Bardzo proszę o wypełnienie ankiety osoby związane z branżą spożywczą
http://www.ankietka.pl/ankieta/42965/bezpieczenstwo-zd...
Z góry dziękuję za poświęcony czas
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Krzysztof B.:
Problem polega na tym, że łatwiej jest ślepo kopiować i być jednym pośród podobnych niż wdrażać własne pomysły i mieć charakterystyczny i odmienny wizerunek.


nie wiem, czy w Polsce tak jest, ale jest też praktyka pt: firma X ma produkt Y, model Z i ten produkt jest sprzedawany w kilku różnych sieciach i dla każdej z nich jest projektowane osobne opakowanie według wskazówek danej sieci (cały czas pod włsną marką X, nie marką typu "Tesco"), więc "własne pomysły" można sobie wsadzić.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
załóżmy, że towar jest etykietowany. Zasadnicze opakowanie jest identyczne. Takie same pudełko ma produkt "premium" i takie same produkt dla odbiorcy masowego. Różnica jest tylko w etykiecie.
Czy zaprojektowałbyś (z premedytacją) badziewiastą etykietę dla produktu "masowego", tylko dlatego, że jest tańszy i tylko dlatego aby go odróżnić od produktu droższego? Aby klient kupujący coś lepszego już na 1 rzut oka widział, że co jest lepsze a co gorsze? Czy wolałbyś wprowadzić na rynek 2 produkty ze świetną etykietą, nie sugerować klientowi, że któryś z tych produktów może być gorszy?

I nie chodzi mi tutaj o jakieś wysublimowane techniki drukarskie, jakieś bajery i świecidełka. Chodzi mi tylko o układ graficzny, pomysł na etykietę itp

Wydaje mi się, że kompletnie mylisz dwie różnne rzeczy: towar tani i towar zły.
W obu wypadkach etykieta ma mówić: to jest najlepszy towar, jaki możesz kupić w tej klasie za te pieniądze. Tyle, ze w kazdym wypadku klasa i pieniądze są inne.

Zazwyczaj nie chodzi o to, że produkt jest brzydszy, tylko - bardziej wizualnie zbliżony do produktów z tej samej półki cenowej.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Aleksander Lenart:
To zależy. Markety często mają własną linię 'ekonomiczną' i opakowanie to wyraża. Czyli produkt ODRÓŻNIA się na swojej alejce ceną i wyglądem (i położeniem na półce). Wiadomo, że market nie będzie konkurował (wizualnie) z resztą marek, które ma w ofercie i powodował mętliku w głowie klienta. Przynajmniej ja tak to rozumiem.

A, to też zależy. W branży kosmetycznej dość często jest tak, że opakowanie marketu bardzo dosłownie nawiązuje opakowaniem do znanej marki i stoi obok, ma oczywiście logo swoje, nei znanej marki, a obok stoi informacja: "TYlko 6 dolcow - porownaj z marką X" (ktorej alternatywny produkt stoi tuz obok i kosztuje 8 dolcow).

Następna dyskusja:

Opakowanie wyznacznikiem marki




Wyślij zaproszenie do