Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?
Ha, ha!
Jacek Hajdukiewicz:
Czy stwierdzenie: produkt z górnej półki = opakowanie z górnej półki - produkt gorszy = opakowanie gorsze, jest prawdziwe?
Nie. Jest fałszywe.
Wyróżnienie produktu jako tańszego przez poinformowanie klienta otwartym kodem, że jest świnią, nie jest najlepszym sposobem na nawiązywanie długotrwałych relacji.
Koncern Volkswagen sprzedaje ten sam towar pod markami VW, Škoda i Audi. Żadne z opakowań nie jest szczególnie "gorsze", ponieważ ani interes firmy ani surowe normy bezpieczeństwa na to nie pozwalają. Odmienne wzornictwo ma służyć różnemu samopostrzeganiu się nabywców.
Problemem słowa "gorsze" jest jego niejednoznaczność. Papierowa torebka na gwoździe czy bułkę tartą to nie "gorsze", ale właśnie najlepsze pod każdym względem opakowanie. Podobny surowy papier można jednak z powodzeniem wykorzystywać do wyróżniania towarów "ekskluzywnych".
Wszystko jest tymczasem względne: "górna półka" w Polsce wygląda tak samo, a czasem bardziej tandetnie niż "dolna". Właściwie nie mamy ponadprzeciętnych opakowań. Jest jakiś przemysłowy standard pokolorowany w kwiatki, pieski i truskawki (czyli w myślowy standard). Różnica między tym, a dolną półką jest tak niewielka, że żeby uzyskać wyraźną różnicę, trzeba by wysypać produkt na ziemię. Bo jakież opakowanie będzie gorsze niż brak opakowania?
Marcin F. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:26