Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Witam,
w wielu firmach towary są produkowane towary z niższej i wyższej półki - adresowane do różnych odbiorców.
Ciekawi mnie temat opakowania. Słyszałem ostatnio opinię, że nie warto pakować "gorszego" produktu w równie dobre opakowanie jak tego lepszego.
Jestem ciekaw opinii Waszej na ten temat. Czy "gorszy" produkt + super opakowanie może "zabić" towar. W sensie, że klient widząc 2 super opakowania obok siebie wybierze tańszy produkt - nie wnikając dokładnie co jest na etykiecie i może być zawiedziony, gdyż produkt może nie spełnić pokładanych w nim nadziei?

Czy stwierdzenie: produkt z górnej półki = opakowanie z górnej półki - produkt gorszy = opakowanie gorsze, jest prawdziwe?
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Czy stwierdzenie: produkt z górnej półki = opakowanie z górnej półki - produkt gorszy = opakowanie gorsze, jest prawdziwe?


zależy co masz na myśli pisząc "opakowanie z górnej półki":
1. czy chodzi o materiały z których to opakowanie jest zrobione, dbalość o detale i jakość wykonania
2. czy chodzi o projekt opakowania

Jeżeli chodzi o to drugie to niedawno wybrałem się do Lidla i byłem w lekkim szoku jak poprawiła się strona graficzna opakowań produktów tam wystawianych. Pomijając fakt, że nie które z nich jakoś tak ... "dziwnie" przypominają mi opakowania innych markowych produktów z tych samych kategorii;)

co do pierwszego to tu pewnie decyduje rachunek ekonomiczny i raczej producent nie przesadzi z wsadzaniem swojego "nie premium" produktu w opakowanie z "górnej półki" bo finalna cena takiego eksperymentu będzie nie do "przełknięcia" dla potencjalnego kupującego
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Generalnie chodziło tu zarówno o jakość wykonania jak i cechy wizualne, jak np etykieta.

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Opakowania się robi pod strategię. Trzeba by się zapytać w tym konkretnym przypadku, jak produkt jest pozycjonowany itp. Potem się dopiero grafikowi mówi, czy ma być bardziej premium, czy downmarket. Chociaż ja uważam, że wszystkie opakowania należało by projektować mądrze i z głową. Można tyle powiedzieć samych choćby kształtem literek... Uczciwie powiedzieć, ale z klasą.
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Witam,
w wielu firmach towary są produkowane towary z niższej i wyższej półki - adresowane do różnych odbiorców.
Ciekawi mnie temat opakowania. Słyszałem ostatnio opinię, że nie warto pakować "gorszego" produktu w równie dobre opakowanie jak tego lepszego.
Jestem ciekaw opinii Waszej na ten temat. Czy "gorszy" produkt + super opakowanie może "zabić" towar. W sensie, że klient widząc 2 super opakowania obok siebie wybierze tańszy produkt - nie wnikając dokładnie co jest na etykiecie i może być zawiedziony, gdyż produkt może nie spełnić pokładanych w nim nadziei?

Czy stwierdzenie: produkt z górnej półki = opakowanie z górnej półki - produkt gorszy = opakowanie gorsze, jest prawdziwe?

Jacku.

Twoje pytanie jest naprawdę akademickie :) To zależy od wielu czynników. Jeśli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu jakiegoś produktu, to daj znać na priv. ICON Communications zajmuje się także tym, a opracowane przez nas opakowania zostały wdrożone np. przez PTC, a telekomy, to naprawdę trudny rynek :)

Pozdrowienia,
Pit

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Witam,
w wielu firmach towary są produkowane towary z niższej i wyższej półki - adresowane do różnych odbiorców.
Ciekawi mnie temat opakowania. Słyszałem ostatnio opinię, że nie warto pakować "gorszego" produktu w równie dobre opakowanie jak tego lepszego.
Jestem ciekaw opinii Waszej na ten temat. Czy "gorszy" produkt + super opakowanie może "zabić" towar. W sensie, że klient widząc 2 super opakowania obok siebie wybierze tańszy produkt - nie wnikając dokładnie co jest na etykiecie i może być zawiedziony, gdyż produkt może nie spełnić pokładanych w nim nadziei?

Czy stwierdzenie: produkt z górnej półki = opakowanie z górnej półki - produkt gorszy = opakowanie gorsze, jest prawdziwe?

To jakaś sofistyka. Konkretnie? Reguła jest jedna. Wygrywa odróżnienie in plus w oczach klientów. Jednych ruchnie karton i promocja za 1 zeta w jednym, innych ubogaci lepsze opakowanie, niższa cena i superprodukt na półce, do której mogą się schylić bez terapii.
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?


To jakaś sofistyka. Konkretnie? Reguła jest jedna. Wygrywa odróżnienie in plus w oczach klientów. Jednych ruchnie karton i promocja za 1 zeta w jednym, innych ubogaci lepsze opakowanie, niższa cena i superprodukt na półce, do której mogą się schylić bez terapii.

Często posługujesz się tą regułą w praktyce? I nie żebym miał coś przeciwko logice, w której suma dwu fauszy to prawda :D

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Piotr, Z.:

To jakaś sofistyka. Konkretnie? Reguła jest jedna. Wygrywa odróżnienie in plus w oczach klientów. Jednych ruchnie karton i promocja za 1 zeta w jednym, innych ubogaci lepsze opakowanie, niższa cena i superprodukt na półce, do której mogą się schylić bez terapii.

Często posługujesz się tą regułą w praktyce? I nie żebym miał coś przeciwko logice, w której suma dwu fauszy to prawda :D

zgodnie z zasadą drogowskazu, nie stosuję własnych reguł;-)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

kojarzy mi się pomysł na biznes pewnego mojego kolegi, który zamierzał kupować na wagę cukierki a następnie każde z nich opakowywać w super pudełeczko i sprzedawać jak towar luksusowy - nie zrobił tego
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Rafał Śmiłowski:
kojarzy mi się pomysł na biznes pewnego mojego kolegi, który zamierzał kupować na wagę cukierki a następnie każde z nich opakowywać w super pudełeczko i sprzedawać jak towar luksusowy - nie zrobił tego

On nie zrobił, ale wielu tak :)
Patrz: Doda - marny produkt, dobre opakowanie :)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Rafał Śmiłowski:
kojarzy mi się pomysł na biznes pewnego mojego kolegi, który zamierzał kupować na wagę cukierki a następnie każde z nich opakowywać w super pudełeczko i sprzedawać jak towar luksusowy - nie zrobił tego

On nie zrobił, ale wielu tak :)
Patrz: Doda - marny produkt, dobre opakowanie :)

ja znam inny przypadek
nie pamiętam marki, ale zasada była właśnie taka: identyczny skład(i marka, napisana na spodzie opakowania małym druczkiem)
w markecie, w brzydkim opakowaniu - za złotówkę
w delikatesach, w pięknym opakowaniu - 3 zeta:)

chodziło chyba o pasztet
Jacek H.

Jacek H. Malfarb sp. z o.o.

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

ja znam inny przypadek
nie pamiętam marki, ale zasada była właśnie taka: identyczny skład(i marka, napisana na spodzie opakowania małym druczkiem)
w markecie, w brzydkim opakowaniu - za złotówkę
w delikatesach, w pięknym opakowaniu - 3 zeta:)

chodziło chyba o pasztet

To o Dodzie było pół żartem, pół serio. Wydaje mi się, że w każdym zakładzie produkcyjnym właśnie się tak robi. Albo produkt nie zmieniony sprzedaje się jako lepszy, albo dodaje się do składu/zmienia się jakiś drobiazg, który i tak nie ma wpływu na funkcjonalność/jakość produktu i wciska się ludziom jako exkluzywny :)
Kiedyś byłem w fabryce win i koleś z którym rozmawiałem powiedział mi, że to wino można kupić za 3,5 w sklepie obok, albo za 17zł w markecie - z inną etykietą :)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Jacek Hajdukiewicz:
Wydaje mi się, że w każdym zakładzie produkcyjnym właśnie się tak robi.

piwo beczkowe - mówi się, że sprzedawca rozwadnia a prawda jest taka, że to od razu z browaru wychodzą piwa różnej jakości/zawartości wody - najtańsze w pewnym znanym browarze nosi potoczną nazwę iwent ;)

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

U mnie w sklepie są produkty które maja naprawdę marne opakowanie. Jednak zawartość jest z najwyższej półki. Czasami trzeba obniżyć koszta produkcji najprostszym sposobem na obniżenie ceny końcowej jest właśnie opakowanie. Na mnie opakowanie nie działa zawsze jak robiłem zakupy w dużym sklepie starałem się czytać co jest zawartością i często się okazuje że nie wszystko złoto co się świecie.
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Łukasz H.:
U mnie w sklepie są produkty które maja naprawdę marne opakowanie. Jednak zawartość jest z najwyższej półki.

Nie do końca mogę się z tym zgodzić. Oczywiście wszystko zależy od pozycjonowania, grupy docelowej etc., np. nie miałbym nic przeciwko kupowaniu gwoździ w szarym, kartonowym pudełku, jeżeli za te same gwoździe w eleganckim, metalowym opakowaniu miałbym zapłacić dużo więcej. Ale jeśli chodzi o fmcg, to jednak opakowanie musi współgrać ze strategią marki, a nie ma nic gorszego niż dysonans klienta, który ulegając magii opakowania otrzymał zamiast produktu premium coś z niskiej półki. Odwrotnie chyba zdarza się bardzo rzadko:)

Niemniej każde opakowanie powinno być projektowane starannie, ważne żeby komunikacja marki była spójna i konsekwentna.
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

W nawiązaniu do poprzedniego posta: zdarza mi się kupić fajnie opakowany zestaw kołków, czy śrub, choć są dużo droższe niż te same produkty na wagę, ale to już właśnie magia marki, za którą podąża dobry produkt, a może odwrotnie:)
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Z punktu widzenia projektanta opakowan moge tylko powiedziec ze nie ma sensu robienie super opakowania do cienkiego produktu bo ludzie daja sie oszukac tylko raz:P

Konsumenci przeszli juz calkiem niezla szkole i nie lapia sie na piekne opakowania za 1.20:-)

Cena i jakosc opakowania musi byc adekwatna do jakosci produktu wtedy calosc budzi zaufanie w konsumencie do marki i producenta.
Tani produkt - tanio wygladajace opakowanie - drogi produkt - super opakowanie.

Pakowanie szitu w super opakowanie ma krotkie nogi ale niektore firmy stosuja nadal takie techniki, ale co pol roku zmieniaja opakowania i marki na nowe zeby znowu wcisnac konsumentowi ten sam towar;-)

Mysle ze czasami w niektorych kategoriach produktow jeszcze to dziala ale jest to dzialanosc na krotka mete.

W Polsce nwiekszym problemem jest to ze wiekszosc producentow stara sie adresowac swoje produkty do mainstramu i w zwiazku z tym sa one do siebie podobne bo ponoc takie sa gusta konsumentow;(

Tako rzecza badania;-)
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Malina W.:
Jacek Hajdukiewicz:
Rafał Śmiłowski:
kojarzy mi się pomysł na biznes pewnego mojego kolegi, który zamierzał kupować na wagę cukierki a następnie każde z nich opakowywać w super pudełeczko i sprzedawać jak towar luksusowy - nie zrobił tego

On nie zrobił, ale wielu tak :)
Patrz: Doda - marny produkt, dobre opakowanie :)

ja znam inny przypadek
nie pamiętam marki, ale zasada była właśnie taka: identyczny skład(i marka, napisana na spodzie opakowania małym druczkiem)
w markecie, w brzydkim opakowaniu - za złotówkę
w delikatesach, w pięknym opakowaniu - 3 zeta:)

chodziło chyba o pasztet

To nie jest żadna tajemnica. Wystarczy uważnie przyjrzeć się etykietom produktów markowych i tzw sieciowych, lecz nie tych z najniższej półki np. w Carrefourze. To są ci sami producenci, ten sam produkt, różnią się jednak opakowaniem, miejscem na półce i ceną.

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Agnieszka Górecka:
To nie jest żadna tajemnica. Wystarczy uważnie przyjrzeć się etykietom produktów markowych i tzw sieciowych

np. dla biedronki produkują naj... w Polsce - choć oficjalnie wiele firm się do tego nie przyznaje, bo produkty produkują spółki córki

konto usunięte

Temat: Towar z niższej półki - opakowanie również?

Oczywiście można przeczytać. Jednak obserwujcie ludzi w hipermarketach pakują do koszyków wszystko jak leci nie ma generalnie reguły. Nie patrzą na nic. Jak szarańcza ;-)Łukasz H. edytował(a) ten post dnia 22.09.09 o godzinie 16:46

Następna dyskusja:

Opakowanie wyznacznikiem marki




Wyślij zaproszenie do