Marcin S.

Marcin S. Technik transportu

Temat: Teledręczyciele

Agnieszka G.:
Jeśli masz cierpliwość na kolejne 10 takich telefonów, to gratuluję :)
nie, nie dzwonią tak często. to był pan z macierzystej sieci tel , to musiałem posłuchać go parę sekund.

konto usunięte

Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Jacek Ź.:
http://tvn24bis.pl/informacje,187/bat-na-telefoniczny-...

Mocne :)

Każda firma telemarketingowa, zanim zadzwoni do potencjalnego klienta, powinna sprawdzić, czy numer nie jest zastrzeżony. Za nieprzestrzeganie prawa powinna grozić kara finansowa.

Powinna, a jak jest w rzeczywistości? za wydzwanianie im jeszcze nikt nie przywalił kary, a powinien. Tymczasem
mistrzowie garnków i patelni dostali już drugą karę w ciągu 2 lat, tyle że za zatajanie handlowej oferty spotkań.
http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136156,16490414,...

i co? żadnych efektów. Powinni im dowalić z kilka milionów, może by zatrybili, że coś robią nie tak a mój nr tel. to nie napis na dropsach :)

A jak wydzwaniali namolnie, tak dalej wydzwaniają. Bezpośrednia prośba o usunięcie danych nie skutkuje, a co dopiero ich interesuje jakaś lista :)

I jeszcze jedno, jeśli firma nie jest członkiem SMB, to wtedy lista chyba nie ma sensu:
http://www.smb.pl/lista_robinsonow

wystarczy zobaczyć, co jest na wniosku.

Lista Robinsona prowadzona jest od 1996 roku przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) istniejące od 1995 roku. Osoby, których
nazwiska figurują na Liście Robinsona, nie otrzymują promocyjno-reklamowych przesyłek adresowych od członków SMB. Przestrzeganie
Regulaminu Listy Robinsona stanowi jeden z warunków sine qua non członkostwa w SMB. W ramach obowiązkowej prenumeraty, SMB
dostarcza swoim członkom zaktualizowany zapis Listy Robinsona. Członkowie SMB wykorzystują Listę Robinsona wyłącznie w celu
porównawczym tzn. po to, by sprawdzić czy dane osób wpisanych na Listę Robinsona nie figurują na wykorzystywanych przez nie listach
adresowych. Dzięki temu systemowi, osoba wpisana na Listę Robinsona nie otrzymuje nie zamówionych przesyłek promocyjnych od członków
Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
SMB udostępnia również Listę Robinsona wszelkim innym podmiotom, które chcą przyłączyć się
do systemu Listy Robinsona i nie wysyłać korespondencji reklamowej do osób wpisanych na tę listę.


A w członkach garnków brak:
http://www.smb.pl/czlonkowie

Czyli chyba nic z tego ...Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.09.14 o godzinie 12:51
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Teledręczyciele

Mam numer dostępny w necie i do mnie dzwonią tylko z BOA. A ponieważ mam ich w książce adresowej, to migiem kasuję połączenie i po kłopocie.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Teledręczyciele

Mnie ostatnio się trafiło coś nowego. Otrzymałam SMS od kancelarii prawnej "w sprawie firmy X". Firma X to firma windykacyjna. W SMS była prośba o pilny kontakt. Zaciekawiona sprawą dziś oddzwoniłam. W tle słychać, że to spore call center. Pani średnio miła - raczej powiedziałabym "oschła". Nasza rozmowa:

Ja: Dzień dobry, nazywam się ... dzwonię, ponieważ dostałam tajemniczego SMSa.
Pani: a na jaki numer dostała pani tajemniczego SMSa
Ja - podaje numer - ogólnodostępny (w necie, w CEIDG)
Pani : czy pani Krystyna?
ja: nie, nie Krystyna
Pani : a czy zna pani panią Krystynę D?
ja: nie, nie znam
Pani: a może w pani rodzinie jest Krystyna?
ja: nie, nie znam, nie ma nikogo takiego w naszej rodzinie
Pani: mhhhh...no to dziękuję

ciekawe - losujemy sobie firmę w CEIDG, której właściciel ma to samo nazwisko co dłużnik i strzelamy na oślep.
Dziwne uczucie. Rzeczywiście nie ma żadnej Krystyny (została jedynie moja teściowa, ale ona ma inaczej na imię), ale czuję się trochę jakbym kogoś ukrywała ...może przesadzam, ale ton pani mnie zasugerował.
A gdyby była taka osoba w mojej rodzinie to mam udzielić informacji na temat innej osoby? Pomimo,że mnie nie upoważniła? Jak wiele informacji chcieliby ode mnie dostać ? Telefon, adres, stan posiadania? Słabo..
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Marcin S.

Marcin S. Technik transportu

Temat: Teledręczyciele

Agnieszka G.:
wiesz co mnie najbardziej wkurza ? nie telefony, ale SMSy.

przychodzą zarówno z twoich sieci tel. jak i jakiś zupełnie wyczarowanych nadawców . typu -Gratujacje! zostałeś wytypowany . Wygrywasz 100.000! wyślij sms pod 7...
i tym podobne ścierwa.

jak sobie z tym poradzić ? dodatkowo także miałem do czynienia z tele-dręczycielami z Afryki. na szczęście znałem egzotyczny nr kierunkowy z Afryki i nie odebrałem. wcześniej czytałem o tym problemie w necie.

wiele osób jednak zapłaciło za te tel. wystarczy odebrać lub oddzwonić.
tam minuta kosztuje bardzo, bardzo dużo.

oni mają taki proceder że czerpią profity z przekierowań . dzwonią do ciebie , ty odbierasz, a rozmowa z Afryki jest prowadzona na twój koszt . tam leci raczej cisza w słuchawce lub jakaś zapętlona gadka z instrukcjami .

ale najgorsze są te SMS, bo są pospolite. po prostu zaśmiecają tak skrzynkę że to się w głowie nie mieści.
myślisz że coś ważnego, a tutaj wpada kolejny SMS z reklamą lub rzekomą wygraną.

50% z nich to jawne naciągatorstwo/oszustwo . są tam ukryte odpłatne mini subskrypcje comiesięczne itp.Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.10.14 o godzinie 20:28
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Z smsami mam spokój, nawet mój operator mnie nie dręczy :-)

konto usunięte

Temat: Teledręczyciele

Na wysoką pozycję zasługuje Orange Polska. Przed chwilą dzwoni do mnie pani i po standardowym ...czy mam ...z osobą decyzyjną w sprawie telefonu i Internetu? zaczyna swoją rozmowę.
Jako posiadacz telefonu i Internetu w Orange pytam grzecznie:
- Czy wie pani, czy posiadam telefon i Internet w Orange?
- Nie, nie mam tego w systemie.
- To proszę zadzwonić, jak pani się dowie.
- Miłego dnia życzę. Do widzenia.

Miłego dnia życzę

JR
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Jarosław R.:
Na wysoką pozycję zasługuje Orange Polska. Przed chwilą dzwoni do mnie pani i po standardowym ...czy mam ...z osobą decyzyjną w sprawie telefonu i Internetu? zaczyna swoją rozmowę.
Jako posiadacz telefonu i Internetu w Orange pytam grzecznie:
- Czy wie pani, czy posiadam telefon i Internet w Orange?
- Nie, nie mam tego w systemie.
- To proszę zadzwonić, jak pani się dowie.
- Miłego dnia życzę. Do widzenia.

Miłego dnia życzę

JR

Brak wiedzy systemowej powala :-) do mnie kiedyś zadzwonili z ofertą internetu. Najśmieszniejsze było to, że oferta nie dotyczyła mojej taryfy :-) ale na szczęście przestali z takimi bzdetami wydzwaniać :-)

konto usunięte

Temat: Teledręczyciele

Mnie za każdym razem gdy dzwoni do mnie jakiś teledręczyciel rozwala odpowiedź:
"Pani numer tel wylosował komputer", kuźwa zaiste napewno tak było.

Ale lepszy był pracownik banku " z wyższą kulturą bankowości", który chyba zaskoczony pytaniem skąd ma mój nr tel z rozbrajającą szczerością odpowiedział: " z ogłoszenia"-faktycznie na pewnym portalu ogłaszałam się ze .....sprzedażą samochodu, więc sobie wykoncypował, że jak sprzedaję jedno to pewwni kupuję inne-nowe/nowsze auto zatem może się skuszę na kredyt.

Rozmowa była krótka: czy jest zainteresowany zakupem auta a jak nie to kończymy rozmowę a ja....piszę maila ze skargą do banku, co też uczyniłam.
Bank bardzo mnie przepraszał za zaistaniałą sytuację.

Swoją drogą jak od czapy muszą mieć ustalone plany sprzedażowe, skoro handlowiec ucieka się do takiego zdobywania klientów?

Edt.Moja sytuacja miała miejsce ponad rok temu ale jak widać w tym banku nic się nie zmieniło:
http://natemat.pl/121091,skad-ma-pani-moj-numer-z-aukc...Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.10.14 o godzinie 22:28
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Tutaj odebranie telefonu=zawarcie umowy:

http://di.com.pl/news/50901,0,Dzwonia_z_propozycja_rek...

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marlena K.

Marlena K. Specjalista ds
Marketingu

Temat: Teledręczyciele

Przykład 1:
Uwielbiam wprost formułki klepane na jednym wydechu ze zwrotem na końcu: "Musi Pani przyznać, że to świetna oferta". No nie, nie muszę. Wychowano mnie, by nie rzucać słuchawką, więc grzecznie odpowiedziałam, że nie potrzebuję.
Przy trzecim telefonie przerwałam potok słów rozmówcy, mówiąc, że aktualnie nie pracuję (to akurat prawda), więc nie zapłacę. Jeśli chce - mnie "najlepszemu, stałemu klientowi" - ten tablet podarować to może rozważę ofertę. Rozmówcę zatkało, chwilę do siebie dochodził, po czym podziękował i się rozłączył. Już nie dzwonią. :)

Przykład 2:
Chciałam przez OLX oddać w dobre ręce rzecz i podałam nr komórki oraz pseudonim. Pewnego dnia dzwoni Pan i pyta czy ma do czynienia z ... (i tu podaje mój psuedonim) a tu pada "niezwykle kusząca oferta emerytalna". Dodam, że pierwszy raz użyłam tego pseudonimu, stąd wiedziałam, że wziął nr z OLX. Grzecznie pytam skąd ma mój numer. Zaciął się...nie wiedział co powiedzieć. Zapytałam jakim prawem użył mojego nr w celu innym niż podany na OLX? Nie sprawiał wrażenia, jakby moje oburzenie go ruszało. No taka akwizycja na bezczela.
Adam Nowaczyk

Adam Nowaczyk pracownik biurowy,
Dell Sp. z o.o.

Temat: Teledręczyciele

Dlatego zanim gdzies wpiszesz swój numer telefonu lub adres mailowy-zastanów sie dwa razy.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Adam N.:
Dlatego zanim gdzies wpiszesz swój numer telefonu lub adres mailowy-zastanów sie dwa razy.

Przykład, pralka na raty w pewnej sieciówce. Dokumenty wypełnione, zastrzeżenie o braku reklam i ofert zaznaczone, tel. zostawionych panom od transportu. Dwa dni później telefon z banku, gdzie są wpłacane raty z zachętą odwiedzenia ichniejszego oddziału w moim mieście. No szlag jasny by ich trafił. Skończyło się na 3 telefonach na infolinię, podawaniu numeru kołnierzyka itp. Ale SMS o usunięciu mnie z bazy bezcenny :-)

konto usunięte

Temat: Teledręczyciele

Adam N.:
Dlatego zanim gdzies wpiszesz swój numer telefonu lub adres mailowy-zastanów sie dwa razy.

I uważasz, że to wystarczy?

konto usunięte

Temat: Teledręczyciele

""Z superpromocją i nową ofertą" operatorzy sieci komórkowych potrafią dzwonić do klientów nawet kilka razy w tygodniu. Jest prosty sposób, aby twój numer został skreślony z ich listy.

"Oferta ważna tylko dziś", "To najlepsza propozycja na rynku", "Wyjątkowa promocja tylko dla ciebie". Tego typu telefony mogą się zdarzyć nawet kilka razy w tygodniu, i to od konsultantów różnych sieci, nawet tych operatorów, z którymi nigdy nic nas nie łączyło. Przeciętny konsument, który nie jest zainteresowany tym, co konsultant ma do zaproponowania, najczęściej odkłada słuchawkę. Ewentualnie szybko tłumaczy, że nie ma czasu lub że nie jest ciekawy promocji. Ale czy to jedyna metoda?

Znajomy prawnik w takiej sytuacji zazwyczaj prosi o dane potrzebne do wystawienia faktury związanej z doradztwem. I jednocześnie dodaje, że to bardzo miłe, że konsultant chce skorzystać z jego usług. Pracownik infolinii zazwyczaj się wtedy dziwi, płoszy i rozłącza.

Czy to przesada? Trochę tak, ale z drugiej strony namolni konsultanci potrafią naprawdę zatruć nam życie.

Właśnie w tej sprawie do Ekipy Samcika napisał pan Jacek, zdaniem którego telemarketerzy Orange stosują agresywne metody "wciskania" potencjalnym klientom superofert, a to na laptop, a to na tablet, a to na usługi bankowe.

- Zwykle klienci nie są tym zainteresowani, więc to nie jest uczciwa praktyka - uważa pan Jacek.

Co na to sama sieć?

Według Rafała Wantusiaka, prawnika firmy Orange Polska, oczywiście operator może proponować nowe warunki świadczenia dotychczasowych usług lub proponować inne usługi ze swojego portfolio. - Warunki świadczenia usług reguluje zgodnie z art. 56 ustawy Prawo telekomunikacyjne umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych - zaznacza Wantusiak.

W przypadku pana Jacka konsultant oferował zakup tabletu za 79,99 zł miesięcznego abonamentu.

- Za każdym razem odmawiałem. Ostatecznie przeprosiłem i powiedziałem, że jestem w pracy i nie mogę dalej rozmawiać. Na co usłyszałem, że skoro jestem w pracy, to nie powinienem odbierać telefonów - relacjonuje nasz czytelnik.

Zapisz nazwisko konsultanta

Według naszego czytelnika problemem jest również zachowanie konsultantów podczas rozmowy.

Zdaniem pana Jacka często są po prostu nieuprzejmi. - Na moje odmowy telemarketer wypalił pytaniem, dlaczego jestem taki oporny, skoro to najlepsza oferta na rynku. Niestety, miałem inne zdanie - opowiada pan Jacek. Według niego to znak czasów, bo na początku pojawienia się telekomów konsultanci dzwonili i pytali, czy klient może poświęcić im czas na rozmowę.

To nie jest przypadek jednostkowy. Podobną sytuację przeżyła pani Anna, do której również zadzwonił konsultant Orange.

- Ponieważ mamy z mężem zawartą umowę na dwa numery, a pan chciał rozmawiać z osobą, której dane są w niej podane, poinformowałam go, aby odnalazł w umowie numer mojego małżonka - opowiada nasza czytelniczka. Według niej konsultant domagał się podania drugiego numeru, bo nie miał czasu wyszukać go w systemie. - Numeru męża nie podałam, bo jeżeli konsultant rzeczywiście dzwonił z firmy, którą reprezentuje, to musi mieć dostęp do bazy danych, a wyszukiwanie numerów należy do jego obowiązków - mówi pani Anna. I dodaje, że rozmowa z nieuprzejmym konsultantem zniechęciła ją do dalszego korzystania z usług tej sieci.

Prawnik Orange Polska radzi, aby w takich sytuacjach niezadowolony z obsługi klient złożył na niewłaściwe zachowanie konsultanta skargę do firmy, którą ta osoba reprezentuje. Należy jednak pamiętać, aby w zażaleniu podać imię i nazwisko osoby, z którą się rozmawiało. Wówczas operator będzie w stanie wyciągnąć konsekwencje służbowe wobec nieuprzejmego konsultanta.

Co więcej, jest prosty, ba, banalny sposób, aby klient został wykreślony z listy kontaktowej. - Jeśli osoba jest niezadowolona z kontaktów telefonicznych, może w każdej chwili zadzwonić do operatora na linię obsługi klientów i poprosić o zaprzestanie tego typu kontaktów telefonicznych - mówi Rafał Wantusiak. Jego zdaniem takie oświadczenie można też złożyć osobiście, np. w salonie, w formie pisemnej.

- Operator zobligowany jest do respektowania takiej dyspozycji klienta - podkreśla prawnik.

Inna sprawa, czy nasza deklaracja zostanie od razu przez sieć uwzględniona. Jak pokazuje praktyka, różnie z tym bywa. Swoją drogą problem dotyczy wszystkich sieci, a nie tylko Orange.

Mają państwo problemy z nachalnymi pracownikami infolinii? Czekamy na państwa listy ekipasamcika@wyborcza.biz"


Read more: http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,142042,16958146,...
Jan Mikołaj K.

Jan Mikołaj K. Hrabia herbu
Hilzen.Przez higienę
mózgu wystrzegam się
pr...

Temat: Teledręczyciele

Zawsze śmiać mi się chce z biednych udręczonych, którzy całe godziny spędzają na rozmowie z konsultantami, próbjącymi wciśnąć im jakiś produkt.
Tak jakby nie można było powiedzieć ''nie, dziękuję'' i odłożyć słuchawkę.
Takie użalanie się and sobą, trochę wyglada jakby chcieli zwrócić na siebie uwagę:popatrzcie, jestem na tyle wązny/uważają mnie za na tyle majętnego, ze ciągle do mnie dzownią, bo wiedzą, że jestem dobrym klientem.
Trochę to przypomina sytuację z żonami radzieckich oficerów, które w Poznaniu paradowały po ulicach w koszulach nocnych polskich szlachcianek myśląc, ze to suknie balowe.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Teledręczyciele

Przynajmniej nie będzie umów przez telefon :)

http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1308296,Nowe...



Wyślij zaproszenie do