Magdalena
Żelasko
Dyrektor LET'S CEE
Film Festival
Temat: taz nie jest dla każdego. I tak jest OK!
Fantastyczna reklama!W pierwszej odsłonie pan z pieskiem, widząc, że dzisiejszy BILD już „wyszedł“ (ten z tytułową historią o badaczu, odżywiającym się energią słoneczną) prosi o jakąś inną gazetę – kioskarz podaje mu dziennik taz (Die Tageszeitung). To najwyraźniej ponad siły klienta. W drugiej części spotu pan z pieskiem sam domaga się taz. Okazuje się jednak, że…
Zresztą – zobaczcie sami!
http://www.youtube.com/watch?v=M0kmwrXprQM
Rolę długowłosego menela podpierającego kiosk z gazetami zagrał piosenkarz Jürgen Drews, nazywany „królem Majorki” (taki niemiecki odpowiednik Michała Wiśniewskiego). Szczyt autoironii, tym bardziej, że w drugiej odsłonie poświęcono mu w BILDZIE tytułowy artykuł „Party-König“.
Hasło: taz ist nicht für jeden. Und das ist OK so [taz nie jest dla każdego. I tak jest OK!]
* * *
Spot nakręcony w 2005 roku przez blisko cztery lata przeleżał na półce, po tym, jak zarzuty wydawcy BILD-a potwierdził w 2007 roku sąd w Hamburgu. Dziennik taz odwołał się od tej decyzji i 1. października br. uzyskał wreszcie pozwolenie na pokazanie reklamy, nakręconej przez Jensa Junkera i Philipa Haucke.
W międzyczasie film uzyskał wyróżnienie „First Steps Commercial Award 2006“. W uzasadnieniu jurorzy podkreślili, że reklama w sugestywny sposób wizualizuje walkę Dawida z Goliatem i przekonuje, że taz odcina się od „ograniczonych horyzontów“.Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 03.10.09 o godzinie 15:35