Temat: Targetowanie - które najskuteczniejsze?
Łukasz Kadłuczka:
tak ale czasem ankiety też "wymagają" poprawnych odpowiedzi, ponieważ rodzaj odpowiedzi warunkuje rodzaj dalszego uczestnictwa w serwisie
podam tutaj przykład Otineo bo jest najbardziej mi znany:
zakładając że użytkownik w wieku 18 lat z Warszawy odpowie na pytania ankietowe ze jest po 30 i mieszka w Krakowie to otrzyma reklamy do oglądania np. o festiwalu kultruowym dla osób w średnim wieku w Krakowie (czym zupełnie nie jest zainteresoway) lub też gdy poda całkowicie nie spotykane odpowiedzi w serwisie nie oglądnie żadnej reklamy bo targetowanie będzie go omijać
Pytanie, czy samo oglądanie reklam, jest wystarczającym powodem by podawać faktyczne dane.
Biorąc za przykład wspomniane Otineo, które płaci za oglądanie reklam - nie jestem przekonany czy użytkownika, który się w to zaangażuje obchodzi to jakie reklamy będą mu się wyświetlały, czy bardziej, żeby przynosiło kasę (a niech wyświetla się i reklama karmy dla nietoperzy). Gdybym się zdecydował na udział w takim przedsięwzięciu to chyba podałbym takie dane, by otrzymywać jak najwięcej reklam (a co za tym idzie jak najwięcej punktów). I taki użytkownik z Pcimia Dolnego, który ma lat 15 poda, że jest z Warszawy i ma lat 25 i mogę się założyć, że znajdzie się w targecie o wielu więcej kampanii niż gdyby podał dane prawdziwe :)
Moim zdaniem użytkownik musi mieć bardziej osobisty powód podawania prawdziwych danych (np. chęć znalezienia swoich znajomych, czy też znalezienia pracy)
Można tak długo... Chciałem napisać tylko, że jeśli w grupie celowej produktu duże znaczenie ma płeć lub wiek i chcemy targetować po tych właśnie kryteriach to powinniśmy się upewnić, czy w miejscu w którym chcemy emitować kampanie użytkownicy odczuwają naturalną potrzebę podawania prawdziwych danych (dzięki temu będziemy mieli większą pewność, że nasza reklama trafi do spodziewanego odbiorcy :))