Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

to bardziej do mnie przemawia od majewskiego :P
http://www.youtube.com/watch?v=Iw0mocvPpsk
Robert Kępczyński

Robert Kępczyński Sky is the limit.

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Tomek Banasik:
Dawno już o tym pisałem. Dla mnie jest to świetna kampania. Nie ze względów kreatywnych (te są na różnym poziomie), ale ze względów czysto strategicznych. Wyniki zakładania nowych kont (kilka tysięcy dziennie) i błyskawicznie wypracowany wysoki zasięg GRP zresztą to potwierdzają. Analiza:

http://tomekbanasik.com/szymon-i-pko-ale-maja-feadback

A tak swoją drogą. Który inny bank reklamuje się obecnie w innej taktyce niż PKO? Może zrobimy listę celebrytów przypisanych do banków w ciągu ostatniego roku?

Po pierwsze, po dwóch miesiącach tej reklamy konta otworzyło 80 tysięcy osób. Może się wydawać dużo, może się wydawać mało. Tak naprawdę nie znamy oczekiwanych wartości.
Kiedyś słyszałem, że celowano w 120 tysięcy w pierwszych 2-3 miesiącach. (ale nie mam pojęcia gdzie to słyszałem, zatem to żaden argument).

Po drugie, nie ma też żadnej przesłanki sądzić, że to właśnie Szymon Majewski jest sprawcą tego przyrostu zakładania nowych kont.

Może to być wynik dobrze nagłośnionej oferty lub też po prostu popisy celebryty.

Po trzecie, przy wysokim budżecie kampanii promocyjnej wypracowanie wysokiego zasięgu GRP chyba nie jest żadnym problemem?
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Odpowiedź ING:

http://www.youtube.com/watch?v=sywmBF6-yQc&NR=1
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Pozwolę sobie na odrobinę aroganckiej lakoniczności:
Kondrat - TAK!
Majewski - Dajmy mu jeszcze szansę
Mann i Materna - WTF?!

No i wisienka na torcie:
Mumio dla Plusa - Niedościgniony wzór. Chapeau bas!

Pozdrawiam
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Malina Wąsowska:
Tomek Banasik:

http://tomekbanasik.com/szymon-i-pko-ale-maja-feadback

bardzo dobry tekst muszę przyznać...
fakt faktem, co trzeba Majewskiemu przyznać: reanimacja peerelowskiego trupa powiodła się
reklamy są różne, średnie, kontrowersyjne, ale są żywe, dynamiczne

trup ma to do siebie ze jest trupem jak emeryci odejda do krainy wielkiej szczesliwosci to i PKO za nimi sie uda.

Bank jest nie reformowalny i zadna reklama tego nie zmieni
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Malina Wąsowska:
a dla mnie co spot, to gorszy
teraz rzucają strzałkami w kulę ziemską
porażka
A mnie się podoba jak Szymon "zagrał". Pomysł słaby, ale śmiesznie zagrane. Myślę, że facet jest naturalny, vis comica również naturalna. Chętnie bym go zobaczył w komedii pomyłek i absurdów.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Zofia B.:
Odpowiedź ING:

Zasadniczo - uwielbiam (jestem absolutnym fanem niektórych) spotów Marek+ING. Ale ten akurat jest słaby po prostu.

konto usunięte

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Krzysztof Z.:
to bardziej do mnie przemawia od majewskiego :P
http://www.youtube.com/watch?v=Iw0mocvPpsk

Bez kitu, to taka reklama jest? :D
Staram się wypatrzeć jak podłożony jest głos i nie widzę.Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 09.06.11 o godzinie 02:28
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Michał Pijet:
Bez kitu, to taka reklama jest? :D
Staram się wypatrzeć jak podłożony jest głos i nie widzę.

viral wpuszczony do sieci i pomimo wypierd**** nie zauważyłem żadnych związanych z tym negatywnych emocji a ostatnio numerem jeden jest dla mnie kampania neostrady ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-aImaPQxYfM

konto usunięte

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Michał Pijet:
Krzysztof Z.:
to bardziej do mnie przemawia od majewskiego :P
http://www.youtube.com/watch?v=Iw0mocvPpsk

Bez kitu, to taka reklama jest? :D
Staram się wypatrzeć jak podłożony jest głos i nie widzę.

Była akcja z usuwaniem tego przez BPH z sieci. Nie wiem czy wiadomo do tej pory czy to był viral czy wyciek. Głos jest prawdziwy. ;)

konto usunięte

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

radosław zieliński:
Malina Wąsowska:
a dla mnie co spot, to gorszy
teraz rzucają strzałkami w kulę ziemską
porażka
A mnie się podoba jak Szymon "zagrał". Pomysł słaby, ale śmiesznie zagrane. Myślę, że facet jest naturalny, vis comica również naturalna. Chętnie bym go zobaczył w komedii pomyłek i absurdów.

Sam Szymon jest wyluzowanym facetem, od lat obecnym na wizji - więc on jako on wypada świetnie. Nie mniej jednak Malina ma rację, że co reklama to gorsza i co co więcej oparta o ten sam schemat. Pracownicy PKO to nieudacznicy, a Szymon jako VIP banku w puencie wybiera sobie atrakcyjną laskę. Banał.
Spodziewałam się większego polotu w róznorodności scenariuszy spotów.

Natomiast jeśli chodzi o skutecznośc, o której pisał Tomek - zakładanie kont to jedno, ale pytanie czy kryzys wewnętrzny (oburzenie pracowników PKO na gażę SM i sposób ich przedstawienia w reklamach) wywołany spotami to też część strategii...
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Jeśli PKO miało takie wyniki jak piszecie, to kampania wyszła super. Tak naprawdę mało istotny jest odbiór, to czy komuś się podoba, czy nie. Ważne są wyniki. Osobiście po zobaczeniu reklam nie spodziewał się ich, a tu proszę... Tylko ciekawe jak ma się to do kosztów...
Maciej K.

Maciej K. Partner
Zarządzający;
Sprzedaż

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Michał Kamuda:
Jeśli PKO miało takie wyniki jak piszecie, to kampania wyszła super. Tak naprawdę mało istotny jest odbiór, to czy komuś się podoba, czy nie. Ważne są wyniki. Osobiście po zobaczeniu reklam nie spodziewał się ich, a tu proszę... Tylko ciekawe jak ma się to do kosztów...

Zgadzam się z Michałem.
Możemy dywagować czy Majewski zagrał dobrze / źle, czy kreacja dała radę czy nie. Ja uważam, że tak - przedstawiono korzyść: konto bezpłatne, takie same zasady obsługi przez www i placówki stacjonarne; przekaz dość nietypowy, ale mówi się o tej kampanii, więc bank zaistniał w przestrzeni. Sam założyłem prywatne konto po pierwszych dwóch spotach - "wygodna" oferta, bez wiązania się terminami (okres wypowiedzenia w każdej chwili 2 tygodnie).
Mnie dotychczas żadna, ale to żadna reklama banku nie skłoniła nawet do zainteresowania się daną ofertą.
A koszty i kto za nie płaci? To już zupełnie inna sprawa...
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Robert K.:
Po pierwsze, po dwóch miesiącach tej reklamy konta otworzyło 80 tysięcy osób. Może się wydawać dużo, może się wydawać mało. Tak naprawdę nie znamy oczekiwanych wartości.

Dużo więcej - w pierwszych 2 miesiącach od startu kampanii założono 134 842 kont, z czego 62% to nowi klienci. Żródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szymon-Majewski-skutec...
Po drugie, nie ma też żadnej przesłanki sądzić, że to właśnie Szymon Majewski jest sprawcą tego przyrostu zakładania nowych kont.

Może to być wynik dobrze nagłośnionej oferty lub też po prostu popisy celebryty.

Sam sobie zaprzeczasz w tych dwóch akapitach - bo oferta jest dobrze nagłośniona właśnie przez kampanię reklamową z Majewskim.
Po trzecie, przy wysokim budżecie kampanii promocyjnej wypracowanie wysokiego zasięgu GRP chyba nie jest żadnym problemem?

W zasadzie tak, ale nie tylko. Wiadomo, że nakłady są kluczowe, ale rozpoznawalność kampanii jest również b. ważna i tutaj widać, że Majewski nie odstaje od innych VIP-ów:

PKO - 21 mln - ponad 2500 punktów GRP (w 2,5 miesiąca)
ING - 19,2 mln - 2215 pkt GRP (w 5 miesięcy)
Millenium - 14,9 mln zł. - 2001 pkt GRP (cały okres kampanii - nie wiem ile trwała)
źródło: http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=26012Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 09.06.11 o godzinie 16:08
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Michał Kamuda:
Jeśli PKO miało takie wyniki jak piszecie, to kampania wyszła super. Tak naprawdę mało istotny jest odbiór, to czy komuś się podoba, czy nie. Ważne są wyniki. Osobiście po zobaczeniu reklam nie spodziewał się ich, a tu proszę... Tylko ciekawe jak ma się to do kosztów...

Nie odbiega od kosztów kampanii reklamowych innych banków - takie zestawienie zrobił Samcik:
http://samcik.blox.pl/2011/05/Szymon-Majewski-przepali...

Przy czym warto zwrócić uwagę na fakt, że kampanie, które opierały się na beneficie - załóż konto, dostaniesz 100 zł, przy 100 000 założonych kont, miały w efekcie 10 mln zł dodatkowych kosztów powstałych w wyniki wpłacenia tej kwoty klientom na nowe konta.

konto usunięte

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Ok wszystkie wyliczenia super. Pytanie, jak daleko (w dłuższej perspektywie) może zajechać marka (zwłaszcza instytucja finansowa) niszcząc wizerunek i podważając kompetencje własnych pracowników?Anna P. edytował(a) ten post dnia 09.06.11 o godzinie 16:20
Robert Kępczyński

Robert Kępczyński Sky is the limit.

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Ad 1.
"Dużo więcej - w pierwszych 2 miesiącach od startu kampanii założono 134 842 kont, z czego 62% to nowi klienci. Żródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szymon-Majewski-skutec..."

Posłużyłem się statystyką dot. nowych klientów. 62 % przy 134 842 wynosi coś ponad 80 tysięcy.

Pozostałe 38 % to są konta założone przez starych użytkowników - pytanie, czy rzeczywiście możemy traktować to jako sukces? Tym bardziej, że w prasie pojawiły się wyraźne sugestie, że nie jest to najłatwiejsze.
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,9751796,Konto_za_...

Jeśli niektórzy klienci po prostu przenieśli swoje pieniądze na inny rodzaj rachunku, to jaka w tym korzyść? Oczywiście, poza statystyczną?

Ad 2.
"Sam sobie zaprzeczasz w tych dwóch akapitach - bo oferta jest dobrze nagłośniona właśnie przez kampanię reklamową z Majewskim."

Powiem szczerze, że nie widzę tutaj żadnej sprzeczności.
Są dwie rzeczy, które należy rozróżnić. Jedna to kampania z udziałem celebryty, natomiast druga to po prostu ciekawa oferta.

Nie mamy tak naprawdę pojęcia czy do nowych klientów przemówiła korzyść oferty ( konto za zero złotych, bla bla...), czy też właśnie wygłupiający się Szymon Majewski. Ja raczej skłaniam się do tezy, iż ludzie założyli tam konta ze względu na korzyści, jakie im zaoferowano.

Analogicznie, jeśli któraś stacja benzynowa postanowiłaby sprzedawać benzynę za 4 złote za litr, to nie sądzę by potrzebowali wynajmować jakiegoś komika czy aktora, by uatrakcyjnić ofertę.Robert K. edytował(a) ten post dnia 09.06.11 o godzinie 17:49
Tomasz Dawidowski

Tomasz Dawidowski kierownik, firma
transportowa

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

sadze ze to tylko wydanie zbednych pieniedzy na taka reklama ktora nic za soba nie niesie oprocz zera .daJE ZERO ZA REKLAME
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Robert K.:
Posłużyłem się statystyką dot. nowych klientów. 62 % przy 134 842 wynosi coś ponad 80 tysięcy.

To nie jest takie proste. Jeśli już bierzemy pod uwagę konwersję, to liczą się nie "nowi" i "starzy", ale "aktywni" i "bierni". Przykład - jak mam konta w 4 bankach - Multibanku, Aliorze, Inteligo (PKO) i mBanku. Te dwa ostatnie założone jeszcze w czasach studenckich właśnie za zero i... obecnie są martwe - kompletnie nic (finansowo) się na nich nie dzieje - nie skasowałem tylko z lenistwa. Jeśli więc teraz zmieniłbym Inteligo na nowe konto PKO i faktycznie zacząłbym go używać - byłbym w rzeczywistości nowym klientem, choć statystycznie trafiłbym do puli starych.
Ad 2.
Powiem szczerze, że nie widzę tutaj żadnej sprzeczności.
Są dwie rzeczy, które należy rozróżnić. Jedna to kampania z udziałem celebryty, natomiast druga to po prostu ciekawa oferta.

Najlepsza, możliwa oferta banku, która nie jest nigdzie komunikowana, nie ma żadnych szans zaistnieć na rynku. To nie jest osiedlowa stacja benzynowa (do której porównujesz), koło której przejeżdżasz, więc masz szansę zauważyć cenę. To jest produkt, który bez kampanii reklamowej/komunikacyjnej po prostu jest niewidoczny. A to, że ludzie założyli konta dla benefitów - przecież to oczywiste; celem reklamy zawsze jest zwrócenie uwagi na produkt i przekonanie do benefitów danej oferty.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 09.06.11 o godzinie 20:36
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: Szymon Majewski dla PKO- opinie?

Maciej K.:
Zgadzam się z Michałem.
Możemy dywagować czy Majewski zagrał dobrze / źle, czy kreacja dała radę czy nie. Ja uważam, że tak - przedstawiono korzyść: konto bezpłatne, takie same zasady obsługi przez www i placówki stacjonarne; przekaz dość nietypowy, ale mówi się o tej kampanii, więc bank zaistniał w przestrzeni. Sam założyłem prywatne konto po pierwszych dwóch spotach - "wygodna" oferta, bez wiązania się terminami (okres wypowiedzenia w każdej chwili 2 tygodnie).
Mnie dotychczas żadna, ale to żadna reklama banku nie skłoniła nawet do zainteresowania się daną ofertą.
A koszty i kto za nie płaci? To już zupełnie inna sprawa...

Koszty ponosi bank, nikt inny. Mnie również nigdy żadna reklama nie zachęciła do skorzystania z oferty. Mam konto w mbanku od dobrych 10 lat i nie mam powodów do zmian. Problemem tej branży jest właśnie to, że głównie ludzi do zmian banku nakłaniają wyższe koszty korzystania. W momencie kiedy jeden bank wprowadza opłaty, warto jest właśnie wystartować z akcję tego typu.

Następna dyskusja:

Reklama nowej stacji radiow...




Wyślij zaproszenie do