Paweł Jabłecki

Paweł Jabłecki Student,
Politechnika
Rzeszowska im.
Ignacego
Łukasiewicza

Temat: Szukam pomocy

Witam ! Czy ktoś mógłby mi w skrócie wytłumaczyć jakie są procesy i determinanty kreowania marki produktu ? Czy chodzi tutaj o atrakcyjność, oryginalność itp. czy może ważnym czynnikiem będzie cena, jakość... ?

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

W kilku zdaniach, na tym forum? Teraz?
Przecież o tym są książki pisane... a na necie blogi... heh.Miłosz Wojaczek edytował(a) ten post dnia 07.03.13 o godzinie 14:19
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

http://www.empik.com/philip-kotler-odpowiada-na-pytani...
W Empiku poczytasz za darmo. Wszystko w małym streszczeniu ;)
Paweł Jabłecki

Paweł Jabłecki Student,
Politechnika
Rzeszowska im.
Ignacego
Łukasiewicza

Temat: Szukam pomocy

O tym, że są pisane książki to wiem, ale niestety ciężko jest znaleźć coś na ten temat, dlatego zwróciłem się z prośbą o pomoc, może akurat ktoś natrafił na taki wątek podczas przerabiania jakiejś książki. Jeżeli tak to jak najbardziej mógłby mi podać tytuł książki...
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

To może jeszcze raz...
P. Kotler jest jednym z najsłynniejszych i najbardziej wpływowym i "płodnym" mentorem marketingu na świecie.
Pod linkiem który podałam jest pozycja ze zbiorem podstawowych i najczęściej zadawanych pytań (FAQ) do pana Kotlera, które padały w przeciągu jego całej kariery trenera. Jest stworzona w konwencji najróżniejszych pytań i treściwych, zwięzłych odpowiedzi. Jeśli poszukujesz czegoś w skrócie, to ta pozycja będzie dla Ciebie idealna.

Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytania w kilku zdaniach. Da się zadać jednak kilka pomocnych pytań i odpowiedzi, które stworzą całościową wizję na temat.
Na forum od razu rozbiegnie się dyskusja i w żaden sposób nie stworzy się czegoś klarownego. Zajrzyj do książki. I już...;)Dorota S. edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 09:07
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Szukam pomocy

naprawdę sądzicie, że człowiek, który chce, żeby mu coś "wytłumaczyć w skrócie" i uważa, że cieżko znaleźć ksiązki o kreowaniu marki, przebrnie np przez "marketing" Kotlera? :)

to tak, jakby chciał "coś w skrócie o historii filozofii, bo nic nie może znaleźć", a Wy byście go odesłali do trzytomowego Tatarkiewicza :))))
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

To może jeszcze raz bardziej, niż jeszcze raz ;)
Ale już naprawdę ostatni.Książeczka, o której piszę ma tytuł:
"Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu"
to nie to samo co pozycja "Marketin" od Kotlera, która faktycznie jest knigą.

To o czym mówię, to mały, kieszonkowy poradnik, w którym, jak wyżej wspominam- Kotler odpowiada krótko i zwięźle (po kilka zdań na temat) na pytania, nieraz zadane dokładnie w identyczny sposób, jak zagadnienie kolegi. I to jest fajne- facet się nie puszy, nie twierdzi "a weź idź do diabła". Odpowiada na najbardziej banalne, podstawowe czy dziwne zagadnienia, w formie genialnej syntezy i doskonale wie, że czasem takie pogrupowanie informacji pomaga nawet najlepszym w fachu...

Już nie mówiąc o tym, że zmierzenie się z banałem bywa trudniejsze od czegokolwiek innego- spójrzmy na wszelką kreację w okół siebie...

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

http://onepress.pl/ksiazki/brand-sense-marka-pieciu-zm...
http://onepress.pl/ksiazki/mozg-na-zakupach-neuromarke...
tutaj znajdziesz odpowiedź
Tradycyjny marketing , jak ktoś trafnie napisał, to obecnie wróżenie z fusów
i strata pieniędzy
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

Daniel Zienkiewicz:
http://onepress.pl/ksiazki/brand-sense-marka-pieciu-zm...
http://onepress.pl/ksiazki/mozg-na-zakupach-neuromarke...
Obie książki można znaleźć w różnych sieciach taniej książki- koszt. ok. kilkanaście zł.
Przeczytałam obie. To raczej krótkie czytadełka. Nic nowego w nich nie opisano. Bardzo ogólnie i w podstawach (z lekkim truizmem -jeśli mam być szczera) o zjawiskach takich jak przysłowiowe "czekoladki przy kasie".

Tradycyjny marketing , jak ktoś trafnie napisał, to obecnie wróżenie z fusów
i strata pieniędzy

Ty to napisałeś. To parafraza dokładnie tych słów:
Daniel Zienkiewicz:
Martin Lindstrom w "Zakupologii" wyrzuca tradycyjny marketing na śmietnik historii
i słusznie;)

Co masz na myśli pisząc "tradycyjny marketing"?

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

Dorota S.:
Daniel Zienkiewicz:
http://onepress.pl/ksiazki/brand-sense-marka-pieciu-zm...
http://onepress.pl/ksiazki/mozg-na-zakupach-neuromarke...
Obie książki można znaleźć w różnych sieciach taniej książki- koszt. ok. kilkanaście zł.
W których sieciach można kupić książkę "Mózg na zakupach" za kilkanaście złotych? Konkretnie
Przeczytałam obie. To raczej krótkie czytadełka. Nic nowego w nich nie opisano. Bardzo ogólnie i w podstawach (z lekkim truizmem -jeśli mam być szczera) o zjawiskach takich jak przysłowiowe "czekoladki przy kasie".
A gdzie w takim razie znajdują się te "nowe" rewolucyjne rozwiązania marketingowe?;)

Tradycyjny marketing , jak ktoś trafnie napisał, to obecnie wróżenie z fusów
i strata pieniędzy

Ty to napisałeś. To parafraza dokładnie tych słów:
Daniel Zienkiewicz:
Martin Lindstrom w "Zakupologii" wyrzuca tradycyjny marketing na śmietnik historii
i słusznie;)
Pisze o tym zarówno Lindstrom jak i Pradeep. Jak widać słabiutko czytałaś i niewiele z tego zrozumiałaś.
Co masz na myśli pisząc "tradycyjny marketing"?
Taki, jaki funduje obecnie większość agencji reklamowych.Daniel Zienkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 11:08
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

Daniel Zienkiewicz:
A gdzie w takim razie znajdują się te "nowe" rewolucyjne rozwiązania marketingowe?;)
Batoniki przy kasach, muzyka i zapachy w sklepach, operowanie barwą, dźwiękiem, zapachem?
Rozejrzyj się dookoła siebie ;)

Tradycyjny marketing , jak ktoś trafnie napisał, to obecnie wróżenie z fusów
i strata pieniędzy
Pisze o tym zarówno Lindstrom jak i Pradeep. Jak widać słabiutko czytałaś i niewiele z tego zrozumiałaś.
Nie rozumiem do czego pijesz- proszę rozwiń myśl. Tym razem bez formy "z wycieczką osobistą". Trzymajmy ton rozmowy na odpowiednim poziomie.
Co masz na myśli pisząc "tradycyjny marketing"?
Taki, jaki funduje obecnie większość agencji reklamowych.
...? ;)

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

Dorota S.:
Daniel Zienkiewicz:
A gdzie w takim razie znajdują się te "nowe" rewolucyjne rozwiązania marketingowe?;)
Batoniki przy kasach, muzyka i zapachy w sklepach, operowanie barwą, dźwiękiem, zapachem?
Rozejrzyj się dookoła siebie ;)
Byłem dziś w Arkadii
widziałem, słyszałem i czułem ten pożal się boże marketing:))))
bądźmy poważni

Tradycyjny marketing , jak ktoś trafnie napisał, to obecnie wróżenie z fusów
i strata pieniędzy
Pisze o tym zarówno Lindstrom jak i Pradeep. Jak widać słabiutko czytałaś i niewiele z tego zrozumiałaś.
Nie rozumiem do czego pijesz- proszę rozwiń myśl. Tym razem bez formy "z wycieczką osobistą". Trzymajmy ton rozmowy na odpowiednim poziomie.
Jaśniej chyba się nie da. Zarówno Lindstrom jak i Pradeep w swoich książkach stwierdzają, że tradycyjne formy marketingu już się niestety nie sprawdzają. Gdybyś czytała to byś wiedziała.
Co masz na myśli pisząc "tradycyjny marketing"?
Taki, jaki funduje obecnie większość agencji reklamowych.
...? ;)
Jeszcze raz zadam pytanie, bo widzę, że najpierw coś sugerujesz a potem próbujesz unikać odpowiedzi: W których sieciach można kupić "Mózg na zakupach" za kilkanaście złotych? Proszę o konkrety
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Szukam pomocy

Na alledrogo 35-48 zł. :)

Fajne studiowanie :) "podajcie mi" :DAgnieszka G. edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 14:13

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

Agnieszka G.:
Na alledrogo 35-48 zł. :)
Czekam na ofertę za kilkanaście złotych:)))
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Szukam pomocy

Daniel Zienkiewicz:
Agnieszka G.:
Na alledrogo 35-48 zł. :)
Czekam na ofertę za kilkanaście złotych:)))

To kilkanaście złotych :D
.
.
.
.
ale x 3 :D

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

A druga pozycja to "Brand sense - marka pięciu zmysłów". Też podobno za kilkanaście zł.
Cuda, cuda ogłaszają
a do świąt jeszcze daleko:))))
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Szukam pomocy

"Bądź sobą i rób swoje". Nie interesują mnie forumowe potyczki :)

Nie wiem co chcesz wyrazić poprzez hasło: "Marketing tradycyjny". O czym dokładnie myślisz. Biorę pod uwagę fakt, że marketing ciągle ewoluuje i przechodzi kolejne fazy (w tym momencie funkcjonuje na świecie określenie marketingu zintegrowanego), ale w zasadzie wiele zjawisk istniało już wcześniej, choć nie były one może tak popularne.
Neuromarketing (ładnie opisany choćby w tej pracy: http://www.fizyka.umk.pl/publications/kmk/08-Neuromark... ) faktycznie jest narzędziem rozszerzenia idei i opcji marketingu jako takiego. Mimo to mam wrażenie, że niezależnie od czasów marketing był w pewien sposób tworem integrującym wszelkie narzędzia jakie ułatwiały jego rozwój. Jedynie samych narzędzi składowych było mniej, a rozrastają się one wraz z technologią i coraz swobodniejszym przepływem informacji (rozrostem świadomości). Dzieje się to dosyć gradientacyjnie, choć wyłonić można już 3-4 główne etapy i "skoki" w światowym marketingu.
W tym kontekście zastanawiam się co masz na myśli używając hasła "marketing tradycyjny".
Porozmawiajmy na spokojnie. Nie ma potrzeby spinać żyłki ;)

ps: Nie wiem czy sobie przypomnę tą tanią książkę. Dam znać jeśli tak.Dorota S. edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 20:09

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

Po pierwsze nie przypomnisz sobie ponieważ NIE MA I NIE BYŁO takiej ceny w żadnej z sieciówek
Po drugie marketing tradycyjny to przede wszystkim taki marketing, który opiera się na tradycyjnych ankietach i wywiadach, a te, jak wiadomo są tak pewne jak dobra pogoda w marcu;)
Po trzecie wreszcie twój link nie działa

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

W ogóle uważam, że obecnie zleceniodawcy powinni płacić tylko za realne wyniki działań marketingowych. Dla przykładu znajomy trener biznesu coraz częściej jest zmuszony podpisywać tak skonstruowane umowy. Takie działania skutecznie oczyściłyby rynek z wszelkiego rodzaju "ekspertów" od marketingu.

konto usunięte

Temat: Szukam pomocy

Daniel Zienkiewicz:
W ogóle uważam, że obecnie zleceniodawcy powinni płacić tylko za realne wyniki działań marketingowych. Dla przykładu znajomy trener biznesu coraz częściej jest zmuszony podpisywać tak skonstruowane umowy. Takie działania skutecznie oczyściłyby rynek z wszelkiego rodzaju "ekspertów" od marketingu.

Taaa... konia z rzędem temu, kto oszacuje np. jaki wpływ na sprzedaż miał fakt zmiany przez firmę logo albo użycie takiego a nie innego sloganu reklamowego. ;)

Następna dyskusja:

Szukam pomocy. Dwa zdania w...




Wyślij zaproszenie do