konto usunięte

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

.
Przemysław C.

Przemysław C. opis umarł śmiercią
tragiczną :)))

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

W pracy przedstawiono opinie pacjentów na temat ich stosunku do
reklamy leków oraz wpływu reklamy na ich decyzje zakupowe Na podstawie
otrzymanych wyników stwierdzono, że dla około połowy ankietowanych
zarówno w roku 2002 jak i 2007 reklama była głównym impulsem zakupu leku,
parafarmaceutyku lub preparatu witaminowego. Podobny odsetek stanowiły
osoby twierdzące, że pod wpływem reklamy zakupiły leki, parafarmaceutyki lub
preparaty witaminowe, których właściwie nie potrzebowały. Dodatkowo około
40% ankietowanych stwierdziło, że zdarzyło się, iż zakupiony reklamowany
lek, parafarmaceutyk lub preparat witaminowy nie wykazał oczekiwanego
działania, bądź wręcz wykazał działanie szkodliwe. Oceniając zaufanie do
reklamowanych leków w roku 2002 prawie połowa ankietowanych stwierdziła,
że ma do nich większe zaufanie; w roku 2007 grupa ta stanowiła około 1/3
całej populacji badanej. Zatrważający jest fakt, że zaledwie 1/3 ankietowanych
zarówno w 2002 jak i 2007 roku odpowiedziała, że poszukuje dodatkowych
źródeł informacji, gdy postanawia nabyć reklamowany lek, parafarmaceutyk
lub preparat witaminowy. Należy rozumieć, że pozostała grupa ankietowanych
pacjentów opiera swoje decyzje zakupowe wyłącznie na reklamach, nie
korzystając z dodatkowych źródeł informacji takich jak chociażby farmaceuta
apteczny, czy też szczegółowa ulotka informacyjna.
EWA ULATOWSKA-SZOSTAK - Zakład Higieny Katedry Medycyny Społecznej, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. - wyniki badań poświęcone wpływie reklamy(patrz.FluConrole)na wybór leku z grupy OTC.
Konkretne koszty to:wydatki na reklamę,wysokie uposażenia Repów,szkolenia dla lekarzy - plus prowizje od sprzedanych leków,wydatki na badania i rozwój - dzika rywalizacja koncernów farmaceutycznych o klienta.
Zastanawiam się cały czas czym się różni Pani punkt widzenia od mojego.Narazie nie znalazłem Pani "punktu siedzenia".
Czasem warto poczytać populistyczny Superepress.Dobrze wiedzieć jak postrzegają świat tzw.prości ludzie.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Dorota J.:
Bo nie musi znac wszystkich zamiennikow. Leków oryginalnych danej substancji jest kilka, generyków o kilka więcej;-D
A poza tym, jak kazdy, przyzwyczaja sie do okreslonych, sprawdzonych przez niego leków;-D
Ja myślę, że kwestię "przyzwyczajania się " możemy spokojnie pominąć :):):)
Przemysław C.

Przemysław C. opis umarł śmiercią
tragiczną :)))

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Dorota J.:
Dagmara D.:
Dorota J.:
Wszystko pięknie, ale zamiennik nie jest wydawany przez lekarza, a przez farmaceute z pierwszego stołu;-D
Oczywiście - jednak lekarz może wypisać zamiennik. A dlaczego tego nie robi to inna kwestia.

Bo nie musi znac wszystkich zamiennikow. Leków oryginalnych danej substancji jest kilka, generyków o kilka więcej;-D
A poza tym, jak kazdy, przyzwyczaja sie do okreslonych, sprawdzonych przez niego leków;-D
Wystarczy w skrócie zapytać, czy przedmówca pracuje za free, czy też otrzymuje za swoją pracę wynagrodznie;-D
:D
Tylko czasem dobry anioł stróż podpowiada lekarzowi,do których leków ma się przyzwyczaić:D:D:D.Przemysław C. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 14:39
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Przemysław C.:
Zastanawiam się cały czas czym się różni Pani punkt widzenia od mojego.Narazie nie znalazłem Pani "punktu siedzenia".
Czasem warto poczytać populistyczny Superepress.Dobrze wiedzieć jak postrzegają świat tzw.prości ludzie.

Przemku Drogi - pomimo wielostronicowych cytatów - nadal nie ma ŻADNEGO ZWIĄZKU Z OSOBAMI SCHOROWANYMI I MANIPULACJĄ. Nic. Zero. Wciąż cytujesz jakieś kawałki o lekach OTC, których zadaniem nie jest leczenie osób schorowanych. Więc daj już spokój, bo się tylko pogrążasz.
A co do reklam : muszę Ci powiedzieć pewną smutną historię : Mikołaj nie przyjeżdża ciężarówką Coca Coli. To tak, żebyś się kiedyś nie poczuł zmanipulowany.

konto usunięte

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

A co to wszystko ma wspólnego z reklamą, o której rozmawia(liś)my? Czy nie jest możliwe utrzymanie tej minimalnej dyscypliny dyskusji?
Czy rozmowa o konstrukcji reklamy musi zmienić się w rozmowę o składnikach leku itp?
Przemysław C.

Przemysław C. opis umarł śmiercią
tragiczną :)))

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...
Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.
Przemysław C.

Przemysław C. opis umarł śmiercią
tragiczną :)))

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Maciej Tesławski:
A co to wszystko ma wspólnego z reklamą, o której rozmawia(liś)my? Czy nie jest możliwe utrzymanie tej minimalnej dyscypliny dyskusji?
Czy rozmowa o konstrukcji reklamy musi zmienić się w rozmowę o składnikach leku itp?
Reklamy leków tak na mnie działają.Trudno jest się często powstrzymać od dodatkowych komentarzy.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Przemysław C.:
http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...
Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.

Zdecydowanie słowo "schorowani" w kontekście manipulowania nimi było nadużyciem. A ponieważ sam zachęciłeś do obalenia Twojej tezy (w tamtym kształcie) to właśnie ją obaliłam, sorry. A więc diabeł tkwi w szczegółach.

Dzieci to akurat wiedzą różne rzeczy. Czyż to nie manipulacja ? A potem dziecko siedzi w oknie i czeka na ciężarówkę.

Ja chyba już Ci gdzieś napisałam : mniej bezmyślnego kopiowania - więcej używania własnego mózgu. To daje o wiele lepsze efekty.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 16:24
Przemysław C.

Przemysław C. opis umarł śmiercią
tragiczną :)))

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Dagmara D.:
Przemysław C.:
http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...
Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.

Zdecydowanie słowo "schorowani" w kontekście manipulowania nimi było nadużyciem. A ponieważ sam zachęciłeś do obalenia Twojej tezy (w tamtym kształcie) to właśnie ją obaliłam, sorry. A więc diabeł tkwi w szczegółach.

Dzieci to akurat wiedzą różne rzeczy. Czyż to nie manipulacja ? A potem dziecko siedzi w oknie i czeka na ciężarówkę.

Ja chyba już Ci gdzieś napisałam : mniej bezmyślnego kopiowania - więcej używania własnego mózgu. To daje o wiele lepsze efekty.
Raczej niefortunne sformułowanie z mej strony.Kopiowałem definicje i wyniki badań.Może kiedyś będę mógł cytować wyniki z własnych badań i dorobię się własnych definicji pojęć.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Maciej Tesławski:
To chyba coś nowego w komunikacji farmaceutyków i marek w ogóle, że odważają się zeznać, że są niedobre "jakoś tam".
To jest stary, psychologiczny trik, który R.Cialdini w swoim sławnym podręczniku zakwalifikował do nagannych. Jest to niestety rodzaj manipulacji. Na podstawie przeprowadzonych badań (nie pamiętam kto je przeprowadził, ale mogę sprawdzić) stwierdzono, że przy reklamie produktu czy rozmowie kwalifikacyjnej lepiej wśród kilku zalet umiejscowić jedną wadę i zaraz zamienić ją na zaletę. Produkt, czy my sami, wypadniemy wtedy lepiej w oczach odbiorcy niż jak byśmy mówili o czymś w samych superlatywach. Czyli "niesmaczny, ale leczy" lub czasem zdarza mi się małe spóźnienie w oddaniu projektu, ale wynika to z tego, że dla pewności sprawdzam wszystko dwa razy". Po prostu bazowanie na automatyce czyjejś podświadomości.Kuba Ł. edytował(a) ten post dnia 05.06.11 o godzinie 23:28

konto usunięte

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Kuba Ł.:
Maciej Tesławski:
To chyba coś nowego w komunikacji farmaceutyków i marek w ogóle, że odważają się zeznać, że są niedobre "jakoś tam".
To jest stary, psychologiczny trik, który R.Cialdini w swoim sławnym podręczniku zakwalifikował do nagannych. Jest to niestety rodzaj manipulacji. Na podstawie przeprowadzonych badań (nie pamiętam kto je przeprowadził, ale mogę sprawdzić) stwierdzono, że przy reklamie produktu czy rozmowie kwalifikacyjnej lepiej wśród kilku zalet umiejscowić jedną wadę i zaraz zamienić ją na zaletę. Produkt, czy my sami, wypadniemy wtedy lepiej w oczach odbiorcy niż jak byśmy mówili o czymś w samych superlatywach. Czyli "niesmaczny, ale leczy" lub czasem zdarza mi się małe spóźnienie w oddaniu projektu, [b]ale wynika to z tego, że dla pewności sprawdzam wszystko dwa razy". Po prostu bazowanie na automatyce czyjejś podświadomości.
Trout określa to inaczej. Chodzi o wyłączenie radaru konsumenta i wprowadzenie pozytywnego komunikatu, kiedy się już nie broni przed komunikacją.
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
U Trouta to jest 15 niezmienne prawo marketingu.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Maciej Tesławski:
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
I tak ma być? Nie słyszymy, że leczy? Nie łapię.

konto usunięte

Temat: Syrop niesmaczny ale leczy

Kuba Ł.:
Maciej Tesławski:
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
I tak ma być? Nie słyszymy, że leczy? Nie łapię.
No nie tak miało być. Ktoś nie doczytał do końca Trouta.
Powinno to trwać 8 s. i zaczynać się od tego, że niesmaczny.

Następna dyskusja:

Kwestie prawne, ale nie tyl...




Wyślij zaproszenie do