konto usunięte
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
W pracy przedstawiono opinie pacjentów na temat ich stosunku doreklamy leków oraz wpływu reklamy na ich decyzje zakupowe Na podstawie
otrzymanych wyników stwierdzono, że dla około połowy ankietowanych
zarówno w roku 2002 jak i 2007 reklama była głównym impulsem zakupu leku,
parafarmaceutyku lub preparatu witaminowego. Podobny odsetek stanowiły
osoby twierdzące, że pod wpływem reklamy zakupiły leki, parafarmaceutyki lub
preparaty witaminowe, których właściwie nie potrzebowały. Dodatkowo około
40% ankietowanych stwierdziło, że zdarzyło się, iż zakupiony reklamowany
lek, parafarmaceutyk lub preparat witaminowy nie wykazał oczekiwanego
działania, bądź wręcz wykazał działanie szkodliwe. Oceniając zaufanie do
reklamowanych leków w roku 2002 prawie połowa ankietowanych stwierdziła,
że ma do nich większe zaufanie; w roku 2007 grupa ta stanowiła około 1/3
całej populacji badanej. Zatrważający jest fakt, że zaledwie 1/3 ankietowanych
zarówno w 2002 jak i 2007 roku odpowiedziała, że poszukuje dodatkowych
źródeł informacji, gdy postanawia nabyć reklamowany lek, parafarmaceutyk
lub preparat witaminowy. Należy rozumieć, że pozostała grupa ankietowanych
pacjentów opiera swoje decyzje zakupowe wyłącznie na reklamach, nie
korzystając z dodatkowych źródeł informacji takich jak chociażby farmaceuta
apteczny, czy też szczegółowa ulotka informacyjna.
EWA ULATOWSKA-SZOSTAK - Zakład Higieny Katedry Medycyny Społecznej, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. - wyniki badań poświęcone wpływie reklamy(patrz.FluConrole)na wybór leku z grupy OTC.
Konkretne koszty to:wydatki na reklamę,wysokie uposażenia Repów,szkolenia dla lekarzy - plus prowizje od sprzedanych leków,wydatki na badania i rozwój - dzika rywalizacja koncernów farmaceutycznych o klienta.
Zastanawiam się cały czas czym się różni Pani punkt widzenia od mojego.Narazie nie znalazłem Pani "punktu siedzenia".
Czasem warto poczytać populistyczny Superepress.Dobrze wiedzieć jak postrzegają świat tzw.prości ludzie.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Dorota J.:
Bo nie musi znac wszystkich zamiennikow. Leków oryginalnych danej substancji jest kilka, generyków o kilka więcej;-DJa myślę, że kwestię "przyzwyczajania się " możemy spokojnie pominąć :):):)
A poza tym, jak kazdy, przyzwyczaja sie do okreslonych, sprawdzonych przez niego leków;-D
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Dorota J.:Tylko czasem dobry anioł stróż podpowiada lekarzowi,do których leków ma się przyzwyczaić:D:D:D.Przemysław C. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 14:39
Dagmara D.:
Dorota J.:Wszystko pięknie, ale zamiennik nie jest wydawany przez lekarza, a przez farmaceute z pierwszego stołu;-DOczywiście - jednak lekarz może wypisać zamiennik. A dlaczego tego nie robi to inna kwestia.
Bo nie musi znac wszystkich zamiennikow. Leków oryginalnych danej substancji jest kilka, generyków o kilka więcej;-D
A poza tym, jak kazdy, przyzwyczaja sie do okreslonych, sprawdzonych przez niego leków;-D
Wystarczy w skrócie zapytać, czy przedmówca pracuje za free, czy też otrzymuje za swoją pracę wynagrodznie;-D:D
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Przemysław C.:
Zastanawiam się cały czas czym się różni Pani punkt widzenia od mojego.Narazie nie znalazłem Pani "punktu siedzenia".
Czasem warto poczytać populistyczny Superepress.Dobrze wiedzieć jak postrzegają świat tzw.prości ludzie.
Przemku Drogi - pomimo wielostronicowych cytatów - nadal nie ma ŻADNEGO ZWIĄZKU Z OSOBAMI SCHOROWANYMI I MANIPULACJĄ. Nic. Zero. Wciąż cytujesz jakieś kawałki o lekach OTC, których zadaniem nie jest leczenie osób schorowanych. Więc daj już spokój, bo się tylko pogrążasz.
A co do reklam : muszę Ci powiedzieć pewną smutną historię : Mikołaj nie przyjeżdża ciężarówką Coca Coli. To tak, żebyś się kiedyś nie poczuł zmanipulowany.
konto usunięte
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
A co to wszystko ma wspólnego z reklamą, o której rozmawia(liś)my? Czy nie jest możliwe utrzymanie tej minimalnej dyscypliny dyskusji?Czy rozmowa o konstrukcji reklamy musi zmienić się w rozmowę o składnikach leku itp?
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Maciej Tesławski:Reklamy leków tak na mnie działają.Trudno jest się często powstrzymać od dodatkowych komentarzy.
A co to wszystko ma wspólnego z reklamą, o której rozmawia(liś)my? Czy nie jest możliwe utrzymanie tej minimalnej dyscypliny dyskusji?
Czy rozmowa o konstrukcji reklamy musi zmienić się w rozmowę o składnikach leku itp?
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Przemysław C.:
http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...
Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.
Zdecydowanie słowo "schorowani" w kontekście manipulowania nimi było nadużyciem. A ponieważ sam zachęciłeś do obalenia Twojej tezy (w tamtym kształcie) to właśnie ją obaliłam, sorry. A więc diabeł tkwi w szczegółach.
Dzieci to akurat wiedzą różne rzeczy. Czyż to nie manipulacja ? A potem dziecko siedzi w oknie i czeka na ciężarówkę.
Ja chyba już Ci gdzieś napisałam : mniej bezmyślnego kopiowania - więcej używania własnego mózgu. To daje o wiele lepsze efekty.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 16:24
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Dagmara D.:Raczej niefortunne sformułowanie z mej strony.Kopiowałem definicje i wyniki badań.Może kiedyś będę mógł cytować wyniki z własnych badań i dorobię się własnych definicji pojęć.
Przemysław C.:
http://www.epr.pl/reklama-rutinscorbinu-glaxosmithklin...
Polecam.Nie jestem ekspertem.W tym artykule wypowiadają się eksperci z branży reklamowej.
Słowo osoby schorowanej to zbyt dużo powiedziane z mej strony.
Co do Mikołaja.Nawet dziecko w przedszkolu wie,że Mikołaj nie przyjeżdza ciężarówką.
Zdecydowanie słowo "schorowani" w kontekście manipulowania nimi było nadużyciem. A ponieważ sam zachęciłeś do obalenia Twojej tezy (w tamtym kształcie) to właśnie ją obaliłam, sorry. A więc diabeł tkwi w szczegółach.
Dzieci to akurat wiedzą różne rzeczy. Czyż to nie manipulacja ? A potem dziecko siedzi w oknie i czeka na ciężarówkę.
Ja chyba już Ci gdzieś napisałam : mniej bezmyślnego kopiowania - więcej używania własnego mózgu. To daje o wiele lepsze efekty.
Jakub
Łochowicz
Lubię i potrafię
sprzedawać.
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Maciej Tesławski:To jest stary, psychologiczny trik, który R.Cialdini w swoim sławnym podręczniku zakwalifikował do nagannych. Jest to niestety rodzaj manipulacji. Na podstawie przeprowadzonych badań (nie pamiętam kto je przeprowadził, ale mogę sprawdzić) stwierdzono, że przy reklamie produktu czy rozmowie kwalifikacyjnej lepiej wśród kilku zalet umiejscowić jedną wadę i zaraz zamienić ją na zaletę. Produkt, czy my sami, wypadniemy wtedy lepiej w oczach odbiorcy niż jak byśmy mówili o czymś w samych superlatywach. Czyli "niesmaczny, ale leczy" lub czasem zdarza mi się małe spóźnienie w oddaniu projektu, ale wynika to z tego, że dla pewności sprawdzam wszystko dwa razy". Po prostu bazowanie na automatyce czyjejś podświadomości.Kuba Ł. edytował(a) ten post dnia 05.06.11 o godzinie 23:28
To chyba coś nowego w komunikacji farmaceutyków i marek w ogóle, że odważają się zeznać, że są niedobre "jakoś tam".
konto usunięte
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Kuba Ł.:Trout określa to inaczej. Chodzi o wyłączenie radaru konsumenta i wprowadzenie pozytywnego komunikatu, kiedy się już nie broni przed komunikacją.
Maciej Tesławski:To jest stary, psychologiczny trik, który R.Cialdini w swoim sławnym podręczniku zakwalifikował do nagannych. Jest to niestety rodzaj manipulacji. Na podstawie przeprowadzonych badań (nie pamiętam kto je przeprowadził, ale mogę sprawdzić) stwierdzono, że przy reklamie produktu czy rozmowie kwalifikacyjnej lepiej wśród kilku zalet umiejscowić jedną wadę i zaraz zamienić ją na zaletę. Produkt, czy my sami, wypadniemy wtedy lepiej w oczach odbiorcy niż jak byśmy mówili o czymś w samych superlatywach. Czyli "niesmaczny, ale leczy" lub czasem zdarza mi się małe spóźnienie w oddaniu projektu, [b]ale wynika to z tego, że dla pewności sprawdzam wszystko dwa razy". Po prostu bazowanie na automatyce czyjejś podświadomości.
To chyba coś nowego w komunikacji farmaceutyków i marek w ogóle, że odważają się zeznać, że są niedobre "jakoś tam".
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
U Trouta to jest 15 niezmienne prawo marketingu.
Jakub
Łochowicz
Lubię i potrafię
sprzedawać.
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Maciej Tesławski:I tak ma być? Nie słyszymy, że leczy? Nie łapię.
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
konto usunięte
Temat: Syrop niesmaczny ale leczy
Kuba Ł.:No nie tak miało być. Ktoś nie doczytał do końca Trouta.
Maciej Tesławski:I tak ma być? Nie słyszymy, że leczy? Nie łapię.
Syrop tylko przez pierwsze 20 s. skutecznie nam uruchamia ten radar, że nie słyczymy już tego, że leczy, już się wyłączyliśmy.
Powinno to trwać 8 s. i zaczynać się od tego, że niesmaczny.
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Kwestie prawne, ale nie tylko dot. reklamy -
-
Reklama, marketing, marka » News niezbyt świeży, ale nie było tego jeszcze na forum -... -
-
Reklama, marketing, marka » no ale takich papierosów to ja już nie kupię... -
-
Reklama, marketing, marka » Konkurs a nie loteria, ale jak konkretnie go przeprowadzic? -
-
Reklama, marketing, marka » Zadowolony klient! ale jak? -
-
Reklama, marketing, marka » Ale go ten... poszło z dachu! -
-
Reklama, marketing, marka » Country Brand Index - awans polski o 3 miejsca, ale nadal... -
-
Reklama, marketing, marka » interaktywna kartka od Gratka.pl - fajne ale nie działa? -
-
Reklama, marketing, marka » czy znacie strony www z ANKIETĄ,SONDAŻEM,TESTEM ale z... -
-
Reklama, marketing, marka » "bym nie doniósł, ale...donioooose":) Mann i herbata -
Następna dyskusja: