Aleksandra K.

Aleksandra K. Kreacja wizerunku

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Witajcie!

W dużym skrócie: zaraz po uruchomieniu firmy otrzymaliśmy telefon, podczas którego miła Pani wyjaśniła, że firma została anonimowo zgłoszona oraz przeanalizowana pod kątem rzetelności i solidności - otrzymaliśmy 43/50 punktów. Zapytaliśmy za co przyznawane są te punkty. Jednym z kryteriów okazał się być czas realizacji zlecenia. Spytaliśmy więc jak to możliwe skoro nie zrealizowaliśmy jeszcze żadnego zlecenia i nie pozyskaliśmy klienta. Po nieudanej próbie wybrnięcia z sytuacji miła Pani w pół zdania zakończyła połączenie.

Oczywiście koszt praw do znaczka jakości, który proponowała ta "analizująca przedsiębiorstwa pod kątem rzetelności i zaufania klienta" firma to kilkaset złotych.

Jakie są Wasze spostrzeżenia na temat takich znaków? Budzi u Was zaufanie firma, która posługuje się takimi emblematami? Macie podobne doświadczenia z "uczciwymi" firmami sprzedającymi "uczciwe" znaczki?

konto usunięte

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Otwierając działalność gospodarczą otrzymasz albo telefony od takich firm, albo listy :-) Rejestry domen, itp... Zwykłe naciągactwo. Przygotuj się jeszcze na panoramę firm, eniro, firmypl czy coś takiego :-)
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Nic się nie przejmuj. Pamiętaj, że jeszcze ktoś może mieć domenę www podobną do Twojej, i w swojej łaskawości zaproponuje Ci jej odsprzedanie, bo akurat planuje otworzyć pod nią identyczny biznes. A.. no i logo - na pewno ktoś zaraz zaproponuje Ci wpis do tajemnego rejestru, dzięki czemu logo na pewno będzie doskonale chronione. Są też wpisy do wyjątkowych, niepowtarzalnych i podnoszących o 300% sprzedaż katalogów internetowych, w których przez 3 lata ktoś odwiedzi Twoją wizytówkę ze 4 razy.

Bądź twarda ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Ola, sama w swojej wypowiedzi oceniłaś rzetelność takiego"znaczka" :)

konto usunięte

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Tutaj info o konkursie - można wygrać znaczek :)
http://www.goldenline.pl/forum/3175324/program-rzeteln...
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Ogólnie nie mam przekonania do takich znaczków, bo co oni mogą wiedzieć o rzetelności firmy nie kontrolując tego z kim i jak współpracuje moja firma, a logiczne że nie będą przecież dzwonić i pytać się jak spisała się moja firma przy projektowaniu strony www czy cos w tym stylu. Zresztą skąd posiadali by informację z kim współpracuje. Kończąc... to nic innego jak wyciąganie pieniędzy od przedsiębiorców. Ale jak koledzy mówią NIE DAJ SIĘ !!! :):)

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Moim zdaniem przedsiębiorca, który to "kupuje" sam staje się oszustem bo nabiera swoich potencjalnych klientów. No może nie wszystkich bo jak mi jakaś firma będzie próbować takimi rzeczami zaimponować top raczej biznesu z nianie zrobię.
Aleksandra K.

Aleksandra K. Kreacja wizerunku

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Dziękuje za opinie. A czy Waszym zdaniem takie symbole wpływają na wizerunek firmy (w oczach klientów)?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Poszukaj w necie jakie inicjatywy mają sens. Jedne znaczki mają wartość, inne moga tylko źle wpłynąć na wizerunek.

konto usunięte

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Wpływają i to dwojako. Dla części odbiorców, znających mechanizm działania takowych "rejestrów" będzie to wpływ negatywny (patrz wypowiedź Andrzeja powyżej, ewentualnie pomyślę o takim przedsiębiorcy jako o jeleniu, który dał się naciągnąć cwaniaczkom).
Dla innych - nieświadomych będzie to z kolei być może uwiarygodnienie, zwłaszcza, że tego typu bzdury bywają firmowane przez, powiedzmy, wiarygodne podmioty, np Rzetelna Firma sprzedawana (bo na tym to de facto polega) przez KRD.
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Piotr W.:
Wpływają i to dwojako. Dla części odbiorców, znających mechanizm działania takowych "rejestrów" będzie to wpływ negatywny (patrz wypowiedź Andrzeja powyżej, ewentualnie pomyślę o takim przedsiębiorcy jako o jeleniu, który dał się naciągnąć cwaniaczkom).
Dla innych - nieświadomych będzie to z kolei być może uwiarygodnienie, zwłaszcza, że tego typu bzdury bywają firmowane przez, powiedzmy, wiarygodne podmioty, np Rzetelna Firma sprzedawana (bo na tym to de facto polega) przez KRD.

Zgadzam się w 100%. Jeśli chcesz świadczyć o rzetelności swojej firmy to lepiej poproś klientów o referencje, podziękowania czy coś tam innego co może ci wystawić Twój klient, a nie jakaś firma która nie ma pojęcia o Twojej wierzytelności.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

w dobie wiary w sprawczą moc jakichkolwiek znaków, takkich firm żerujących na naiwnych będzie coraz więcej, niestety. Problem generalnie w tym, że wbrew pozorom ilość znaczków, obojętnie jakich, wprowadza szum informacyjny i niczego nie uwiarygadnia. Bo jak ma uwiarygodnić? firma umieszcza znaczek i staje się nagle super hiper ekstra? w takie cuda nikt już nie wierzy, takkże właśnie ze względu na mnogość wszelkich znaczków i nagród. Zatem jedyny zysk to podbudowanie własnego ego, ale to można zrobić dużo taniej prokurując sobie samemu odpowiedni znaczek np. Przedsiębiorca Millenium, albo Godna Firma ;)

konto usunięte

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Kilka dni temu, w innej grupie na GL, znalazł się już pewien przedsiębiorca, który ustalił konkurs na hasło promocyjne jego znaczka wmawiającego, że firma nim sygnowana jest rzetelna. Nagrodą było przyznanie tego znaczka na rok czasu :-) Smutne jest, że w tym kraju, taki "biznes" może niestety się udać :-)
Piotr Wilk

Piotr Wilk Gruba Ryba,
Zarządzanie
międzynarodowymi
projektami.

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Ale skąd to zdziwienie, że istnieją firmy "krzaki"?! Życie ludziska- życie ;)
Aleksandra K.

Aleksandra K. Kreacja wizerunku

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński:
w dobie wiary w sprawczą moc jakichkolwiek znaków, takkich firm żerujących na naiwnych będzie coraz więcej, niestety. Problem generalnie w tym, że wbrew pozorom ilość znaczków, obojętnie jakich, wprowadza szum informacyjny i niczego nie uwiarygadnia. Bo jak ma uwiarygodnić? firma umieszcza znaczek i staje się nagle super hiper ekstra? w takie cuda nikt już nie wierzy, takkże właśnie ze względu na mnogość wszelkich znaczków i nagród. Zatem jedyny zysk to podbudowanie własnego ego, ale to można zrobić dużo taniej prokurując sobie samemu odpowiedni znaczek np. Przedsiębiorca Millenium, albo Godna Firma ;)

Zgadzam się w kwestii braku wiarygodności firm korzystających z takich symboli, głównie dlatego, że poza opłaceniem takiego znaczka, firmy nie muszą spełniać żadnych innych kryteriów. Martwi mnie tylko fakt, że wokół pełno jest odbiorców którzy nie do końca są świadomi takiego "szumu informacyjnego" i widząc symbol "rzetelnej firmy" lub każdy inny są w stanie uwierzyć w prawdziwość takiego oznaczenia i sami stają się często ofiarami wyborów takich konsumentów.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości, to niech się zastanowi, ile warte są "badania" prowadzone za pomocą ankiety umiejscowionej na powierzchniach reklamowych Gazeta.pl


Obrazek
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Aleksandra Kałdonek:
Martwi mnie tylko fakt, że wokół pełno jest odbiorców którzy nie do końca są świadomi takiego "szumu informacyjnego" i widząc symbol "rzetelnej firmy" lub każdy inny są w stanie uwierzyć w prawdziwość takiego oznaczenia i sami stają się często ofiarami wyborów takich konsumentów.
Jakieś badania w temacie możesz zacytować? Klient rzadko bardzo kupuje cokolwiek na zasadzie że oznaczone tym czy innym znaczkiem, jeśli się czymś kieruje to bardziej, zdecydowanie bardziej, opiniami innych klientów
Aleksandra R.

Aleksandra R. Handlowiec wersja
Premium

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński:
Aleksandra Kałdonek:
Martwi mnie tylko fakt, że wokół pełno jest odbiorców którzy nie do końca są świadomi takiego "szumu informacyjnego" i widząc symbol "rzetelnej firmy" lub każdy inny są w stanie uwierzyć w prawdziwość takiego oznaczenia i sami stają się często ofiarami wyborów takich konsumentów.
Jakieś badania w temacie możesz zacytować? Klient rzadko bardzo kupuje cokolwiek na zasadzie że oznaczone tym czy innym znaczkiem, jeśli się czymś kieruje to bardziej, zdecydowanie bardziej, opiniami innych klientów

Cialdini: pisze nie tylko o znaczkach i znajomych, ale też kilku innych "zasadach" kupowania/ulegania. Zasady stare, wytarte i do znudzenia powtarzane na każdym kroku, a Klienci nadal się na to "łapią". I nie wydaje mi się, żeby zadawali sobie trud dochodzenia czy znaczek jest ważny czy nie. Zapłacony przelewem, czy zdobyty w żmudnym procesie konkursu. Z punktu widzenia Klienta znaczek jest: złoty, ma jakąś datę (najlepiej dość odległą, wskazującą tradycję), jakiś laur, jakiś podpis, najlepiej kilku osób, ważne i nośne słowa. I już.
Zorientuje się i wyśmieje ów znaczek osoba z branży lub od konkurencyjnego znaczka. Sam Klient na końcu ogonka decyzyjnego- nie wiem. Nie sądzę.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Aleksandra R.:
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński:
Aleksandra Kałdonek:
Martwi mnie tylko fakt, że wokół pełno jest odbiorców którzy nie do końca są świadomi takiego "szumu informacyjnego" i widząc symbol "rzetelnej firmy" lub każdy inny są w stanie uwierzyć w prawdziwość takiego oznaczenia i sami stają się często ofiarami wyborów takich konsumentów.
Jakieś badania w temacie możesz zacytować? Klient rzadko bardzo kupuje cokolwiek na zasadzie że oznaczone tym czy innym znaczkiem, jeśli się czymś kieruje to bardziej, zdecydowanie bardziej, opiniami innych klientów

Cialdini: pisze nie tylko o znaczkach i znajomych, ale też kilku innych "zasadach" kupowania/ulegania. Zasady stare, wytarte i do znudzenia powtarzane na każdym kroku, a Klienci nadal się na to "łapią". I nie wydaje mi się, żeby zadawali sobie trud dochodzenia czy znaczek jest ważny czy nie. Zapłacony przelewem, czy zdobyty w żmudnym procesie konkursu. Z punktu widzenia Klienta znaczek jest: złoty, ma jakąś datę (najlepiej dość odległą, wskazującą tradycję), jakiś laur, jakiś podpis, najlepiej kilku osób, ważne i nośne słowa. I już.
Zorientuje się i wyśmieje ów znaczek osoba z branży lub od konkurencyjnego znaczka. Sam Klient na końcu ogonka decyzyjnego- nie wiem. Nie sądzę.
Otóż to, pada wiele że się nabierze, a na końcu nie wiem. To po co z góry generalizować jak "nie wiem"? wystarczy popytać.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Symbole "rzetelnej firmy" i inne - Wasze opinie

Z tymi znaczkami jest jak z weryfikacją swojej roboty przez konkurentów, o czym pisałem już kiedyś: http://www.creamteam.biz/blog/index.php/2012/arden-i-i...

Tu zawsze zadaję sobie pytanie, czy własne narzędzia weryfikacyjne nie powinny wystarczyć (takie np. sumienie lub rzetelność), czy na pewno powinienem poddawać się weryfikacji kogoś, kogo prawdopodobnie to ja mógłbym weryfikować, i czy potencjalny klient — który chce harcować po rynku, lecz bez ponoszenia konsekwencji swoich wyborów, albo jest na tyle niepoważny, że można mu błysnąć przed oczami byle zaślepką — nie powinien udać się do konkurencji, u której szybko zostanie przeczołgany, ale też przeczołga konkurencję.



Wyślij zaproszenie do