Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Więc byłabym mniej pewna siebie :) To procentuje :)

ja bym pewnosc siebie zostawil, ale postawil bym na "zawodowa czujnosc i rozwage" :)

zawsze to lepiej brzmi niz "badz mniej pewny siebie" :)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dominik "dodo" Szewior:
Maciej Tesławski:
Piotr Arctowski:
Wiem, dla firm to nie tak proste, ale prywatni, czując się wykolegowani, zmieniaja aż miło. Efekt część nowych to starzy :)

W naszym (książkowym) przypadku nie jest to możliwe. Operujemy z klientami znanymi z imienia i nazwiska. I niemal numeru kołnierzyka :D
To nie rozwiązuje problemu. Rozwiązuję umowę na neostradę i następnego dnia podpisuję nową i dostaję coś... nie podpiszą? Nie wierzę.

czasami w regulaminach promocji jest zapis, ze przysluguje Ci jeden bonus w ramach danej promocji. mozna to tez interpretowac dwojako: albo imiennie, albo zgodnie ze stanem faktycznym (jak sie ktos wypisze i wpisze ponownie to moze byc traktowany jako nowy klient). mysle, ze firmy sie zabezpieczaja na taka ewentualnosc, chociaz watpie, aby byla to powszechna praktyka ze strony staro - nowych klientow.
Padł już tu przykład home.pl gdzie tak się dzieje. Sam jestem tego przykładem.
Jeśli nie zechcą mnie nagrodzić tak jak nowego, to nie tylko odejdę, ale "pociągnę" za sobą kilku(dziesięciu) innych.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

He :) Dominik - nazywaj to jak chcesz :) I tak się opanowałam , żeby jednak nie napisać : "więcej pokory" :)

Wiele lat robiłam badania palaczy.
Wydawałoby się , że nie ma wierniejszego użytkownika marki niż palacz i to nałogowy.
A jednak... zmieniali markę. I to częsciej niż się wydaje.
Wystarczy tylko odpowiednie zestawienie określonych czynników - i bach. "Niszowy program" okazuje się za cienki :)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

67% klientów zmienia markę bo: "nic dla mnie nie robią"...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Maciej Tesławski:
67% klientów zmienia markę bo: "nic dla mnie nie robią"...
BUM.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
He :) Dominik - nazywaj to jak chcesz :) I tak się opanowałam , żeby jednak nie napisać : "więcej pokory" :)

Wiele lat robiłam badania palaczy.
Wydawałoby się , że nie ma wierniejszego użytkownika marki niż palacz i to nałogowy.
A jednak... zmieniali markę. I to częsciej niż się wydaje.
Wystarczy tylko odpowiednie zestawienie określonych czynników - i bach. "Niszowy program" okazuje się za cienki :)

tak po prostu fajniej brzmi dla mnie... bardziej tak "pozytywnie" :)

a co do palaczy... to kiedy skonczylem z tym nalogiem, to byly dosc czeste skoki o 15 - 20 groszy cen i wtedy zaobserowwalem po sobie i znajomych, ze nie bylo sentymentu. ludzie brali to co bylo tansze i dawalo sie palic.
ale mi sie wydaje, ze nalogowcy to nie do konca dobra grupa, ktora mozna porownac do normalnych stalych klientow. no bo poza przywiazaniem do jakiejs tam marki jest przede wszystkim nalog. dobrze mysle?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Bardzo dobrze.
Tylko : co jest silniejsze - lojalność wobec dostawcy czy a nałóg ? No właśnie :)

P.S. Ty nazywasz rzeczy "ładnie" a ja po imieniu :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.11.08 o godzinie 21:08
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Maciej Tesławski:
67% klientów zmienia markę bo: "nic dla mnie nie robią"...

no jak widza, co wycznia konkurencja dla swoich klientow, to sie nie ma co dziwic :)

ale czy tak samo ma sie sytuacja procentowo w przypadku takich produktow jak np. proszki do prania (promocje w stylu 30 procent wiecej itd) i klientow dobr luksusowych, takich jak np. zegarki, samochody itp?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dominiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkk :):) Jasne , oczywiście - dokłądnie tak samo kupujesz proszek jak Lamborgini :):)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dominik "dodo" Szewior:
Maciej Tesławski:
67% klientów zmienia markę bo: "nic dla mnie nie robią"...

no jak widza, co wycznia konkurencja dla swoich klientow, to sie nie ma co dziwic :)

ale czy tak samo ma sie sytuacja procentowo w przypadku takich produktow jak np. proszki do prania (promocje w stylu 30 procent wiecej itd) i klientow dobr luksusowych, takich jak np. zegarki, samochody itp?
Na pewno inaczej dla każdej branży. Chodziło mi o to jak wielu ich jest. Inna odpowiedź jest że zachęceni przez konkurencję to.... 9%
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Bardzo dobrze.
Tylko : co jest silniejsze - lojalność wobec dostawcy czy a nałóg ? No właśnie :)

w moim przypadku byl to nalog. tyle ze sa palacze, ktorzy pala 2 fajki dziennie i jest to czasami jakis tam osobisty rytual, a sa tacy, ktorzy pala 2 paczki dziennie i jest to glupota :)
okreslenie "nalog" wymagalo by tez jakiegos stopniowania czasami.

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dominik "dodo" Szewior:
Dagmara D.:
Bardzo dobrze.
Tylko : co jest silniejsze - lojalność wobec dostawcy czy a nałóg ? No właśnie :)

w moim przypadku byl to nalog. tyle ze sa palacze, ktorzy pala 2 fajki dziennie i jest to czasami jakis tam osobisty rytual, a sa tacy, ktorzy pala 2 paczki dziennie i jest to glupota :)
okreslenie "nalog" wymagalo by tez jakiegos stopniowania czasami.
hard user to 14 fajek dziennie.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dzięki Maciek, trochę osłabłam :)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Dzięki Maciek, trochę osłabłam :)
Ja tylko cytuję.... badania :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
Dzięki Maciek, trochę osłabłam :)
Ja tylko cytuję.... badania :)
NIemożliwe :):)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
Dzięki Maciek, trochę osłabłam :)
Ja tylko cytuję.... badania :)
NIemożliwe :):)
(łyżka)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Dominiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkk :):) Jasne , oczywiście - dokłądnie tak samo kupujesz proszek jak Lamborgini :):)

oj tam zaraz... literowka, ot co... :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dominik "dodo" Szewior:
Dagmara D.:
Dominiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkk :):) Jasne , oczywiście - dokłądnie tak samo kupujesz proszek jak Lamborgini :):)

oj tam zaraz... literowka, ot co... :)
:):) I za to Cię lubię Dodo :):)

konto usunięte

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Ok, a nie możemy troszkę popuścić fantazji. Z przyjemnością zapoznam się z Waszymi propozycjami:

ad. 1 - wierzymy, że starzy się nie obrażą i główną akcję kierujemy na nowych, starym proponując akcje o znacznie mniejszej profitowości (choć summa summarum licząc stare rabaty i programy lojalnościowe wychodzą na plus).

ad. 2 - klient nie jest lojalny, zarówno nowy jak i stary; musimy przygotować akcję dedykowaną zarówno nowym jak i starym. akcje są różne, ale generalne profity kształtują się w procentach 50-50.

ad. 3 - jedna akcja dla wszystkich; ryzykujemy, że gros budżetu zostanie przeznaczona na starych klientów (np. starzy zamawiają usługi za 20.000 zł / mies., nowy nie zaryzykuje więcej jak 5.000 zł - punkt promocji mówi: zamów za 1.000 zł otrzymasz MP4 gratis; efekt: na starych przeznaczam 4 x większy budżet; 75% zostanie skonsumowane przez krówki, które już są w mojej stajni od dłuszego czasu i jest im naprawdę dobrze, natomiast niepewne gwiazdki wymagają dużo mocniejszego wsparcia).

:)

Popuście wodze fantazji i potraktujcie przypadek czysto akademicko - może wpadniecie na jakiś demoniczny pomysł (:
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Studium przypadku. Nowy klient vs starzy.

Dagmara D.:
Dominik "dodo" Szewior:
Dagmara D.:
Dominiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkk :):) Jasne , oczywiście - dokłądnie tak samo kupujesz proszek jak Lamborgini :):)

oj tam zaraz... literowka, ot co... :)
:):) I za to Cię lubię Dodo :):)

OH!
zapamietam to sobie! :P

Następna dyskusja:

Agresja w biznesie - skutec...




Wyślij zaproszenie do