konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Proszę o opinię na temat podyplomówki z "Psychologii reklamy" na Uniwersytecie Warszawskim. (najchętniej od absolwentów, ale będę wdzięczny za każdą informację o tych studiach).

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

ok, znalazłam link i wykładowców
http://www.psych.uw.edu.pl/podyplomowe/reklamawykladow...

Norbert - kierownik studiów jest ok., miałam z nim kiedyś zajęcia, fajnie prowadzi, spora wiedza na temat reklamy, ma fajne pomysły i rzeczywiście od niego trochę się nauczyłam nowych rzeczy. Ale ten trening twórczości to śmiech.
Znam też Rafała (tego z dołu), jest ok, ma sporą wiedzę do przekazania, ale jeśli choć trochę znasz się na tym, to możesz mieć zastrzeżenia, bo możesz więcej umieć od niego z praktyki, a część rzeczy może być dla Ciebie nowa. Jest dość wymagający przy zaliczeniach. Przygotowuje do pracy media plannera (ale wszystko ręcznie, bez programów, będziesz musiał się wykuć wzorów i umieć je jak pacierz:DDDD), nauczysz się u niego jak wprowadzać nowy produkt na rynek, prowadzi fajnie zajęcia, są ciekawe, nie zanudzisz się.

a reszty osób nie znam, więc nie pomogę
Czego oczekujesz po tych studiach? Jeśli nie miałeś nigdy do czynienia z reklamą, to pewnie będą fajne, ale jeśli miałeś w praktyce w pracy, znasz się trochę na tym, miałeś jakieś szkolenia, posiadasz jakąś już wiedzę, to nie wiem co ci mogą dać. Z tego co wiem, to jest jakoś bez rewelacji.

a psychologi tam tyle co kot napłakał:) to samo znajdziesz w książkach i sam się nauczysz jak je przeczytasz:)Beata B. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 01:07

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

na początku dzięki za odpowiedź i niewątpliwie cenne informacje. Jeśli chodzi o moje oczekiwania wobec tych studiów, to chciałbym zdobyć podstawową wiedzę na temat reklamy oraz mieć pewne merytoryczne podstawy i kwalifikacje do pracy w tej branży( a dokładnie przygotować się do pracy copywritera). Obecnie moja wiedza w tym temacie, jest jakby to powiedzieć w fazie embrionalnej;D
Być może masz dla mnie jakieś wskazówki co do kierunku studiów, rodzaju uczelni (głównie interesują mnie studia podyplomowe, zlokalizowane raczej w Warszawie)?
Na marginesie myślałem też nad Szkołą Mistrzów Reklamy http://www.smr.kozminski.edu.pl/index.php?p=page&id=33.Arkadiusz Szymański edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 18:03

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

nie znam tego co podałeś, ale patrz na wykładowców, a nie na to co piszą, nazwiska dużo mówią

Na UW pewnie czegoś się nauczysz skoro jesteś w temacie "zielony", wtedy wszystko będzie nowością.
A tego drugiego kierunku nie znam, nie wiem kto tam uczy. Jednak są duże różnice tematyczne, w zasadzie to w takiej sytuacji jedne i drugie byłyby dla Ciebie dobre.
Tylko nie wiem czy copywriterem zostaje się po studiach:), bo w zasadzie można to robić i bez studiów.
Sama pisałam testy do reklam w radiu i potem były dalej wykorzystywane, ale trzeba wiedzieć jak to pisać, tylko tyle i aż tyle.

Co do innych studiów nie doradzę Ci, bo nie wiem co jeszcze Cię interesuje. Studia podyplomowe to zabawa, raczej nowe kontakty + trochę wiedzy.Beata B. edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 18:21

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
na początku dzięki za odpowiedź i niewątpliwie cenne informacje. Jeśli chodzi o moje oczekiwania wobec tych studiów, to chciałbym zdobyć podstawową wiedzę na temat reklamy oraz mieć pewne merytoryczne podstawy i kwalifikacje do pracy w tej branży( a dokładnie przygotować się do pracy copywritera). Obecnie moja wiedza w tym temacie, jest jakby to powiedzieć w fazie embrionalnej;D
Oczywście wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ale czy nie lepiej zamiast szukać kolejnych studiów po prostu pójśc na praktyki/staż do agencji reklamowej? Tam szybciej sprawdzisz swoje umiejętności/potencjał i to czy jest to rzeczywście Twoja droga.

Pewnie obrażą się na mnie wszyscy dyplomowani psycholodzy, ale nie trzeba mieć dyplomu, by znać trochę psychologiczne mechanizmy, być dobrym obserwatorem i posiadać umiejętnośc analizy ludzkich zachowań, także w kontekście reklamy i pracy w kreacji.Anna P. edytował(a) ten post dnia 20.05.11 o godzinie 09:35

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Anna P.:
Arkadiusz Szymański:
na początku dzięki za odpowiedź i niewątpliwie cenne informacje. Jeśli chodzi o moje oczekiwania wobec tych studiów, to chciałbym zdobyć podstawową wiedzę na temat reklamy oraz mieć pewne merytoryczne podstawy i kwalifikacje do pracy w tej branży( a dokładnie przygotować się do pracy copywritera). Obecnie moja wiedza w tym temacie, jest jakby to powiedzieć w fazie embrionalnej;D
Oczywście wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ale czy nie lepiej zamiast szukać kolejnych studiów po prostu pójśc na praktyki/staż do agencji reklamowej? Tam szybciej sprawdzisz swoje umiejętności/potencjał i to czy jest to rzeczywście Twoja droga.

Pewnie obrażą się na mnie wszyscy dyplomowani psycholodzy, ale nie trzeba mieć dyplomu, by znać trochę psychologiczne mechanizmy, być dobrym obserwatorem i posiadać umiejętnośc analizy ludzkich zachowań, także w kontekście reklamy i pracy w kreacji.

No do tego na bank nie trzeba mieć dyplomu, żeby znać takie mechanizmy:) wystarczy kupić kilka książek i poczytać. Dyplom robi się w innym celu.
I też uważam, że lepsza praktyka niż takie studia podyplomowe, szczególnie, że część tego można zrobić na zwykłych kilkudniowych kursach (te z UW).
Studia podyplomowe robi się w innym celu, a te to jak pisałam wyżej trochę kontaktów + zabawa i odrobina wiedzy i tyle. No i na koniec papier do szuflady.
Kilka miesięcy stażu w dobrym domu mediowym czy choćby rok pracy w radiu da o wiele więcej niż te studia. W trakcie studiów będzie ach i och, a potem w praktyce wyjdzie, że się nic nie umie dobrze, a tylko coś tam wie.

No i nikt nie został jeszcze dyplomowanym psychologiem po pedagogice i rocznych podyplomowych:) (uprawnień zawodowych po tym nie ma)Beata B. edytował(a) ten post dnia 20.05.11 o godzinie 09:56

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Beata B.:
Tylko nie wiem czy copywriterem zostaje się po studiach:), bo w zasadzie można to robić i bez studiów.

ja też raczej skłaniam się ku temu, że copywriterem nie zostaje się po studiach, bo tego tak naprawdę nikt nikogo nie nauczy. (może dać ogólne podstawy, zasady jakimi należy się kierować) i biorąc to pod uwagę staż w agencji byłby dobrą opcją
Beata B.:
lepsza praktyka niż takie studia podyplomowe, szczególnie, że część tego można zrobić na zwykłych kilkudniowych kursach (te z UW).

w tym temacie dochodzimy do zasadności istnienia studiów podyplomowych. Piszesz, że chodzi głównie o kontakty i zabawę, więc jest to niewątpliwie dość kosztowna rozrywką;D ale zapewne kontakty też są cenne (dla niektórych bardziej od wiedzy)

Ogólnie zgadza się, że głównie wszystko i tak zależy od własnego zaangażowania (jak w każdej dziedzinie życia), wiec będę musiał jeszcze rozważyć gdzie postawić swoje pierwsze kroki w tej branży. Może po poznaniu pewnych podstawowych kwestii, sprawdzę się na początku jako freelancer.
Jakie pozycję książkowe polecacie, jeśli mogę zapytać?

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
w tym temacie dochodzimy do zasadności istnienia studiów podyplomowych.

chodzi mi o to, że można wybrać studia podyplomowe, które dadzą Ci jakieś kwalifikacje zawodowe, no po prostu są niezbędne do wykonywania jakiejś pracy i te są ok (mogą być choćby wymagane wg jakiejś ustawy i tam musi się znaleźć dużo praktycznych elementów, które są po prostu niezbędne, bo przygotowują do konkretnej pracy), a te z reklamy to zabawa, są jak specjalizacja na studiach, czegoś się dowiesz, ale nie zdobędziesz takich umiejętności jak w praktyce.
Akurat mam taką specjalizację i wiem co mówię. Ja się na tych zajęciach trochę nudziłam, bo miałam już dość długą praktykę z pracy, no i niczego więcej się nie nauczyłam w zasadzie, a na dodatek praktyka mijała się czasami z tym czego uczyli (i trochę żałowałam, że to wybrałam, ale niektórzy byli bardzo zadowoleni z mojej grupy. Stąd między innymi znam Rafała i Norberta, bo prowadzili zajęcia). Wbiją ci zbędną teorię do głowy, a praktycznych rzeczy jest mało. Taką teorię możesz znaleźć w ogólnie dostępnych książkach tylko musisz wiedzieć czego chcesz szukać.
Ale mówię, jeśli nie miałeś do czynienia z reklamą, chcesz mocniej liznąć temat, to idź na te studia na UW, wydają się lepsze z tych dwóch co podałeś. A przy okazji szukaj jakiegoś stażu.Beata B. edytował(a) ten post dnia 20.05.11 o godzinie 23:40
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
ja też raczej skłaniam się ku temu, że copywriterem nie zostaje się po studiach, bo tego tak naprawdę nikt nikogo nie nauczy. (może dać ogólne podstawy, zasady jakimi należy się kierować) i biorąc to pod uwagę staż w agencji byłby dobrą opcją

To powinna być Twoja podstawowa opcja, chyba że masz już jakieś doświadczenia w agencji reklamowej, a nie napisałeś o nich w profilu.


w tym temacie dochodzimy do zasadności istnienia studiów podyplomowych. Piszesz, że chodzi głównie o kontakty i zabawę, więc jest to niewątpliwie dość kosztowna rozrywką;D ale zapewne kontakty też są cenne (dla niektórych bardziej od wiedzy)


Jasne, na podyplomówkach spotyka się sporo ludzi z dorobkiem, ale broń Cię Bóg od myślenia, że każdy tam będzie Ci proponował pracę, czy staż, jeśli nie masz doświadczenia. Szukaj więc najpierw praktyk, jeśli faktycznie będziesz miał do tej pracy powołanie, to ktoś na pewno Cię doceni

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Beata B.:
chodzi mi o to, że można wybrać studia podyplomowe, które dadzą Ci jakieś kwalifikacje zawodowe, no po prostu są niezbędne do wykonywania jakiejś pracy i te są ok (mogą być choćby wymagane wg jakiejś ustawy i tam musi się znaleźć dużo praktycznych elementów, które są po prostu niezbędne, bo przygotowują do konkretnej pracy), a te z reklamy to zabawa, są jak specjalizacja na studiach, czegoś się dowiesz, ale nie zdobędziesz takich umiejętności jak w praktyce.
Bartłomiej Pronin:
Jasne, na podyplomówkach spotyka się sporo ludzi z dorobkiem, ale broń Cię Bóg od myślenia, że każdy tam będzie Ci proponował pracę, czy staż, jeśli nie masz doświadczenia. Szukaj więc najpierw praktyk, jeśli faktycznie będziesz miał do tej pracy powołanie, to ktoś na pewno Cię doceni

ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?Arkadiusz Szymański edytował(a) ten post dnia 23.05.11 o godzinie 11:52

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?

A które studia dają ci teraz szansę na znalezienie pracy?
To, że ktoś zwróci na to uwagę nie oznacza jeszcze, że taką pracę dostaniesz.
Ja nawet odnoszę wrażenie, że czym więcej masz papierków w szufladzie tym trudniej ją znaleźć:)

Podam ci przykład:
Mam taką specjalizację, teoretycznie wiem jak zaplanować budżet na kampanię telewizyjną. Wysyłam cv ja i jeszcze ktoś kto nie ma takiej specjalizacji, ale ma praktykę i ileś takich kampanii już zrobił.
Jak myślisz kogo zatrudnią, mnie mającą teoretyczną wiedzę czy kogoś z wiedzą praktyczną?
Owszem zaplanuję radio, prasę, ale dlatego, że to robiłam w praktyce, wiem jak to szybko zrobić, ale w telewizji nie pracowałam, w agencji też nie, więc praktycznego pojęcia o planowaniu telewizji nie posiadam.
Na studiach nauczą Cię wzorów i tyle, wszystko na piechotę, bez programów. To owszem jest potrzebne, ale czy w praktyce tak się robi?
Nikt Cię nie nauczy jak w praktyce zrobić kampanię ogólnopolską, co robić konkretnie przy reklamie, żeby ją wyprodukować, bo tego się uczy w pracy, nauczysz się ogólników (na zajęciach dowiesz się co ma być gdzie w którym miejscu w reklamie prasowej, żeby było dobrze i tyle, a to jest w książkach, o radiowej prawie nic nie ma, a do telewizyjnej pokazują setki spotów i tyle:D, no i wspomną coś tam o BTL. Jak ja się uczyłam to nawet nie wspominano o reklamie internetowej mimo, że już była, bo prowadzący chyba nie miał o tym zielonego pojęcia, ale to może już doszło).
Z drugiej strony przynajmniej ktoś ma jakieś pojęcie jak to robić, prawda? Nie jest całkiem zielony w temacie.Beata B. edytował(a) ten post dnia 24.05.11 o godzinie 00:18

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Beata B.:
Arkadiusz Szymański:
ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?

A które studia dają ci teraz szansę na znalezienie pracy?
To, że ktoś zwróci na to uwagę nie oznacza jeszcze, że taką pracę dostaniesz.
Ja nawet odnoszę wrażenie, że czym więcej masz papierków w szufladzie tym trudniej ją znaleźć:)

ok, pewnie tak. Dzięki za poświęcenie czasu na odpowiedzi na moje wszystkie pytania.

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?

Odwrotnie. Takie studia mogą pomóc w znalezieniu pracy, ale zdobycia jakiejś konkretnej wiedzy bym nie oczekiwał. To jest kierunek, który dobrze wygląda w CV. Przeglądałem program - niczego specjalnego w nim nie ma. Chyba, że ktoś bardzo chce przejść zajęcia z pisania briefu kreatywnego. To studia dla osób, które wiedzę już mają i przyda im się dodatkowa promocja. Może się mylę, ale program tego kierunku wydaje się zbytnio oderwany od narzędzi, którymi dysponują pracownicy działów sprzedaży, analityki oraz new media. Co zresztą znamienne dla kierunków humanistycznych.

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Michał Pijet:
Arkadiusz Szymański:
ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?

Odwrotnie. Takie studia mogą pomóc w znalezieniu pracy, ale zdobycia jakiejś konkretnej wiedzy bym nie oczekiwał. To jest kierunek, który dobrze wygląda w CV. Przeglądałem program - niczego specjalnego w nim nie ma. Chyba, że ktoś bardzo chce przejść zajęcia z pisania briefu kreatywnego. To studia dla osób, które wiedzę już mają i przyda im się dodatkowa promocja. Może się mylę, ale program tego kierunku wydaje się zbytnio oderwany od narzędzi, którymi dysponują pracownicy działów sprzedaży, analityki oraz new media. Co zresztą znamienne dla kierunków humanistycznych.

a no właśnie, dlatego to wybrałam, żeby mieć papier do wiedzy praktycznej i czasem miałam wrażenie na zajęciach, że cofam się w rozwoju:)
A zbytnio oderwany od narzędzi to mało powiedziane:)))) chociaż owszem pokazano jak sprawdzać w programie dane konkurencji produktu (na jakimś starym, nieaktualnym)
O sprawach technicznych nie było nic, dosłownie nic. Czyli na pytania klienta absolwent nie potrafiłby odpowiedzieć po tej specjalizacji, nie wiedziałby w jakiej formie ma klient dostarczyć reklamę i jak ją zrobić, a zaplanowałby ją na piechotę.
U mnie oprócz egzaminów z wiedzy pracą zaliczeniową było wprowadzenie nowego produktu na rynek, budżet kampanii w różnych mediach 20 mln zł i trzeba było wydać co do złotówki (musiał być ATL i BTL). No i jeszcze trzeba było podać teoretyczne wyniki tej kampanii.Beata B. edytował(a) ten post dnia 23.05.11 o godzinie 13:37
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:

ok, czyli rozumiem, że korzyści z takich studiów podyplomowych z reklamy przekładają się bardziej na zdobycie pewnej ogólnej wiedzy o reklamie niż na znalezienie pracy. Czy można więc powiedzieć, że w agencji reklamowej do której aplikowałbym nie zwrócą na nie najmniejszej uwagi?


zależy z kim będziesz miał zajęcia, zajrzyj do innego tematu w tej grupie, gdzie ktoś pyta o zarządzanie i marketing - są studia i studia. CZASEM możesz mieć farta i prowadzącego, który jest świetnym praktykiem, a czasem będziesz przez rok słuchał teorii reklamy, zamiast analizować "kejsy".

Jeśli na studiach będziesz miał szansę robić jakieś ciekawe projekty - super, na pewno pracodawca to doceni. Nie powiedziałbym, że studia ogólnie są poza uwagą pracodawców, na pewno jednak ważniejsze jest to, co potrafisz, niż jakie masz z tego oceny.

Na koniec jeszcze raz, żeby się utrwaliło - szukaj doświadczeń od samego początku nauki, nie oddawaj się samemu studiowaniu.

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 24.05.11 o godzinie 09:23

konto usunięte

Temat: Studia podyplomowe "Psychologia reklamy" UW

Arkadiusz Szymański:
w tym temacie dochodzimy do zasadności istnienia studiów podyplomowych.

Cóż, MEN tak to zorganizował.
Druga sprawa - ludzie prędzej pójdą do szkoły zanim sami ruszą głową. Zjawisko stare jak świat, kto z nas nie uległ jego urokowi.

Następna dyskusja:

studia podyplomowe z REKLAM...




Wyślij zaproszenie do