Piotr B. ...
Temat: Staruszkowie o telefonach
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/staruszkowie-w-te...Mnie sie podoba, bo reklama z jajem:) Tylko jeden ze staruszkow troszkę niewyraźnie mówi.
Piotr B. ...
Katarzyna
Wiatkowska
Senior Product
Manager, VFP
Communications
Piotr B. ...
Katarzyna Wiatkowska:
Moim zdaniem jest to świetna reklama z co najmniej dwóch powodów:
1. trafia do zupełnie innej grupy - osób starszych. nie kojarzę reklamy, która do tej pory próbowała zachęcić grupę 50+ do zakupu smartfonu. Samsung dostrzegł potencjał w tej grupie...
2. młodym podoba się komizm w reklamie - wszystko co zabawne zwraca uwagę.
Słowem dwie pieczenie na jednym ogniu:)
Natalia
Martowska-Sokoło
wska
Ambient pełną parą
Rafał
M.
Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży
Adam
Krajewski
Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu
Katarzyna
Wiatkowska
Senior Product
Manager, VFP
Communications
Adam Krajewski:
ciekawa rozmowa, wręcz pokoleniowa. Pani Kasia Wiatkowska nie pamięta muppetów i starszych panów z loży szyderców i stąd spojrzenie na tę reklamę jako skierowaną do starszych osób ;)
a jak Pani Kasia tak myśli to i spora część społeczeństwa może to podobnie odebrać. reklama w sumie trafi wyłącznie do grupy 35-45 bo tylko oni skojarzą skąd pomysł na taką kreację :)
nie wiem czy kogokolwiek ta reklama przekona do zakupu ale sama reklama wywołała mój uśmiech.
Piotr B. ...
Rafał M.:
hmm...a ja nie jestem przekonany czy chodzi na pewno o przekonanie osób starszych do zakupu smartfonów. szczególnie, ze z mojego doświadczenia wynika, ze bardziej cenią sobie klienci w tym przedziale wiekowym aparaty o duzych przyciskach (np. http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... lub http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... co zresztą potwierdzają badania z jakimi miałem do czynienia. nie bez kozery autorzy reklamy podnieśli wątek małych literek i cyferek na wyświetlaczu smatfonów, które emeryt może przeczytac jedynie w okularach (w spocie z użyciem lornetki). jest tam mowa o powiększeniu liter, ale wiemy ze ma to konsekwencje w dyskomforcie czytania wiadomości/komunikatów/informacji fragment po fragmencie na wyświetlaczu.
bardziej mam wrażenie, że Samsung probuje nawiązać do dwóch starszych panów rodem z Muppet Show, "mistrzów ciętej riposty".
oczywiście mogę się mylić w moich tezach, ale dodatkowo ciężko mi w to uwierzyć, że nie mający co włożyć do garnka, polscy emeryci, interesują się Facebook-iem, a tym bardziej giełdą (tak, zawsze znajdą się wyjątki, ale to naprawde WYJĄTKI:)). wystarczy dokładnie przeanalizowac ich portfel usług telekomunikacyjnych i wychodzi, że abonenci 50+ nie są potencjalnym źródłem przychodu dla operatorów. jasne, zdarzają się w bazach klienci z w/w grupy docelowej, posiadający więcej niz jedną usługę (najczęściej sa to telefon stacjonarny, telewizja cyfrowa lub telefon komórkowy, w przypadku operatorów stricte komórkowych, o najniższym abonamencie lub w modelu prepaid), ale po przeprowadzeniu dokładnych analiz okazuje się, ze to nie oni sa docelowym użytkownikiem owych dodatkowych usług, gdzie np. telefony komórkowe, internet, internet mobilny, dodatkowe dekodery DTV, telewizyjne pakiety tematyczne czy VOD, kupowane są dla młodszych członków rodziny (temat usług stacjonarnych dot. szczególnie wielopokoleniowych rodzin, usługi mobile kupowane są najczęściej dla wnuków, często studentów).
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Rafał
M.
Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży
Piotr B.:>
...
Jak zwykle życie (raport sprzedażowy) pokaże do kogo trafiła reklama. Rynek smartfonów nie jest chyba tak bardzo nasycony, aby szukać nisz w kategorii osób starszych (ponoć mniej niż 10% użytkowników telefonów ma smartfona, 80% to osoby poniżej 40 lat). Choć z drugiej strony przeglądałem ostatnio jakiś raport o tym, ze rośnie liczba osób 50+ korzystających z nowoczesnych technologii. Jak go odnajdę, to wrzucę link.
Moim zdaniem reklama trafia i do młodych (poczucie humoru, nawet jeśli nie kojarzą Muppetów, to humor przedni) , i do starszych [w końcu mapa w drodze do toalety to bardzo przydatna rzecz;)].
Pozdrawiammój ojciec jest wprawdzie 70+, ale od 60-ki garnie się do nowinek technologicznych:) szczególnie do laptopa i netu oraz aparatów komórkowych :) kompa i net sobie ostatecznie odpuścił, ale co zmiana aparatu to podpytuje mnie o smartfony z tym, że gdy w ostatecznie zakupuje "aparat za złotówke", i tak zawsze coś w nim namiesza co obajawia się dziwnymi ustawieniami/aplikacjami, tajemniczymi ikonkami na wyświetlaczu, a także dziwnie wysokimi rachunkami za tajemnicze połączenia/sms-y (na szczęście przekonałem go aby nie brał żadengo telefonu z netem;)))
PS. Jakiś czas temu pokazałem ojcu (60+) swojego smartfona (nie Samsung) i powiedział że też chciałby mieć taki, bo fajna zabawka;)
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Piotr B. ...
Dagmara D.:
Prezentacja Inquiry z 2007 !!!!! roku - nie ma dziwne, ale ile o tym można mówić
http://www.inquiry.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/7...
Jakimi my będziemy emerytami ? Nieumiejącymi obsłużyć smartfona ? Wątpię :)
Jarosław K. senior copywriter
Katarzyna
Wiatkowska
Senior Product
Manager, VFP
Communications
Jarosław Koć:
Taka metauwaga: to straszne, że jeżeli w reklamie pokazuje się kogoś starszego, to pierwsza myśl = produkt dla osób starszych.
Zresztą podobnie jest w przypadku młodzieży, kobiet, rodzin itp. Skąd to skojarzenie? Najwyraźniej mamy nadreprezentację prymitywmych spotów typu: nie wiesz, co zrobić - pokaż target. Smutne.
Jarosław K. senior copywriter
Katarzyna Wiatkowska:
Jarosław Koć:
Taka metauwaga: to straszne, że jeżeli w reklamie pokazuje się kogoś starszego, to pierwsza myśl = produkt dla osób starszych.
Zresztą podobnie jest w przypadku młodzieży, kobiet, rodzin itp. Skąd to skojarzenie? Najwyraźniej mamy nadreprezentację prymitywmych spotów typu: nie wiesz, co zrobić - pokaż target. Smutne.
Przecież badania od lat o tym mówią. Ludzie lubią oglądać siebie samych, czy to na okładce magazynu, czy na ekranie telewizora. A czy to smutne? Być może ale na pewno ułatwia marketingowcom pracę.
Adam
Krajewski
Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu
Katarzyna
Wiatkowska
Senior Product
Manager, VFP
Communications
Kompletna nieprawda. Ludzie lubią być może oglądać konkretnie siebie tzn. państwa Nowaków, ale poza tym lubią się utożsamiać z wyidealizowanymi postaciami, jeśli w ogóle z kimś.
Katarzyna
Wiatkowska
Senior Product
Manager, VFP
Communications
Adam Krajewski:
hmm ta reklama była skierowana do mnie a nie do starszych ludzi. konwencja tu się liczy a nie to, że pokazali "staruszków".
Gra słów też jest mało czytelna dla ludzi 50+ bo nie do nich skierowana jest ta kampania.
Jarosław K. senior copywriter
Katarzyna Wiatkowska:
>
Kompletna nieprawda. Ludzie lubią być może oglądać konkretnie siebie tzn. państwa Nowaków, ale poza tym lubią się utożsamiać z wyidealizowanymi postaciami, jeśli w ogóle z kimś.
Co jest kompletną nieprawdą? To że w reklamach środków czyszczących występuje kobieta? Z pewnością płyn do mycia podłóg sprzedawałby się lepiej gdyby był reklamowany przez umięśnionego kulturystę.
Adam
Krajewski
Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu
Następna dyskusja: