Temat: Staruszkowie o telefonach

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/staruszkowie-w-te...

Mnie sie podoba, bo reklama z jajem:) Tylko jeden ze staruszkow troszkę niewyraźnie mówi.
Katarzyna Wiatkowska

Katarzyna Wiatkowska Senior Product
Manager, VFP
Communications

Temat: Staruszkowie o telefonach

Moim zdaniem jest to świetna reklama z co najmniej dwóch powodów:
1. trafia do zupełnie innej grupy - osób starszych. nie kojarzę reklamy, która do tej pory próbowała zachęcić grupę 50+ do zakupu smartfonu. Samsung dostrzegł potencjał w tej grupie...
2. młodym podoba się komizm w reklamie - wszystko co zabawne zwraca uwagę.

Słowem dwie pieczenie na jednym ogniu:)

Temat: Staruszkowie o telefonach

Katarzyna Wiatkowska:
Moim zdaniem jest to świetna reklama z co najmniej dwóch powodów:
1. trafia do zupełnie innej grupy - osób starszych. nie kojarzę reklamy, która do tej pory próbowała zachęcić grupę 50+ do zakupu smartfonu. Samsung dostrzegł potencjał w tej grupie...
2. młodym podoba się komizm w reklamie - wszystko co zabawne zwraca uwagę.

Słowem dwie pieczenie na jednym ogniu:)

Mam podobne wrażenie. Pytanie czy reklama nie obrazi melomanów, bo kto to widział, aby w operze (bo chyba tam dzieje sie akcja) bawić sie telefonem;)

Temat: Staruszkowie o telefonach

Duży plus za skojarzenie z Muppet Show i lożą szyderców!
Rafał M.

Rafał M. Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży

Temat: Staruszkowie o telefonach

hmm...a ja nie jestem przekonany czy chodzi na pewno o przekonanie osób starszych do zakupu smartfonów. szczególnie, ze z mojego doświadczenia wynika, ze bardziej cenią sobie klienci w tym przedziale wiekowym aparaty o duzych przyciskach (np. http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... lub http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... co zresztą potwierdzają badania z jakimi miałem do czynienia. nie bez kozery autorzy reklamy podnieśli wątek małych literek i cyferek na wyświetlaczu smatfonów, które emeryt może przeczytac jedynie w okularach (w spocie z użyciem lornetki). jest tam mowa o powiększeniu liter, ale wiemy ze ma to konsekwencje w dyskomforcie czytania wiadomości/komunikatów/informacji fragment po fragmencie na wyświetlaczu.
bardziej mam wrażenie, że Samsung probuje nawiązać do dwóch starszych panów rodem z Muppet Show, "mistrzów ciętej riposty".
oczywiście mogę się mylić w moich tezach, ale dodatkowo ciężko mi w to uwierzyć, że nie mający co włożyć do garnka, polscy emeryci, interesują się Facebook-iem, a tym bardziej giełdą (tak, zawsze znajdą się wyjątki, ale to naprawde WYJĄTKI:)). wystarczy dokładnie przeanalizowac ich portfel usług telekomunikacyjnych i wychodzi, że abonenci 50+ nie są potencjalnym źródłem przychodu dla operatorów. jasne, zdarzają się w bazach klienci z w/w grupy docelowej, posiadający więcej niz jedną usługę (najczęściej sa to telefon stacjonarny, telewizja cyfrowa lub telefon komórkowy, w przypadku operatorów stricte komórkowych, o najniższym abonamencie lub w modelu prepaid), ale po przeprowadzeniu dokładnych analiz okazuje się, ze to nie oni sa docelowym użytkownikiem owych dodatkowych usług, gdzie np. telefony komórkowe, internet, internet mobilny, dodatkowe dekodery DTV, telewizyjne pakiety tematyczne czy VOD, kupowane są dla młodszych członków rodziny (temat usług stacjonarnych dot. szczególnie wielopokoleniowych rodzin, usługi mobile kupowane są najczęściej dla wnuków, często studentów).
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Staruszkowie o telefonach

ciekawa rozmowa, wręcz pokoleniowa. Pani Kasia Wiatkowska nie pamięta muppetów i starszych panów z loży szyderców i stąd spojrzenie na tę reklamę jako skierowaną do starszych osób ;)

a jak Pani Kasia tak myśli to i spora część społeczeństwa może to podobnie odebrać. reklama w sumie trafi wyłącznie do grupy 35-45 bo tylko oni skojarzą skąd pomysł na taką kreację :)

nie wiem czy kogokolwiek ta reklama przekona do zakupu ale sama reklama wywołała mój uśmiech.
Katarzyna Wiatkowska

Katarzyna Wiatkowska Senior Product
Manager, VFP
Communications

Temat: Staruszkowie o telefonach

Nie uważam, że reklama ma zachęcić emerytów do zakupu smartfonu:) Myślę, że bardziej ma obalić mit, iż smartfon jest jedynie telefonem dla osób młodych. Chyba każdy z nas zna osobę w wieku 40 -50- 60 lat, która nie korzysta z telefonów z dużym wyświetlaczem przeznaczonych dla osób starszych, a wręcz przeciwnie jest na bieżąco z nowinkami technicznymi.... Jest różnica pomiędzy obrazem emeryta (który istnieje w naszych głowach) a aktywnymi osobami w średnim wieku:)

Jasne, że przez skojarzenia z lożą szyderczów (którą Panie Adamie kojarzę, choć fakt nie wychowałam się na niej) reklama zyskuje inny wydźwięk.

No i fakt: U Pana Adama reklama wywołuje uśmiech - a więc założenie 2 z mojego pierwszego postu się sprawdza:)

Adam Krajewski:
ciekawa rozmowa, wręcz pokoleniowa. Pani Kasia Wiatkowska nie pamięta muppetów i starszych panów z loży szyderców i stąd spojrzenie na tę reklamę jako skierowaną do starszych osób ;)

a jak Pani Kasia tak myśli to i spora część społeczeństwa może to podobnie odebrać. reklama w sumie trafi wyłącznie do grupy 35-45 bo tylko oni skojarzą skąd pomysł na taką kreację :)

nie wiem czy kogokolwiek ta reklama przekona do zakupu ale sama reklama wywołała mój uśmiech.

Temat: Staruszkowie o telefonach

Rafał M.:
hmm...a ja nie jestem przekonany czy chodzi na pewno o przekonanie osób starszych do zakupu smartfonów. szczególnie, ze z mojego doświadczenia wynika, ze bardziej cenią sobie klienci w tym przedziale wiekowym aparaty o duzych przyciskach (np. http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... lub http://dialog.pl/klienci_indywidualni/produkty_i_uslug... co zresztą potwierdzają badania z jakimi miałem do czynienia. nie bez kozery autorzy reklamy podnieśli wątek małych literek i cyferek na wyświetlaczu smatfonów, które emeryt może przeczytac jedynie w okularach (w spocie z użyciem lornetki). jest tam mowa o powiększeniu liter, ale wiemy ze ma to konsekwencje w dyskomforcie czytania wiadomości/komunikatów/informacji fragment po fragmencie na wyświetlaczu.
bardziej mam wrażenie, że Samsung probuje nawiązać do dwóch starszych panów rodem z Muppet Show, "mistrzów ciętej riposty".
oczywiście mogę się mylić w moich tezach, ale dodatkowo ciężko mi w to uwierzyć, że nie mający co włożyć do garnka, polscy emeryci, interesują się Facebook-iem, a tym bardziej giełdą (tak, zawsze znajdą się wyjątki, ale to naprawde WYJĄTKI:)). wystarczy dokładnie przeanalizowac ich portfel usług telekomunikacyjnych i wychodzi, że abonenci 50+ nie są potencjalnym źródłem przychodu dla operatorów. jasne, zdarzają się w bazach klienci z w/w grupy docelowej, posiadający więcej niz jedną usługę (najczęściej sa to telefon stacjonarny, telewizja cyfrowa lub telefon komórkowy, w przypadku operatorów stricte komórkowych, o najniższym abonamencie lub w modelu prepaid), ale po przeprowadzeniu dokładnych analiz okazuje się, ze to nie oni sa docelowym użytkownikiem owych dodatkowych usług, gdzie np. telefony komórkowe, internet, internet mobilny, dodatkowe dekodery DTV, telewizyjne pakiety tematyczne czy VOD, kupowane są dla młodszych członków rodziny (temat usług stacjonarnych dot. szczególnie wielopokoleniowych rodzin, usługi mobile kupowane są najczęściej dla wnuków, często studentów).

Jak zwykle życie (raport sprzedażowy) pokaże do kogo trafiła reklama. Rynek smartfonów nie jest chyba tak bardzo nasycony, aby szukać nisz w kategorii osób starszych (ponoć mniej niż 10% użytkowników telefonów ma smartfona, 80% to osoby poniżej 40 lat). Choć z drugiej strony przeglądałem ostatnio jakiś raport o tym, ze rośnie liczba osób 50+ korzystających z nowoczesnych technologii. Jak go odnajdę, to wrzucę link.
Moim zdaniem reklama trafia i do młodych (poczucie humoru, nawet jeśli nie kojarzą Muppetów, to humor przedni) , i do starszych [w końcu mapa w drodze do toalety to bardzo przydatna rzecz;)].

Pozdrawiam

PS. Jakiś czas temu pokazałem ojcu (60+) swojego smartfona (nie Samsung) i powiedział że też chciałby mieć taki, bo fajna zabawka;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Staruszkowie o telefonach

Ta grupa społeczna to bardzo łakomy kąsek. Mam nadzieję,że firmy to już zauważyły.
Rafał M.

Rafał M. Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży

Temat: Staruszkowie o telefonach

Piotr B.:
>
...
Jak zwykle życie (raport sprzedażowy) pokaże do kogo trafiła reklama. Rynek smartfonów nie jest chyba tak bardzo nasycony, aby szukać nisz w kategorii osób starszych (ponoć mniej niż 10% użytkowników telefonów ma smartfona, 80% to osoby poniżej 40 lat). Choć z drugiej strony przeglądałem ostatnio jakiś raport o tym, ze rośnie liczba osób 50+ korzystających z nowoczesnych technologii. Jak go odnajdę, to wrzucę link.

byłby wdzięczny jakby udało Ci się znaleźć ów raport. to może być ciekawe zestawienie
Moim zdaniem reklama trafia i do młodych (poczucie humoru, nawet jeśli nie kojarzą Muppetów, to humor przedni) , i do starszych [w końcu mapa w drodze do toalety to bardzo przydatna rzecz;)].

;)))))))
Pozdrawiam

PS. Jakiś czas temu pokazałem ojcu (60+) swojego smartfona (nie Samsung) i powiedział że też chciałby mieć taki, bo fajna zabawka;)
mój ojciec jest wprawdzie 70+, ale od 60-ki garnie się do nowinek technologicznych:) szczególnie do laptopa i netu oraz aparatów komórkowych :) kompa i net sobie ostatecznie odpuścił, ale co zmiana aparatu to podpytuje mnie o smartfony z tym, że gdy w ostatecznie zakupuje "aparat za złotówke", i tak zawsze coś w nim namiesza co obajawia się dziwnymi ustawieniami/aplikacjami, tajemniczymi ikonkami na wyświetlaczu, a także dziwnie wysokimi rachunkami za tajemnicze połączenia/sms-y (na szczęście przekonałem go aby nie brał żadengo telefonu z netem;)))
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Staruszkowie o telefonach

Prezentacja Inquiry z 2007 !!!!! roku - nie ma dziwne, ale ile o tym można mówić
http://www.inquiry.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/7...

Jakimi my będziemy emerytami ? Nieumiejącymi obsłużyć smartfona ? Wątpię :)

Temat: Staruszkowie o telefonach

Dagmara D.:
Prezentacja Inquiry z 2007 !!!!! roku - nie ma dziwne, ale ile o tym można mówić
http://www.inquiry.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/7...

Jakimi my będziemy emerytami ? Nieumiejącymi obsłużyć smartfona ? Wątpię :)

Za naszych czasów emeryckich to będzie bardzo łatwe - zabawka będzie do neuronów bezpośrednio podłączona:) Toż to dopiero za kilkadziesiąt lat:):)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Staruszkowie o telefonach

Taka metauwaga: to straszne, że jeżeli w reklamie pokazuje się kogoś starszego, to pierwsza myśl = produkt dla osób starszych.

Zresztą podobnie jest w przypadku młodzieży, kobiet, rodzin itp. Skąd to skojarzenie? Najwyraźniej mamy nadreprezentację prymitywmych spotów typu: nie wiesz, co zrobić - pokaż target. Smutne.
Katarzyna Wiatkowska

Katarzyna Wiatkowska Senior Product
Manager, VFP
Communications

Temat: Staruszkowie o telefonach

Jarosław Koć:
Taka metauwaga: to straszne, że jeżeli w reklamie pokazuje się kogoś starszego, to pierwsza myśl = produkt dla osób starszych.

Zresztą podobnie jest w przypadku młodzieży, kobiet, rodzin itp. Skąd to skojarzenie? Najwyraźniej mamy nadreprezentację prymitywmych spotów typu: nie wiesz, co zrobić - pokaż target. Smutne.


Przecież badania od lat o tym mówią. Ludzie lubią oglądać siebie samych, czy to na okładce magazynu, czy na ekranie telewizora. A czy to smutne? Być może ale na pewno ułatwia marketingowcom pracę.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Staruszkowie o telefonach

Katarzyna Wiatkowska:
Jarosław Koć:
Taka metauwaga: to straszne, że jeżeli w reklamie pokazuje się kogoś starszego, to pierwsza myśl = produkt dla osób starszych.

Zresztą podobnie jest w przypadku młodzieży, kobiet, rodzin itp. Skąd to skojarzenie? Najwyraźniej mamy nadreprezentację prymitywmych spotów typu: nie wiesz, co zrobić - pokaż target. Smutne.


Przecież badania od lat o tym mówią. Ludzie lubią oglądać siebie samych, czy to na okładce magazynu, czy na ekranie telewizora. A czy to smutne? Być może ale na pewno ułatwia marketingowcom pracę.

Kompletna nieprawda. Ludzie lubią być może oglądać konkretnie siebie tzn. państwa Nowaków, ale poza tym lubią się utożsamiać z wyidealizowanymi postaciami, jeśli w ogóle z kimś.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Staruszkowie o telefonach

hmm ta reklama była skierowana do mnie a nie do starszych ludzi. konwencja tu się liczy a nie to, że pokazali "staruszków".

Gra słów też jest mało czytelna dla ludzi 50+ bo nie do nich skierowana jest ta kampania.

Nie wszystko trzeba czytać wprost - z resztą to truizm bo reklamy przecież pełne są niuansów i gier słownych...
Katarzyna Wiatkowska

Katarzyna Wiatkowska Senior Product
Manager, VFP
Communications

Temat: Staruszkowie o telefonach

>

Kompletna nieprawda. Ludzie lubią być może oglądać konkretnie siebie tzn. państwa Nowaków, ale poza tym lubią się utożsamiać z wyidealizowanymi postaciami, jeśli w ogóle z kimś.

Co jest kompletną nieprawdą? To że w reklamach środków czyszczących występuje kobieta? Z pewnością płyn do mycia podłóg sprzedawałby się lepiej gdyby był reklamowany przez umięśnionego kulturystę.

Owszem ludzie chętnie oglądają siebie, ale powiedzmy w lepszym wydaniu. Dlatego reklama kaszek dla dzieci, pokazuje śliczną, młodą, uśmiechniętą mamę.
Katarzyna Wiatkowska

Katarzyna Wiatkowska Senior Product
Manager, VFP
Communications

Temat: Staruszkowie o telefonach

Adam Krajewski:
hmm ta reklama była skierowana do mnie a nie do starszych ludzi. konwencja tu się liczy a nie to, że pokazali "staruszków".

Nikt nie twierdzi, że reklama jest skierowana tylko do emerytów. Są jedynie głosy, że być może trafi także do starszego pokolenia (nie koniecznie emerytów).
Gra słów też jest mało czytelna dla ludzi 50+ bo nie do nich skierowana jest ta kampania.

Wszystko zależy od człowieka. Nie możemy uogólniać. Myślę, że sporo osób 50+ może lepiej zrozumieć treść przekazu, niż nie jeden 20 latek.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Staruszkowie o telefonach

Katarzyna Wiatkowska:
>

Kompletna nieprawda. Ludzie lubią być może oglądać konkretnie siebie tzn. państwa Nowaków, ale poza tym lubią się utożsamiać z wyidealizowanymi postaciami, jeśli w ogóle z kimś.

Co jest kompletną nieprawdą? To że w reklamach środków czyszczących występuje kobieta? Z pewnością płyn do mycia podłóg sprzedawałby się lepiej gdyby był reklamowany przez umięśnionego kulturystę.

Tu nie chodzi akurat o oglądanie siebie, tylko o podobne problemy, które napotykamy na drodze. Samo oglądanie siebie jako np. gospodyni domowej nie niesie w sobie żadnych emocji.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Staruszkowie o telefonach

we mnie budzi emocje reklama z gospodynią domową bo sam robię sporą część porządków i oczekiwałbym jednak by te reklamy uwzględniały fakt, że dzisiejsi faceci zajmują się dziećmi, domem i wbijają również przysłowiowy gwóźdź.



Wyślij zaproszenie do