Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Starość z reklamie?

Jakiś czas temu przygotowywałem materiały dla jednego z klientów. Część z nich dotyczyła funduszy emerytalnych. Kiedy przedstawiłem mu szkic tekstów, klient był nieco oburzony... umieszczonym w tekście słowem "starość". Dlaczego? Bo według niego starość nie brzmi zbyt dobrze i jest dołująca, przywodzi myśli o śmierci itd. itp.

Starość zastąpiły "druga wiosna" i "jesień życia", ale wątpliwości pozostały. Czy znacie jakieś reklamy - z wyjątkiem leków na artretyzm i klejów do sztucznych szczęk - w których eksponowana jest starość. Czy też reklama naprawdę się jej boi?
Jacek Doliński

Jacek Doliński Flex Studio,
Właściciel

Temat: Starość z reklamie?

Mam 24 lata, ale jak przeczytałem treść Twojego posta sam się przestraszyłem. Należę do (większości?) ludzi którzy nie chcą myśleć o starości. Słowa "druga wiosna" i "jesień życia" lepiej do mnie przemawiają. Jedyna reklama ze starością w tle, która przychodzi mi do głowy i jest pozytywna to: http://www.youtube.com/watch?v=VxYwfdpVBPo

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Starość z reklamie?

Bartłomiej Brzoskowski:
Czy znacie jakieś reklamy - z wyjątkiem leków na artretyzm i klejów do sztucznych szczęk - w których eksponowana jest starość. Czy też reklama naprawdę się jej boi?

O fajnej kampanii Dove pisała moja koleżanka - współpracowniczka:
http://marketingkobiet.pl/?p=925

W Polsce jest wciąż kult młodości i niedocenianie osób starszych. Mam nadzieję, że wszystko jeszcze przed nami.
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Starość z reklamie?

Ewelina Kitlińska:
O fajnej kampanii Dove pisała moja koleżanka - współpracowniczka:
http://marketingkobiet.pl/?p=925

W Polsce jest wciąż kult młodości i niedocenianie osób starszych. Mam nadzieję, że wszystko jeszcze przed nami.

Masz rację, całkiem fajna ta reklama, wrzucę na stronę. Dove ogólnie bardzo sobie podniosła notowania pokazując w reklamach prawdziwe kobiety.

http://www.youtube.com/watch?v=vilUhBhNnQc
Katarzyna K.

Katarzyna K. Prorok
niewrażliwości

Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Starość z reklamie?

No tak, ale czy starość występuje też w reklamach, w których nie ma mowy o kosmetykach na... starość, przepraszam - zmarszczki :P
Elżbieta Musiał

Elżbieta Musiał New Business
Director;
PeterWild&Partners

Temat: Starość z reklamie?

Katarzyna Kozłowska:
Trzeba jednak podkreślić różnicę miedzy kobietami z reklamy Dove
i Fondą.
One są zwyczajne, prawdziwe.
Ponizej mamy przykład kobiety, która jest po liftingach, z twarzą wypełnioną botoksem:)
Mimo wszystko w tego typu przekazie lepiej wypadają te naturalnie się starzejące, bo więcej kobiet moze sie z nimi identyfikować.
http://www.youtube.com/watch?v=ThSJgseFQUM
Katarzyna K.

Katarzyna K. Prorok
niewrażliwości

Temat: Starość z reklamie?

Oczywiście, ale ta pani mimo wszystko ma swoje lata, a L'Oreal tak samo jak Dove promuje kosmetyki własnie dla tej grupy docelowej.

Kojarzy mi się jeszcze reklama z panem lotto, chyba "Moi bliscy", czy coś takiego, skierowana do osób starszych, ale nie wykorzystująca ich wizerunku.
Anna S.

Anna S. Marketing &
Innovation
Professional

Temat: Starość z reklamie?

dorzuciłabym jeszcze coś ze swojego ogródka

Obrazek

konto usunięte

Temat: Starość z reklamie?

Bartłomiej Brzoskowski:
Czy znacie jakieś reklamy - z wyjątkiem leków na artretyzm i
klejów do sztucznych szczęk - w których eksponowana jest
starość. Czy też reklama naprawdę się jej boi?

Nie boi się. Po prostu wysokość emerytur w Polsce nie pozwala
na zaproponowanie zbyt dużej ilości produktów na które byłoby
stać TG

Reklama ERY jak przykład, IMHO jest bardziej skierowana do wnuków i dzieci niż do babć i dziadków...

K.
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Starość z reklamie?

Reklama istotnie przez wiele lat bała się starości. Bo i ludzie się jej bali.
Dziś zmienia się i starość i jej percepcja. Ludzie po 50tce w badaniach mówią, że wiek "stary" nigdy się nie zaczyna. Że czują się znacznie młodsi niż wskazuje ich metryka. Że chcą chodzić do klubów muzycznych, na siłownię, na randki, tańczyć, kochać się. Żyć normalnie, nie rezygnować z przyjemności tylko dlatego, że są trochę starsi.
I mówią też, że reklama ich krzywdzi, że pokazuje bolączki, niedołężność, a oni wcale tak się nie czują. I że woleliby w reklamach do nich skierowanych widzieć optymizm, piękno zgromadzonych doświadczeń, pogodę ducha, życiową mądrość.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Starość z reklamie?

2007 , ale się może komuś przyda ..
http://www.inquiry.com.pl/arts/74.pdf
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Starość z reklamie?

Przed chwilą - reklama Apap. Dwoje emerytów - całujący się o zachodzie słońca w Wenecji, na gondoli. "Poczułam się jakbym znów miała 2o lat"
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Starość z reklamie?

Konrad Ś.:
Bartłomiej Brzoskowski:
Czy znacie jakieś reklamy - z wyjątkiem leków na artretyzm i
klejów do sztucznych szczęk - w których eksponowana jest
starość. Czy też reklama naprawdę się jej boi?

Nie boi się. Po prostu wysokość emerytur w Polsce nie pozwala
na zaproponowanie zbyt dużej ilości produktów na które byłoby
stać TG
Nie do końca o to chodzi.
Wbrew pozorom emeryci w Polsce nie są aż tak biedną grupą, jak się przywykło uważać stereotypowo. Na przykład dla banków są doskonałymi Klientami ze względu na stały dochód i niezwykłą dyscyplinę w spłacaniu zobowiązań kredytowych. Jeśli poświęcicie kiedyś czas na różne "TV Markety" i inne takie puszczane w godzinach południowych w róznych telewizjach - zobaczycie, że bardzo wielu marketerów o nich usilnie zabiega.
Moim zdaniem ten target jest dośc słabo zauważany w mainstreamie z innych powodów. Niektóre z nich to:

1. Ich niekonsumpcyjny styl życia - emeryt raczej nie marzy, żeby za rok mieć jeszcze lepszy samochód, telewizor czy komórkę - jeśli w ogóle je ma.
2. Trudności z nadążaniem za rozwojem technologii (rewolucja cyfrowa, zmiany stylu życia) czy modami
3. Nieprzystosowanie produktów i komunikatów reklamowych do mozliwości percepcyjnych TG (czy np. słyszeliście, aby ktoś w Polsce promował model telefonu komórkowego z DUŻYMI przyciskami - człowiek po sześćdziesiątce ma zazwyczaj kłopoty ze wzrokiem, trudno bedzie mu także zrozumiec reklamę, w której lektor czyta z prędkością karabinu maszynowego. Takie proste rzeczy...)
4. Utrwalona w Polsce społeczna rola emeryta na marginesie życia (wnuki, działka, kościół)

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Starość z reklamie?

Są pewne rzeczy od których się nie ucieknie. Nie zależnie od tego czy jest się prezesem koncernu czy zwykłym szaraczkiem. Młodość czy też starość są wpisane w nasz zegar biologiczny. I trzeba mieć świadomość tego, że przemijamy. W reklamie zazwyczaj nie używa się słowa "starość", jest ono swoiście twarde, wzbudza w człowieku refleksje na temat własnego życia. Tak samo było przez pewien czas ze słowem "choroba" też bano się używać go. Do momentu jak pojawiły się kampanie społeczne. Gdzie celem nie jest mówienie o chorobie ale pomoc ludziom chorym. Ze starością jest podobnie co mnie bardzo się podoba, pokazywana jest jako ta druga młodość, gdzie już dzieci są na swoim a dwoje dziadków może jak kiedyś cieszyć się sobą.
Po prostu trzeba pamiętać, czy jest się młodym czy starszym, ta chwila jest tu i teraz i ona nigdy się nie powtórzy więc trzeba się nią cieszyć w tym momencie, czy ma się obecnie 15,30,60 czy 80 lat.
Tatiana Złotowicz

Tatiana Złotowicz Agencja Modelek i
Modeli Tatiz Agency

Temat: Starość z reklamie?

niestety w polsce tak już jest, że czasem nawet produkty przeznaczone dla starszej grupy wiekowej reklamują nastolatki np. płaszcze, futra... do sesji pozują nastolatki-max 23 latki, po wybiegu chodzą tak samo siusiumajtki a grupą docelową są osoby praktycznie +30
może kiedyś się to zmieni

Temat: Starość z reklamie?

Apap - wersja, gdzie starsza pani opowiada swojej córce o Panu Antonim :)))
Mnie rozczula.

konto usunięte

Temat: Starość z reklamie?

Snickers i Sprite ;-)

Następna dyskusja:

Wykorzystywanie "nieswoich"...




Wyślij zaproszenie do