Paweł
Kupper
Właściciel,
eithel.pl
Temat: Sprzedaż eventu - jak to ugryźć ;)
Zastanawiałem się gdzie dodać ten temat. Grupy biznesowe są pod względem aktywności userów jak pustynia, eventowe wyglądają jak tablica ogłoszeń, a że temat ma sporo wspólnego z marką i na RMM zawsze jest aktywnie i ciekawie pomyślałem, że zapytam tu :)Pytanie jak w tytule.
Mam event. Z kilkuletnią historią, bazą Klientów, sponsorów, setką zdjęć i filmów, kilkudziesięcioma pozytywnymi relacjami prasowymi.
Z domeną o PR=4 z niezłym traffikiem, jako taką stroną choć fakt, że nieaktualizowaną.
Koncepcją rozwoju na kolejne lata, zainteresowanymi wsparciem sponsorami, referencjami od uczestników z minionych lat.
Ja nie mam na to czasu, siły, dobrze zarabiam na mojej agencji i zastanawiam się nad sprzedażą eventu/marki.
Nie napiszę jaki - bo zaraz na mnie napadnie kilka osób, że robię reklamę - więc potraktujcie temat jako pewne ogólne studium.
I teraz tak, to że trzeba zaktualizować stronę, doszlifować plan rozwoju, zebrać materiały, etc. - to jak mawiał klasyk "oczywista oczywistość".
Ale jest kilka zasadniczych pytań:
- gdzie się z tym ogłaszać? To nie sama domena aby dodać na dropped, to nie ławka aby wstawić na allegro. Czy grupy na GL typu "sprzedam markę" to w ogóle poważne miejsce?
- jak oszacować wartość? Na podstawie dochodów z minionych lat? Włożonych środków? Realnego potencjału?
Wiadomo - wszystko jest warte tyle ile jest w stanie zapłacić klient ale... tak zupełnie serio :) Jak Waszym zdaniem powinno się szacować wartość marki?
- myślę o sprzedaży tego eventu ale nie jest to sprawa gardłowa, na zasadzie "na jutro muszę mieć kasę". Jak reklamować taki produkt aby potencjalny Klient nie odniósł wrażenia, że próbuję pozbyć się zgniłego jaja na siłę?
Ogólnie na ile się da potraktujcie to ogólnie. Myślę, że nie jestem jedyną osobą, która zastanawia się jak sprzedawać gotową markę, jak oszacować jej wartość, jak reklamować takie coś.. a takiej dyskusji nie było w ogóle lub od b. dawna na GL.