Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Sprzedajesz Klientowi pośredniemu? To rozwijaj rynek!

Twoja strategia marketingowa (i brandingowa) zależy od tego, komu sprzedajesz. Czy Klient kupuje bezpośrednio Twój produkt i masz wpływ na kształtowanie popytu, czy dostarczasz jedynie pośrednie rozwiązania? Jak powiększyć udział w rynku w tym drugim przypadku?
http://paweltkaczyk.midea.pl/2008/11/20/sprzedajesz-kl...
Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Sprzedajesz Klientowi pośredniemu? To rozwijaj rynek!

Moim zdaniem są co najmniej dwa sposoby - zależy to oczywiście od tego co produkujesz. Można albo - tak jak piszesz - organizować wspólne kampanie reklamowe ze sprzedawcami sprzętu, w którym ta twoja część funkcjonuje, lub też samemu promować swój produkt zachęcając klientów do jego zakupu.
Można powiedzieć, że w Polsce w podobnej sytuacji są producenci telefonów komórkowych, które zdecydowana większość ludzi kupuje jako dodatek do abonamentu i to jaki telefon klient wybierze zależy głownie od sprzedawcy oraz znajomych klienta. Producenci komórek, żeby zwiększyć swoją sprzedaż współpracują z operatorami, a równolegle prowadzą samodzielne działania marketingowe.
Grzegorz M.

Grzegorz M. Executive Director -
Doradca Zarządu -
Marketing/Sprzedaż

Temat: Sprzedajesz Klientowi pośredniemu? To rozwijaj rynek!

Myślę, że w obu przypadkach, tj. przy sprzedaży bezpośrednio do użytkownika oraz przy sprzedaży rozwiązań pośrednich, gdy nie ma się bezpośredniego kontaktu z tzw. końcowym użytkownikiem, należy wpływać na popyt i postawy ostatecznych użytkowników Twojego produktu/rozwiązania.

Stymulowanie postaw i popytu konsumentów/klientów może wymagać pewnego wysiłku, zwłaszcza jeśli sprzedaje się rozwiązania, które są częścią większej całości, ale Twój klient/partner/dystrybutor/integrator na pewno doceni działania promujące i stymulujące popyt na to co m.in. w Twoim imieniu sprzedaje.

Doskonałym przykładem takiej filozofii działania jest Intel, który poświęcił wiele lat i ogromne środki na stworzenie i umocnienie marki... czego? Procesora?!? :-) Z dużym powodzeniem, prawda? Dziś praktycznie większość konsumentów oraz tzw. klientów biznesowych, zna głównie Intel jako godną zaufania markę procesorów, co zwiększa zaufanie do całego produktu, jakim jest komputer.

Czy ktoś dziś jest świadom istnienia innych procesorów, jak AMD, Texas Instruments itd.?

Z moich doświadczeń i wedle mojej wiedzy oraz przekonań, producent/dostawca rozwiązań/produktu może tylko skorzystać na takim stymulowaniu popytu i edukowaniu użytkowników swego produktu, niezależnie od tego czy to konsument, czy korporacja. Profil klienta/konsumenta tylko wyznacza metody i techniki dotarcia z przekazem, który ma na celu zbudowanie świadomości/preferencji/lojalności...

Pozdrawiam :-)

Następna dyskusja:

Firma Przyjazna Klientowi




Wyślij zaproszenie do