konto usunięte

Temat: Sposob zwracania sie do klienta w reklamie

Jak Wam sie wydaje, w jaki sposob nalezy sie komunikowac z klientem poprzez reklame? Powinno sie do niego zwracac bezposrednio, ale czy omijanie formy grzecznosciowej "Pan,Pani" jest na miejscu? Czy zwracanie sie w reklamie w stylu Twoj, Twoje nie razi potencjalnych klientow? Zagranica jest to sprawa nie podlegajaca dyskusji, bo nie ma tam formy grzeczniosciowej Pan, Pani, ale jak to wyglada u Nas? Zastanawia mnie to, bo mam znajomego, ktory za kazdym razem, gdy widzi reklame, gdzie uzyty jest zwrot bezposredni, strasznie sie denerwuje. Jak wiec trzeba sie komunikowac z potencjalnym klientem? Bo komunikowac sie bezposrednio trzeba. Jakie jest Wasze zdanie?

konto usunięte

Temat: Sposob zwracania sie do klienta w reklamie

Przyjęło się raczej używac zwrotów bezpośrednich. Pomijając fakt, iż tak dużo łatwiej zbudowac treśc przekazu reklamowego, to przede wszystkim chodzi o zmniejszenie dystansu pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Odchodzi się od form bezosobowych - reklama musi dotyczyc właśnie mnie.
Reklama nie jest dialogiem (przynajmniej zazwyczaj:) ) więc używanie tak bezpośrednich sformułowań nie razi.
Łatwo zuważyc pewną prawidłowośc - jeśli aktor zwraca się do widza, zazwyczaj mówi w pierwszej osobie, jeśli mówi lektor, zazwyczaj używa form bezpośrednich (łatwo ulec złudzeniu, że jest to nasz własny głos z głębi świadomości;) ), a jeśli pojawia się dialog pomiędzy aktorami zazwyczaj przyjmuje już konwencje odpowiednią do sytuacji (oficjalne formy w banku, rozmowa na "pani" z sąsiadką itp.)

Od każdej reguły są wyjątki. Są oferty komunikowane do osób którym (tak jak Twojemu znajomemu) często przeszkadza taka bezpośredniośc. Głównie chodzi o ludzi "starszej daty", przyzwyczajonych do innych konwenansów.

W tej reklamie np. używa się form oficjalnych:

http://www.youtube.com/watch?v=2MrwKQRL9l0
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: Sposob zwracania sie do klienta w reklamie

reklama jest sztuką kontekstu, wszystko zależy od kontekstu
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Sposob zwracania sie do klienta w reklamie

Michał Strzępek:
Jak wiec trzeba sie komunikowac z potencjalnym klientem?
Proste! - Zawsze osiągaj poziom rozmówcy :)



Wyślij zaproszenie do