Dominik Szewior decolights.pl
Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?
Chciałbym zorganizować u siebie w mieście przynajmniej dwa koncerty. W grę wchodzą uznani polscy wykonawcy z pogranicza jazzu i popu. Pierwsza liga muzyków, ale nie mainstream w stylu Dody czy Feel.Miejsce - filharmonia, albo teatr.
No i sprawa wygląda tak, że nie ma możliwości udźwignięcia tego finansowo tylko z biletów. Potrzebny jest sponsor, albo kilku. Zacząłem myśleć trochę pod kątem tego, żeby znaleźć jednego głównego sponsora strategicznego. Gdyby było więcej koncertów, to można by je zamknąć w jakimś cyklu, dać temu jakąś nazwę i automatycznie sponsor stałby się sponsorem tytularnym.
Kombinuje dalej w ten sposób: jest sponsor, będzie widoczny na plakatach, w mediach. Tylko to trochę mało. A gdyby np. zacząć myśleć w ten sposób, żeby udostępnić sponsorowi w przestrzeni miasta dodatkowe miejsca na reklamę tylko pod niego? Duże powierzchnie, punkty, przez które przewija się dużo ludzi, parki, skwery. Takie miejsca, w których z reguły nie ma reklam. Tu też jest miejsce na ambient.
Jakby z tym wyjść zdecydowanie poza np. filharmonię, to informacje materiały sponsora mogłyby tez dotrzeć do osób, które w ogóle nie są zainteresowane koncertem, czyli jak dla mnie poszerza się grono osób, o których trafi przekaz.
Jeśliby np. cykl koncertów trwał pół roku, to przez pół roku sponsor ma do dyspozycji wspomniane miejsca.
Co o tym myślicie?
A może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii?
Temat jest taki dość pilny, bo w grę by wchodziła końcówka kwietnia.