Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Chciałbym zorganizować u siebie w mieście przynajmniej dwa koncerty. W grę wchodzą uznani polscy wykonawcy z pogranicza jazzu i popu. Pierwsza liga muzyków, ale nie mainstream w stylu Dody czy Feel.

Miejsce - filharmonia, albo teatr.

No i sprawa wygląda tak, że nie ma możliwości udźwignięcia tego finansowo tylko z biletów. Potrzebny jest sponsor, albo kilku. Zacząłem myśleć trochę pod kątem tego, żeby znaleźć jednego głównego sponsora strategicznego. Gdyby było więcej koncertów, to można by je zamknąć w jakimś cyklu, dać temu jakąś nazwę i automatycznie sponsor stałby się sponsorem tytularnym.

Kombinuje dalej w ten sposób: jest sponsor, będzie widoczny na plakatach, w mediach. Tylko to trochę mało. A gdyby np. zacząć myśleć w ten sposób, żeby udostępnić sponsorowi w przestrzeni miasta dodatkowe miejsca na reklamę tylko pod niego? Duże powierzchnie, punkty, przez które przewija się dużo ludzi, parki, skwery. Takie miejsca, w których z reguły nie ma reklam. Tu też jest miejsce na ambient.

Jakby z tym wyjść zdecydowanie poza np. filharmonię, to informacje materiały sponsora mogłyby tez dotrzeć do osób, które w ogóle nie są zainteresowane koncertem, czyli jak dla mnie poszerza się grono osób, o których trafi przekaz.

Jeśliby np. cykl koncertów trwał pół roku, to przez pół roku sponsor ma do dyspozycji wspomniane miejsca.

Co o tym myślicie?

A może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii?

Temat jest taki dość pilny, bo w grę by wchodziła końcówka kwietnia.

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Dobry pomysł ze sponsorami, ale po co oni skoro można się uzależnić przez własne projekty np. działalność gospodarczą, firmę jednoosobową i wtedy z fakturą łatwiej pozyskać sponsorów, wyjść z inicjatywą:)

Jak i gdzie doszukać się pieniędzy na ich dotację, osób, które pomogą pokierować i doradzić, wesprzeć przy Twoim biznes planie... ?

Podam parę stron z różnymi organizacjami, gdzie warto wejść i poczytać co proponują dla studentów, bezrobotnych i osobom zameldowanym w danym województwie (i co jest ważne też powiat):

1. http://www.inkubatory.pl/ - w tym przypadku wsparcie dla
studentów i absolwentów.
zawsze można zostać ponownie studentem :)

2. http://www.goldenline.pl/grupa/akademickie-inkubatory-...

3. http://www.goldenline.pl/grupa/anioly-biznesu/

4. http://www.goldenline.pl/grupa/aniolowie-biznesu/

5. http://www.goldenline.pl/grupa/arena-biznesu/
http://www.goldenline.pl/dorota-mastalska

6. http://www.goldenline.pl/forum/arena-mowcow/1477688

7. http://www.goldenline.pl/grupa/male-i-srednie-firmy/

----------------------------------------------------------

Można wnieść taki pomysł i plan do firm, które się już tym zajmują, zaproponować pracę u nich na początek, a później wnieść własny projekt z czasem, np :

1. http://www.goldenline.pl/grupa/event-organizacja-imprez/

2. http://www.goldenline.pl/grupa/imprezy-firmowe/

-------------------------------------------------------------

Jak pozyskać dotację na studia np podyplomowe, własną firmę i mieszkać na miejscu lub zmienić miejsce zamieszkania meldując się gdzieś na mieszkaniu i startując w projekcie:

1. http://www.inwestycjawkadry.info.pl/ - w Opolu

2. http://cdis-europrojekt.pl/promocja/index.php?go=3 - Dolny Śląsk i nie tylko
- wybierz projekt 6.2 - to właśnie 6.2 oznacza dotację dla nowych firm (makro i mikro przedsiębiorstwa) i pomoc w ich organizacji. można wyczytać jakie przedsiębiorstwa w danym regionie starają się o dotacje, jak ją wywalczą zamieszczą informacje o tym kto wygrał i u kogo i gdzie i jak składać swoje pomysły na uczestnictwo w szkoleniach, po których pomogą jeszcze otworzyć Twój interes.

3. Regionalne Centrum Wsparcia Inicjatyw Pozarządowych - Dolny Śląsk i nie tylko
http://www.rcwip.pl/

--------------------------------------------------------

Opole ma także wielką grupę osób od strony kultury i nie tylko muzycznej, może pomysł na założenie strony, zebranie ich wszystkich, organizację zjazdów, kółek, dotacji, prezentacji na wzór: Dolnośląskiej Organizacji Ekorozwoju, Rozwój w zgodzie z naturą: http://eko.wroc.pl

-----------------------------------------------------------

Rozejrzeć się jakie szkolenia i kursy proponuje Urząd Pracy i nie zapisywać się do niego pochopnie, nie zakładać pochopnie pierwszej działalności gospodarczej, nie wierzyć pochopnie firmom, organizacjom że wszystkim się zajmą - pewnie same zgarną kasę za pomoc a Ty marne grosze.

-----------------------------------------------------------

Organizacja imprez to nie tylko zespoły, więc warto pomyśleć jakie jeszcze osoby są pożądane na eventach, festiwalach, organizacjach
i w tą stronę coś organizować, reklamować, starać się założyć firmę, pozyskać dotację :)

Ot małe moje doradztwo, miłego dnia,
pozdrawiam
Łukasz P.Łukasz Przelaskowski edytował(a) ten post dnia 17.02.10 o godzinie 16:51
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Aaaaaale ja nie chcę zakładać działalności, tylko dowiedzieć się, co jest ważne dla sponsora, kiedy podejmuje decyzje o współpracy w ramach danego projektu.
Krzysztof Panas

Krzysztof Panas Project manager

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Od razu podpowiem, że jak będziesz drukował plakaty informujące o koncercie to wejdź w barter z jakąś drukarnią, za małe ich logo wydrukują plakaty free. Plakaty też ważne dla sponsora, np. 10 000 plakatów w mieście z informacją o imprezie i sponsorze.

Spróbuj załatwić patronat lokalnych mediów nad imprezą. TV i gazety sponsorów przekonują.

Powodzenia.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Tak też zrobię, tylko na chwilę obecną muszę zabezpieczyć fundusze na wykonawców.

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Dominik Szewior:

Temat jest taki dość pilny, bo w grę by wchodziła końcówka kwietnia.

Dominik, to stanowczo za mało czasu... Ja pracuje nad projektem gdzie będzie potrzebny sponsor, na wiosnę 2011. W dużych firmach to kwestia budżetów, planów, strategii, etc. I tu nie ma co liczyć na szybkie wyłożenie gotówki.

K.Konrad Ś. edytował(a) ten post dnia 17.02.10 o godzinie 17:08

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Konrad Ś.:
W dużych firmach to kwestia budżetów, planów, strategii, etc. I tu nie ma co liczyć na szybkie wyłożenie gotówki.
Dokładnie.Piotr Wasiński edytował(a) ten post dnia 17.02.10 o godzinie 17:13
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Ja wiem, że termin jest beznadziejny, ale z pewnych obserwacji lokalnych wnoszę, że to jest jednak wykonalne.

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Ok.

Dla sponsora ważne jest to, w co inwestuje. zanim do niego pójdziesz przygotuj się :)

Potrzebujesz pieniędzy na ?

np zakładam Wynajem Filharmonii, opłaty reklamy, osób które będą akustykami i tam pracować w danym dniu oraz opłatę zespołu ?

- jeśli tak, musisz zrobić rozliczenie ile to będzie kosztowało , przekłada się to na dzień, miesiąc i czas wynajmu danego miejsca
- zebranie zgody od szefów danej placówki i ich opinii, gdzie musisz już wiedzieć np:

- koszty zespołów
- założyć, że przed wejściem na scenę mogą chcieć więcej
- ich zapotrzebowanie na sprzęt = wynajem z filharmonii, moku lub
rag time
- rider techniczny
- hotel
- jedzenie, napoje = catering
- pomyśleć o lokalnym suporcie, suportach
- możesz przyjąć, że to będzie nie tylko koncert ale jednocześnie wybór np rock 'n' rollową miss Opola więc potrzebne jury np złożone z członków zespołów i miasta, których przedstawicieli też zaprosić warto :)
- reklamę zmniejszysz poprzez pomoc wolontariuszy np dostana zniżkę na wejście :)

- ustalasz następnie czy chcesz darowizny od osób, którą mogą sobie rozliczyć na własną firmę, ale wtedy dobrze mieć stowarzyszenie lub darowizna będzie na dom dziecka, z którego się rozliczysz
- lub zwrotów ze sprzedanych biletów i procentów - wtedy pamiętaj o kosztach ochrony dodatkowo

Sponsor wtedy jest zorientowany, że

1. włożone pieniądze są na organizację imprezy, gdzie nie tylko zagrają znane zespoły, lokalne z Opola promując miasto oraz dodatkowo jest wybór miss ( tutaj też coś trzeba nagrody zainwestować )
2. Wiedzą, że przyjdą przedstawiciele władz miasta, uczelni, studenci, mieszkańcy
3. Ze sprzedanych biletów procent jakiś można przekazać na pomoc biednym, domom dziecka lub biednym studentom czy coś.

Moja propozycja byś z takim przedsięwzięciem zwrócił się do kogoś kto ma poparcie jak Dom Kultury :)

oczywiście będąc przygotowany :)

np pamiętaj, że gdy będzie to w Filharmonia, która mieści np 1000 osób, a przyjdzie 500, z czego każdy zapłaci jakąś kwotę nie zawsze wszystko się wyrówna, więc zawsze dobrze posiadać większą kwotę.

Ł.P.

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Dominik Szewior:
Ja wiem, że termin jest beznadziejny, ale z pewnych obserwacji lokalnych wnoszę, że to jest jednak wykonalne.
To 3mam za Ciebie kciuki. Moim zdaniem będzie jednak bardzo ciężko spiąć ze sobą "wszystko" w sensowną całość. Za mało czasu.Piotr Wasiński edytował(a) ten post dnia 17.02.10 o godzinie 17:18
Rina Angelow

Rina Angelow Reklama / Eventy /
Marketing / Branding

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Witaj Dominiku,

W mojej firmie często mamy do czynienia z szukaniem sponsorów do różnych naszych loklanych projektów i powiem szczerze, że nie jest to łatwa sprawa... co jednak nie znaczy, że sponsora nie udaje się znaleźć :)

Na początek zawsze trzeba sobie zadać kilka pytań:
1) Kto mógłby być zaiteresowany (jaka branża), aby zaistnieć przy naszym projekcie?
2) Jakie korzyści sponsor mógłby uzyskać z podjęcia ewentualnej współpracy?
3) Jakie konkretne rozwiązania sponsorowi można zaproponować, aby odniósł te korzyści?

Warto się zastanowić, kto będzie klientem Twoich koncertów - piszesz, że koncerty będą jazzowe, popowe. Każdy z tych nurtów ma innego odbiorcę. Warto, uderzając do konkretnej firmy zasnanowić się, z czym sponsor mógłby trafić do odbiorcy Twojej imprezy.

Dla przykładu: Mamy koncert popowy, będzie dużo nastolatków, firma, z którą podejmujesz rozmowy sprzedaje podukt, którego targetem jest właśnie młodzież. Mając już punkt zaczepienia warto zastanowić się, jakie działania podczas koncertu pomogą sponsorowi np. skomunikować się z odbiorcą jego produktu / usługi (np. działania hostess, stoiska prezentacyjne, samplingi próbek produktów, akcje ambienotwe, jak sam pisałeś). Samo logo na plakatach i wzmianka w informacji prasowej jest mało atrakcyjna, chyba, że firma chce zrobić kampanię wizerunkową.

Trzeba też pamiętać, że do każdego potencjalnego sponsora powinno się podejść inaczej, gdyż żadna firma nie jest taka sama i dla jednej propozycja X będzie atrakcyjna, a dla innej nie.

W każdym bądź razie życzę powodzenia :)))

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Jeszcze małe info, masz motywację, zapał, pewne pomysły, rozwiń się w już istniejących placówkach lub u nich szukaj jakiejś oferty na dołączenie swoich planów.

Oto dobre miejsce: http://www.nck.pl/

Ł.P.
Rina Angelow

Rina Angelow Reklama / Eventy /
Marketing / Branding

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

A co do czasu, to rzeczywiście go niewiele...
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Łukasz Przelaskowski:
Jeszcze małe info, masz motywację, zapał, pewne pomysły, rozwiń się w już istniejących placówkach lub u nich szukaj jakiejś oferty na dołączenie swoich planów.

Oto dobre miejsce: http://www.nck.pl/

Ł.P.

oj nie przyjacielu :)

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Popole - daje czadu;-)

pop tylko dla palących, wbrew wszystkim antynikotynowym kampaniom. Sponsorzy z trafik zainwestują w grafik i traffic. Fajknie może być...tylko w teatrze czy filharmonii, to by się Opolacze nie zmieścili, lepiej jakiś plener, (amfiteatr? Bolek? PalSiekampus?)
Podpalaj sponsorów czem prędzej...
Cezary Ziemiński

Cezary Ziemiński creative arts &
strategy

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

nie chce powtarzać tego co już wcześniej było napisane choć niektórzy radzą i widać, że słyszeli to na wykładach na 1-szym roku :))

na twoim miejscu zacząłbym w tej kolejności:

A) rzucasz narkotyki (jeśli to pierwsza liga to takie wydarzenia planuje się z rocznym wyprzedzeniem i zakładam, że zmienisz termin na przyszłoroczny)
B) Patronat honorowy, (prezydent miasta, wydział kultury itp)
C) Patronat medialny (bez info jakie media i jaką masz promocje zapomnij o sponsorach)
D) nie sponsor a sponsorzy: Tytularny, główni i kilku mniejszych, każdy dostaje prezentacje i wie za jakie pieniądze co dostaje.

Jeśli jesteś farciarzem to będziesz drugi, bo już jednego takiego znam. Co prawda nie pytał którą stroną wkładać papierosa do ust jak zaczynał palić, po prostu przypalał filtr ale mu się udało coś na taką skalę jak ty planujesz zrobić :)

PS. więc nie wykluczam, że się da :)Cezary Ziemiński edytował(a) ten post dnia 19.02.10 o godzinie 15:58
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Cezary Ziemiński:
A) rzucasz narkotyki (jeśli to pierwsza liga to takie wydarzenia planuje się z rocznym wyprzedzeniem i zakładam, że zmienisz termin na przyszłoroczny)

Znam dwóch managerów, którym się wydaje, że można zorganizować koncert w dwa miesiące. Przekażę im Twoją radę :PDominik Szewior edytował(a) ten post dnia 19.02.10 o godzinie 05:15
Andrzej K.

Andrzej K. Pośrednictwo
ubezpieczeniowo-fina
nsowe

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

a myślałem że to Twój pomysł Dodo..

podpunkt a) w poradzie Cezarego jak najbardziej na miejscu..:)

w dwa miesiące to można wiejski festyn pod patronatem kółka parafialnego zorganizować:) evencik a nawet cała seria przytoczona tu na początku to ciężka praca na minimum ale to minimalne minimum pół roku..

a ścieżka organizacyjna tak jak w kilku powyższych wartościowych wypowiedziach już napisano.. wiara podobno góry przenosi ale jeszcze jednak nie słyszałem żeby jakiś pagórek zmienił lokalizację..

moje doświadczenie podpowiada mi to co przedmówcy szanowni podpowiadali

pzdr
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Pytam się o konkretne propozycje i ich wartość z punktu widzenia sponsora.

Nie interesują mnie opinie, czy to dużo, czy mało czasu i czy powinienem się leczyć czy nie.

To, czego się dowiedziałem mogę wykorzystać kiedy indziej, albo mogę przekazać komuś, kto dopiero coś planuje.

konto usunięte

Temat: Sponsor, partner strategiczny - jak to zrobić?

Dominik Szewior:
Pytam się o konkretne propozycje i ich wartość z punktu widzenia sponsora.

Z punktu widzenia sponsora (poważnego) wchodzenie w takie tematy w tym trybie ma wartość null.

Pozdr

K.



Wyślij zaproszenie do