Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Witam,

czy mógłby wypowiedzieć się specjalista na temat spójnika w haśle reklamowym? Wg. mnie z powinno być duże, bo całe hasło tworzy całość, lecz według klienta z jest zbędne i powinno się w pierwszym momencie czytać DOMY DREWNA.

Załączam baner - kreacja miała być czysta, prosta, tylko niezbędne informacje.


Obrazek

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Specjalistą jeszcze nie jestem:) ale patrząc na ten baner jako potencjalny klient uważam, że powinno być duże "Z".
Alicja Karolina K.

Alicja Karolina K. J. duński - biegle.
Tlumaczenia, obsluga
klienta, wspolpr...

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Specem nie jestem, acz przez konotacje rodzinne mam dużo do czynienia z językiem i jego poprawnością.
Mnie osobiście pasuje wersja pierwsza, mianowicie z dużym "Z".
Ale tylko w przypadku, kiedy jest to spójna całość.

Gdyby jednak np. "Drewno" było nazwą własną, charakterystyczną, np. miejscem wytwarzania produktu - wtedy zdecydowanie wybrałabym model drugi - by rzucało się w oczy i zostawało w umyśle klienta "Drewno".
( jako np.: domki Drewnieńskie - skojarzenie z jakością, reklamą).

Ale w tym przypadku nie ma tego problemu :)
Michał Z.

Michał Z. jestem kontent

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Gdyby firma nazywała się: Dom Drewna bądź Domy Drewna - jak najbardziej "z" powinno być małe. W każdym innym przypadku (choć podobnie jak przedmówczynie zaznaczam, że Specem nie jestem) uważam, że "z" powinno być wielkie, przynajmniej równe pozostałym literom.
Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Wszystkie trzy odpowiedzi to mój tok myślenia. Potrzebuje jednak jakiegoś solidnego argumentu dla klienta, bo moje go nie przekonują.

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

wzrok niepotrzebnie przeskakuje w dół przy tym małym z.. nie czyta sie jednym ciągiem
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

"Domy drewna" brzmi dziwnie (by nie powiedzieć bezsensownie).

Domy z drewna brzmi poprawnie (i przede wszystkim dokłądnie oddaje istotę rzeczy). Dawaj duże Z. Klient udziwnia.

Wszystko powinno być tak proste, jak to możliwe ALE nie prostsze.
Hubert Wawrzyniak

Hubert Wawrzyniak User Experience i
Kreacja

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Duże "Z"

Dlaczego właśnie tak - co do teorii i subiektywnych odczuć nie da się powiedzieć więcej niż poprzednicy. Jeśli klient chce twardych dowodów, to bez eye trackingu się raczej nie obędzie ;-)Hubert Wawrzyniak edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 13:38
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Wszyscy mówią "duże zet".
Stary, zaiste posłuchaj, bo jak nie to ci mucha wleci do ucha.
Zgodnie z wszelkimi zasadami harmonijnej kompozycji powinno być duże "zet".
Jeśli klient nie ma kompetencji językowych to niech siedzi w budzie cicho, a nie budzi głodne licho.

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Agnieszka Wiącek:
wzrok niepotrzebnie przeskakuje w dół przy tym małym z.. nie czyta sie jednym ciągiem

o! dokładnie tak jest.
Powoduje to takie "dziwne" uczucie, ale trudno jest je wyrazić :/
Jedno jest pewne, nie wpływa to korzystnie na odbiór reklamy.

Może by tak pokazać klientowi ten wątek? :)

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

domy drewna = domy pełne drewna, w sensie jakiś składzik, w którym trzyma się drewno :)

edit: albo domy (kogo? czego?) drewna = osoba mieszkająca w tym domu jest drewnem :)Hanna P. edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 14:13

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Jakub Michalski:
Witam,

czy mógłby wypowiedzieć się specjalista na temat spójnika w haśle reklamowym? Wg. mnie z powinno być duże, bo całe hasło tworzy całość, lecz według klienta z jest zbędne i powinno się w pierwszym momencie czytać DOMY DREWNA.

Załączam baner - kreacja miała być czysta, prosta, tylko niezbędne informacje.


Obrazek


Cześć,

Tak sobie myślę, że skoro ma być czyste i przejrzyste to po co w ogóle te myślniki pod napisem DOMY Z DREWNA. Wtedy te DOMY Z DREWNA rozmieszczasz na 3 linijki i masz problem z głowy z tym Z.
Jeśli natomiast nadal masz problem z Z to proponuje zostawić je małe, tylko wyśrodkować w stosunku do wysokości liter pozostałych. Z małym z jest dosyć czytelne.

Jeszcze jedno pytanie? Jakiej wielkości ta reklama później będzie? Jeśli billboard przy drodze, to nie wiem czy te informacje po myślnikach będą czytane, kierowcy raczej nie mają czasu czytać, i wyłapują najważniejsze informacje. W każdym razie będzie ono i tak widoczne. Natomiast "www......pl" zrobiłabym większe i bardziej widoczne z mniejszymi 'www' i 'pl', tak aby nazwa firmy się bardziej wyróżniała.

Pozdr,
-AAgnieszka Patykowska edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 14:34

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

lecz według klienta z jest zbędne i powinno się w pierwszym momencie czytać DOMY DREWNA.

Ja bym się poddał na Twoim miejscu. Z taką siła
argumentu nie wygrasz.

K.

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Załączam baner - kreacja miała być czysta, prosta, tylko niezbędne informacje.

Salomonowe rozwiązanie: "Drewniane Domy"

K.

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Agnieszka Wiącek:
wzrok niepotrzebnie przeskakuje w dół przy tym małym z.. nie czyta sie jednym ciągiem

- dokładnie tak.

niby klient ma zawsze rację, ale jak później usłyszy "a kto to panu tak spieprzył?" to raczej nie powie "sam tak chciałem" tylko pójdzie na Twoje konto ;-) spróbuj mu wyperswadować.

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Jako fotograf mogę powiedzieć, że wizualnie małe "z" przeszkadza w wypełnieniu całości, pozostawia pustą przestrzeń i zaburza estetykę przestrzenną. Główne hasło jest w efekcie mało przekonywujące. Chcąc na siłę wcisnąć małe "z" proponuję wyśrodkować je względem pozostałych wyrazów. Nie da to podobnego efektu jak w przypadku dużego, ale przynajmniej znajdziesz kompromis w tej patowej sytuacji. W obecnej formie, w moim odczuciu jako klienta, małe "z" wygląda ciotowato.Mateusz Stachowiak edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 18:22

konto usunięte

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Czytając to hasło z małym "z" mam wrażenie, że hasło czytam... dłużej, bo jak ktoś wyżej wspomniał- spuszczam wzrok niżej. To chyba najlepszy argument- połącz go z tym jak ważne jest w dzisiejszych czasach, przy takim natłoku informacji, by całość od razu była czytelna. Dodatkowo- ludzie czytając jakiś tekst zauważają nawet przecinki, bądź co bądź ich obecność ma wpływ na zrozumienie tekstu. Skoro każdy zauważa przecinki- to takie małe "z" na pewno nie zostanie pominięte przez oko.

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Konrad Ś.:
Załączam baner - kreacja miała być czysta, prosta, tylko niezbędne informacje.

Salomonowe rozwiązanie: "Drewniane Domy"

K.
zastał Polskę murowaną a zostawił drewnianą...
Kinga Rościszewska

Kinga Rościszewska Finance Manager / CF
Lead for UK and
North

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Czesc,
Drewniane domy?? kojarzy sie ze szklanymi domami ...
Domy Z Drewna - prociej i w domysle taniej
malego Z nie polecam - chyba, ze chcesz zaoszczedzic na farbie drukarskiej,
ale ta oszczednosc moze sie nie zwrocic.
natomiast mala niespojnosc wynikla z tymi garazami z drewna:)
Milego wieczoru
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Spójnik w haśle reklamowym

Po pierwsze - nie ma tak, że coś być "powinno".

W reklamie możesz zmieniać wielkość, wygląd i kolor czcionki tak, jak Ci się podoba. Jeśli jest to uzasadnione konceptem artystycznym, możesz nawet robić błędy ortograficzne. Wybór zależy od ciebie.

Po drugie - nie ma wprawdzie reguły, ale są argumenty. W przypadku małego "z" będziemy czytać "Domy drewna" co jest idiotyzmem.

Po trzecie - Klient ma jednak zawsze rację. Jeśli nie potrafisz go przekonać, to daj se luz i zrób tak, jak on chce. Tragedii nie bedzie, a Ty - jako specjalista - przecież ostrzegałeś, więc Twoja reputacja też nie ucierpi.

Po czwarte - domyslam się, że Twój klient wie, że coś dzwoni, tylko nie wie, w którym kościele. Prawdopodobnie chodzi mu o zasadę pisania małych przyimków i spójników w nazwach instytucji, tytułach itp. np. "Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji" albo "Szkoła Podstawowa nr 124 w Warszawie". Ponieważ jednak headline jest pisany kapitalikami, to ta zasada nie obowiązuje.

Po piąte - trochę nie wypada, abyś publikował konkretne ogłoszenie, które robisz wraz z dość nieprzyjaznym Twojemu Klientowi komentarzem na ogólnodostepnym forum. Można spokojnie zapytać o to samo nie pokazując projektu. To tak a propos etyki zawodowej.



Wyślij zaproszenie do