Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:
Grzegorz Wszelaczyński:
Dominika D.:
Nie, Simplus musi sie cieszyc, ze ma swietna agencje :P

Jak można o agencji, która zrobiła reklamę nie spełniającą swojej roli powiedzieć, że jest świetna? Zupełnie nie rozumiem takiego podejścia - przecież nie oceniamy tu filmu, dowcipu czy czegokolwiek tylko REKLAMĘ.

Jak będę oceniał krótką formę artystyczną to docenię pomysł, humor, realizację, nawiązanie do konwencji (swoją drogą - przecież ten spot nie jest oryginalny w żadnym stopniu) itd. Ale oceniamy reklamę.

Reklama to forma, która ma spełniać jedno z dwóch (oba na raz???) - sprzedawać albo budowac markę. Omawiany film wydaje się mieć na celu sprzadawanie (fabuła służąca przedstawieniu benefitów, wyraźne call to action na końcu). Poza wpisaniem się w spójną koncepcję kampanii i humorem nie widzę elementów wizerunkowych (chyba, że uznamy, że "simplus to ci od śmiesznych reklam" za wizerunek). Z powodu dużego dysonansu emocjonalnego jaki ta reklama potencjalnie może wywołać wydaje mi się, że rolę sprzedażową pełnić będzie kiepsko. Ale na tym gruncie z chęcią bym podyskutował.

Jednak, pomijając już moje osobiste zdanie, że inwestowanie w telewizyjne reklamy czysto wizerunkowe marek masowych mija się nieco z celem nie mogę się zgodzić z oceną reklamy li tylko przez pryzmat kreacji. Reklama nie jest dziełem sztuki a jedynie narzędziem. Jeżeli nie spełnia swojej funkcji to jest do kitu. Stwierdzanie, że "nieważne, ale kreacja super" jesm moim zdaniem gigantycznym nieporozumieniem.

Dzizas, Grzegorz!
Ja oceniam te reklame pod katem KREACJI, ktora wybija sie z tlumu nijakich konceptow kreatywnych lub wrecz ich bolesnego braku.
Od poczatku dyskusji podkreslam, ze powalila mnie kreacja, ze moim zdaniem jest swietna, zabawna!
Dlaczego wszystko na czesci pierwsze rozkladacie?
Czy obejrzenie reklamy i powiedzenie - jest swietna jest w dzisiaj niemozliwe.
Poza tym przed TV siedzi konsument, Kowalski, ktory ma gleboko gdzies teorie marketongowe, bo o nich nie slyszal w wiekszosci przypadkow. A jak mu sie reklama podoba, to sie podoba, i bedzie o tym mowil wszem i wobec, i to jest zwyciestowo zycia nad podliczaniem slupkow.
No dobra czy świetna po prostu to kwestia gustu :) mnie bardziej bawi Allegro i Mikołaj, a z kolei Alior niepomiernie wkurza. Ale to tylko taka ocena typu "podoba mi się ten film, a tamten nie". Ale czy skuteczna, to już pytanie właśnie do marketingowców.
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:
Oczywista oczywistość... ;)
Tylko czy ta reklama zatrzyma go przed TV? Będzie kojarzył z marką następnego dnia?


Bedzie. Bo wkolo sie slyszy "reklama Simplusa, reklama Simplusa". Moi znajomi - laicy - wrecz histerie przezywaja. I wiecie co - rozsylaja miedzy soba spot. Dla mnie to wielki sukces!
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:
Dlaczego wszystko na czesci pierwsze rozkladacie?

eee... dlatego, że na tym polega analizowanie reklamy?

I nie, nie zgadzam się, ze sukcesem jest to, że ludzie mówią o reklamie czy też pamiętają kreację - pamiętasz może co to była za reklama z "getuppa"? A ta z "łyżka na to niemożliwe"? Bo ja ni cholery.

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:
Maciej Tesławski:
Oczywista oczywistość... ;)
Tylko czy ta reklama zatrzyma go przed TV? Będzie kojarzył z marką następnego dnia?


Bedzie. Bo wkolo sie slyszy "reklama Simplusa, reklama Simplusa". Moi znajomi - laicy - wrecz histerie przezywaja. I wiecie co - rozsylaja miedzy soba spot. Dla mnie to wielki sukces!
Tylko targetem nie jesteśmy my ani (zapewne) ci wkoło :(

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:
Oczywista oczywistość... ;)
Tylko czy ta reklama zatrzyma go przed TV? Będzie kojarzył z marką następnego dnia?
Macieju, a czy nie kojarzą "do Czech za darmo" z Play-em? czy nie kojarzą Mimio z Plusem? czy nie kojarza kobiety na strzelnicy czy tez ścinające drzewo w Mobilkingiem? własnie wszyscy ida ta ścieżką - chca sie przede wszystkim wyrózniać i miec mocna identyfikacje.

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Rafał M.:
Maciej Tesławski:
Oczywista oczywistość... ;)
Tylko czy ta reklama zatrzyma go przed TV? Będzie kojarzył z marką następnego dnia?
Macieju, a czy nie kojarzą "do Czech za darmo" z Play-em? czy nie kojarzą Mimio z Plusem? czy nie kojarza kobiety na strzelnicy czy tez ścinające drzewo w Mobilkingiem? własnie wszyscy ida ta ścieżką - chca sie przede wszystkim wyrózniać i miec mocna identyfikacje.
No właśnie nie wiem jak z tym kojarzeniem. Łyżka... tu najlepszym przykładem.

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:

Tylko targetem nie jesteśmy my ani (zapewne) ci wkoło :(

Grzegorz Wszelaczyński:


eee... dlatego, że na tym polega analizowanie reklamy?

I nie, nie zgadzam się, ze sukcesem jest to, że ludzie mówią o reklamie czy też pamiętają kreację - pamiętasz może co to była za reklama z "getuppa"? A ta z "łyżka na to niemożliwe"? Bo ja ni cholery.
Panowie, nie popełniajmy błedu subiektywizmu:) po pierwsze nie jestesmy targetem a po drugie - macie wieksza swiadomośc w zakresie komunikacji...inaczej postrzegacie przekaz niż przecietny Kowalski..

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

To się bada! Ja pamiętam focusy gdzie ludność opowiadała reklamę TV fajek!!!

Chyba właśnie jako zawodowcy umiemy (powinniśmy) się wyabstrahować...Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 30.11.08 o godzinie 22:27

Temat: Simplus a la Inni

popełniamy błąd kojarząc zapamiętywalność reklamy z tym impulsem, który daje ona, aby kupić.. a impuls może być naprawdę różnego rodzaju, w zależności od produktu i targetu

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Agnieszka Wiacek:
popełniamy błąd kojarząc zapamiętywalność reklamy z tym impulsem, który daje ona, aby kupić.. a impuls może być naprawdę różnego rodzaju, w zależności od produktu i targetu
O kurcze... to poproszę to samo po naszemu... nie ponjał:(
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Grzegorz Wszelaczyński:
Dominika D.:
Dlaczego wszystko na czesci pierwsze rozkladacie?

eee... dlatego, że na tym polega analizowanie reklamy?

I nie, nie zgadzam się, ze sukcesem jest to, że ludzie mówią o reklamie czy też pamiętają kreację - pamiętasz może co to była za reklama z "getuppa"? A ta z "łyżka na to niemożliwe"? Bo ja ni cholery.

A ja tak :-)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
popełniamy błąd kojarząc zapamiętywalność reklamy z tym impulsem, który daje ona, aby kupić.. a impuls może być naprawdę różnego rodzaju, w zależności od produktu i targetu
O kurcze... to poproszę to samo po naszemu... nie ponjał:(

No ja tez nie bardzo....

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:

I nie, nie zgadzam się, ze sukcesem jest to, że ludzie mówią o reklamie czy też pamiętają kreację - pamiętasz może co to była za reklama z "getuppa"? A ta z "łyżka na to niemożliwe"? Bo ja ni cholery.

A ja tak :-)
Zboczenie (przepraszam) zawodowe ;)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:
Dominika D.:

I nie, nie zgadzam się, ze sukcesem jest to, że ludzie mówią o reklamie czy też pamiętają kreację - pamiętasz może co to była za reklama z "getuppa"? A ta z "łyżka na to niemożliwe"? Bo ja ni cholery.

A ja tak :-)
Zboczenie (przepraszam) zawodowe ;)

U kogo?

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:
Zboczenie (przepraszam) zawodowe ;)

U kogo?
U dziennikarek branżowych ;)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Agnieszka Wiacek:
Dominika D.:
Grzegorz Wszelaczyński:
Dominika D.:
Nie, Simplus musi sie cieszyc, ze ma swietna agencje :P

Jak można o agencji, która zrobiła reklamę nie spełniającą swojej roli powiedzieć, że jest świetna? Zupełnie nie rozumiem takiego podejścia - przecież nie oceniamy tu filmu, dowcipu czy czegokolwiek tylko REKLAMĘ.

Jak będę oceniał krótką formę artystyczną to docenię pomysł, humor, realizację, nawiązanie do konwencji (swoją drogą - przecież ten spot nie jest oryginalny w żadnym stopniu) itd. Ale oceniamy reklamę.

Reklama to forma, która ma spełniać jedno z dwóch (oba na raz???) - sprzedawać albo budowac markę. Omawiany film wydaje się mieć na celu sprzadawanie (fabuła służąca przedstawieniu benefitów, wyraźne call to action na końcu). Poza wpisaniem się w spójną koncepcję kampanii i humorem nie widzę elementów wizerunkowych (chyba, że uznamy, że "simplus to ci od śmiesznych reklam" za wizerunek). Z powodu dużego dysonansu emocjonalnego jaki ta reklama potencjalnie może wywołać wydaje mi się, że rolę sprzedażową pełnić będzie kiepsko. Ale na tym gruncie z chęcią bym podyskutował.

Jednak, pomijając już moje osobiste zdanie, że inwestowanie w telewizyjne reklamy czysto wizerunkowe marek masowych mija się nieco z celem nie mogę się zgodzić z oceną reklamy li tylko przez pryzmat kreacji. Reklama nie jest dziełem sztuki a jedynie narzędziem. Jeżeli nie spełnia swojej funkcji to jest do kitu. Stwierdzanie, że "nieważne, ale kreacja super" jesm moim zdaniem gigantycznym nieporozumieniem.

Dzizas, Grzegorz!
Ja oceniam te reklame pod katem KREACJI, ktora wybija sie z tlumu nijakich konceptow kreatywnych lub wrecz ich bolesnego braku.
Od poczatku dyskusji podkreslam, ze powalila mnie kreacja, ze moim zdaniem jest swietna, zabawna!
Dlaczego wszystko na czesci pierwsze rozkladacie?
Czy obejrzenie reklamy i powiedzenie - jest swietna jest w dzisiaj niemozliwe.
Poza tym przed TV siedzi konsument, Kowalski, ktory ma gleboko gdzies teorie marketongowe, bo o nich nie slyszal w wiekszosci przypadkow. A jak mu sie reklama podoba, to sie podoba, i bedzie o tym mowil wszem i wobec, i to jest zwyciestowo zycia nad podliczaniem slupkow.
No dobra czy świetna po prostu to kwestia gustu :) mnie bardziej bawi Allegro i Mikołaj, a z kolei Alior niepomiernie wkurza. Ale to tylko taka ocena typu "podoba mi się ten film, a tamten nie". Ale czy skuteczna, to już pytanie właśnie do marketingowców.


Aga, zawsze znajdzie sie kto, do kogo nie trafi. To zalezy wlasnie od targetu. Dla targetu Simplusa, ktry swietnie zna Inych, ta reklama bedzie kultowa.

konto usunięte

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:

Aga, zawsze znajdzie sie kto, do kogo nie trafi. To zalezy wlasnie od targetu. Dla targetu Simplusa, ktry swietnie zna Inych, ta reklama bedzie kultowa.
Uuups, to się okaże dopiero... w badaniach.

Temat: Simplus a la Inni

Dominika D.:

Aga, zawsze znajdzie sie kto, do kogo nie trafi. To zalezy wlasnie od targetu. Dla targetu Simplusa, ktry swietnie zna Inych, ta reklama bedzie kultowa.

chyba to zbytnie uogólnienie. dzisiaj już nie ma mód wspolnych dla całego pokolenia.
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Maciej Tesławski:
Dominika D.:

Aga, zawsze znajdzie sie kto, do kogo nie trafi. To zalezy wlasnie od targetu. Dla targetu Simplusa, ktry swietnie zna Inych, ta reklama bedzie kultowa.
Uuups, to się okaże dopiero... w badaniach.

Maciek!
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Simplus a la Inni

Agnieszka Wiacek:
Dominika D.:

Aga, zawsze znajdzie sie kto, do kogo nie trafi. To zalezy wlasnie od targetu. Dla targetu Simplusa, ktry swietnie zna Inych, ta reklama bedzie kultowa.

chyba to zbytnie uogólnienie. dzisiaj już nie ma mód wspolnych dla całego pokolenia.

To odpowiedz na swietnosc :P

Następna dyskusja:

Simplus nadal w formie ?




Wyślij zaproszenie do