Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Po raz pierwszy w historii marketingu politycznego został użyty na masową skalę system automatyzacji marketingu. Grupa guru od marketingu interaktywnego ze sztabu Baracka Obamy wykorzystała narzędzie Dashboard, którego funkcjonalność jest zbliżona do używanych komercyjnie systemów automatyzacji marketingu.

Cały artykuł na ten temat znajdziecie na blogu
http://metamarketing.blogspot.com/2012/11/sekretna-bro...

W Polsce jeszcze niewielu wie co to jest, a tam już pomaga wygrywać wybory. Ciekawe kiedy nasi politycy będą używać tak zaawansowanych narzędzi marketingowych?

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy


Obrazek
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Spokojnie, spokojnie...

Nie ma na razie żadnych dowodów, że coś takiego zadecydowało, tylko jakieś sensacyjki dziennikarskie.

O ile zrozumiałem, to-to jest po prostu zaprogramowaną pod wybory zwykłą bazą danych. Czyli nihil novi sub sole.
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Owszem dokładnie tak jak baza danych google wyświetla Ci reklamy strony, które wcześniej odwiedzałeś.

Targetowanie jest nie tylko po danych wprowadzonych przez użytkownika do bazy ale również po jego zachowaniu na stronie śledzonym przez system. Jednoczesny scoring w dwóch wymiarach.

Jeżeli uważasz, że to nic nowego to powiedz kiedy się z tym spotkałeś pierwszy raz?

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Czesław
przy czym jest to grupa o marketingu i reklamie i ten aspekt jest "dla nas" interesujący.
O bezzałogowych samolotach pisałbym na innej grupie.

A tu piszę o rozwiązaniach marketingowych, które są interesujące i dostępne też dla nas.
Ludzie, którzy nie obserwują świata, nowości i możliwości jakie one dają szybko stają się nieprzydatni w swojej pracy i nawet jeśli oni tego nie wiedzą to ich szefowie w końcu się zorientują, że konkurencja idzie do przodu, a my stoimy.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Ależ, Panowie! Sprawa jest prosta jak drut - po pierwsze: Obama nie wygrał wyborów dzięki rozwiązaniu informatycznemu ale dzięki wieloletniemu wysiłkowi i charyzmie; po drugie - byłoby głupstwem ze strony jego sztabu nie użyć rozwiązania, które jest tanie i wygodne. Co innego mieliby używać? Gołębi pocztowych i ośmiornicy-jasnowidza?
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Wysiłek ostatnich lat doprowadził go do spadku poparcia. Jeśli śledziłeś wybory z roku 2008 i obecne to pewnie zauważyłeś, że i poparcia i charyzmy jakby było znacząco mniej.

Więc sprawa może i jest tak jak drut tylko, że zwinięty w kieszeni.

A marketing to marketing. Uczmy się od najlepszych.
http://www.guardian.co.uk/world/2012/may/14/obama-digi...

A po drugie czy Ty Hubercie już używasz lub Twoja firma używa takiego taniego i prostego rozwiązania jak automatyzacja marketingu?

konto usunięte

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Ja Obamie przyglądam się od momentu wydania "American Vertigo", gdzie został scharakteryzowany jako osoba wybitnie wyróżniająca się na tle zarówno elit jak i społeczeństwa w ogóle, warta przyszłej obserwacji. Mi nie trzeba dwa razy powtarzać. Dwa lata później był już prezydentem.

Z artykułu widzę, że mają w systemie rozwinięty moduł społecznościowy. Sam bym tak zrobił.
A po drugie czy Ty Hubercie już używasz lub Twoja firma używa takiego taniego i prostego
rozwiązania jak automatyzacja marketingu?
Nie.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

No dobra, pociągnijmy zabawę dalej - a co ta aplikacja robi i JAK to konkretnie wpłynęło na wynik wyborów w choćby jednym ze stanów? Można prosić o przykład?
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Zaspokoić Twoją ciekawość mogą tylko Ci Panowie
http://www.guardian.co.uk/world/2012/feb/17/obama-camp...

bo mnie w sztabie Obamy nie było.

Natomiast mogę Ci podać trochę danych z rynku:

Firmy, które zautomatyzowały proces zarządzania leadami notują 10% -owy lub wyższy wzrost przychodów w ciągu 6-9 miesięcy. (Źródło : Gartner Research)

Firmy, które wdrożyły lead nurturing generują 50% więcej gotowych do sprzedaży leadów przy koszcie mniejszym o 33%. (Źródło: Forrester)

McAfee (Intel company) Spadek marketingowych leadów o 35% przy jednoczesnym czterokrotnym wzroście liczby gotowych do sprzedaży leadów i ponad 100% wzroście liczby leadów w fazie opportunity.

PerkinElmer (opieka zdrowotna) Stopa konwersji wzrosła o 99% przez 6 miesięcy od wdrożenia.

Opsview (software company) zamówienia wzrosły o 178% od momentu wdrożenia.

Więcej informacji ze świata biznesu znajdziesz na mojej stronie http://metamarketing.eu

Pozdrawiam
Grzegorz

konto usunięte

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

No tak. Oczywistym jest że wprowadzenie jakiejkolwiek innowacji przynosi wzrost przychodów.
Natomiast rozbieżność podanych wyników świadczy za tym, że to nie technologia sama, ale content i kontekst stanowią o sukcesie. Dwie z podanych firm zajmują się softwarem i to je naturalnie predestynuje do uzyskiwania dobrych wyników. Nie wyobrażam sobie jakiegoś gigantycznego wzrostu generowanych leadów w wypadku firmy robiącej gumowe deskorolki.
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Jarosław Koć:
No dobra, pociągnijmy zabawę dalej - a co ta aplikacja robi i JAK to konkretnie wpłynęło na wynik wyborów w choćby jednym ze stanów? Można prosić o przykład?
tada! http://www.motherjones.com/politics/2012/10/harper-ree... :)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Grzegorz Urban:
Wysiłek ostatnich lat doprowadził go do spadku poparcia. Jeśli śledziłeś wybory z roku 2008 i obecne to pewnie zauważyłeś, że i poparcia i charyzmy jakby było znacząco mniej.

Więc sprawa może i jest tak jak drut tylko, że zwinięty w kieszeni.

Ehm, technologia niewatpliwie pomaga, ale biorac pod uwage stopien zagmatwania wyborow amerykanskich ( http://www.nytimes.com/interactive/2012/11/02/us/polit... ) i ich jednak statystyczna przewidywalnosc (Nate Silver!), stwierdzenie, ze wynik wyborow byl kwestia 'druta w kieszeni' jest w gruncie rzeczy zbanalizowaniem tematu. Poza wszystkim, polityka ma to do siebie, ze przede wszystkim w kontekscie wyborow US, jest popkulturowym dialogiem (super)bohatera z publicznoscia, a to na ile rzeczona publicznosc klaska, jest kwestia nieco bardziej zlozona niz ulepszone targetowanie.
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

To jak i każde inne narzędzie software-owe jest tylko i wyłącznie bezdusznym kawałkiem kodu.
To ludzie w ten kod muszą tchnąć życie aby kipiało emocjami oraz ciągnęło za sobą tłumy.

Nie próbując nic spłycać ani wyciągać zbyt szybkich wniosków warto obserwować. Tak jak technologie rodzą się z myślą o wojsku i dają początek fantastycznym rozwiązaniom cywilnym np. internet tak technologie marketingowe stworzone na potrzeby największej kampanii marketingowej świata mogą dać impuls do wzrostu małej polskiej firmie jeśli zamiast krytykować przyjrzy się bliżej i zastanowi "co ja z tego mogę mieć?"

Jestem przekonany, że jak powstała idea internetu jako niezniszczalnej bronią konwencjonalną sieci informacji wielu mówiło, że przez to się wojny nie wygrywa. Inni patrzyli co się da z tym zrobić i stworzyli fortuny.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Nie sądzę, żeby człowiekowi, który uważa (albo udaje) że wszystkimi steruje Bóg, zależało na wyrwaniu Mu z ręki steru.
Grzegorz Urban

Grzegorz Urban Ekspert ds.
generowania popytu,
automatyzacji
marketingu ...

Temat: Sekretna broń Baracka Obamy

Nie bardzo rozumiem o co chodzi Hubertowi z tym Bogiem. Raczej bym go do tego nie mieszał.

Chciałbym też wierzyć, że jesteśmy racjonalni i rozsądni ale wracając do marketingu politycznego był już taki przypadek i to nie jeden, że produkt marketingowy został premierem lub wicepremierem.

Nie lekceważmy możliwości marketingu.

Następna dyskusja:

Nobel dla Obamy?




Wyślij zaproszenie do