konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Witam serdecznie,

Poszukuje przede wszystkim opracowania, raportu itp. na temat rynku dóbr luksusowych, bardzo intensywnie poszukiwałem tego typu informacji i jest bardzo niewiele, dlatego będę wdzięczny za pomoc.

BTW, przede wszystkim interesują mnie narzędzia marketingowe stosowane w komunikacji marketingowej na rynku dóbr luksusowych co wiąże się z moją branżą przede wszystkim.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

najlepiej zapytać u źródła - proponuje SMGKRC - w TGI z pewnością cos będzie wynikało. Poza tym są agencje specjalizujące się w komunikacji produktów Selektywnych - może tam warto zastukać?
pozdro
Paweł
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Polecam książkę 'Trading Up: Why Consumers Want New Luxury Goods And How Companies Create Them'. Super lektura dająca dużo zrozumienia mechanizmów, jakie stoją za tym.

Tu jest link do Amazona, ale można też na pewno sprowadzić przez Empik.com.

http://www.amazon.com/Trading-Up-Consumers-Goods-Compa...
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

przede wszystkim zdefiniowałbym bardzo ostrożnie tg i dopiero zaczął się bawić ... TGI rzeczywiście można pogrzebać...

poszukałbym case'ów merdecesa - (związanych z benz fashion week),

no i moje ulubione narzędzie - Megapanel - jest pomocny zawsze :)

narzędzia i mechanizmy dobierałbym na samym końcuMarek Stankiewicz edytował(a) ten post dnia 12.05.08 o godzinie 13:43
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Marek
Zgadzam się z Tobą
Niestety nie mam dostępu do megapanelu - posłużyłem się przykładami:)
ALe tok mamy podobny:)

konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

http://www.commentcamarche.net/actualites/les-ventes-d...
pod tym adresem ukazal sie artykul mowiacy, ze przemysl produktow luksusowych wzrosnie w 2008 roku o 130% ( przy danych, ze 2007 rok byl bardzo dobry). zaklada sie ze do 2010 roku przemysl ten pomnozy przez 5 swoje wyniki z roku 2008.
itditd..
pozdrawiam
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

:) miło

jasne - no megapanel to dość podstawowe ale bardzo przydatne narzędzie.

ale dla autora wątku :)

- najpierw obejrzałbym sobie produkt (jaka jest jego wartość dla potencjalnego Klienta - customer value - 1C); popatrzyłbym na jego cenę / koszt jaki musi ponieść Klient by go nabyć (2C) :); kolejna sprawa to sposób w jaki Klient może go WYGODNIE nabyć / dostępność / dystrybucja, convenience (3C); i na koniec sam koniec w jaki sposób chcę go promować / czyli jak chcę się komunikować (4C) z Klientem dla którego ten produkt ma odpowiednią wartość posiadania, dzięki której Klient jest gotów ponieść koszty by go wygodnie nabyć.

na żadnym z czterech etapów nie da się uniknąć badań -
jeśli mówimy produkcie luksusowym ... to ten schemat choć bardzo podstawowy wydaje się być najtrafniejszym - ale badania badania badania, na każdym etapie.

konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Marku,

Ależ naturalnie, Megapanel jest przydatnym i jak napisałeś podstawowym narzędziem, które może być uzupełnieniem. Jednak
ja potrzebuje już gotowego opracowania, raportu odnośnie tego typu rynku.

Pewne publikacje już zamówiłem, więc mam nadzieje, że może ktoś z forumowiczów może polecić coś dodatkowo. Poszerzanie wiedzy na każdym etapie prac jest wskazane.
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

aah ok, Paweł

konkretny case - Ermenegildo Zegna / chyba jest gdzieś w sieci do ściągnięcia (oczywiście eng.)

w Polsce badań tego rynku prawie nie ma ... albo ja wykazuję się niewiedzą teraz :), w Polsce sprzedaż dóbr luksusowych wzrastała w latach 2005–2007 w tempie 2% rocznie więc nie wiem też skąd ta prognoza o 130% wzrostu :) to chyba nie w Polsce .... tutaj mamy deko za małą siłę nabywczą :)

konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Właśnie spr. wiele źródeł i informacji jest bardzo niewiele, dlatego jest bardzo cieżko uzyskać nie tylko wiarygodne ale świeże informacje lub dane odnośnie rynku dóbr luksusowych.

Naturalnie rynek dóbr luksusowych na świecie rośnie średnio ca. 5-7% w krajach rozwniętych. Jednak rynek polski jest mało chłonny i na pewno bardzo powoli będzie ten popyt wzrastał nie mówiąc o konkurencji na tego typu produkty. Patrząc z perspektywy lat społeczeństwo polskie się bogaci, ale bardzo powoli wiec potrwa wiele lat ...

Jak Jaguar sprzedaje 60-100 samochodów rocznie to naprawdę jest dość mało ... tak więc mamy w PL ok. 100.000 osób bardzo bogatych biorą pod uwagę opracowania posiadane aktywa przekraczające 1 mln zł.
Mateusz Mentlewicz

Mateusz Mentlewicz Chief Marketing
Officer

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Paweł,

Proponuje sie wybrac na http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=10&gets... --> Kongres dotyczacy marketingu dobr luksusowych (15-16 maja wiec masz jeszcze czas :-)). Fakt, ze jest to segment raczkujacy w Polsce nie zmienia faktu, ze w chwili obecnej jego wartosc przekracza grubo 100 milionow zlotych rocznie.

Pewnie wiele odkrywczych rzeczy sie tam nie dowiesz, ale nawet same materialy konferencyjne beda zawieraly sporo danych i moga byc pomocne. Dodatkowo masz szanse dotrzec do decision makers, a przeciez w branzy dobr luksusowych wlasciwy cross-selling jest niezmiernie istotny vide: producenci telefonow komorkowych, ktorzy pozycjonuja w ten sposob swoje produkty.

pozdr
Mateusz
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Mateusz Mentlewicz:
Paweł,
Dodatkowo masz szanse dotrzec do decision makers, a
przeciez w branzy dobr luksusowych wlasciwy cross-selling jest niezmiernie istotny vide: producenci telefonow komorkowych, ktorzy pozycjonuja w ten sposob swoje produkty.

pozdr
Mateusz


kongres fajny ... szczególnie z uwagi na Case study Ermenegildo Zegna
Sebastian Piskała, Ermenegildo Zegna

* Moda na unikaty i niepowtarzalność, czyli produkt skrojony na miarę
* Metody zindywidualizowanych działań marketingowych
* Legendarne właściwości i legendarni użytkownicy
* Emocjonalny związek z marką

prawda jest taka, że case'y z paradise group mogą być bardzo przydatne!!

a co do telefonów komórkowych to chyba nie jest najlepsza propozycja :) przy produktach Pawła :)
Tomasz Kowalski

Tomasz Kowalski Dyrektor ds.
Współpracy z
Partnerami
Stacjonarnymi,
Raiff...

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Pawle,

nie wiem czy nie będę miał trochę materiałów na interesujący Cię temat, jak dostanę to odezwę się

Tom
Mateusz Mentlewicz

Mateusz Mentlewicz Chief Marketing
Officer

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

a co do telefonów komórkowych to chyba nie jest najlepsza propozycja :) przy produktach Pawła :)

Coz chodzilo mi tylko o przyklad cross promocji - vide: Samsung Armani Vs Motorola V3i Dolce Gabbana czyli topowe produkty skrojone na potrzeby waskiej grupy odbiorcow (nie wspominajac o vertu ;-)) :))
Marta Ziobro

Marta Ziobro Project Manager::
ZYCIEWLUKSUSIE.PL,
EKSKLUZYWNE.NET

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Zachęcam do zapoznania się z raportem:

http://www.zyciewluksusie.pl/artykuly/727/Rynek%20d%C3...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

"W ciągu ostatnich 10 lat liczba zamożnych i bogatych Polaków, czyli zarabiających powyżej 7,1 tysiąca złotych miesięcznie brutto...."

-----------

Jak widać : trzeba najpierw mocno zastanowić się się nad definicją targetu. Osobiście nie wiedziałam, że dochód (!) 7.100 pakuje człowieka do worka zamożnego Polaka...
- Z dobrym rozbiegiem starczy na 2 metry kwadratowe niezbyt drogiego mieszkania...
- 1/20 lepszego samochodu
- niecałe x 2 średniej krajowej ...
- nieco ponad x 5 obowiązującej pensji minimalnej
Przepraszam, że się czepiam, ale N=250 telefoniczne i internetowe nie wzbudza mojego zaufania, przepraszam. Znając również wyniki wskazujące, że deklaracja "rozjeżdża się " w stosunku do faktu posiadania o 80 % .....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 16.09.10 o godzinie 23:28

konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

trzeba najpierw mocno zastanowić się się nad definicją targetu.
Osobiście nie wiedziałam, że dochód (!) 7.100 pakuje człowieka do worka
zamożnego Polaka...

Cytuję za raportem:
[...]wszelkie analizy rynku dóbr luksusowych obarczone są dużym marginesem błędu, wynikającym z subiektywnego postrzegania dóbr luksusowych, zarówno przez uczestników rynku, jak i badających ten rynek.

"Dochód" 7.100 jest dla wielu w Polsce luksusem.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Hubert Tatarkiewicz:
trzeba najpierw mocno zastanowić się się nad definicją targetu.
Osobiście nie wiedziałam, że dochód (!) 7.100 pakuje człowieka do worka
zamożnego Polaka...

Cytuję za raportem:
[...]wszelkie analizy rynku dóbr luksusowych obarczone są dużym marginesem błędu, wynikającym z subiektywnego postrzegania dóbr luksusowych, zarówno przez uczestników rynku, jak i badających ten rynek.

"Dochód" 7.100 jest dla wielu w Polsce luksusem.
Ja rozumiem, jasne, tylko nie wiemy czy to o ten segment chodzi. Dla wielu Polaków dochód 2000 też jest luksusem. Ale my tu chyba nie o tym.
A dorzucenie do analiz ludzi zarabiających ok. 3000 i pytanie ich "czy kupuje Pan/i dobra luksusowe" jest (wydaje mi się ) lekką przesadą.
Definicja rynku dóbr luksusowych jest pojęciem szerokim. Dlatego definicja ta MUSI istnieć jeśli chcemy zbadać ten rynek. NIe można robić badań przedmiotu niezdefiniowanego.
Szczególnie w przypadku takiego rynku. Dla kasjerki z Tesco dobrem luksusowym będzie łosoś. Dla Kulczyka - nowy dom na Florydzie. NIe wiem więc jak w ogóle można bez definicji wyciągać jakiekolwiek wnioski.
Ja założyłam,że w tym badaniu dobra luksusowe zostały DOKŁADNIE zdefiniowane na początku wywiadu. Inaczej on po porostu nie ma sensu.

P.S.
Cytat :
** szacunki liczby osób bogatych (HNWI) w Polsce wahają się od 5,5 tys. do 77,8 tys.

yyyyyyyyyyy to różnica jak między "krzesłem" a "krzesłem elektrycznym"....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 11:30

konto usunięte

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Oczywiście. Oni przede wszystkim podprowadzili dobra luksusowe pod pewną akademicką definicję w której mieści się DOKŁADNIE "prawie wszystko", więc siłą rzeczy mogli dorzucić tam prawie wszystkich.
szacunki HNWI w Polsce wahają się od 5,5 tys. do 77,8 tys.
Gdyby to było 55-78, pasowałoby od biedy do wahań w kursie USD.

PS. Ja nie wiem czy na Florydzie buduje się jeszcze nowe domy. Chyba już nie ma potrzeby.
Przemysław Jacko

Przemysław Jacko Head of Software
Products, AioCare

Temat: RYNEK DÓBR LUKSUSOWYCH

Ciekawy raport o dobrach luksusowych przygotowało ostatnio KPMG. Pełny materiał do pobrania jest stąd:

http://www.kpmg.pl/index.thtml/pl/library/raporty/inde...

Chyba tego szukałeś Pawle?

Następna dyskusja:

W Chinach wprowadzono zakaz...




Wyślij zaproszenie do