Mateusz
Mróz
PR & Marketing, Sony
VAIO Extreme Series
Temat: ROI - czy tylko Adwords "mówi jak jest" ?
Witajcie!Z okazji nowego roku chciałbym przeprowadzić pseudo sondę na temat cyferek z roku ubiegłego. Krótko mówiąc powstaje coraz to więcej możliwości promowania swojej marki. Konkurencja jest duża, oporność ludzi na spotkanie z reklamą rosnąca, a budżety coraz mniejsze :(
Spotkałem wiele osób, które twierdziły że nie ma lepszej i efektywniejszej reklamy niż Adwords. Podejrzewam że takie opinie pojawiają się ponieważ Gogle pokazuje jaki efekt został osiągnięty za dany budżet - i tutaj pojawia się moje pytanie. Czy udało Wam się policzyć Goglowskim sposobem (budżet x wyświetlenia x kliki x konwersje) takie działania jak:
- News o naszej firmie/produkcie/sklepie na portalu (z podziałem na zasięg portalu, profil) ?
- Spot na Youtubie (rozprzestrzeniany organicznie vs płatnie) ?
- Billboardy na ulicach ?
- Sampling (na ulicy, poprzez sklepy internetowe, na eventach)?
- Artykuł w prasie na temat naszego produkty/firmy ?
- Reklama w prasie?
- Reklama w telewizji ?
- Product placement w TV?
ITD.
Podejrzewam że wyniki będą różne dla każdej branży i rodzaju reklamy, ale mam nadzieje że wspólnie uda nam się odpowiedzieć na dręczące mnie pytanie :) Podejrzewam że nie tylko mnie męczy pytanie dlaczego mamy 110 tysięcy billboardów w Polsce skoro "Banner Blindness" to nie mit?