Radosław Kuleszewicz

Radosław Kuleszewicz creative director

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Wystartowała kampania promocyjna Białegostoku. Ciekaw jestem jak wam się podoba ten spot? Jak go odbieracie?

http://www.youtube.com/watch?v=2X30eqZQLpY
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

wizualnie - bardzo "przytulna"
bardzo metafizyczna
...ale czy dobrze promuje Białystok? chyba średnio. niewiele, a właściwie nic nie mówi o tym mieście.
ja na przykład, nie znam tego miasta, a po tym spocie nie znam go tak samo i w żaden sposób nie zostało mi przybliżone
Radosław Kuleszewicz:
Wystartowała kampania promocyjna Białegostoku. Ciekaw jestem jak wam się podoba ten spot? Jak go odbieracie?

http://www.youtube.com/watch?v=2X30eqZQLpYMagdalena Mikorska edytował(a) ten post dnia 05.05.10 o godzinie 09:47

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

jw

we mnie budzi jednoznaczne skojarzenie z reklamą wody toaletowej/perfum.


rajzin Białystok... to jakaś groteska...marta vaselina edytował(a) ten post dnia 05.05.10 o godzinie 10:10

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Przerost formy nad treścią, ale billboardy to dopiero mają tragiczne:
http://www.bialystok.pl/1053-kampania-zewnetrzna-2010/...

Nie jestem jakimś wielkim estetą, ale o ile panie jeszcze jako tako, to ci panowie wyglądają tak,no... lamersko ;)

Nie mówię, że trzeba używać modeli, ale ten żółty sweterek i "zawadiacko" zaczesaną grzywkę to sobie mogli darować :]
Radosław Kuleszewicz

Radosław Kuleszewicz creative director

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Billboardy faktycznie słabe. Ale panie są najładniejsze :D
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Tylko zastanawiam się do kogo są skierowane?

Wszedłem na stronę miasta:
"Pokazujemy nowy Białystok - miejsce łamiące stereotyp Polski B, miejsce z bogatą ofertą dla inwestora, turysty i potencjalnego mieszkańca."

No nijak - w przekazie nie ma żadnego argumentu dla żadnej z tych grup - no może potencjalny mieszkaniec/mieszkanka chcą mieć tak ładne sąsiadki/ przystojnych sąsiadów.

"Spot telewizyjny to metafora wschodu, zmiany. Piękna, niewinna istota pokazuję się Światu wzlatując w górę ku niebu. Tłem jest Pałac i unikalne, barokowe ogrody Branickich."

Świetnie, i....?

Billboard:
"Wschód Słońca, młodzi ludzie, którzy widzą perspektywy na Wschodzie, nowoczesna prezentacja hasła kampanii. „Wschodzący Białystok” to główny bohater, wyłania się ze światła wschodu, w tle ma architektoniczny symbol Białegostoku (Pałac Branickich), towarzyszą mu mieszkańcy miasta. Całość nawiązuje do przemian, jakie zachodzą we wschodzącym mieście."

No, TERAZ rozumiem. Szczególne wrażenie robi na mnie 'wyłaniający się ze światła wschodu bohater'.

Może nie jestem po prostu grupą docelową?

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Powinni się dogadać z wolnomularstwem nieregularnym i zmienić hasło na "Białystok - Wielki Wschód Polski" ;)

Póki co to jest świetny przykład, jak wydać sporo kasy za nic. Za każdym razem, jak coś takiego widzę, to zastanawiam się, jak wyglądał proces koncepcyjny. I za każdym razem wychodzi mi scenka, która nadałaby się na skecz w "Za chwilę dalszy ciąg programu".Emil Tomczuk edytował(a) ten post dnia 05.05.10 o godzinie 13:55

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Schemat jest prosty, a jego podstawą jest ten cytat:
"Całkowity koszt kampanii promocyjnej wynosi ok 1,9 mln złotych, z czego ok. 1,5 mln zł pochodzi ze środków unijnych."

Tak więc jesteś zwykłym urzędnikiem miejskim, piszesz projekt spełniający pewne wymogi formalne, dostajesz kasę z Unii i masz tylko jeden cel - zrobić coś, co spełni dość ogólne kryteria i nie będzie na tyle nieudolne, żeby mieli ci odebrać premię za realizację tego projektu.

I to się z pewnością udało - choć projekt jest średni, tak jak i wykonanie. A że dało się zrobić lepiej? Przecież Unia i tak by tego nie doceniła, wiec po co? :)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Koszmarna metafora "risingu", to jest tak wycięte toporem, że ręce opadają, a nawet odpadają.
Inny problem jest z "pasjonautami" Śląska. Co niby ma mówić taka linia przekazu? Na Śląsku żyją ludzie z pasją?
To jest fajne określenie ale dla globalnej kampanii proedukacyjnej albo dla jakiegoś produktu z podpiętą doń misją "inspirowania do pokazywania pasji". Nietrafione - w przypadku Bialegostoku metafora wschodzenia [wiadomo, że to od geograficznego "Wschodu" w który wpisuje się miasto, widać nie po drodze im z Zachodem], w przypadku Śląska - główne hasło.

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

@Adam: Po stronie klienckiej to ja się domyślam, że jakoś tak to własnie wygląda. Bardziej jestem ciekaw brainstormów w agencji.

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,35235,7826504,K...

Honor branży uratowany, kreatywni okazali się sami urzędnicy.
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

"- Jestem zadowolony z ostatecznego kształtu kampanii i tego, że udało się zaoszczędzić pieniądze, bo nie zatrudnialiśmy profesjonalnej agencji."

:-)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Marcin I.:
"- Jestem zadowolony z ostatecznego kształtu kampanii i tego, że udało się zaoszczędzić pieniądze, bo nie zatrudnialiśmy profesjonalnej agencji."

:-)

Kumam. Rozumiem już dlaczego to tak... wygląda :)

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Mam wrażenie, iż wygląda to tak raczej dlatego, że w polskich miastach praktycznie wszystkich żyją głównie uśmiechnięci dynamiczni młodzi ludzie pokonujący na rowerach atrakcyjne trasy między centrami akademickimi a kulturalnymi, zahaczając ewentualnie o tereny zielone, biznesowe bądź zabytkowe.

Każde polskie miasto jest Ziemią Obiecaną, Otwartą i Rozwijającą się, co nie przeszkadza im jednak cieszyć się bogatą tradycją, uosabianą głównie przez Chopina i kapele regionalne.

I jak tu robić coś odmiennego przy takim produkcie?
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Marcin I.:
"- Jestem zadowolony z ostatecznego kształtu kampanii i tego, że udało się zaoszczędzić pieniądze, bo nie zatrudnialiśmy profesjonalnej agencji."

:-)

To koniecznie do: adkuchni.blox.pl

To chyba wieszczy zagładę branży. Polacy działają stadnie, należy spodziewać się naśladowców...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Emil Tomczuk:
Mam wrażenie, iż wygląda to tak raczej dlatego, że w polskich miastach praktycznie wszystkich żyją głównie uśmiechnięci dynamiczni młodzi ludzie pokonujący na rowerach atrakcyjne trasy między centrami akademickimi a kulturalnymi, zahaczając ewentualnie o tereny zielone, biznesowe bądź zabytkowe.

Każde polskie miasto jest Ziemią Obiecaną, Otwartą i Rozwijającą się, co nie przeszkadza im jednak cieszyć się bogatą tradycją, uosabianą głównie przez Chopina i kapele regionalne.

I jak tu robić coś odmiennego przy takim produkcie?

A reszta i tak siedzi Warszawie :)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

Radosław Kuleszewicz:
Wystartowała kampania promocyjna Białegostoku. Ciekaw jestem jak wam się podoba ten spot? Jak go odbieracie?

http://www.youtube.com/watch?v=2X30eqZQLpY

Dove/Bacardi lub inny perfum...

ładne obrazki, niestety nic więcej. Ale może o to kaman...
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?


To chyba wieszczy zagładę branży. Polacy działają stadnie, należy spodziewać się naśladowców...

Ba, pomyśleć ile można by zaoszczędzić na innych branżach. Taki architekt na przykład - przecież to głównie mazanie ołówkiem. Urzędnik zrobi to szybciej, ładniej i co ważne - taniej.
Raphaël Pudlowski

Raphaël Pudlowski Freelance Senior
Art&Creative
Director
www.pudlowski.net

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

tak by przestawić pana i panie z środka na billboardzie, żeby było bardziej spójne z korzeniami powstania logotypu... ;)
reklama TV jeszcze ok, billboardy leżą i kwiczą :) mam dla nich nadzieje że większość budżetu przeznaczyli na media...

konto usunięte

Temat: Rising Białystok - jak wam się podoba?

wizualnie i technicznie bardzo dobra...
zeby wszystkie reklamy w Polsce były na co najmniej takim poziomie



Wyślij zaproszenie do