Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Renault Drive To Change

Widzieliście kampanię? Co sądzicie?

Mnie wzięła, od pierwszego wejrzenia.
Muzyka, obrazy, copy, emocje...
I jaka mocna myśl za tym wszystkim: lepsze jutro, szczęście dla wszystkich; czas by samochód znowu służył ludziom.
I jak subtelnie depozycjonują BMW, czy Volvo.

Genialne.
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Renault Drive To Change

Jak dla mnie lekko przegadana. Lubię, kiedy reklama operuje obrazami i muzyka oszczędzając przy tym w słowach. Kiedy wszystko trzeba tłumaczyć, jakoś to do mnie nie przemawia - cały nastrój od razu diabli biorą. Doskonałym przykładem jest kampania australijskiego Optusa:

http://www.youtube.com/watch?v=5PnWFlzF3dE

Chociaż muszę przyznać, ostatnie kilkanaście sekund, było bardzo ładnie zrobione - dynamicznie, bombardujące kolorem i delikatnością. To było fajne. A co do dystansowania BMW czy Volvo - w reklamach motoryzacyjnych nie jestem zbyt biegły, ale np. BWM ma nieco inną strategię prezentacji marki (chociażby legendarna już reklama z Theo Jansenem i jego Strandbeest).

Warta zauważenia jest również dynamiczna kampania Forda, jaką koncern przeprowadza w USA.

http://www.youtube.com/watch?v=lBs8jPDPvegBartłomiej Brzoskowski edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 20:40

konto usunięte

Temat: Renault Drive To Change

"Drive The Change" jak już :).

Sama reklama średnia. Jednak w końcu pojawia się hasło, które będzie kojarzyć się z marką Renault. Chociaż nie tak dosłowne jak "Creative Technology" Citroen'a ;).

Parę zdań n/t hasła z Moto News: http://www.motonews.pl/wiadomosci/news-5732-drive-the-...
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Renault Drive To Change

Krzysztof B.:
"Drive The Change" jak już :).

zgoda :)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Renault Drive To Change

Monika Hajdas:
Widzieliście kampanię? Co sądzicie?

Mnie wzięła, od pierwszego wejrzenia.
Muzyka, obrazy, copy, emocje...
I jaka mocna myśl za tym wszystkim: lepsze jutro, szczęście dla wszystkich; czas by samochód znowu służył ludziom.
I jak subtelnie depozycjonują BMW, czy Volvo.

Genialne.

Renault nie jest w stanie zdepozycjonowac BMW czy Volvo, nie ta klasa. A i reklamy mają czasami lepsze.
Change jest tak wyświechtanym słowem-kluczem, że aż strach myśleć o możliwości użycia go w innych dziedzinach.

konto usunięte

Temat: Renault Drive To Change

Monika Hajdas:
Widzieliście kampanię? Co sądzicie?

Mnie wzięła, od pierwszego wejrzenia.
Muzyka, obrazy, copy, emocje...
I jaka mocna myśl za tym wszystkim: lepsze jutro, szczęście dla wszystkich; czas by samochód znowu służył ludziom.
I jak subtelnie depozycjonują BMW, czy Volvo.

Genialne.

I ile muszą teraz się napocić aby odkręcić negatywne wrażenie związane z marką. Niestety nic to nie zmieni. Nadal produkują samochody z kiepskich materiałów psujące się notorycznie.
Ludzie kupują je tylko dla wyglądu.
Co to BMW i Volvo... myślę, że Reno nie równa do nich tylko oni do Reno ;-)

zobacz taką reklamę.. nic dodawać nie trzeba, każdy wie że Honda to Honda... perfekcja
http://www.youtube.com/watch?v=_ve4M4UsJQo&translated=1Karol Z. edytował(a) ten post dnia 02.02.10 o godzinie 15:20

konto usunięte

Temat: Renault Drive To Change

Karol Z.:

I ile muszą teraz się napocić aby odkręcić negatywne wrażenie związane z marką. Niestety nic to nie zmieni. Nadal produkują samochody z kiepskich materiałów psujące się notorycznie. Ludzie kupują je tylko dla wyglądu.

Mam inne zdanie, ale nie będziemy się niepotrzebnie kłócić :).
Jeżdżę Renault od ok. roku. Na początku myślałem tak jak Ty... Francus blee. Jednak mimo, że mój samochód jest leciwy - 2000 rok. To posiada wyposażenie godne samochodów z roczników 2007-2008. Miałem nim wypadek - czołówka. Zniszczony tylko przedni zderzak.
Wymieniałem w nim tylko rozrząd i klocki. Pali 7l/100km. Jedyny minus - to plastikowe wykończenie wnętrza...

Tak to jest... ktoś kupi samochód marki X - trafi na psujący się złom i marka X jest już u niego skreślona.

Zresztą dla mnie negatywne wrażenie innych, nie jest powodem, żeby kupić BMW wyższej klasy - na które i tak zwyczajnie nie było by mnie stać.

konto usunięte

Temat: Renault Drive To Change

Mam inne zdanie, ale nie będziemy się niepotrzebnie kłócić :).
Jeżdżę Renault od ok. roku. Na początku myślałem tak jak Ty... Francus blee. Jednak mimo, że mój samochód jest leciwy - 2000 rok. To posiada wyposażenie godne samochodów z roczników 2007-2008. Miałem nim wypadek - czołówka. Zniszczony tylko przedni zderzak.
Wymieniałem w nim tylko rozrząd i klocki. Pali 7l/100km. Jedyny minus - to plastikowe wykończenie wnętrza...

Tak to jest... ktoś kupi samochód marki X - trafi na psujący się złom i marka X jest już u niego skreślona.

Zresztą dla mnie negatywne wrażenie innych, nie jest powodem, żeby kupić BMW wyższej klasy - na które i tak zwyczajnie nie było by mnie stać.

To nie tak. Jest bardzo dużo nowych francuzów które się psuja notorycznie (liczy się też mała usterka na którą tez musisz poświecić czas i jakaś kasę). Byłem kilka razy w serwisach reno i widziałem ze nie ma miejsc bo nowe samochody miały poważne naprawy. totalna maskara.
Nawet jeżeli są dobre pod względem bezpieczeństwa to za mało bo inne też są jednak wykończenia to już pełna porażka.
Co do BMW to wcale nie jest to taki super samochód. Niestety niemiecka motoryzacja i niezawodność to mit.
Samochód naprawdę może jeździć bardzo długo bez najmniejszej usterki i to używany, ale nie przodują w tym rankingu ani francuzy ani niemcy, a właśnie japońce ;-)
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Renault Drive To Change

A ma ktoś linka gdzie można zobaczyć reklamę Renault Drive The Change w wersji polskiej?
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Renault Drive To Change

Monika Hajdas:
Widzieliście kampanię? Co sądzicie?

Mnie wzięła, od pierwszego wejrzenia.
Muzyka, obrazy, copy, emocje...
I jaka mocna myśl za tym wszystkim: lepsze jutro, szczęście dla wszystkich; czas by samochód znowu służył ludziom.
I jak subtelnie depozycjonują BMW, czy Volvo.

Genialne.

Jak dla mnie to genialna jest inna reklama - odpowiedź VW na wszystkie razem wzięte pro-ekologiczne pomysły na auto (film pokazuje różne pomysły aut na wiatr, wodę, słońce itp)

Tym czasem VW pięknie wykorzystując swoje hasło "Das Auto" pokazuje jak być "pro-ekologicznym" nie "kastrując samochodu" - czyli mały, ekonomiczny silnik z dobrymi osiągami(J. Clarkson byłby zadowolony)

ps: może ktoś ma link do tej reklamy?
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Renault Drive To Change

Reklama jest u mnie na blogu: http://automotiveblog.pl/2010/02/05/renault-drive-the-...

tak jak i inne reklamy, które ostatnio się pojawiły: Skoda i Kia Venga.

Ale średnio mi się widzi ta reklama... taka niby fajna ale z drugiej strony nie bardzo wiadomo co reklamuje.

Bardziej podoba mi się Peugeot Alchemy: http://automotiveblog.pl/2010/02/01/reklama-peugeot-al...Michał Jaraczewski edytował(a) ten post dnia 05.02.10 o godzinie 22:32
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Renault Drive To Change

Michał Jaraczewski:
Reklama jest u mnie na blogu: http://automotiveblog.pl/2010/02/05/renault-drive-the-...

chyba się nie zrozumieliśmy bo jeżeli podałeś link w odpowiedzi na moje pytanie ... to chodziło mi o niedawno emitowaną reklamę TV VW Polo 1.4 (ze scenkami przygodowymi "innych producentów" aut z alternatywnymi napędami .... np: Francuzi z autem na baterie słoneczne)

ps: filmik Peugeota - bardzo przyjemnie się ogląda

konto usunięte

Temat: Renault Drive To Change

Monika Hajdas:
I jak subtelnie depozycjonują BMW

http://www.youtube.com/watch?v=LMpHk0XBZdA

BMW... wie jak trafić do odpowiedniej grupy docelowej... seria M na pewno nie jest dedykowana przeciętnemu zjadaczowi chleba... i to widać, na reklamach też ;> NA SZCZĘŚCIE ! :)

edit: a co do Renault - to ja mam już taki uraz do tych wynalazków spod znaku żaby, że.... wystarczy mi jedno renault megane (nie moje zresztą na szczęście... ale w rodzinie i co się przy nim nawyklinałem to moje :P) JUŻ NIGDY ŻADNA reklama mnie nawet nie podkusi, żebym przyjrzał się temu... tej jeżdżącej awarii ;pPaweł G. edytował(a) ten post dnia 08.02.10 o godzinie 07:37
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Renault Drive To Change

A tak w ogóle - bo dziś jeszcze raz mi się ta reklama Renault rzuciła w oczy....

To trochę za dużo grzybów do tej zupy wrzucili. Mówią:
1. o tym jak wg. Ranault mam rozumieć "czym i po co jest auto",
2. o ekologii (w tym recykling)
3. o ekologii lub innowacyjności (niepotrzebne skreślić) promują swoje elektryczne auto

I na koniec - jest to jakby nie patrzeć spot wizerunkowy marki. Już widzę te uśmiechnięte twarze (krzywo uśmiechnięte) ... Widać, że Ranault wciąż szuka "swojego miejsca" ale czy akurat elektrycznymi samochodami im się uda to miejsce znaleźć?

ps: jeszcze nie tak dawno Renault przekonywało nas, że bezpieczeństwo to ich "wizytówka" .. i jakoś chyba nic z tego nie wyszło specjalnie.

aaa ... Doberman BWM - cudeńko...jak widać nie trzeba nic mówić, żeby powiedzieć WSZYSTKO.Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 16:28
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Renault Drive To Change

BMW - Doberman - cudeńko?
Daj spokój, prosty sprytny pomysł.
Nic więcej. Były już konie na princie [nie wiem czy film jakiś powstał], transporter koni z prześwitem w kształcie grilla beemki.
Wyobraźcie sobie 250 koni biegnących po jezdni jakąś ulicą w centrum miasta.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Renault Drive To Change

Patryk Rykała:
BMW - Doberman - cudeńko?
Daj spokój, prosty sprytny pomysł.
Nic więcej. Były już konie na princie [nie wiem czy film jakiś powstał], transporter koni z prześwitem w kształcie grilla beemki.
Wyobraźcie sobie 250 koni biegnących po jezdni jakąś ulicą w centrum miasta.

Ale ja bardzo lubię proste sprytne pomysły ;)

Obrazek


ps: z tego co pamiętam to Audi miało kiedyś też równie prosty i sprytny pomysł: 250koni + 4krowy ;) = duuużo mocy i skórzana tapicerka
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Renault Drive To Change

A co powiecie na Peugeot Alchemy?

http://automotiveblog.pl/2010/02/01/reklama-peugeot-al...
Bernard B.

Bernard B. Retail Manager / Key
Account Manager /
Apparel & Fashion...

Temat: Renault Drive To Change

Monika Hajdas:
I jaka mocna myśl za tym wszystkim: lepsze jutro, szczęście dla wszystkich; czas by samochód znowu służył ludziom.

ehhh, kobiety.....
(witaj Moniczko :) )

Oglądam i oglądam i oglądam i się dziwię, a potem to samochód... takie jakieś nijakie właśnie. Ale pardon, to nie samochód, to marka!

Samochody stają się dynamiczne co raz bardziej w swojej formie (odpowiedź na nasz wyścig szczurów?), dlatego tez dobre reklamy samochodów to dynamiczne reklamy, które przedstawiają dynamiczne auta (Fiesta niezła, Quashqai, i moja ulubiona Creative Technologie z transformersem C4!!!!! rozwala mnie na łopatki!)

Ale nie, że mam coś do renówki, wręcz przeciwnie, osobiście użytkuję od niedawna megankę kombii poprzedniej generacji, która jest piękna, komfortowa, bezpieczna i.... i tyle (pozostałe epitety negatywnie nacechowane pominę), ale właśnie dlatego ją mam, bo jest piękna, komfortowa, bezpieczna! :) mimo, ze kiedyś miałem służbowe megane, która dokładnie te same cechy miało co moje.

Zresztą, reklama ma być taka, do jakiej grupy produkt celuje i tyle. I w sumie tak właśnie jestz autami. Zna ktoś reklamę samochodu, która wydaje się "od czapy"?

Następna dyskusja:

Toyota Virtual Test Drive -...




Wyślij zaproszenie do