Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Maciej Tesławski:
Ocieplenie marki to zwrot jak najbardziej a'propos w kontekście działań marketingowych, a chyba o takich tu mówimy.


W tej konkretnej sytuacji jest to zwrot mało szczęśliwy i w ogóle nie jest a'propos.
Bo chyba mówimy o nałogu doprowadzającym do wielu groźnych chorób i śmierci?

Jak mawiał klasyk: " Nie wszystkie treści są przekazywalne".Maciej W. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 20:15

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Ale póki co jest nałogiem legalnym przynoszącym krocie państwu w postaci podatków akcyzowych - więc jest jak najbardziej pełnoprawnym produktem z marką, którą można ocieplić.

Gdyby wszystkim tak bardzo zależało na zdrowiu i zmniejszeniu kosztów leczenia, zdelegalizowano by wyroby tytoniowe. A tak to czysta demagogia.

Co do tematu - spotykamy się zwykle w horece lub bezpośrednio w produkcie. CO mnie ostatnio przekonało? Kenty, ale nie dlatego, że promocja fajna (chociaż miło na każdej imprezie przez miesiąc dostawać 2 paczki za free), tylko produkt był bardzo ciekawy (slimy king-size).Michał S. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 20:27

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Mnie urzekła ostatnio zapalniczka "związana" z czarnymi Marlboro.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Krzysztof B.:
Mnie urzekła ostatnio zapalniczka "związana" z czarnymi Marlboro.
Jaka zapalniczka? Widziałem czarne Marlboro, ale nie wiem, że dają zapalniczkę.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Żarowa, stalowa z czarnymi wstawkami. Dobrze wykonana.
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Michał S.:
Ale póki co jest nałogiem legalnym przynoszącym krocie państwu w postaci podatków akcyzowych - więc jest jak najbardziej pełnoprawnym produktem z marką, którą można ocieplić.

Gdyby wszystkim tak bardzo zależało na zdrowiu i zmniejszeniu kosztów leczenia, zdelegalizowano by wyroby tytoniowe. A tak to czysta demagogia.

Co do tematu - spotykamy się zwykle w horece lub bezpośrednio w produkcie. CO mnie ostatnio przekonało? Kenty, ale nie dlatego, że promocja fajna (chociaż miło na każdej imprezie przez miesiąc dostawać 2 paczki za free), tylko produkt był bardzo ciekawy (slimy king-size).

Jakoś gęsto od dymu się zrobiło. Demagogicznie.
Potrzebne jest świeże powietrze. Powodzenia.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 20:53

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

jakoś gęsto się zrobiło od postów nie na temat ;)
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Tak na koniec: demagogią jest pisanie, że reklama z wielbłądzikiem miała trafić do odbiorców po 18 roku życia.

Fakty, ogólnie znane i dostępne są inne na ten temat.

Może niewygodne ale inne.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

A z tym się nie kłócę, bo ani założeń Reynoldsa nie znam, ani wyników badań pod takim kątem nie widziałem. Jeśli są ogólnie dostępne, to ja poproszę link - bo wygooglać nic na ten temat nie idzie (tzn wpływu reklam z wielbłądem na wzrost palenia wśród osób <18)

Treść Tobacco Master Settlement Agreement faktycznie zawiera zakaz reklamowania tytoniu za pomocą kreskówek.Michał S. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 21:02
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

No widzisz. A o tym mówiliśmy. Pozdrowienia. Maciej

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Krzysztof B.:
Żarowa, stalowa z czarnymi wstawkami. Dobrze wykonana.

Marlboro zwykle miało ciekawe zapalniczki - poprzednia jaką pamiętam była czerwona stylizowana na wloty powietrza Ferrari.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Kuba, zgadzam się z Toba w 100%
Inny sposób - product placement. Obejrzyjcie sobie jakiś amerykański film wojenny pod kątem tego, co tam palą żołnierze a zrozumiecie o czym mówię:)

:) nie trzeba sięgać do filmów amerykańskich, polecam Demony Wojny wg Goi (wtedy jeszcze było można)- i nie chodzi mi tylko o fajki - jak dla mnie podręcznik w wersji MEGA product placement'u :)

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Michał S.:
CO mnie ostatnio przekonało? Kenty, ale nie dlatego, że promocja fajna (chociaż miło na każdej imprezie przez miesiąc dostawać 2 paczki za free), tylko produkt był bardzo ciekawy (slimy king-size).Michał S. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 20:27

slimy king-size? 90% slimów ma rozmiar king size :-) w tym wszyscy liderzy segmentu

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Michał S.:
Treść Tobacco Master Settlement Agreement faktycznie zawiera zakaz reklamowania tytoniu za pomocą kreskówek.Michał S. edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 21:02

tak, a w reklamach (materiałach promocyjnych) nie można używać wizerunku osób poniżej 18go roku życia,
...ale można pluszowego wielbłąda

marka Camel od lat ma tego typu przygody z wielbłądem - np w latach 50tych XX w. w USA wypuszczono komiks z wielbłądem Camela adresowany do dzieci, wtedy jeszcze było to legalne i stało się zaczątkiem dyskusji na temat tej legalności
a propos - poszukuję tego komiksu lub informacji o nim (potrzebne do mojej pracy naukowej) - może ktoś może pomóc???

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Izabella M T.:
slimy king-size? 90% slimów ma rozmiar king size :-) w tym wszyscy liderzy segmentu

King size to 84 mm, a wszystkie slimy na rynku mają długość 100 ;) chyba że zmieniliście definicję a ja źle zmierzyłem właśnie Vogue i Superslimy Davidoffa (tylko te mam pod ręką)

Swoją drogą nie mierzyłem Kentów, ale mają albo king size albo nawet 70 mm.Michał S. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 18:46
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

MAT
Magdalena Ogrodowczyk

Magdalena Ogrodowczyk HR Managerka w
Bidfood Farutex | HR
Business Partnerka |
...

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

wracając do tematu.
Malboro znalazło sposób na reklamę tworząc kolekcję ubrań. Dzięki temu mogą się wszędzie reklamować np. w czasopismach. Ubrania oczywiście nawiązują do stroju słynnego kowboja z reklam malboro. A ostatnio promują kolekcje dla kobiet.

A jeśli juz jesteś palaczem konkretnej marki to możliwości dotarcia do ciebie rosną. Strony internetowe, zbieranie kodów, wysyłają ci prezenty na urodziny (np. podkowę na szczęście). Zaproszenia na imprezy - wysyłają ci zaproszenie, możesz przyjść z osobą towarzyszącą ale musi ona wypełnić kupon podając swoje dane osobowe i wyrazić chęć otrzymywania materiałów reklamowych i juz mają następnego chętnego :)

No i cała gama product placement.

konto usunięte

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Michał S.:
Izabella M T.:
slimy king-size? 90% slimów ma rozmiar king size :-) w tym wszyscy liderzy segmentu

King size to 84 mm, a wszystkie slimy na rynku mają długość 100 ;) chyba że zmieniliście definicję a ja źle zmierzyłem właśnie Vogue i Superslimy Davidoffa (tylko te mam pod ręką)

Swoją drogą nie mierzyłem Kentów, ale mają albo king size albo nawet 70 mm.Michał S. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 18:46

zależy od definicji, niektórzy definiują King Size jako 84-100 albo > 84 a długie to dopiero 120
:-)
Filip Nowakowski

Filip Nowakowski specjalista ds.
marketingu

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Na imprezach masowych ,

pod pozorem / przy okazji / obie sytuacje ( niepotrzebne skreślić)

stawia się duże obrendowane stoisko i prowadzi "badania marketingowe"

ankietkę

nagroda gadżecik - niekoniecznie tytoniowy - dostałem domino

zresztą w ankiecie powypisywałem głupoty - bo palenie to świństwo - ale domino OK ;-)Filip Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.10.08 o godzinie 15:26
Jakub Wezgraj

Jakub Wezgraj Radca Prawny,
Ekspert prawny w
dziedzinie ochrony
danych ...

Temat: reklama wyrobów tytoniowych

Magdalena Ogrodowczyk:
wracając do tematu.
Malboro znalazło sposób na reklamę tworząc kolekcję ubrań. Dzięki temu mogą się wszędzie reklamować np. w czasopismach. Ubrania oczywiście nawiązują do stroju słynnego kowboja z reklam malboro. A ostatnio promują kolekcje dla kobiet.

A jeśli juz jesteś palaczem konkretnej marki to możliwości dotarcia do ciebie rosną. Strony internetowe, zbieranie kodów, wysyłają ci prezenty na urodziny (np. podkowę na szczęście). Zaproszenia na imprezy - wysyłają ci zaproszenie, możesz przyjść z osobą towarzyszącą ale musi ona wypełnić kupon podając swoje dane osobowe i wyrazić chęć otrzymywania materiałów reklamowych i juz mają następnego chętnego :)


To jest właśnie to o czym pisałem: te ubrania (sam widziałem taki sklep w Krakowie) - to kolejna odmiana ślepej reklamy, tyle że tutaj dodatkowo bezpośrednio nawiązuje się do nazewnictwa marki, bo pod taką samą nazwą funkcjonuje sklep. I powiem szczerze że moim zdaniem nie do końca jest to zgodne z prawem, a przynajmniej bardzo problematyczne. Tak na marginesie dodam, że podobną taktykę swego czasu przyjęli producenci wyrobów alkoholowych - np. browar Okocim w okresie, gdy nie można było reklamować nawet piwa, wprowadził kampanię reklamową piwa bezalkoholowego. Problem w tym że praktycznie nigdzie w przekazie nie było mowy, że jest to napój bezalkoholowy. W konsekwencji więc reklamowano piwo alkoholowe. Sprawę przegrali z kretesem.
Spoty reklamowe z łódką Bols, czy zajazdem w Soplicowie to również bardzo zbliżone przykłady.

Co do drugiej kwestii - tych imiennych zaproszeń i obowiązku wypełniania ankiet swoimi danymi, to właśnie nic innego jak reklama indywidualna, która jest poza definicją reklamy wyrobów tytoniowych funkcjonującej w odpowiedniej z tego zakresu ustawie.

Jednakże z tą reklamą indywidualną trzeba bardzo uważać, bo i również w tym przypadku zdarzało się że firmy przegrywały w sądach sprawy (to jest dość skomplikowany problem, więc nie będę rozpisywał się w tym miejscu).

No i rzecz chyba najważniejsza, aczkolwiek niedoceniana. Od grudnia poprzedniego roku obowiązuje w Polsce ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych. Jej celem jest silna ochrona praw konsumentów (w ogóle to powstała po to by chronić konsumentów na linii B2C). I co bardzo ważne, pozwala każdemu konsumentowi występować z pozwem przeciwko firmie, która, mówiąc ogólnie, w jego odczuciu dopuściła się nieuczciwej praktyki handlowej wobec niego. To jest totalne novum, bo nigdy wcześniej nie było możliwości występowania z indywidualną skargą konsumencką. I w moim odczuciu niektóre firmy powinny się cieszyć, że konsumenci tak słabo znają swoje prawa i możliwości prawne...tyle, że to się może zmienić.

pozdrawiamJakub Wezgraj edytował(a) ten post dnia 23.10.08 o godzinie 16:41

Następna dyskusja:

Reklama wyrobów tytoniowych




Wyślij zaproszenie do