Temat: Reklama w serwisie o kotach.
Tomasz B.:
"Kochani" specjaliści i inni fachowcy z branży reklamowej. Od kilku miesięcy pracuje w serwisie o kotach. I mam problem.
Sprzedałem tylko 6 reklam. Mam, w związku z tym do Was pytania. Proszę o pomoc, ale może też i o szyderstwa :P
Nie umiem sprzedawać? Wypaliłem się po 7 latach pracy w różnych miejscach, jako sprzedawca? Firmy naprawdę nie mają pieniędzy? Czy powinienem iść na szkolenie ze sprzedaży w XXI wieku?
Wątek uważam za rozpoczęty:)
Dla Twoich potencjalnych reklamodawców liczyć się będzie przede wszystkim kilka zasadniczych kwestii:
- ruch w serwisie, czyli liczba UU, liczba odsłon, średni czas spędzany przez usera w serwisie, itp.;
- dokładne określenie poszczególnych grup użytkowników, które można spotkać w serwisie - kampanie internetowe są przeważnie mocno targetowane, reklamodawca musi wiedzieć do kogo rzeczywiście trafiają jego reklamy;
- konkurencja w Twoim segmencie rynkowym, jeśli od niej odstajesz to trudno będzie sprzedać nawet pół reklamy;
- dotychczasowa skuteczność kampanii reklamowych prowadzonych w witrynie, im wyższe masz CTR i pozostałe "C" tym chętniej reklamodawcy kupią reklamy;
- konstrukcja Twojej oferty handlowej - sprzedaż reklam to nie sprzedaż ziemniaków, a sprzedaż ziemniaków to nie sprzedaż reklam;
- jakość obsługi klienta;
- rozsądnie ukształtowany cennik wraz z odpowiednią polityką postępowania wobec klientów nowych i tych długofalowych.
To tyle tytułem wstępu.
Życzę powodzenia,
Grzegorz