Temat: Reklama w internecie
Jedyne co musisz zrobić, żeby nie mieć problemów z fiskusem, to zadeklarować przychód z emitowanych reklam w zeznaniu podatkowym i odprowadzić od niego podatek dochodowy.
Co do umowy, to nie jesteś niczym ograniczony (poza przepisami prawa). Możesz nawet zawrzeć ją z reklamodawcą w formie ustnej. Oczywiście lepiej ją spisać, dla celów dowodowych w przypadku niewywiązania się kontrahenta z warunków, ale nie jesteś tu ograniczony do żadnego typu zdefiniowanego w Kodeksie Cywilnym. Wystarczy, że w umowie zadeklarujesz przedmiot (emisja reklam), podmiot (kto komu?) i warunki (cenę, czas emisji itp.).
PS. Umowy o dzieło nie możesz zawrzeć, bo nie dostarczasz żadnego dzieła w tym przypadku. Inaczej sprawa miałaby się, gdybyś tworzył całą reklamę dla swojego klienta.