konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Malina W.:
Pani Małgosiu, pomyślcie najpierw jaką chcecie być agencją,
czym chcecie się wyróżnić, w czym specjalizować, do jakich konkretnie firm chcecie kierować swoją ofertę?

kreacja? strategia i wiedza merytoryczna? kompleksowość? a może chcecie obsługiwać jakąś konkretną branżę? a może jeszcze coś innego?

agencji reklamowych (rożnorodnych) jest w Polsce ponad 10 tysięcy (vide pkt.pl)
to naprawdę gigantyczna konkurencja:)
nie można być zwyczajnym, zwykłym, przeciętnym
trzeba dokładnie wiedzieć co się chce osiągnąć i kim chce się być
jeśli zadzwoniłabym do Pani i zapytała: Pani Małgosiu, dlaczego powinnam wybrać Pani agencję a nie jedną z tych 10 tysięcy pozostałych? To co by mi Pani odpowiedziała? warto zadać sobie takie pytania, zanim się zadzwoni do kogokolwiek

ja, jak zaczynałam, wiedziałam że moją chyba jedyną wtedy mocną stroną, jest wyobraźnia
zrobiłam w PDF-ie komiks o samej sobie i zaczęłam rozsyłać po agencjach.

na pewno jesteście grupą fajnych, ciekawych ludzi, ale pozwólcie sobie na więcej odwagi, szaleństwa
kupcie trzy flaszki dobrej wódki i zróbcie sobie burzę mózgów, powodzenia:)


Od razu zrobiło się przyjemniej..:-)
Piotr Baranowski

Piotr Baranowski płodzę kuszące
pomysły...

Temat: Reklama w Internecie

małgorzata markiewicz:
Wygodny fotel mam i dobry abonament :-), ale teraz firmy nie mają czasu na spotkania ;-/

Hm..czyli co jednak wstrzymać się z akcja do nowego roku ?

pzd

mają czas - tylko codziennie zwraca się do nich kilka/kilkanaście agencji, które chcą im pokazać swoje pomysły/produkty. Doba ma tylko 24h, dzień pracy w korpo zazwyczaj 8h więc, a spotkania to nie jedyne zajęcie ludzi pracujących w działach marketingu. Firmy muszą wybierać agencje, z którymi się spotkają i sugerują się stroną, stylem prowadzenia rozmowy czy portfolio.
Nie mają czasu? Właśnie teraz większość firm ma na to czas bo planują budżety i kampanie na przyszły rok. Np. Play właśnie zakończył przegląd agencji ATL trwający ostatnie 2-3 tygodnie.
Karolina J.

Karolina J. marketing online,
kierowanie
projektami

Temat: Reklama w Internecie

małgorzata markiewicz:
witam,

planuję przeprowadzić kampanię w internecie i zastanawiam się, czy zrobić to jeszcze w tym roku czy może przełożyć na początek następnego ?? Celem akcji jest informowanie społeczności o istnieniu danej firmy oraz o jej ofercie.

Który moment Waszym zdaniem jest lepszy na uruchomienie kampanii w internecie??

zależy co...
z jednej strony - reklama w Internecie w grudniu moze zginac w calej masie reklamy, z ktorą uderzają reklamodawcy w okres świąteczny, przez co serwery reklamowe aż ledwo zipią, zresztą brak zwyczajowo już miejsc na emisje (?!).

Z drugiej strony reklama produktu/uslugi w styczniu moze być już bezcelowa. Budzety reklamowe w wielu firmach są juz ustalone wczesniej niz styczen next rok, w firmach jakie znam znane juz są w listopadzie, grudniu br. Znane, ale czy rozdysponowane to całkiem inne pytanie ;)

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

propozycja:

1. ustalacie, że chcecie być na przykład agencją obsługującą rynek kosmetyczno - farmaceutyczny (tak z sufitu propozycja)

2. robicie stronę, która jasno i wyraźnie informuje o tym kim jesteście

3. działacie na społecznościówkach w necie jako eksperci od tegoż rynku (prasa, lektura, wyniki badań, porady, komentarze do akcji i kampanii, blog firmowy itd)

4. zaczynacie od niewielkiej kampanii, nawet po kosztach, dla jakiejś małej firmy

5. rozsyłacie noty prasowe na początku o tym, że istniejecie

6. po każdej kampanii rozsyłacie noty prasowe, że zrobiliście daną kampanię

7. wysyłacie oferty (telefon, mejl, poczta, fax - łorewer) do swoich klientów, czyli firm farmaceutycznych i kosmetycznych

8. zbieracie szmal ze zrealizowanych kampanii:)
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Reklama w Internecie

Ja chętnie zamieszczę w portalu informację prasową o nowej agencji, jak również realizacjach (szczególnie event marketing i ambient). Może być w tym roku i w przyszłym, nevermind ;)

Edit: A limonka z zimnym fioletem bardzo mi się podoba

Edit 2: Skoro robicie eventy, akcje ambientowe, zróbcie jakiś na święta, sami dla siebie. Możecie być swoim pierwszym klientem ;) Nie znam się, ale poszłabym w tę stronę.Paulina Maria Dmitruk edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 14:37

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Paulina Maria Dmitruk:
;) Nie znam się, ale poszłabym w tę stronę.Paulina Maria Dmitruk edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 14:37

no dokładnie, Paulina:)
teraz sporo agencji robi jakieś dziwne akcje, żeby zaistnieć szerzej
przecież to proste jak budowa cepa


Obrazek
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Reklama w Internecie

Malina W.:
Paulina Maria Dmitruk:
;) Nie znam się, ale poszłabym w tę stronę.Paulina Maria Dmitruk edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 14:37

no dokładnie, Paulina:)
teraz sporo agencji robi jakieś dziwne akcje, żeby zaistnieć szerzej
przecież to proste jak budowa cepa

Wszyscy robimy "jakieś dziwne akcje", żeby zaistnieć, może niekoniecznie "szerzej" ;D

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Piotr Baranowski:
Np. Play właśnie zakończył przegląd agencji ATL trwający ostatnie 2-3 tygodnie.

A i tak wiadomo kto będzie ich obsługiwał...

K.

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Paulina Maria Dmitruk:
Ja chętnie zamieszczę w portalu informację prasową o nowej agencji, jak również realizacjach (szczególnie event
marketing i ambient). Może być w tym roku i w przyszłym,
nevermind ;)

To prawda. Nieważne kiedy. Bo efekt i tak będzie żaden. Sorry.

K.
Robert M.

Robert M.
Marketing/Promocja_W
ydawnictwo Znak

Temat: Reklama w Internecie

Malina W.:
propozycja:

1. ustalacie, że chcecie być na przykład agencją obsługującą rynek kosmetyczno - farmaceutyczny (tak z sufitu propozycja)

2. robicie stronę, która jasno i wyraźnie informuje o tym kim jesteście

3. działacie na społecznościówkach w necie jako eksperci od tegoż rynku (prasa, lektura, wyniki badań, porady, komentarze do akcji i kampanii, blog firmowy itd)

4. zaczynacie od niewielkiej kampanii, nawet po kosztach, dla jakiejś małej firmy

5. rozsyłacie noty prasowe na początku o tym, że istniejecie

6. po każdej kampanii rozsyłacie noty prasowe, że zrobiliście daną kampanię

7. wysyłacie oferty (telefon, mejl, poczta, fax - łorewer) do swoich klientów, czyli firm farmaceutycznych i kosmetycznych

8. zbieracie szmal ze zrealizowanych kampanii:)

Wszystko ok. ale z tym szmalem to nie tak szybko raczej.. ;)
Robert M.

Robert M.
Marketing/Promocja_W
ydawnictwo Znak

Temat: Reklama w Internecie

Paulina Maria Dmitruk:
Ja chętnie zamieszczę w portalu informację prasową o nowej agencji, jak również realizacjach (szczególnie event marketing i ambient). Może być w tym roku i w przyszłym, nevermind ;)

Edit: A limonka z zimnym fioletem bardzo mi się podoba

Edit 2: Skoro robicie eventy, akcje ambientowe, zróbcie jakiś na święta, sami dla siebie. Możecie być swoim pierwszym klientem ;) Nie znam się, ale poszłabym w tę stronę.Paulina Maria Dmitruk edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 14:37

np. viralowy filmik jak robicie planowanie strategii Św. Mikołajowi :P

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Konrad Ś.:
Paulina Maria Dmitruk:
Ja chętnie zamieszczę w portalu informację prasową o nowej agencji, jak również realizacjach (szczególnie event
marketing i ambient). Może być w tym roku i w przyszłym,
nevermind ;)

To prawda. Nieważne kiedy. Bo efekt i tak będzie żaden. Sorry.

K.
a tutaj muszę ostro zaprotestować:)
wysyłanie not prasowych to standard

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

z Mikołajem to już nie zdążą, ale może coś na Sylwestra? :)
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Reklama w Internecie

Konrad Ś.:

To prawda. Nieważne kiedy. Bo efekt i tak będzie żaden. Sorry.

K.


Sorry. A na jakiej podstawie wysnułeś tę tezę?

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Malina W.:
3. działacie na społecznościówkach w necie jako eksperci od tegoż rynku (prasa, lektura, wyniki badań, porady, komentarze do akcji i kampanii, blog firmowy itd)

pisać każdy może, a poziom wirtualnych ekspertów bywa baaardzo różny - a na pierwszej prezentacji u potencjalnego klienta padnie pytanie o referencje/case studies
4. zaczynacie od niewielkiej kampanii, nawet po kosztach, dla jakiejś małej firmy

konkurowanie ceną to najlepsza strategia dla osiągnięcia porażki
8. zbieracie szmal ze zrealizowanych kampanii:)

ale robicie je po kosztach więc nie ma mowy o żadnym zysku :)Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 15:08

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Mirek Połyniak:
konkurowanie ceną to najlepsza strategia dla osiągnięcia porażki

ale napisałam, że dla jakiejś niewielkiej firmy, może to być kampania społeczna dla jakiejś org non profit

wiadomo, że agencja początkująca nie wygra przetargu o kampanię na bańkę

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Malina W.:
Konrad Ś.:
Paulina Maria Dmitruk:
Ja chętnie zamieszczę w portalu informację prasową o nowej agencji, jak również realizacjach (szczególnie event
marketing i ambient). Może być w tym roku i w przyszłym,
nevermind ;)

To prawda. Nieważne kiedy. Bo efekt i tak będzie żaden. Sorry.

K.
a tutaj muszę ostro zaprotestować:)
wysyłanie not prasowych to standard

Zgadzam się. Ale chyba ważne gdzie się te noty
wysyła.

K.

konto usunięte

Temat: Reklama w Internecie

Paulina Maria Dmitruk:
Konrad Ś.:

To prawda. Nieważne kiedy. Bo efekt i tak będzie żaden. Sorry.

K.


Sorry. A na jakiej podstawie wysnułeś tę tezę?

Na podstawie doświadczenia. Branżowe portale, gazety, etc (w tej
branży akurat)nie są żadnym medium opiniotwórczym. Są po prostu
słupem ogłoszeniowym i tubą mniejszych i większych agencji PR.

K.
Robert M.

Robert M.
Marketing/Promocja_W
ydawnictwo Znak

Temat: Reklama w Internecie

Mirek Połyniak:
Malina W.:
3. działacie na społecznościówkach w necie jako eksperci od tegoż rynku (prasa, lektura, wyniki badań, porady, komentarze do akcji i kampanii, blog firmowy itd)

pisać każdy może, a poziom wirtualnych ekspertów bywa baaardzo różny - a na pierwszej prezentacji u potencjalnego klienta padnie pytanie o referencje/case studies
4. zaczynacie od niewielkiej kampanii, nawet po kosztach, dla jakiejś małej firmy

konkurowanie ceną to najlepsza strategia dla osiągnięcia porażki
8. zbieracie szmal ze zrealizowanych kampanii:)

ale robicie je po kosztach więc nie ma mowy o żadnym zysku :)Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 15:08

z case studies/referencjami prawda szczególnie w przypadku firm/klientów którzy nie mają dużego doświadczenia we współpracy z Agencjami, a okazuje się, że jeszcze takowe są.. :)
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Reklama w Internecie

Konrad Ś.:
Na podstawie doświadczenia. Branżowe portale, gazety, etc (w tej
branży akurat)nie są żadnym medium opiniotwórczym. Są po prostu
słupem ogłoszeniowym i tubą mniejszych i większych agencji PR.

K.

Bo media branżowe nie są mediami opiniotwórczymi - i odwrotnie. Nie można ich porównywać. Twoje porównanie trąci manipulacją.

PS Słupy ogłoszeniowe działają. Sorry.



Wyślij zaproszenie do