Joanna Nowak

Joanna Nowak asystent, pplaw.pl

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Witam,

czy znacie jakieś skuteczne sposoby na promocję usług prawnych w sieci?
Fanpage już mamy. Czy macie ciekawe pomysły na promowanie fanpage i strony?
http://www.facebook.com/pages/pplawpl-Kancelaria-Dorad...
http://pplaw.pl/
Zapraszam do dyskusji.Joanna Nowak edytował(a) ten post dnia 02.07.12 o godzinie 20:48

konto usunięte

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Zgodnie z zasadami etyki zawodowej prawnik nie powinien się reklamować. Więc samo sformułowanie "reklamę usług prawnych" jest dość niefortunne.
Chociażby tutaj można poczytać: http://prawo-karne.wieszjak.pl/adwokatura/228086,Zakaz...

Oczywiście istnieją kancelarie, które po macoszemu stosują takie zapisy, z kolei inne wręcz emanują przestrzeganiem tej reguły, np. nie biorąc udziału w rankingach Rzepy czy DGP.

Facebook w przypadku kancelarii, które kierują swoje usługi do biznesu nie ma większego sensu. W przypadku klientów indywidualnych - daje znikomy efekt.

Proponuję kontent marketing lub marketing ekspercki. To dobry sposób na skuteczne dotarcie do osób/firm, które rzeczywiście potrzebują pomocy. Jednocześnie można wyeksponować stronę internetową, czy fanpage, chociaż cały czas jestem jego przeciwniczką.

Efekty nie są "widoczne" od razu, ale po kilku miesiącach - owszem:)
Monika Kmiecik (Muracka)

Monika Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Witam,

zgodzę się ze zdaniem p. Barbary, że sformułowanie "reklama usług prawnych" jest dość niefortunne. Reklama usług prawnych sensu stricte nie jest ani dobrym kanałem dotarcia do klientów, ani nie jest tu mile widziana. Skuteczne działania promocyjne i sprzedażowe już tak, nie mniej jednak w przypadku branży prawnej, warto tego typu działania precyzyjnie zaplanować, a potem wdrażać, zarówno w czasie jak i przestrzeni - również tej internetowej. Fanpage na Facebooku to kwestia dyskusyjna, biorąc pod uwagę specyfikę branży, może być jedynie uzupełnieniem działań promocyjno-sprzedażowych. Jakie działania pojawią się w sieci w odniesieniu do konkretnego podmiotu, powinno to być uzależnione od planu marketingowego i jego głównych założeń i celów do zrealizowania. Bardzo dobrym rozwiązaniem e-marketingowym jest założenie bloga specjalistycznego kancelarii bądź specjalisty prawnego kancelarii. I tutaj zachęcam do odwiedzenia i śledzenia bloga p. Rafała Chmielewskiego http://www.e-marketingprawniczy.pl, gdzie temat nowoczesnego e-Marketingu Prawniczego, realizowanego za pomocą sieci Internet jest tematem przewodnim i można znaleźć na nim wiele inspirujących i interesujących informacji dotyczących poruszanego tematu. Zachęcam również do współpracy z p. Rafałem na tym gruncie.

Pozdrawiam,
Monika Muracka

konto usunięte

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Witam serdecznie
reklama usług prawnych w sieci jest trochę niefortunnym sformłowaniem, zwłaszcza że kodeksy etyczne radców i adwokatów nie pozwalają na reklamę a jedynie na informowanie o usługach. Reklama to powód do postępowania dyscyplinarnego.
A jeśli chodzi o sposoby, to zapraszam na http://furgal.info. Tam można znaleźć ciekawe pomysły na obecność prawników w social media.

konto usunięte

Temat: reklama usług prawnych w sieci

blog!!
prawo ludzkim językiem
dużo słów kluczowych! :-)

konto usunięte

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Przychylam się do zdania Maliny: Blog, a do tego kontakt z PRowcem "otrzaskanym" ze specyfiką prawniczego świata i z dziennikarzami piszącymi o tych gałęziach prawa, w których prawnik/kancelaria się specjalizuje. Do tego udział w dyskusjach na wybranych forach internetowych i SEO (choć tu zawsze się znajdą puryści, którzy będą próbowali podciągnąć te działania pod reklamę)
Kiedyś zdarzyło mi się opisać na blogu parę pomysłów dla lekarzy. Wspominam o nich dlatego, bo jest pewna analogia w działaniach promocyjnych które mogą podejmować obie grupy zawodowe.

Jednak podstawą zawsze muszą być kompetencje i sukcesy zawodowe. Bez nich, same emocje nie zagrają (ale to taka oczywista oczywistość, jak mawia pewien "klasyk" jęz. polskiego ;) )Bartosz S. edytował(a) ten post dnia 06.07.12 o godzinie 07:34
Agnieszka Brzozowska

Agnieszka Brzozowska specjalista ds.
komunikacji

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Droga Joasiu,
Z moich obserwacji i doświadczeń wynika, że warto zaangażować zespół prawników do nawiązania stałej, partnerskiej relacji, opartej na współpracy merytorycznej z wybranym portalem branżowym, np. TaxFin, taką strategię działania właśnie z TaxFin prowadzi m.in. Salans, Wardyński & Wspólnicy, DZP, Deloitte, MDDP, Stachowicz, Ptak Adwokaci i Radcowie Prawni (ostatnie wpisy). W dodatku na portalu mamy tzw. slide show, które wyświetla znaki graficzne wszystkich partnerów merytorycznych (klikając w jakikolwiek znak przenosimy się automatycznie na stronkę www firmy prawniczej). Nie sposób tego przeoczyć :-)

Takich portali jest bardzo wiele. Przykłady można mnożyć. Oczywiście podejmując współpracę merytoryczną z wybranym portalem, musimy nasze działania prowadzić konsekwentnie/stale, nie raz w roku!

Pozdrawiam i życzę powodzenia,
Aga
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: reklama usług prawnych w sieci

Reklama na FB jest stratą czasu.
Może funkcjonować jako linkownia do artykułów eksperckich, ale jak zebrać kilka tysięcy odbiorców, bez kampanii?
Można oczywiście, jako konkretny profil, udzielać mikroporad w komentarzach, wypowiadając się w pewnych (pewność o czym się mówi) kwestiach na bardzo gęsto odwiedzanych profilach. Ale porada musi być stuprocentowo trafna. Bo ktoś łatwo zarzuci nam niekompetencje, jeśli przestrzelimy.

Reklama - jeśli jakakolwiek to chyba jednak niestandardy w rodzaju Direct marketing - wizytówka w absolutnie pomysłowym wydaniu, wymyślona konkretnie pod daną mocną usługę.
Myślę poniekąd o wizytówce, która np. mierzy temperaturę, gdy się przyłoży do czoła czy karku - ale to pomysł dla prywatnej przychodni. W tę stronę. Coś, o czym ten kto otrzyma DM będzie mówił innym znajomym.

Następna dyskusja:

reklama usług logistycznych




Wyślij zaproszenie do