Daria
J.
Śląski Uniwersytet
Medyczny
Temat: Reklama nowej stacji radiowej dla dzieci - opinie, pomoc
Witam!Chciałam się poradzić w sprawie projektowanej przeze mnie kampanii reklamowej dla nowego radia dla dzieci - KIDSfm. Chciałam przedstawić swoje pomysły, uzyskać opinię na ich temat i ew. dowiedzieć się czegoś nowego od praktyków
PRODUKT:
Radio KIDSfm (nazwa radia też może podlegać ocenie) ma być radiem nadającym w ciągu dnia (6-20), jest to radio dla dzieci, w którego programie rodzice będą mogli znaleźć słuchowiska, naukę języków, konkursy dla dzieci.
GRUPA ODBIORCÓW REKLAMY:
Rodzice dzieci w wieku 0-8
HASŁO REKLAMOWE: na razie brak
REKLAMA:
a)bilbordy - 'czyste' plakaty, dziecko w jednokolorowej koszulce/ubranku ze słuchawkami na uszach, dodany logotyp radia i fale, na których odbiera + hasło reklamowe. W planie jest wykonanie paru różnych bilbordów, z różnymi dziećmi, w różnym wieku, reszta koncepcji dla wszystkich bilbordów pozostaje taka sama.
b)reklama prasowa - tu właściwie mam najwięcej pytań. Najpierw koncepcja: reklama na całą stronę gazety, kolaż zdjęć dzieci, które obecne będą na bilbordach+inne dzieci (ukazane w takiej koncepcji jak na bilbordach)+logotyp+fale radiowe+hasło reklamowe.
1) czy taka reklama to nie za dużo bodźców? Czy może lepiej byłoby powielić pomysł z bilbordów i ograniczyć się do jednego dziecka?
2) w jakiej prasie zamieścić reklamy? Myślałam początkowo o pismach typu 'Dziecko', 'Mamo to ja', jednak wydaje mi się, że jest w nich tyle zdjęć dzieci, że taka reklama zgubi się na tle innych zdjęć dzieci w piśmie. Czy lepiej pomyśleć nad zmianą koncepcji i reklamę umieścić w ww pismach, czy koncepcję pozostawić a wybrać inne tytuły prasowe? Czy może wcale się to nie gryzie?
c)reklama telewizyjna/radiowa - tu już mam napisany wstępny scenariusz do reklamy, który prawdopodobnie będzie też wykorzystywany w reklamie radiowej, nie będę się więc na ten temat rozpisywać
DODATKOWE:
chciałam jeszcze zapytać, czy radio takie lepiej wprowadzać jako całkowicie nowy projekt, czy może lepiej byłoby je wypromować jako potomne innej stacji (jak np. RMF --> RMF Maxxxx)?
pytania, które do Was kieruję są teoretyczne, jest to praca zaliczeniowa na studiach, w związku z tym brak jest ograniczeń finansowych
Z góry dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam