Ewelina R.

Ewelina R. opis się
konkretyzuje...

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Czy może wypowiedzieć się laik, tylko i wyłącznie odbiorca reklamy, w żadnym razie nie jej twórca? Jeśli tak, to moim zdaniem pojęcie reklamy nieinwazyjnej może odnosić się do tych reklam, które są ciekawe, oryginalne, intrygujące; do takich kreacji, które nazwać można nawet dziełem sztuki. To takie "perełki", które poruszają, zmuszają do myślenia.

Na przykład coś takiego:
http://pl.youtube.com/watch?v=2mTLO2F_ERY
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Ewalina - to faktycznie genialna reklama.
Pierwszy raz jak ja widzialem prawie sie poplakalem ze wzruszenia. Serio.

Ad rem:
Wracamy jednak do pytania co to jest reklama nieinwazyjna?
Bo nawet taka reklama jak w powyzszym linku, ale zaserwowana nam w samym srodku super-interesujacego nas filmu... raczej nieinwazyjna nie bedzie.

Sa reklamy ktore ogladamy chetnie i takie ktore nas wrecz denerwuja. To jednak chyba nie jest kryterium nieinwazyjnosci.

Szukamy dalej :)

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Na początku chciałabym się odnieść do reklamy zaproponowanej przez Ewelinę - REWELACJA !!!
Moja pierwsza myśl: ma misję do spełnienia, niesie ze sobą jakieś przesłanie. Myślę, że idealnie by się sprawdziła we wszelakich kampaniach społecznych.
Wracając z kolei do nieinwazyjnych reklam, to moimi faworytami są: 1. Banery internetowe - specjalistyczne reklamy zamieszczane w stricte branżowych serwisach.
2. Newslettery - wysyłane do osób, które miały wcześniej kontakt z produktem bądź były w przeszłości zainteresowane ofertą.

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

I jeszcze na zakończenie apropo ciekawych reklam:
http://www.youtube.com/watch?v=fViObqGvIjM
http://www.youtube.com/watch?v=bSVEcneQMd0

Niekwestionowanym atutem wszystkich przytoczonych tutaj reklam jest niewątpliwie podkład muzyczny.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Kamila Krawiec:
Na początku chciałabym się odnieść do reklamy zaproponowanej przez Ewelinę - REWELACJA !!!
Moja pierwsza myśl: ma misję do spełnienia, niesie ze sobą jakieś przesłanie. Myślę, że idealnie by się sprawdziła we wszelakich kampaniach społecznych.
Wracając z kolei do nieinwazyjnych reklam, to moimi faworytami są: 1. Banery internetowe - specjalistyczne reklamy zamieszczane w stricte branżowych serwisach.
2. Newslettery - wysyłane do osób, które miały wcześniej kontakt z produktem bądź były w przeszłości zainteresowane ofertą.
Co do nieinwazyjności banerów internetowych mam raczej zdanie odmienne:
1. jako wzrokowiec reaguję na kolor, a wzrok bywa ostro katowany tą "nieinwazyjnością"
2. nagromadzenie banerów tworzy czasem taką kakofonię, ze reklama w trakcie filmu to mały pikuś
3. na razie odnioslem się do banerów statycznych a mamy jeszcze mniej lub bardziej udane jazdy animowane
4. nie wspominam o tych wszystkich wyskakujących jak świnia z kapelusza i nie dajacych się zamknąć...

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Miałam na myśli banery statyczne, bo te w stylu "wyskakujące jak króliczki z kapelusza" są rzeczywiście inwazyjne i denerwujące. Jako przykład chciałabym przytoczyć banery z branż finansowych, zamieszczane w portalu Bankier. Są one czytelne i spełniają (jak dla mnie) swoją funkcję, udaje mi się z nich zawsze wyłuskać interesujące informacje o produkcie i bardzo często wymuszają moją wizytę na wskazanej stronie internetowej.

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Mikołaj Nowak:
Cześć,

Reklama jest sztuką.

IMO dyskusyjne, bo to moim zdaniem bardziej rzemioslo
Myśleliście kiedyś o reklamie nieinwazyjnej, czyli takiej, która nie krzyczy do odbiorcy i nie narzuca się a jednak jest efektywna?

zaraz ktos napisze, ze uprawiam lans ale polecam poczytac sobie o reklamie PULL
http://www.modernmarketing.pl/print.php?pg=arta&magnr=...

naprawde prosze wybaczyc, ze to ja napisalem ten artykul :)
Może macie jakieś fajne przykłady na to, że reklama potrafi nie być nadgorliwa, a jednak jest skuteczna?

wszelkie reklamy typu PULL sa wlasnie takie, czyli wszelkie przypadki gdzie prosimy odbiorce o ew. kontakt, akcje, etc.

chyba dobrym przykladem moga byc akcje BTL zawierajace element 'call for action' typu wyslij SMS,etc.Mirek mirpo Połyniak edytował(a) ten post dnia 27.06.08 o godzinie 11:27

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Co do nieinwazyjności banerów internetowych mam raczej zdanie odmienne:
1. jako wzrokowiec reaguję na kolor, a wzrok bywa ostro katowany tą "nieinwazyjnością"

to niestety poklosie 'artystow' tworzacych niektore reklamy
4. nie wspominam o tych wszystkich wyskakujących jak świnia z kapelusza i nie dajacych się zamknąć...

to niestety dramat - moja osobista teoria: media planerzy kupujacy kampanie w TV kupuja wszelkie pop-up'y, superlayery i inne chore IMO formy reklamy, ktore nazywam wqrwiaczami - ciekawe, czy ktos bada ile osob ma potem wstret do marki tak reklamowanej

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

nie wiem, czy w temacie chodzi tylko o tradycyjne formy promocji, czy takze o akcje niestandardowe, wiec jesli tylko o te pierwsze to przepraszam za OT.

IMO to wlasnie niestandardowe formy promocji sa najmniej inwazyjne najczesciej, najlatwiej je akcetpujemy. Mam tu na mysli niektore akcje ambientowe, virale, gry internetowe, konkursy. przy tych ostatnich moze sie zdarzyć, ze sami wezmiemy w nich udzial, a wiec nawet w pewien sposob emocjonalnie zwiążemy sie z dana kampania. a jesli cos wygramy, to dopiero dobrze zapamietamy marke :)

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Mirek mirpo Połyniak:
to niestety poklosie 'artystow' tworzacych niektore reklamy
Ale ktoś te reklamy zatwierdza. Ktoś za nie płaci. Wychodzi na to, że w całym łańcuchu nie ma nikogo normalnie postrzegającego.
to niestety dramat - moja osobista teoria: media planerzy kupujacy kampanie w TV kupuja wszelkie pop-up'y, superlayery i inne chore IMO formy reklamy, ktore nazywam wqrwiaczami - ciekawe, czy ktos bada ile osob ma potem wstret do marki tak reklamowanej

Odpowiedź krótka: Adblock.
Odpowiedź długa: Nikogo to nie interesuje. Ukrywa się krzyżyk, a szukający go może z boku wyglądać jak zainteresowany reklamą. Dzięki temu tworzy się wrażenie skuteczności formy reklamowej i uzyskuje zielone światło na kolejne.
A przypadkowe kliknięcia w pseudokrzyżyk dodają wiarygodności (że niby zainteresowany ofertą wszedł na stronę.)
Mikołaj Nowak

Mikołaj Nowak Partner w Iskrzenie
Studio, projektant
komunikacji,
strat...

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Mirek mirpo Połyniak:
Mikołaj Nowak:
Cześć,

Reklama jest sztuką.

IMO dyskusyjne, bo to moim zdaniem bardziej rzemioslo

rzemieślnik wg Ciebie nie może tworzyć sztuki? ;)
Niekiedy rzemiosła także nazywane były sztuką..Mikołaj Nowak edytował(a) ten post dnia 28.06.08 o godzinie 16:25

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Krzysztof B.:
Odpowiedź długa: Nikogo to nie interesuje. Ukrywa się krzyżyk, a szukający go może z boku wyglądać jak zainteresowany reklamą. Dzięki temu tworzy się wrażenie skuteczności formy reklamowej i uzyskuje zielone światło na kolejne.
A przypadkowe kliknięcia w pseudokrzyżyk dodają wiarygodności (że niby zainteresowany ofertą wszedł na stronę.)

nie do końca, bo przy dużych i profesjonalnie prowadzonych kampaniach mierzy się np. konwersję albo stosuje badania post-kampanijne, które są dowodem na skuteczność samej kampanii

ale to chyba wyższa szkoła jazdy patrząc na planowanie mediów online w PL

konto usunięte

Temat: Reklama nieinwazyjna. Opinie, przykłady, pomysły, whatever

Reklama nie jest sztuką; po prostu nie może nią być. Z definicji.
Rzeczywiście, ktoś ukuł taki frazes, ale ma on raczej znaczenie bliskie znaczeniu powiedzenia "ale udała mi się sztuka, okiwałam kanara!".

Sztuka to działalność, której cele nie leżą w sferze "strategii przetrwania". Reklama przeciwnie: jej podstawowym celem jest intensyfikacja wymiany zasobów.

Sztuka pojawia się w reklamie wchodząc tylnymi drzwiami. A spot Mr. W jest tego świetnym przykładem. Zazwyczaj gdy odbiorca "otrzyma coś w zamian", coś co go wzbogaci, mamy do czynienia ze sztuką w reklamie.

Na reklamę nieinwazyjną przy obecnym poziomie kultury nie ma szans nie tylko ze względu na nieprzygotowanie wszystkich stron gry, ale też z prostych względów ekonomicznych. Myślenie jest powolne i kosztuje. Przekuwanie go w formę też.

Następna dyskusja:

Reklama nowej stacji radiow...




Wyślij zaproszenie do