Marcin Bistuła Grafik/Fotograf
Temat: Reklama - narzędzie kreowania potrzeb ?
Witam,Tematem mojego zainteresowania, a zarazem pracy, którą piszę jest reklama, jako narzędzie kreowania potrzeb konsumentów. Jeśli chodzi o odbiór reklamy szczególnie przemawia do mnie koncepcja płytkiego przetwarzania (markerów somatycznych), o której pisze chociażby Robert Heath.
Na potrzeby pracy chciałbym jednak skupić się na plakacie reklamowym. Stworzyć go wykorzystując przeróżne zabiegi manipulacyjne, jak presupozycję, implikaturę, odpowiedni dobór kolorów, niezrozumiałe skróty jak formuła TAED itd. Problem powstaje jednak, kiedy chcę wymyślić produkt (czy też nowe zastosowanie istniejącego produktu), który będę reklamował. Musi to być coś, czego ludzie do tej pory nie potrzebują, nie mają potrzeby posiadania owej rzeczy. Jeśli po rozpoczęciu kampanii ludzie wyrażą zapotrzebowanie na produkt (wejdą na stronę www i dokonają próby zakupu) będę wiedział, iż to właśnie reklama "stworzyła" u nich ową potrzebę.
Jednak jak napisałem wyżej kłopotliwe jest dla mnie wymyślenie co mógłbym zareklamować. Stąd też zwracam się do Was jako specjalistów i osób, które "świeżym" okiem mogą spojrzeć na temat - co mogłoby to być ?
Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania to chętnie odpowiem, chciałem napisać w miarę skrótowo, aby nie było wiele do czytania w przypadku braku zainteresowania tematem ;-)
Pozdrawiam.