Katarzyna
Bochner
redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze
Temat: Reklama konotacje
Witajcie :) Zycie łatwe nie jest i czasem człowieka przerastają różne tematy, tak jak mnie analiza reklamy. Tak, wiem, że mogą mnie dosięgnąć gromy - odwalamy za ciebie robotę, poszukaj na tematycznych stronach itd. Szukałam, czytałam, ale nie ogarniam i już. Nie zajmuję się tym na co dzień, a muszę taką analizę wykonać. Jutro :(Proszę pomóżcie na przykładzie takiej reklamy - dla mnie bomba :) : http://www.youtube.com/watch?v=c9GFpU2B258
Czy dobrze myślę, że:
Grupa docelowa: kobiety (chyba generalnie, bo nie tylko starsze mają problemy z parkowaniem. Ja w każdym razie chciałabym tak umieć robić kopertę :) a najlepiej, żeby samochód zaparkował za mnie, jak to właśnie VW z tym wspomaganiem podobno potrafi)
Produkt: VW z systemem wspomagającym parkowanie
Konotacje: hm... Parkowanie - czyli problem? Nie wiem, czy w dobrym kierunku kombinuję...
Appeal techniques: ? - humor, odwołanie do stereotypów, albo może raczej ośmieszenie stereotypów? Nie wiem...
Główne przesłanie: Jak kupisz VW z park assist, to już nikt nie powie, że parkujesz jak baba? :) Komfort, wygoda, problem z głowy?
Dlaczego ta reklama wygrała? (była nagrodzona w konkursie - nie pamiętam niestety szczegółów). Bo była najlepsza? Tak przynajmniej powinno to chyba działać? :)A tak na serio. Czy jest Waszym zdaniem coś szczególnie wyjątkowego w tej reklamie na tle innych, które analizujecie. Moim zdaniem jest rzeczywiście bardzo fajna. Nie skupia się na technicznych szczegółach, tylko na korzyściach. Mam wrażenie, że wiele kobiet myśli po jej obejrzeniu, jak fajnie byłoby zobaczyć taką minę u faceta siedzącego obok :) Oglądałam filmiki z prezentacją tego systemu parkowania i jeśli to rzeczywiście tak działa, to jest naprawdę genialny wynalazek :)
Będę wdzięczna za pomoc. Wystarczą mi nawet krótkie wskazówki. Może będę się mogła kiedyś odwdzięczyć podpowiadając komuś w innym temacie.
Pozdrawiam :)