Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

Witajcie :) Zycie łatwe nie jest i czasem człowieka przerastają różne tematy, tak jak mnie analiza reklamy. Tak, wiem, że mogą mnie dosięgnąć gromy - odwalamy za ciebie robotę, poszukaj na tematycznych stronach itd. Szukałam, czytałam, ale nie ogarniam i już. Nie zajmuję się tym na co dzień, a muszę taką analizę wykonać. Jutro :(

Proszę pomóżcie na przykładzie takiej reklamy - dla mnie bomba :) : http://www.youtube.com/watch?v=c9GFpU2B258

Czy dobrze myślę, że:
Grupa docelowa: kobiety (chyba generalnie, bo nie tylko starsze mają problemy z parkowaniem. Ja w każdym razie chciałabym tak umieć robić kopertę :) a najlepiej, żeby samochód zaparkował za mnie, jak to właśnie VW z tym wspomaganiem podobno potrafi)
Produkt: VW z systemem wspomagającym parkowanie
Konotacje: hm... Parkowanie - czyli problem? Nie wiem, czy w dobrym kierunku kombinuję...
Appeal techniques: ? - humor, odwołanie do stereotypów, albo może raczej ośmieszenie stereotypów? Nie wiem...
Główne przesłanie: Jak kupisz VW z park assist, to już nikt nie powie, że parkujesz jak baba? :) Komfort, wygoda, problem z głowy?
Dlaczego ta reklama wygrała? (była nagrodzona w konkursie - nie pamiętam niestety szczegółów). Bo była najlepsza? Tak przynajmniej powinno to chyba działać? :)A tak na serio. Czy jest Waszym zdaniem coś szczególnie wyjątkowego w tej reklamie na tle innych, które analizujecie. Moim zdaniem jest rzeczywiście bardzo fajna. Nie skupia się na technicznych szczegółach, tylko na korzyściach. Mam wrażenie, że wiele kobiet myśli po jej obejrzeniu, jak fajnie byłoby zobaczyć taką minę u faceta siedzącego obok :) Oglądałam filmiki z prezentacją tego systemu parkowania i jeśli to rzeczywiście tak działa, to jest naprawdę genialny wynalazek :)

Będę wdzięczna za pomoc. Wystarczą mi nawet krótkie wskazówki. Może będę się mogła kiedyś odwdzięczyć podpowiadając komuś w innym temacie.

Pozdrawiam :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Reklama konotacje

Konotacja to zestaw cech, które tworzą wrażenie, znaczenie. W tym kontekście za konotację uważam „Das Auto” – powiedzenie „niemieckie auto” niesie ze sobą cały szereg pozytywnych skojarzeń (niemiecka precyzja, ordnung itp.) wykorzystanych do wzmocnienia przekazu tego konkretnego produktu.
Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

Dziękuję:) Czy pozostałe punkty mojej - nazwijmy - to analizy :) idą w mniej więcej dobrym kierunku?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Reklama konotacje

Katarzyno, ale o co Ci chodzi ?

jeśli o konotację :

- w logice: znaczenie nazwy, rozumiane jako zbiór cech wyróżniających, wspólnych wszystkim przedmiotom oznaczanym przez tę nazwę. Znajomośc konotacji nazwy pozwala wskazać przedmiot, któremu owa nazwa przysługuje;

- w stylistyce: otoczka, aura znaczeniowa wyrazu, będąca zbiorem kojarzonych z nim rozmaitych, drugorzędnych i okazjonalnych cech semantycznych, wytworzona w rezultacie częstego pojawiania się tego wyrazu w pewnych kontekstach leksykalnych;

- w składni: zdolność wyrazu otwierania miejsca w tekście dla określonych innych wyrazów ze względu na łączące je z nimi związki kategorialno – gramatyczne lub też ze względu na związki znaczeniowe.

----

nigdzie nie ma o dorabianiu teorii kto jest targetem. NIe wiem też jak definiujesz "analizę reklamy" - jest wiele możliwości : np. analiza narzędzi, analiza przekazu etc....
Może jak napiszesz o co Ci chodzi będzie łatwiej.

------

Nie istnieje pojęcie "Grupa docelowa : kobiety". Bo to oznacza 50 % społeczeństwa w Polsce (i ok. 50 % w innych krajach)czyli 50 % populacji świata.

--------

Moja konotacja : "parkuje jak facet". Duuuży błąd myślowy :)Te czasy minęły bezpowrotnie :)
Ale ja jestem w grupie kobiet, które nie lubią jak samochód robi za nie cokolwiek.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 08.01.11 o godzinie 00:43
Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

Hmm... O co mi chodzi... Konkretnie o to, że muszę na zaliczeniu j. angielskiego cytuję: dokonać analizy reklamy - hasłowo(myślę, że to będzie właśnie ta, do której załączyłam link) wg następujących punktów:
1. target group
2. product
3. elements of connotation
4. appeal techniques
5. general message
6. why awarded?

To wszystko. Tak brzmi zadanie. I nie wiem, czy prawidłowo dokonałam tej "analizy". Ale jak widzę, chyba nie...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Reklama konotacje

Aaaaaaaaa z angielskiego ... a to bardzo dobra analiza :):)
Dlaczego nagrodzona ? Za dowcip :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 08.01.11 o godzinie 01:16
Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

Tak, na pewno :) Problem polega na tym, że dla wykładowcy bardziej liczy się nie sprawność językowa, a prawidłowe rozebranie tej reklamy na czynniki pierwsze :)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Reklama konotacje

Kapitalnie i prosto użyty kostium, z tego wylazł dowcip oparty na stereotypie. Na szybko - oczywiście trafnie czytasz.
Park assistance sprawi, że zrobisz to jak facet. To facetów kręcą auta, a nie kobiety - mówi stereotyp i wychodzi z pokoju, trzaskając drzwiami.Patryk Rykała edytował(a) ten post dnia 08.01.11 o godzinie 11:47
Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

Dzięki wielkie Patryku :)Przeczytałam Twoją odpowiedź dopiero teraz, ale poranny egzamin zaliczony. Wykładowca jest super człowiekiem, który fascynuje się reklamą i po prostu sobie o niej pogadaliśmy :) Tak dla zaspokojenia ciekawości, albo może pod dalszą dyskusję :) dodam tylko, czego dowiedziałam się dziś o tej reklamie. Rzeczywiście posłużono się humorem i w sposób przewrotny odwołano do stereotypów - nie tylko kobiet, które słabo radzą sobie z parkowaniem, ale też osób starszych za kierownicą. Grupa docelowa twórców: kierowcy w ogóle (bez podziału na wiek i płeć, bo przy takim zagęszczeniu samochodów wszyscy mają kłopoty z wciśnięciem się w wolne miejsce parkingowe)- czyli bardzo szeroka. Das auto to slogan. Wg tego co usłyszałam niekoniecznie niesie dobre konotacje zwłaszcza w krajach słowiańskich, czy we Francji. Przyznam szczerze, że myślałam o tym pół nocy - ja również (indoktrynowana przez męską cześć rodziny zakręconą na punkcie francuskich samochodów :) ) nie mam dobrych skojarzeń z niemiecką marką. Ale ten system parkowania mnie zainteresował i nawet przeszukałam internet, żeby sprawdzić, na czym dokładnie polega :)Znaczy chyba mieszczę się w targecie i zadziałało :)
Za co reklama została nagrodzona? Jury uznało, że w znakomity sposób radzi sobie z tematem osób starszych, różnicą pokoleń (teoretycznie do tych osób ten "wypasiony" samochód nie jest kierowany), przez co staje się w pewnym sensie reklamą społeczną.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za "nocne czuwanie" :)

konto usunięte

Temat: Reklama konotacje

podsumowując.
jest to reklama społeczna, skierowana do wszystkich, przełamująca stereotypowe postrzeganie starszych osób za kierownicą.
a jeśli się doda do tego, że w kategorii samochodowej marki niemieckie są źle postrzegane, to wszystko się składa do kupy. tylko po co ją tak naprawdę zrobili?
już wiem, pod nagrodę ghosta puścili :)

Katarzyna Bochner:
Dzięki wielkie Patryku :)Przeczytałam Twoją odpowiedź dopiero teraz, ale poranny egzamin zaliczony. Wykładowca jest super człowiekiem, który fascynuje się reklamą i po prostu sobie o niej pogadaliśmy :) Tak dla zaspokojenia ciekawości, albo może pod dalszą dyskusję :) dodam tylko, czego dowiedziałam się dziś o tej reklamie. Rzeczywiście posłużono się humorem i w sposób przewrotny odwołano do stereotypów - nie tylko kobiet, które słabo radzą sobie z parkowaniem, ale też osób starszych za kierownicą. Grupa docelowa twórców: kierowcy w ogóle (bez podziału na wiek i płeć, bo przy takim zagęszczeniu samochodów wszyscy mają kłopoty z wciśnięciem się w wolne miejsce parkingowe)- czyli bardzo szeroka. Das auto to slogan. Wg tego co usłyszałam niekoniecznie niesie dobre konotacje zwłaszcza w krajach słowiańskich, czy we Francji. Przyznam szczerze, że myślałam o tym pół nocy - ja również (indoktrynowana przez męską cześć rodziny zakręconą na punkcie francuskich samochodów :) ) nie mam dobrych skojarzeń z niemiecką marką. Ale ten system parkowania mnie zainteresował i nawet przeszukałam internet, żeby sprawdzić, na czym dokładnie polega :)Znaczy chyba mieszczę się w targecie i zadziałało :)
Za co reklama została nagrodzona? Jury uznało, że w znakomity sposób radzi sobie z tematem osób starszych, różnicą pokoleń (teoretycznie do tych osób ten "wypasiony" samochód nie jest kierowany), przez co staje się w pewnym sensie reklamą społeczną.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za "nocne czuwanie" :)
Katarzyna Bochner

Katarzyna Bochner redaktor,
Wydawnictwo
Gospodarcze

Temat: Reklama konotacje

A kto nadąży za strategią i kreacją? :) Ja jestem oglądaczem reklam :) I nawet to lubię :)

Następna dyskusja:

Negatywne konotacje marki




Wyślij zaproszenie do