Joanna Ziętara

Joanna Ziętara trener windykacji i
obsługi klienta

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Zauroczyła mnie ta reklama:

http://www.youtube.com/watch?v=abpemVrXwfA

Bez fajerwerków, bez krzyczenia wszem i wobec, jacy świetni jesteśmy. Wpadająca w ucho melodia i produkt jako nienachalna ale i niekwestionowana gwiazda spotu. W mojej opinii- super.
Adrian Piekarski

Adrian Piekarski projektant graficzny

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Ta firma nie musi krzyczeć bo robią to za nią inni - jej fanboye, gadżeciarze, media, a nawet Jarosław Kaczyński w sejmie:) - nie mówiono ze uzył tabletu tylko uzył ajpada:)

Co do reklamy... mnie nie przekonuje do kupna iPada, dlatego ze mogę sobie pograć na pianinie... taka aplikacja jest od dawna na każdy sprzęt.... iPad nie jest tutaj w niczym wyjątkowy, tak samo jak w reklamie iPhona na której powstaje zdjęcie - panorama z dziećmi... - opcja panoramy w telefonach jest już od lat...

Jak dla mnie reklama ta mówi tyle:" jesteśmy firma Apple która jest taka zajebista, ze nie musi się reklamować, wiec tylko pokażemy aplikacje z pianinkiem...":)Adrian Piekarski edytował(a) ten post dnia 16.03.13 o godzinie 02:50
Joanna Ziętara

Joanna Ziętara trener windykacji i
obsługi klienta

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Moim zdaniem, reklama nie powoduje bezpośredniej reakcji. To nie działa w ten sposób "O, fajna reklama z pianinkiem, idę kupić ajpada".

Chodzi mi o to, że to prosta reklama bez fajerwerków, która potwierdza dokładnie to, o czym napisałeś: "jesteśmy firma Apple która jest taka zajebista, ze nie musi się reklamować, wiec tylko pokażemy aplikacje z pianinkiem...":)

W ich przypadku, podobne jak przy innych super markach, wystarczy podtrzymywanie wizerunku - z czym doskonale sobie radzą. Również cudną reklamą z panoramą z dzieciakami :).

To jak z Coca Colą - przecież nie uważasz, że reklamy z Mikołajami i niedźwiedziami mają zachęcać do pójścia do sklepu?
Adrian Piekarski

Adrian Piekarski projektant graficzny

Temat: Reklama iPad mini - Piano

W przypadku Coca-Coli jest trochę inaczej, bo ona nie ma praktycznie żadnej konkurencji na świecie, jest znana od lat, smak jest ten sam dobrze znany. Poza tym też mają zachęcać do pójścia do sklepu bo sprzedaż musi być ciągle duża zwłaszcza w okresie światecznym:) jakby nie reklamowali to byłaby mniejsza:)
Natomiast iPad ma konkurencję która cały czas rośnie, jeszcze kilka lat temu nie widziałem żadnej reklamy Apple w telewizji, a teraz zaczynają o sobie "przypominać":)
Widać ze ich marketing doskonale działa, bo uważasz ich za super markę:) A tak naprawdę jest to średnio-dobra marka z przewartościowanymi produktami których największa zaletą i przewaga nad innymi jest tylko i wyłącznie design (przykład iPhonów które były mega drogie i pięknie wyglądały, ale nie potrafiły wysyłać mmsów...) Nie mozna porównac Apple do powiedzmy Ferrari, bo Ferrari jest drogie bo: jets luksusowo wykonane, materiały, technologia, osiągi itp.. a Appple? Ładnie wyglądające produkty i tyle:) Sprzedawanie swoich produktów po zawyżonych cenach i wmówienie ze to towar luksusowy widać spełnia swoje zadania i bazuje głównie na snobizmie i próżności klienteli (może nie w 100% ale większości). Jako reklama dla fanboya który ma kilka ajpadów i kupuje co roku kolejny to ok, jako reklama dla osoby która nie miała styczności i nie zna produktów, która wybiera produkty tego typu pod względem technicznym (parametry) to chyba średnio udana bo nadal nie wie dlaczego ma wybrać iPada:)Adrian Piekarski edytował(a) ten post dnia 16.03.13 o godzinie 12:24
Joanna Ziętara

Joanna Ziętara trener windykacji i
obsługi klienta

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Mówiąc "super marka" miałam na myśli fakt, że każdy wie, co to Apple, tak jak każdy wie, co to Coca Cola ;), a nie fakt, że są najlepsi na rynku.

Mają dobry marketing, skoro ich produkty, choć jakościowo podobne do innych, są znacznie droższe - a reklama, o której mówimy, jest tego doskonałym przykładem.

Co do technicznych parametrów w reklamie... Będę się trzymać wersji, że reklama odwołuje się do emocji i nie ma potrzeby wrzucać tam parametrów technicznych. Czy reklamy samochodów opierają się na niskim spalaniu, 8 cylindrach czy czymśtam turbo (wybaczcie, nie znam się :D)? Czy raczej podkreślają wyjątkowość, bezpieczeństwo, nowoczesność itd.?

Po żadnej reklamie nikt nie będzie technicznie wiedział, czemu ma wybrać ten produkt - to wszystko kwestia emocji i zakotwiczenia marki w świadomości.

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Apple nie jest w żadnym wypadku towarem luksusowym :-)

Zauważ, że nie trzeba zagarniać całego rynku. Gdyby patrzeć od strony technologii, mają sporą konkurencję. Gdy spojrzeć od strony designu i prestiżu: niewielką.
Joanna Ziętara

Joanna Ziętara trener windykacji i
obsługi klienta

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Paweł, w dwóch zdaniach ująłeś to, czego chyba nie umiałam ubrać w słowa :).
Paweł Korzeniewski:
Apple nie jest w żadnym wypadku towarem luksusowym :-)

Zauważ, że nie trzeba zagarniać całego rynku. Gdyby patrzeć od strony technologii, mają sporą konkurencję. Gdy spojrzeć od strony designu i prestiżu: niewielką.
Adrian Piekarski

Adrian Piekarski projektant graficzny

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Joanna Ziętara:
Mają dobry marketing, skoro ich produkty, choć jakościowo podobne do innych, są znacznie droższe - a reklama, o której mówimy, jest tego doskonałym przykładem.

To nie ulega wątpliwości ze Steve Jobs był geniuszem marketingu:)
Co do technicznych parametrów w reklamie... Będę się trzymać wersji, że reklama odwołuje się do emocji i nie ma potrzeby wrzucać tam parametrów technicznych. Czy reklamy samochodów opierają się na niskim spalaniu, 8 cylindrach czy czymśtam turbo (wybaczcie, nie znam się :D)? Czy raczej podkreślają wyjątkowość, bezpieczeństwo, nowoczesność itd.?

Reklamy sa różne, jedne skupiają się na spalaniu i parametrach ,a inne skupiają się na emocjach i wyjątkowości . Zauważ że te pierwsze to reklamy aut tańszych i średnich, a te drugie to średnich i drogich:) jest w tym pewna logika:) Do czego mam się odwołać skoro mój produkt jest dwa razy droższy od innego produktu i ma podobne parametry techniczne???? No do emocji:) jeżeli się nie ma argumentów to sięga się po emocje i takie jest moje zdanie:) Dotyczy to wielu marek "prestiżowych":) I te puste przestrzenie i ulice w reklamach aut:))))) Nic tylko włączyć muze i jechać setką:)
Po żadnej reklamie nikt nie będzie technicznie wiedział, czemu ma wybrać ten produkt - to wszystko kwestia emocji i zakotwiczenia marki w świadomości.

Takie czasy:)
Adrian Piekarski

Adrian Piekarski projektant graficzny

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Paweł Korzeniewski:
Apple nie jest w żadnym wypadku towarem luksusowym :-)

Zauważ, że nie trzeba zagarniać całego rynku. Gdyby patrzeć od strony technologii, mają sporą konkurencję. Gdy spojrzeć od strony designu i prestiżu: niewielką.

Z tym ze prestiż to marketing, jeśli chodzi o produkt jako produkt to tyko design.

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Jestes pewny, ze TYLKO design? Bo mi sie wydaje, ze jednak sprzet Apple wyroznia sie czyms wiecej :)
Adrian Piekarski

Adrian Piekarski projektant graficzny

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Mówisz o "gadżeciarskich" dodatkach typu retina display?
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Adrian Piekarski:
Mówisz o "gadżeciarskich" dodatkach typu retina display?


Który to jak pamiętam produkuję Samsung :)
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Piotr W.:
Jestes pewny, ze TYLKO design? Bo mi sie wydaje, ze jednak sprzet Apple wyroznia sie czyms wiecej :)


mają tak zwany MEDŻIK :) tak jak stare obiektywy Minolty podpinane do lustrzanek Sony :)

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Adrian Piekarski:
Mówisz o "gadżeciarskich" dodatkach typu retina display?
Nie mistrzu, mowie o ekosystemie, bez ktorego bylyby to tylko ladne pecety i telefony.
Myslisz, ze Maki z Windows zamiast OSX czy iPhone i iPad na Androidzie zamiast iOS sprzedawalyby sie tak samo?

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Czytam to na iMacu na Windowsie 7 ;-)

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Ty to jestes przypadek szczegolny :P
Choc w sumie tez mam winde na wirtualnej maszynie :)

W kazdym razie chodzilo mi o wykazanie, ze japko to nie tylko design wbrew temu co Adrian twierdzi.

konto usunięte

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Oczywiście, że nie tylko design. To po prostu dbanie o kilka rzeczy, które konkurencja porzuciła chcąc robić sprzęt dla wszystkich.

3/4 czasu pracuje jednak na OSX :-)Paweł Korzeniewski edytował(a) ten post dnia 17.03.13 o godzinie 22:53
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Reklama iPad mini - Piano

ta reklama pokazuje do czego służy tablet ;) i jak się okazuje wydając kupę szmalu, mamy sprzęt do grania melodyjek...

już za 1,5 tys!

do tego możliwość surfowania po necie, oglądania zdjęć i filmów!

szok! ;)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Reklama iPad mini - Piano

Pomijając dyskusje o przydatności sprzętów Apple, ich fajności lub niefajności - jedna rzecz w tej reklamie bardzo mi się podoba.

Wybrany został kawałek, który jest bardzo dobrze znany. Myślę że wiele osób skojarzy go wręcz z graniem "na ręce / dwie osoby":
http://www.youtube.com/watch?v=43sImbn1oBI

Efekt jaki został osiągnięty jest dwojaki:
Po pierwsze - reklama pokazuje, że iPad mini robi / umie dokładnie to samo co większy brat.
Po drugie - dzięki właśnie tej, a nie innej muzyce - w doskonale nienachalny sposób pokazuje uzupełnianie się tych 2 sprzętów (i nie będę się spierał czy to prawda że się uzupełniają, czy nie)

Z tej perspektywy - reklama jest na tle chałmu reklamowego arcydziełem, bo ma niebywałą prostotę i estetykę, a przy tym jednak sporo komunikuje.

Serdeczności.



Wyślij zaproszenie do