Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Reklama internetowa

W czasie kryzysu firmy poszukują tańszych, ale skutecznych narzędzi promocji i pozyskania nowych klientów. Nie jest tajemnicą, że w wielu przypadkach tnie się budżety reklamowe w pierwszej kolejności. Niestety "góra" żąda zachowania wysokiej dynamiki sprzedaży.

Reklama internetowa przeżywa rozkwit ze względu na niski koszt dotarcia i mierzalność efektów. Z tego powodu wyprzedziła radio,prasę czy outdoor.

http://www.egospodarka.pl/39191,Rynek-reklamy-online-w...

Jeszcze korzystniej w porównaniu do dominującego modelu CPM (opłata za ilość wyświetleń) prezentuje się model współpracy CPA - Cost per Action stosowany w marketingu afiliacyjnym. Zasada działania marketingu afiliacyjnego jest prosta: nie ma sukcesu - nie ma pieniędzy. Reklamodawca nie płaci za każde klikniecie na banner lub link, a za lead tj. zakończoną sukcesem wcześniej ustaloną interakcje z użytkownikiem Internetu. W przypadku serwisów społecznościowych może to być rejestracja nowego użytkownika. Dla portalu branżowego miernikiem sukcesu będzie subskrypcja newslettera przez nowego użytkownika. Sklep internetowy z kolei rozliczy się z wydawcą za każdego nowego klienta przekierowanego z danej strony. Dla banku wypełnienie zapytania o kredyt.

Więcej informacji nt. marketingu afiliacyjnego na przykładzie lidera na rynku (zanox) w lutowym numerze Marketing w Praktyce i na stronie:
http://blog.zanox.com/pl/poland/

Co sądzicie o takim modelu współpracy jako reklamodawcy i media plannerzy?Agnieszka Gorecka edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 12:36

Temat: Reklama internetowa

Reklama internetowa jest rzeczywiście super ... poza tym , że nie do wszystkich grup można ją stosować.

Biorąc pod uwagę dostęp do sieci w naszym kraju , to odpuśćcie sobie rejony wiejskie i przedział wiekowy 40 - 70.
Bo ta grupa akurat w sieci niezbyt często się porusza.

Akurat pracuję w tej branzy i na takim terenie teraz pozyskuję klientów...

I tyle :)

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa

Jacek G.:
Reklama internetowa jest rzeczywiście super ... poza tym , że nie do wszystkich grup można ją stosować.

Biorąc pod uwagę dostęp do sieci w naszym kraju , to odpuśćcie sobie rejony wiejskie i przedział wiekowy 40 - 70.
Bo ta grupa akurat w sieci niezbyt często się porusza.

Akurat pracuję w tej branzy i na takim terenie teraz pozyskuję klientów...

I tyle :)
z ta grupa wiekowa to chyba troche przesadziles...
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Reklama internetowa

Jacek G.:
Biorąc pod uwagę dostęp do sieci w naszym kraju , to odpuśćcie sobie rejony wiejskie i przedział wiekowy 40 - 70.
Bo ta grupa akurat w sieci niezbyt często się porusza.

Akurat pracuję w tej branzy i na takim terenie teraz pozyskuję klientów...

I tyle :)
akurat pracuje też w tej branzy i nie wiem skąd masz te (sorki) bzdurne informacje

co do zanoxa to w paru sklepach sie nie sprawdził (zarżnął serwery a konwersja zerowa)

Temat: Reklama internetowa

Mieszkam od 8 lat w małej wioseczce na Opolszczyźnie.
Piszę o tym co właśnie widzę i mam na codzień.

A wyniki obserwacji są całkowicie sprzeczne z tym co podają oficjalne opracowania i statystyki.
Tyle.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Reklama internetowa

nie znam opracowań znam sprawe organoleptycznie i około 40% właścicieli sklepów jest z małych miejscowości a i 45% zamówień to też małe miejscowości ....

Temat: Reklama internetowa

Sklepy - tak.
Właściciele - tak.

Klienci detaliczni ..... to już całkiem inna bajka :)

Temat: Reklama internetowa

Jacek G.:
Biorąc pod uwagę dostęp do sieci w naszym kraju , to odpuśćcie sobie rejony wiejskie i przedział wiekowy 40 - 70.
Bo ta grupa akurat w sieci niezbyt często się porusza.

A masz jakieś dane na ten temat, aby to udowodnić? Bo z moich informacji wynika, że pleciesz bzdury :)

Edit:
Polecam: http://www.slideshare.net/szakatak/polski-internet-200...Kamil Mirowski edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 16:02

Temat: Reklama internetowa

cyt."Mieszkam od 8 lat w małej wioseczce na Opolszczyźnie.
Piszę o tym co właśnie widzę i mam na codzień."

Jak zauważyłeś napisałem dość wyraźnie , że posługuję się własnymi oczami , a nie jakimikolwiek danymi statystycznymi.

Poza moja wioseczką mam jeszcze dokładny wgląd w sytuację na terenie mojego powiatu.

I jest to moja osobista opinia.

W opracowaniu które przytoczyłeś nie zauważyłem przedziału : wieś do 1 tys. mieszkańców , 1 tys - 2 tys... i podobne.
No comments.Jacek G. edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 16:53

Temat: Reklama internetowa

W swoim poście piszesz o tym aby odpuścić sobie "obszary wiejskie", czyli to, co w badaniach jest pokazane pod hasłem "wieś" (czyli sugerujesz, żeby odpuścić sobie 30% społeczeństwa? :)).

Jeśli odnosisz to do swojego podwórka to napisz, że odpuściłbyś swoją miejscowość, która w żaden sposób nie jest reprezentantem "obszaru wiejskiego".

Chodzi mi o to, żebyś nie przedstawiał swoich subiektywnych obserwacji jako ogólnych informacji i wprowadzał ludzi w błąd.
To tyle :)

Pozdrawiam :)
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Reklama internetowa

Pomijanie wsi nie jest fortunnym posunięciem. Z drugiej strony cynicznie patrząc statystyczny 30 latek mieszkający w mieście powyżej 500 tys. mieszkańców ma większą siłę nabywczą niż 50 latek ze wsi. A że są chlubne wyjątki to tylko lepiej.

Co do zanoxa to marketing afiliacyjny nie w każdej branży oznacza sukces. Największe zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym wyrażają firmy z branży usług finansowych, podróży, handlu detalicznego, telekomunikacji i rozrywki, bo im przynosi on najbardziej wymierne efekty.
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Reklama internetowa

a tak z czystej ciekawości zapytam, na jakiej podstawie twierdzisz, że to akurat Zanox jest liderem rynku? :)
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Reklama internetowa

Jacek G.:
cyt."Mieszkam od 8 lat w małej wioseczce na Opolszczyźnie.
Piszę o tym co właśnie widzę i mam na codzień."

Jak zauważyłeś napisałem dość wyraźnie , że posługuję się własnymi oczami , a nie jakimikolwiek danymi statystycznymi.


Hahahaha to mój ulubiony ekspert od wszystkiego...

Polecam Strategi Raport IAB for Poland - dostępny na Mediarunie bodajże - tam są konkretne statystyki, a nie jakieś bzdury z palca i na oko.

Pozdrawienia od krnąbrnego i przmądrzałegoTomasz G. edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 17:35
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Reklama internetowa

Marcin Markowski:
a tak z czystej ciekawości zapytam, na jakiej podstawie twierdzisz, że to akurat Zanox jest liderem rynku? :)
Jest liderem !!!! marnowania transferu :)

Temat: Reklama internetowa

Tomasz G.:
Jacek G.:
cyt."Mieszkam od 8 lat w małej wioseczce na Opolszczyźnie.
Piszę o tym co właśnie widzę i mam na codzień."

Jak zauważyłeś napisałem dość wyraźnie , że posługuję się własnymi oczami , a nie jakimikolwiek danymi statystycznymi.


Hahahaha to mój ulubiony ekspert od wszystkiego...

Polecam Strategi Raport IAB for Poland - dostępny na Mediarunie bodajże - tam są konkretne statystyki, a nie jakieś bzdury z palca i na oko.

Pozdrawienia od krnąbrnego i przmądrzałegoTomasz G. edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 17:35


Za pozdrowienia dziękuję .....

Widze pokolenie dzieci NEO już dorosło :)

Ale w meritum.
Czytanie ze zrozumieniem wskazane.

Po raz TRZECI podkreślam , że są to moje osobiste obserwacje mojej i okolicznych miejscowości.

I nic ponadto.

Nie twierdzę , że pomijanie wsi jest właściwe , ale , że przedstawione metody reklamy internetowej niestety nie działają w pewnych rejonach. Bez względu na to jakie mądre statystyki to wykazują.
Czasem trzeba ocenić realia z poziomu konsumenta - a ja z tego poziomu to właśnie robię.

Tomku .. jak widzę Ty jesteś specem od wiosek gdzie diabeł mówi dobranoc, skoro mówisz o czymś czego nie znasz.

I tak nieco więcej ogłady by się przydało , bo nie jestem Twoim kolegą z piaskownicy.
Bo teksty typu " ulubiony ekspert od wszystkiego" to poziom mniej więcej 4 klasy podstawówki.

Zatem ostygnij i najpierw się zastanów do kogo piszesz.

Proste ?? Czy duże litery są tu wskazane ??

Ciąg dalszy jedynie merytorycznie proponuję rozpatrywać.

:)
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Reklama internetowa

Jacek G.:
Tomasz G.:
Jacek G.:
cyt."Mieszkam od 8 lat w małej wioseczce na Opolszczyźnie.
Piszę o tym co właśnie widzę i mam na codzień."

Jak zauważyłeś napisałem dość wyraźnie , że posługuję się własnymi oczami , a nie jakimikolwiek danymi statystycznymi.


Hahahaha to mój ulubiony ekspert od wszystkiego...

Polecam Strategi Raport IAB for Poland - dostępny na Mediarunie bodajże - tam są konkretne statystyki, a nie jakieś bzdury z palca i na oko.

Pozdrawienia od krnąbrnego i przmądrzałegoTomasz G. edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 17:35


Za pozdrowienia dziękuję .....

Widze pokolenie dzieci NEO już dorosło :)

Ale w meritum.
Czytanie ze zrozumieniem wskazane.

Po raz TRZECI podkreślam , że są to moje osobiste obserwacje mojej i okolicznych miejscowości.

I nic ponadto.

Nie twierdzę , że pomijanie wsi jest właściwe , ale , że przedstawione metody reklamy internetowej niestety nie działają w pewnych rejonach. Bez względu na to jakie mądre statystyki to wykazują.
Czasem trzeba ocenić realia z poziomu konsumenta - a ja z tego poziomu to właśnie robię.

Tomku .. jak widzę Ty jesteś specem od wiosek gdzie diabeł mówi dobranoc, skoro mówisz o czymś czego nie znasz.

I tak nieco więcej ogłady by się przydało , bo nie jestem Twoim kolegą z piaskownicy.
Bo teksty typu " ulubiony ekspert od wszystkiego" to poziom mniej więcej 4 klasy podstawówki.

Zatem ostygnij i najpierw się zastanów do kogo piszesz.

Proste ?? Czy duże litery są tu wskazane ??

Ciąg dalszy jedynie merytorycznie proponuję rozpatrywać.

:)

Proste, proste, Wasza Świątobliwość, proszę się tak nie ekscytować...

konto usunięte

Temat: Reklama internetowa

Agnieszka Gorecka:
Co sądzicie o takim modelu współpracy jako reklamodawcy i media plannerzy?

Affiliate marketing ma sens przy wszelkich serwisach e-commerce i transakcyjnych - bo płacisz za sprzedaż.

Ale nie jest to taka prosta sprawa i z reguły wymaga stworzenia dobrego programu afiliacyjnego, który będzie zarządzany przez profesjonalistę - affiliate managera.
Bo współpraca z uczestnikami programu, których trzeba motywować, szkolić, zapewniać im skuteczne narzędzia i płacić na czas prowizję to nie jest mało dla jednej osoby.

Najlepszą firmą, jaką znam ze słyszenia jest TradeDoubler
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Reklama internetowa

pod względem stażu, ilości posiadanych programów może i tak :) ale obsługa chyba też jest ważna :) tu chyba najlepiej wypada Afilo i nie chwaląc się OMG ;)
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Reklama internetowa

Zapraszamy każdego kto ma własny serwis, blog lub inną stronę internetową do wypełnienia naszej krótkiej ankiety. Aby Was bardziej zmobilizować do poświęcenia nam 2 minutek, mamy nagrodę - Voucher o wartości 500zł na dowolną nagrodę z oferty WyjatkowyPrezent.pl

Link do ankiety
Tomasz K.

Tomasz K. SEO/SEM (certyfikaty
CIM i PIM)

Temat: Reklama internetowa

nie owijając w bawełnę, znam ludzi, którzy żyją z affiliates, nie jestem w Zanox ale moi znajomi nie zarobili z tym programem dużych pieniędzy w przeciwieństwie do Novem, Nexto czy ZłoteMyśli nie mówiąc o niepodważalnym ciągle ClickBank a zaznaczam że siedzą w tym od lat

Następna dyskusja:

Reklama internetowa




Wyślij zaproszenie do