Agnieszka
Górecka
finanse, sprzedaż,
PR
Temat: Reklama internetowa
W czasie kryzysu firmy poszukują tańszych, ale skutecznych narzędzi promocji i pozyskania nowych klientów. Nie jest tajemnicą, że w wielu przypadkach tnie się budżety reklamowe w pierwszej kolejności. Niestety "góra" żąda zachowania wysokiej dynamiki sprzedaży.Reklama internetowa przeżywa rozkwit ze względu na niski koszt dotarcia i mierzalność efektów. Z tego powodu wyprzedziła radio,prasę czy outdoor.
http://www.egospodarka.pl/39191,Rynek-reklamy-online-w...
Jeszcze korzystniej w porównaniu do dominującego modelu CPM (opłata za ilość wyświetleń) prezentuje się model współpracy CPA - Cost per Action stosowany w marketingu afiliacyjnym. Zasada działania marketingu afiliacyjnego jest prosta: nie ma sukcesu - nie ma pieniędzy. Reklamodawca nie płaci za każde klikniecie na banner lub link, a za lead tj. zakończoną sukcesem wcześniej ustaloną interakcje z użytkownikiem Internetu. W przypadku serwisów społecznościowych może to być rejestracja nowego użytkownika. Dla portalu branżowego miernikiem sukcesu będzie subskrypcja newslettera przez nowego użytkownika. Sklep internetowy z kolei rozliczy się z wydawcą za każdego nowego klienta przekierowanego z danej strony. Dla banku wypełnienie zapytania o kredyt.
Więcej informacji nt. marketingu afiliacyjnego na przykładzie lidera na rynku (zanox) w lutowym numerze Marketing w Praktyce i na stronie:
http://blog.zanox.com/pl/poland/
Co sądzicie o takim modelu współpracy jako reklamodawcy i media plannerzy?Agnieszka Gorecka edytował(a) ten post dnia 06.04.09 o godzinie 12:36