Temat: Reklama i promocja
Jeżeli zależy Ci na zwrocie z reklamy, to moim zdaniem najlepsze jest Google AdWords i SEO.
Jeżeli chodzi o Google AW, to jest to chyba najlepsza metoda na start, bo efekty są widoczne od razu. Zakładasz konto, dokonujesz płatności i od razu możesz się reklamować. Ja w branży meblowej osiągam średni CPC (koszt za kliknięcie w reklamę na google.pl i przejście użytkownika na moją stronę) poniżej 40 groszy. Myślę, że jest to w miarę niska cena za potencjalnego klienta. A jest to klient naprawdę zainteresowany tym, co sprzedajesz.
Co do SEO, to jest on równie (albo prawie) dobry, jak AdWords. Mankamentem jest to, że trzeba trochę poczekać na efekty, no i trzeba dokonać wyboru firmy pozycjonującej. Jeżeli wykupisz jakąś popularną frazę, to opłata za TOP 10 w Google może być dosyć wysoka, dlatego warto się zastanowić nad frazą dla konkretnego obszaru, np. "sklep herbaciany Katowice", ewentualnie nazwa województwa (ale lepiej miasto).
Myślę, że w twojej sytuacji warto się jeszcze zastanowić nad bezpośrednią sprzedażą w Allegro. Jeżeli masz niskie ceny, to możesz przyciągnąć do siebie wielu kupujących. Ważne jest w takim wypadku, żebyś miała porządny szablon strony, który byłby bardzo podobny do twojej strony www. No i nazwa użytkownika mogła by być zarazem Twoim adresem www.
Aha, warto na stronie zainstalować statystyki Google Analytics, pomagają one śledzić skąd przychodzą do nas użytkownicy.
No i jak już przyciągniesz użytkowników, to warto zadbać, aby pozostali jak najdłużej ;). Stąd proponuję wysyłać klientom co jakiś czas informacje o produktach, kupony rabatowe (np. 10%), itp.
To tyle. Myślę, że na początek najlepsze będzie Google AW, albo kilka (na raz) z opcji, które wymieniłem.
Pozdrawiam!
Rafał Lebich edytował(a) ten post dnia 01.08.10 o godzinie 23:17