Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: reklama czy spam

Maciej Tesławski:
No właśnie, a dlaczego w TV nikt nie zwraca uwagi na target?
Bo TV to nie Playboy i doskonale to wiesz :) w TV targetem są wszyscy, w Playboyu nie.

konto usunięte

Temat: reklama czy spam

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Maciej Tesławski:
No właśnie, a dlaczego w TV nikt nie zwraca uwagi na target?
Bo TV to nie Playboy i doskonale to wiesz :) w TV targetem są wszyscy, w Playboyu nie.
Ciekawe. Ale są programy tematyczne w TV i doskonale to wiesz.

Temat: reklama czy spam

Maciej Tesławski:
Remigiusz Pękala:
Maciej Tesławski:
Jak kupuję samochód to zawieram umowę na pojazd, który będzie jeździł i na jego markę. Nic więcej!

Ze wszystkimi jego mankamentami o których wiesz w momencie zakupu, prawda?

Mankamenty nie są reklamą. Są mankamentami produktu, jak papier

Mankament to mankament - godzisz się na nie lub nie.
Można nie kupować.
Kupujesz całość.
w gazecie.
Z gazetą jest tak samo. Umowa kupna sprzedaży dotyczy zawartości pisma i jego tytułu. To wszystko.
Umowa dotyczy zawartości merytorycznej wyłącznie. Jak bilet na przejazd dotyczy przemieszczenia się, a nie tego co będzie mi aplikowane po drodze.

Taksówkarzowi możesz nakazać milczenie, w komunikacji zbiorowej kupując bilet (zawierając umowę) wyrażasz zgodę na określone warunki transportu.
Kupując gazetę nie precyzujesz że kupujesz tylko felieton Skiby z wprosta, a wynurzenia Króla to proszę skasować.
Taki pakiet.
Reklama jest częścią jej zawartości.
Dla potrzeby tej dyskusji posłużę się demagogią...
A skąd wiadomo, że to są płatne reklamy a nie treść merytoryczna gazety którą kupiłeś?

Wiadomo stąd, że nie mają nic wspólnego z treścią pisma. I są "mało" merytoryczne.

Niektóre artykuły też są "od czapy" i nie wiadomo skąd są i po co.
Ale kupuję całą gazetę (czasem dla jednego tekstu)
Poza tym w Playboyu nie ma reklam wołowiny. Dlaczego?

nie ten target.
No właśnie, a dlaczego w TV nikt nie zwraca uwagi na target?
W TV targetem są wszyscy.

Z mojej strony najprawdopodobniej EOT, bo dyskusja przestała mieć sens.
Okopałeś się i nawet nie odpowiadasz na pytania, a to nie wróży dobrze dialogowi.

konto usunięte

Temat: reklama czy spam

Już dawno EOT.
Okopałeś się Ty jeśli nie widzisz różnicy między mankamentem a reklamą, między artykułem od czapy a reklamą, w TV targetem są wszyscy!

konto usunięte

Temat: reklama czy spam

Maciej Tesławski:
w TV targetem są wszyscy!

Myślę, że jest nieco inaczej.
Wszyscy mogą jedną i tę samą reklamę oglądać równocześnie, ale nie do wszystkich będzie ona adresowana.
Wynika to pewnie z budowy samego ekranu którego nie da się skutecznie podzielić na tyle części ilu jest domowników. znaczy się sam obraz nie jest kłopotem, problem stanowi ścieżka dźwiękowa - wyszedłby kociokwik.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: reklama czy spam

No i wyszedł temat "prosta definicja? to postawmy ja na głowie" :)
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: reklama czy spam

Jedno wcięcie, a propos - "w TV targetem są wszyscy", bo nie są. O tym świadczą zróżnicowane kanały, pory oglądalności itd. Nie utrwalajmy nieprawdziwych, choć często powtarzanych stwierdzeń.Dominik Koza edytował(a) ten post dnia 29.01.09 o godzinie 18:39
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: reklama czy spam

Krzysztof B.:
Maciej Tesławski:
w TV targetem są wszyscy!

Myślę, że jest nieco inaczej.
Wszyscy mogą jedną i tę samą reklamę oglądać

Otóż to. Target a aktualny odbiorca reklamy to dwie różne sprawy :-)

konto usunięte

Temat: reklama czy spam

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Bo TV to nie Playboy i doskonale to wiesz :) w TV targetem są wszyscy, w Playboyu nie.
Coście się mnie czepili z tym tekstem, to nie moje stwierdzenie i się z nim nie zgadzam!
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: reklama czy spam

Dominik Koza:
Jedno wcięcie, a propos - "w TV targetem są wszyscy", bo nie są. O tym świadczą zróżnicowane kanały, pory oglądalności itd. Nie utrwalajmy nieprawdziwych, choć często powtarzanych stwierdzeń.Dominik Koza edytował(a) ten post dnia 29.01.09 o godzinie 18:39
Dominik a rozróżniasz TV jako medium, bo to o tym mowa, a w takim układzie SĄ WSZYSCY.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: reklama czy spam

Arkadiusz Nowiński:
Czy tak naprawdę istnieje waszym zdaniem granica pomiędzy reklamą i spamem?

Wracając do tematu:
tę kwestie określa zawsze jakiś regulamin, albo inne prawo. Oczywiście, jako ludzie moralni ("gwiazdy nade mną, prawo moralne we mnie"), potrafimy też znaleźć różnicę, "przeczuwając" ją, ale to wkraczanie na terytorium prawa naturalnego, temat rzeka, więc nie rozwijam :)
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: reklama czy spam

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Dominik a rozróżniasz TV jako medium, bo to o tym mowa, a w takim układzie SĄ WSZYSCY.

To chyba nie mój układ.

konto usunięte

Temat: reklama czy spam

I pomyśleć, że wystarczy przeczytać przepisy.
art. 2 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną:

informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi.

art. 10 ust. 1 tej samej ustawy

Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: reklama czy spam

W sumie Maciek ma rację, przekaz reklamowy w tv jest także teoretycznie niezamówioną ofertą handlową.
Zróżnicowanie legislacyjne wynika li tylko z... tradycji, czyli z tradycyjnej ochrony tajemnicy korespondencji w szczególe i korespondencji jako takiej w ogóle. Pojawił się internet, skrzynki, o których mówimy per "pocztowe" i komunikacja ta została podciągnięta prawie natychmiast pod ustawy właściwe listom.
To tak jak ze stoczniowcami i górnikami - wszędzie ich wylewają z pracy a w pl wszyscy się składamy na ich nierentowne miejsca pracy - to tez wynika z tradycji, bo przecież nie z ekonomii.

I przyznaję rację Maćkowi, tv i prasa nie zostały podciągnięte pod te paragrafy, a mogłyby być, gdyby nie było kolejnej kolizji, z prawem do swobody wypowiedzi, które paradoksalnie ochronia redakcje massmediów przed procesami o nadawanie i podawanie "niezamówionej oferty handlowej".
Problem narasta, bo tv wchodzi do netu, więc Maciej tylko trochę wychodzi przed szereg, a właściwie wyprzedza czas ;)

Temat: reklama czy spam

Bardzo dobrą formą reklamy jest http://monoslad.pl/systemy-wystawiennicze-sposobem-na-... przybywa bardzo dużo klientów.

Następna dyskusja:

Reklama czy Spam ?




Wyślij zaproszenie do