Ewa
Maciejczyk
Przedstawiciel
farmaceutyczny, ZF
Polpharma S.A.
Temat: Reklama czy Spam ?
Myślę sobie, że ulotki o których pisał Pan Kamil są na pewno Spamem ( bo tez tak uważam), ale dobrze zrobiony Spam może być reklamą.. Uważam tak dlatego, że taka ulotka być może nie trafi do 80% odbiorców, ale przechodząc ulicą nie wiemy na kogo trafimy jakie potrzeby ma człowiek przechodzący obok, być może odbiorca akurat będzie miał potrzebę skorzystania właśnie z tego typu usługi w tym momencie mimo, ze dla większości osób był to tylko spam dla tej jednej osoby była to reklama, z której skorzystał.
Problem w tym, że wtedy reklama trafia w większości do osób, które jej nie potrzebują. Podam przykład: ostatnio trafiłam na osobę, która rozdawała ulotki sklepu z zabawkami w okolicy, w której znajdowały się niemalże same biura. Ulotki trafiały w większości do ludzi, którzy spieszyli się do pracy, brali ulotkę i po chwili ją wyrzucali. Podobnie jest w internecie, gdzie niektóre reklamy trafiają do ludzi, którzy i tak nie skorzystają z reklamowanego produktu. Według mnie lepszym rozwiązaniem są starania, żeby za wszelką cenę trafić do ludzi, którzy się zainteresują reklamą. Na przykład biuro architektoniczne raczej zareklamuje się na portalach branżowych, doda swoją ofertę do panoramy firm, czyli tam gdzie dużo ludzi będzie jej szukać, zważywszy że to największa baza firm w Polsce, a nie będzie się ogłaszać w zwykłych portalach o ogólnej tematyce, niepotrzebnie wydając na to pieniądze.