Ewa Maciejczyk

Ewa Maciejczyk Przedstawiciel
farmaceutyczny, ZF
Polpharma S.A.

Temat: Reklama czy Spam ?

Myślę sobie, że ulotki o których pisał Pan Kamil są na pewno Spamem ( bo tez tak uważam), ale dobrze zrobiony Spam może być reklamą.. Uważam tak dlatego, że taka ulotka być może nie trafi do 80% odbiorców, ale przechodząc ulicą nie wiemy na kogo trafimy jakie potrzeby ma człowiek przechodzący obok, być może odbiorca akurat będzie miał potrzebę skorzystania właśnie z tego typu usługi w tym momencie mimo, ze dla większości osób był to tylko spam dla tej jednej osoby była to reklama, z której skorzystał.

Problem w tym, że wtedy reklama trafia w większości do osób, które jej nie potrzebują. Podam przykład: ostatnio trafiłam na osobę, która rozdawała ulotki sklepu z zabawkami w okolicy, w której znajdowały się niemalże same biura. Ulotki trafiały w większości do ludzi, którzy spieszyli się do pracy, brali ulotkę i po chwili ją wyrzucali. Podobnie jest w internecie, gdzie niektóre reklamy trafiają do ludzi, którzy i tak nie skorzystają z reklamowanego produktu. Według mnie lepszym rozwiązaniem są starania, żeby za wszelką cenę trafić do ludzi, którzy się zainteresują reklamą. Na przykład biuro architektoniczne raczej zareklamuje się na portalach branżowych, doda swoją ofertę do panoramy firm, czyli tam gdzie dużo ludzi będzie jej szukać, zważywszy że to największa baza firm w Polsce, a nie będzie się ogłaszać w zwykłych portalach o ogólnej tematyce, niepotrzebnie wydając na to pieniądze.
Katarzyna Wyder

Katarzyna Wyder Kierownik Sprzedaży

Temat: Reklama czy Spam ?

Przykład który Pani podała jest idealnym przykładem wyrzucania pieniędzy dosłownie do kosza. Jeżeli reklama zastanówmy się gdzie i w kogo miałaby uderzyć wtedy ma to sens :)

Pozdrawiam
Ewa Maciejczyk:
Myślę sobie, że ulotki o których pisał Pan Kamil są na pewno Spamem ( bo tez tak uważam), ale dobrze zrobiony Spam może być reklamą.. Uważam tak dlatego, że taka ulotka być może nie trafi do 80% odbiorców, ale przechodząc ulicą nie wiemy na kogo trafimy jakie potrzeby ma człowiek przechodzący obok, być może odbiorca akurat będzie miał potrzebę skorzystania właśnie z tego typu usługi w tym momencie mimo, ze dla większości osób był to tylko spam dla tej jednej osoby była to reklama, z której skorzystał.

Problem w tym, że wtedy reklama trafia w większości do osób, które jej nie potrzebują. Podam przykład: ostatnio trafiłam na osobę, która rozdawała ulotki sklepu z zabawkami w okolicy, w której znajdowały się niemalże same biura. Ulotki trafiały w większości do ludzi, którzy spieszyli się do pracy, brali ulotkę i po chwili ją wyrzucali. Podobnie jest w internecie, gdzie niektóre reklamy trafiają do ludzi, którzy i tak nie skorzystają z reklamowanego produktu. Według mnie lepszym rozwiązaniem są starania, żeby za wszelką cenę trafić do ludzi, którzy się zainteresują reklamą. Na przykład biuro architektoniczne raczej zareklamuje się na portalach branżowych, doda swoją ofertę do panoramy firm, czyli tam gdzie dużo ludzi będzie jej szukać, zważywszy że to największa baza firm w Polsce, a nie będzie się ogłaszać w zwykłych portalach o ogólnej tematyce, niepotrzebnie wydając na to pieniądze.

konto usunięte

Temat: Reklama czy Spam ?

Trend targetowania kampanii reklamowych to stosunkowo młode zjawisko. Młode, ale stające się standardem. Niestety nadal niektóre firmy zapominają czym jest strategia kampanii i że stworzenie strategii nastawionej na sprzedaż, nie może zostać w dowolnym momencie "przekonwertowane" na strategię wizerunkową.
Karmienie wszystkich dookoła daną reklamą jest stricte wizerunkowe, gdyż trafia nie koniecznie do użytkowników, którzy są potencjalnym klientem, ale buduje świadomość o marce u wszystkich dookoła.
Natomiast podczas kampanii stricte sprzedażowych ważne jest dobranie odpowiedniego targetu. Np, reklama baru szybkiej obsługi pod biurowcem. Skupienie się na odpowiednim targecie podczas takich kampanii pozwoli obniżyć koszta, a za razem zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży.

Jednak głupota niektórych "marketerów" uderza potem w nich samych. Czasem nie tylko wydaje się budżety w sposób nieprzemyślany, ale uporczywe rozdawanie ulotek osobom, których dany produkt/usługa NIGDY nie zainteresuje może tylko sprawić, że ludzie daną markę znienawidzą.
Wniosek z tego taki, że strategia jest bardzo istotna i że nawet "rozdawacz ulotek" powinien mieć jakiekolwiek pojęcie o tym co rozdaje i komu powinien to wręczać.

Z drugiej strony co się dziwić, że wciskają ulotki komu popadnie. Mnie też by nie zależało za 6 zł/h
Kamil Górecki

Kamil Górecki Public Relations,
Event Manager

Temat: Reklama czy Spam ?

Zgadzam się z Bartoszem.

Zacznę od końca.
Faktycznie 'rozdawacz ulotek' za te 6 czy nawet 10zł za godzinę, będąc śledzonym lub rozdając ulotki w deszczu na bardzo zatłoczonej ulicy ma gdzieś to czy osoba której wręcza ulotkę może być choćby potencjalnym targetem.

Według mnie nawet tacy Rozdawacze powinni przechodzić minimalne szkolenie dotyczące chociażby specyfikacji samego targetu. Tak jak wspomniano. W przypadku tym najbardziej codziennym czyli zaspamowania przechodnia ulotkami, tacy pracownicy działają na szkodę swojej firmy. Marka może w bardzo łatwy sposób zostać znienawidzona.
Jeśliby tylko przeszkolić pracownika, wyjaśnić profil targetu i taki 'rozdawacz' ulotek np szkoły językowej przeniósłby się z deptaka pod np szkołę typu gimnazjum/liceum czyli w miejsce gdzie znaleźć można największa liczbę targetów która może zostać według sondaży potencjalnymi klientami. To i reklama miałaby większy sens. Można by uchronić się od bycia nazwanym spamem. No i można uzyskać większą skuteczność.

Co do pierwszego akapitu. Według mnie bardzo łatwo można połączyć kampanię budującą wizerunek z kampanią sprzedażową.

Tutaj wszystko kręci się wokół tego o czym wspomniał Bartosz. Strategia. Przemyślane działania. Skupienie się na celu kampanii, na odbiorcy, na jej skuteczności a nie POPROSTU wprowadzenie JAKIEJŚ kampanii w życie by szefostwo dało Ci spokój ;)
Dariusz S.

Dariusz S. Project manager

Temat: Reklama czy Spam ?

Witam!

Proszę o opinię. Rozkręcam pewien projekt internetowy z mocno stargetowaną grupą odbiorców - firmami oferującymi określony typ usług. Generalnie stronka będzie polegała na tym, że będę oferował tym firmom darmową reklamę. Obecnie zbieram listę e-maili do takich firm.
Czy jak wyślę do tych firm informację, że taka strona powstała i mogą się za darmo ogłaszać, będzie to spam?

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam,
DS
Krzysztof Kreczko

Krzysztof Kreczko wiedz, że coś się
dzieje.

Temat: Reklama czy Spam ?

Dariusz S.:
zawsze możesz napisać, że prosisz o zgodę na przesyłanie oferty bezpłatnej reklamy na portalu.... i trochę szczegółów wymienić.

Poza tym jest taka 'formułka' na adresy e-mail ogólnie dostępne na stronach www.
Dariusz S.

Dariusz S. Project manager

Temat: Reklama czy Spam ?

Hej, dzięki za odpowiedź. A cóż to za formułka i gdzie ją można znaleźć? :)

Temat: Reklama czy Spam ?

Dariusz S.:
Witam!

Proszę o opinię. Rozkręcam pewien projekt internetowy z mocno stargetowaną grupą odbiorców - firmami oferującymi określony typ usług. Generalnie stronka będzie polegała na tym, że będę oferował tym firmom darmową reklamę. Obecnie zbieram listę e-maili do takich firm.
Czy jak wyślę do tych firm informację, że taka strona powstała i mogą się za darmo ogłaszać, będzie to spam?

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam,
DS

A w jaki sposób zbierasz adresy email?
Dariusz S.

Dariusz S. Project manager

Temat: Reklama czy Spam ?

Larry K.:
Dariusz S.:
Witam!

Proszę o opinię. Rozkręcam pewien projekt internetowy z mocno stargetowaną grupą odbiorców - firmami oferującymi określony typ usług. Generalnie stronka będzie polegała na tym, że będę oferował tym firmom darmową reklamę. Obecnie zbieram listę e-maili do takich firm.
Czy jak wyślę do tych firm informację, że taka strona powstała i mogą się za darmo ogłaszać, będzie to spam?

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam,
DS

A w jaki sposób zbierasz adresy email?

Odwiedzanie stron firm z branży.

Temat: Reklama czy Spam ?

Tak więc jeżeli będziesz wysyłał personalizowane wiadomości z automatu oparte na zmiennych takich jak adres www, z którego pozyskałeś email to taki mailing nie powinien zostać odebrany jako spam. Na potrzeby firmowe stworzyłem robota, który wysyła w taki sposób emaile, i jak do tej pory ani jedna wiadomość nie została potraktowana, jako ewidentny spam.
Dariusz S.

Dariusz S. Project manager

Temat: Reklama czy Spam ?

Larry K.:
Tak więc jeżeli będziesz wysyłał personalizowane wiadomości z automatu oparte na zmiennych takich jak adres www, z którego pozyskałeś email to taki mailing nie powinien zostać odebrany jako spam. Na potrzeby firmowe stworzyłem robota, który wysyła w taki sposób emaile, i jak do tej pory ani jedna wiadomość nie została potraktowana, jako ewidentny spam.

OK, dzięki za wyjaśnienia. Ale co rozumiesz przez "personalizowane"? Powitanie z imienia i nazwiska?

Temat: Reklama czy Spam ?

Tak oraz wykorzystywanie danych ze strony klienta (np nazwa domeny), aby czuł się, że pytanie jest skierowanego do niego mocno osobiście i zostało wysłane przez człowieka, a nie przez automat.

konto usunięte

Temat: Reklama czy Spam ?

Larry K.:
Tak więc jeżeli będziesz wysyłał personalizowane wiadomości z automatu oparte na zmiennych takich jak adres www, z którego pozyskałeś email to taki mailing nie powinien zostać odebrany jako spam. Na potrzeby firmowe stworzyłem robota, który wysyła w taki sposób emaile, i jak do tej pory ani jedna wiadomość nie została potraktowana, jako ewidentny spam.

To tez jest spam.
Spamem nie są wiadomości:
- "nie sprzedażowe" czyli zgodne z intencją osoby ujawniającej swoje dane
oraz
-sprzedażowe do osoby którą poznałeś już w jakikolwiek sposób i jest przesłanka ku temu że taka wiadomość przynajmniej raz będzie akceptowana.

Następna dyskusja:

reklama czy spam




Wyślij zaproszenie do