Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Porównując to do rebrandingu ery (ponad 100 mln zł) to chyba nie tak dużo. Pewnie chcą pokazać że "coś dzieje się". Społeczeństwo to szybko dostrzeże, część zapewne "sprawdzi" co zmieniło się...
Zofia W.

Zofia W. Community Manager

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Rebranding zawsze jest ryzykiem, a wprowadzenie nowości i oswojenie publiki to też niełatwe zadanie. Zwłaszcza, że jesteśmy raczej 'oporni' pod tym względem.

Jednak jak dla mnie to ciężkie, toporne logo, przypominające oponę.

Wybitnie nietrafiony projekt.
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Kolejne spostrzeżenia:

1) jako mały znaczek - nawet dziś mi się spodobało jak zajrzałem na ich stronę - btw, czy ktoś z tu komentująco-napierających zadał sobie trud przeglądania miejsc, w których się logo znajduje i jak sie komponuje z resztą komunikacji wizualnej?

2) trochę mi z daleka przypomina logo Inteligo,

3) Na stronie www - "duch molocha odchodzi" - no tu jest trudniej - łatwiej zmienić logo niż ludzi - mam nadzieję, że będzie to szło we właściwym kierunku...

4) nawet podoba mi się to jak zrobili poniższą stronę: http://zmieniamy.pzu.pl/#/Logo/Jaroslaw K. edytował(a) ten post dnia 12.05.12 o godzinie 20:16
Paweł Budrewicz

Paweł Budrewicz wizja + działanie

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Piotr L.:
racja, jest to niemożliwe :) Rebranding i jego koszt to nie zaprojektowanie logotypu ;)
I te 20 mln zł to rzeczywiście taniocha, bo nawet zabrakło na zrobienie w faviconie przezroczystego koloru tła otaczającego logo. Grafik zaproponował 30zł + VAT za zrobienie dwóch "białych" kolorów i wskazanie jednego na przezroczystość, a tu zonk! szmal się skończył...
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Paweł Budrewicz:
Piotr L.:
racja, jest to niemożliwe :) Rebranding i jego koszt to nie zaprojektowanie logotypu ;)
I te 20 mln zł to rzeczywiście taniocha, bo nawet zabrakło na zrobienie w faviconie przezroczystego koloru tła otaczającego logo. Grafik zaproponował 30zł + VAT za zrobienie dwóch "białych" kolorów i wskazanie jednego na przezroczystość, a tu zonk! szmal się skończył...


Nie wiem czy Pan wie, ale słyszałem coś ostatnio, że Mozilla FF nie będzie lubić favicon. Więc po co inwestować?
link:
http://www.engadget.com/2012/04/24/mozilla-firefox-fav...

Taking into the account that according to the W3 about 38% of total browser users are FF users it looks like a quite reasonable move, would not You agree?Jaroslaw K. edytował(a) ten post dnia 14.05.12 o godzinie 14:45

konto usunięte

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jaroslaw K.:
Paweł Budrewicz:
Piotr L.:
racja, jest to niemożliwe :) Rebranding i jego koszt to nie zaprojektowanie logotypu ;)
I te 20 mln zł to rzeczywiście taniocha, bo nawet zabrakło na zrobienie w faviconie przezroczystego koloru tła otaczającego logo. Grafik zaproponował 30zł + VAT za zrobienie dwóch "białych" kolorów i wskazanie jednego na przezroczystość, a tu zonk! szmal się skończył...


Nie wiem czy Pan wie, ale słyszałem coś ostatnio, że Mozilla FF nie będzie lubić favicon. Więc po co inwestować?
link:
http://www.engadget.com/2012/04/24/mozilla-firefox-fav...

Taking into the account that according to the W3 about 38% of total browser users are FF users it looks like a quite reasonable move, would not You agree?

Take note that (so far) tabs will keep their favicons, so those of us with 43 sites open at the same time will still know where in the web we are.

jak cytować to już wszystko, a nie wybiórczo.

natomiast gwoli ścisłości jest to podyktowane wydumanym "problemem" i zrzynką z Chrome:

The problem is that instead something friendly -- like Google's famous "g" -- nefarious sites can use a padlock or similar image, making you think you're on a secure SSL page.
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Nie jest to sprawa życia i śmierci - stąd wskazanie tematu, cytowanie tylko linku.

Resztę sam dopisałem - więc możliwa własna interpretacja.

Nie wiem czy Pan zauważył, ale ja w tym wątku staram się "łagodzić obyczaje". A nie nakręcać kulę "hater-sów"
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jedno spostrzeżenie:

jakoś wcześniej nie zauważałem tylu aut firmowych pzu w ciągu jednego dnia - dzisiaj już przestałem liczyć w pewnym momencie. Tak na marginesie auta wyszły im nieźle.

Drugie zasadnicze spostrzeżenie:

Mam kilka bieżących tematów w pzu (jak miliony polaków) .... nie chcę nawet myśleć jakie będą efekty kampanii jeżeli w rzeczywistym świecie (kontakt klient - pzu) okaże się, że duch molocha ma się dobrze;)

ps: a może fajniejsza byłaby kampania pokazująca FAKTYCZNE zmiany w pzu, które poprawiają jakość, podnoszą efektywność, czynią markę "user friendly" - pokazaną przez przykłady konkretnych WPROWADZONYCH działań ... bo nakręcenie reklamówki z fajnymi młodymi, dynamicznymi ludźmi w dziale obsługi klienta (jest taki spot TV) to .... wiadomo, ekran LCD wszystko przyjmie i wyświetli ;) ale do przekonania jeszcze daleka droga

konto usunięte

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Łukasz Mielnik:
a może fajniejsza byłaby kampania pokazująca FAKTYCZNE zmiany w pzu, które poprawiają jakość, podnoszą efektywność, czynią markę "user friendly" - pokazaną przez przykłady konkretnych WPROWADZONYCH działań ...

Tak.

Z tym, że to się nazywa socjalizm - i tego słowa nie lubią prezesi.

Z drugiej strony, w Polsce nie ma jeszcze podmiotów wskrzeszających zmarłych, natomiast istnieje kilkadziesiąt zespołów pobielających groby za tę samą cenę.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Hubert Tatarkiewicz:
Z drugiej strony, w Polsce nie ma jeszcze podmiotów wskrzeszających zmarłych, natomiast istnieje kilkadziesiąt zespołów pobielających groby za tę samą cenę.


Racja, jak do tej pory tylko jeden "podmiot" wie jak skutecznie wskrzeszać zmarych i wszystko wskazuje na to, że ma na to monopol;) .... ale "zejdźmy na ziemię"
Mieczysław Ficner

Mieczysław Ficner www.pzu.wroclaw.pl ,
tel. 602 25 44 90

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Widziałem już gadżety z nowym logiem i np. na długopisach, gdzie jest niewielkich rozmiarów, jest po prostu niewidoczne. Z pewnej odległości widać jedynie nic niemówiące kółko. Natomiast większość materiałów wewnętrznych jest i będzie drukowana jedynie w czarnym kolorze (polisy również) a wygląda to wówczas jak okrągła plama nad tekstem.
Do tego troszkę mnie irytuje podejście obecnego zarządu firmy, który kompletnie nie docenia stałych klientów, pozwalających firmie utrzymać się w nienajgorszej kondycji przez ostatnie 20 lat pomimo mocnej zagranicznej konkurencji. Do tego nie rozumiem chęci upodobnienia firmy do innych dość mało na polskim rynku znaczących firm ubezpieczeniowych.

konto usunięte

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jaroslaw K.:
Nie wiem czy Pan zauważył, ale ja w tym wątku staram się "łagodzić obyczaje". A nie nakręcać kulę "hater-sów"

Doprecyzowanie czyjejś wypowiedzi to "hejtowanie"? No proszę Cię :D Ubaw z rana jak śmietana.

A co do PZU, to wiadomo już pod którego nabywcę te zmiany? :D
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Dariusz G.:
Jaroslaw K.:
Nie wiem czy Pan zauważył, ale ja w tym wątku staram się "łagodzić obyczaje". A nie nakręcać kulę "hater-sów"

Doprecyzowanie czyjejś wypowiedzi to "hejtowanie"? No proszę Cię :D Ubaw z rana jak śmietana.

A co do PZU, to wiadomo już pod którego nabywcę te zmiany? :D


No to widzi Pan jak ktoś może odebrać taką wypowiedź - kwestia do przemyślenia ;).
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Cytujac wywiad z Panem Prezesem PZU w radio PIN ... zmiana logo i calego CIW podyktowana byla checia przyciagniecie mlodej grupy docelowej ktora ma negatywne skojarzenia z PZU jako stara i skostniala instytucja rodem z PRL-u;))

Starsze grupu konsumentow nie maja zadnego problemu z obecnym wizerunkiem PZU ani z jego CIW.

W przeciwienstwie do PKO, PZU postawilo na zmiany Revo a nie Evo, co podyktowane bylo pewnie faktem ze wrazliwosc graficzna naszego spoleczenstwa jest tak "wielka" ze prawdopodobnie przy zmianie Evo - ktora kosztowalaby tyle samo co Revo - efekt moglby byc dla przecietnego Kowalskiego niezauwazalny:)

Przyklad?? Kto z nas jest w stanie powiedzec gdzie na plakatach PKO znajduje sie logotyp i czy naprawde rozni sie on czyms od starego ?? Loknijcie na ostatnie plakaty z Szymonem w kosmosie i przyjrzyjcie sie logo PKO - czy jest tam gradient??

Projekt wybrany zostal w przetargu i jak znam zycie nie byl to jedyny projekt studia White Cat.
Jak zwykle decyzje podjeli ludzie po stronie klienta a nie firma projektowa:) wiec psy pewnie lepiej kierowac w strone PZU i decydentow;)) Tym niemniej Whit Caty zmuszeni zostali takim czy innym wyborem do rozciagniecia koncepcji na caly system i tu pewno mozna bylo to zrobic deko ciekawiej;))

Co do tych 25 milionow to wydaje mi sie ze sa to koszty calkowitego wdrozenia nowego systemu we wszystkich placowkach PZU a nie honorarium dla firmy projektowej. Szacuje ze mogla ona za calosc zgarnoc cos kolo miliona. Zwarzywszy na naklad pracy i czasu poswiecony na tego typu projekty byloby to bardzo przyzwoite wynagrodzenie. Prawde znaja ksiegowi i urzad skarbowy:))

Wracajac do designu - strategia Revo pewnie jest racjonalna i celowa w przypadku firmy ktorej grupa konsumentow kurczy sie wraz z wiekiem, pytanie tylko czy wybrana egzekucja trafi do nowej grupy docelowej??

Sama zmiana szat nie wiele panstwo w PZU wskuraja wiec jesli za ta zmiana nie pojda powazne zmiany wewnatrz firmy to te pieniadze bedzie mozna uznac za wyrzucone w bloto,
a na rynku pojawi sie najwieksza siec Aptek oferujacych tabletki na bol glowy;))

konto usunięte

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jaroslaw K.:

No to widzi Pan jak ktoś może odebrać taką wypowiedź - kwestia do przemyślenia ;).

Ale czyjeś problemy z ego + nerwowe reakcje na jakąkolwiek krytykę, to naprawdę nie są moje problemy i nic tu nie muszę przemyśliwać (Uwaga! Odnoszę się do przedmiotowego "ktosia"). :) Ja na problemy zawsze polecam psychologa. :)

Z komunikacją jest zawsze ten problem, że albo się ją bierze "as is" i ewentualnie wyjaśnia ewentualne szumy na linii albo dorabia sobie własne projekcje. W przypadku ułomnych form komunikacji (typu lista dyskusyjna), problemy napędzane przez projekcje jedynie się piętrzą. Ale co kto lubi ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Ważne, że się o tym mówi. To znaczy o PZU, żeby być precyzyjnym.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jaroslaw K.:
Ważne, że się o tym mówi. To znaczy o PZU, żeby być precyzyjnym.

Tak, o pewnym Jarosławie też się mówi i jakoś z tego nic dobrego nie wynika dla niego ;)
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

A tam ;). Czy do życia jest nam potrzebna wiedza o pewnym Jarosławie? Czy do życia jest nam potrzebne logo takie czy inne?

Ważne, żeby wywiązywali się z umów i to sprawnie (z pkt. widzenia ubezpieczonego).
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Jaroslaw K.:
Ważne, że się o tym mówi. To znaczy o PZU, żeby być precyzyjnym.
Ważne JAK się mówi.
Jaroslaw Kamirski

Jaroslaw Kamirski Fin - tech / risk /
software / data
science

Temat: Rebranding (czy coś) PZU

Oczywiście, że jest to najważniejsze. Tu nie ma wątpliwości. Tyle, że he he - taka intensywność wątku - przy raczej nie tragicznym wizerunku (nowym) logo sprzyja firmie.

Jeśli do tego przypomnę sobie, że zadziwiająco szybko w porównaniu do innej firmy PZU wypłaciło mi świadczenie - to raczej nie mam nic przeciwko firmie.

Ludzie są nastawieni na ochronę swojego. Najpierw ja, potem moja ojczyzna. Dlaczego w Polsce jest z tym tak ciężko?

Autostrady zepsuły klimat?

Na amerykańskich produktach nieraz można było zobaczyć: Made with proud in the USA. Czy widzieliście coś takiego w PL?

Zawsze ofiarą rozbiorów? Może warto przyjąć strategię najeźdźcy? Głupio tak nie uczyć się na błędach. Musi trochę boleć.Jaroslaw K. edytował(a) ten post dnia 15.05.12 o godzinie 21:21



Wyślij zaproszenie do